Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
white tooth

Subtropisch

Recommended Posts

Na de zomer verhuis ik hoogstwaarschijnlijk naar een subtropisch eiland.

Als ik denk aan outdoor kweken word ik erg enthousiast.

 

Ik heb een paar veronderstellingen en vragen die ik aan jullie voor wil leggen.

 

  • Aangezien het in de winter lekker warm blijft, met minder dan 12 uur licht moet ik meerdere kweken kunnen doen in de winter, ik stel me voor elke 4 weken een paar nieuwe zaden te planten.
  • De luchtvochtigheid moet geweldig zijn, vanwege de aanwezigheid van oerwoud en in de zomer veel regen.
  • Kan een moderne binnenplant tegen die hoge luchtvochtigheid en temperatuur? Angst voor toprot.
  • Zijn er dingen waar ik niet aan denk die anders zijn dan in het noorden, en waar ik rekening mee moet houden?

 

Ik kan niet wachten om de directe omgeving van mijn nieuwe woonplaats te gaan verkennen. Als het goed is is er zee, strand (visafval voor voeding!) , bossen en bergen. Na aankomst zo snel mogelijk een fiets en een zwembroek aanschaffen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha beter :)

ik denk dat de luchtvochtig heid best wel een probleem kan zijn ja :o

waar ligt het eiland ergens en bij welk land hoort het ?

heb je een heel eiland voor je zeld :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey white tooth,

 

Ik denk dat je sowiso het beste kan beginnen met een goede rotbestendige plant, dat staat voorop.

 

Een plant die zijn ganse leven in hoge luchtvochtigheid staat heeft meer afweer tegen rot, dat is een zekerheid, dus an sich zou het goed moeten kunnne komen. Hoe zit het met de zonneintensiteit ?

 

Ik hoop wat van je te zien daar !

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@homii

het is ter hoogte van hawaii, maar dan in Azie. Meer wil ik je niet vertellen, want ook ik heb last van paranoia. Het is geen klein eilandje, maar minder groot dan Nederland. Ik heb dus geen heel eiland voor mezelf, maar ik denk dat er hele mooie guerillaplekken te vinden zijn. Misschien vind ik er wel een Bat-cave voor supervoeding :P

 

@gekkekees

Ik heb onlangs hele mooie zaden gekregen van iemand die hard werkt aan botrytis resistente planten. Die wil ik dolgraag daar uitproberen. Hoe het precies zal gaan met de luchtvochtigheid weet ik nog niet. Ik zal de situatie daar ter plekke moeten bekijken. Het natste seizoen is niet in de bloeiperiode, dus dat is al geruststellend.

 

Een ander ding waar ik over nadenk is de hoge gemiddelde temperatuur. Alle indoor kwekers doen erg hun best om die temperatuur zeker niet boven de 30 graden te laten komen, terwijl ik straks buiten het grootste deel van het jaar temperaturen zal hebben van boven de 30 graden C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperaturen mogen best boven de 30C uitkomen, als de rerst van de omstandigheden maar een beetje uitkomen.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....ach ,dan mag de temp in men kast 30° zijn :P

 

Nochtans ik ondervindt probemen hoor bij die hoge temperatuur,ik probeer mijn kast te koelen dag in dag uit.

 

De rest van die omstandigheden zal niet goed zijn zekers :o :)

 

Volgens mij zijn de plantjes het meest tevreden bij een temperatuur tss 22 en 28 graden...

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste white tooth

Lijkt me een leuke plek om te gaan wonen, veel succes daar. Over je vragen; Pure sativas groeien van nature in dat soort gebieden en zijn dus aangepast aan de omstandigheden.

Een typisch nederlandse indica/sativa hybride zal meteen in bloei schieten en niet groot worden en last van rot krijgen, behalve in het droge seizoen als je geluk hebt. (pure) sativas groeien eerst tot een grote plant, ook onder 12/12 voordat ze beginnen te bloeien en hebben door hun structuur geen last van rot (denk aan thai/zuid-oost aziatische soorten, west afrikaanse soorten, zuid amerikaanse soorten, hawaian sativa?).

Ik zou ook rustig rond gaan neuzen naar mede growers/blowers (als die er zijn) en kjiken wat die voor lokale soorten hebben. Of bij een zaadbank wat pure sativas bestellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hele fijne Santa Maria liggen. (Dankzij hjm). Die zou het in principe goed kunnen doen daar. Als er maar niet teveel plantenetende beesten rondlopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf woon ik ook op een subtropisch eiland op de hoogte van de evenaar.

Het is hier niet zo heel erg vochtig dus van rot heb ik weinig last.

Maar het grootste probleem zijn de zonuren, in wat voor tijd dan ook een nederlands soortje zal snel in de bloei schieten.

Je kunt eventueel bijlichten zodat ze haar 18 uurtjes krijgt maar dat is niet zo praktisch.

Zelf heb ik een mannetje van een nederlands soort gekruisd met een lokaal vrouwtje.

Als de plant goed groeit maar te weinig potentie heeft kruis je hem nog eens met een indica mannetje.

En vice versa natuurlijk.

Belangrijk tegn rot ook is om iedere ochtend de plant te schudden zodat de plant kan drogen in de loop van de dag.

Ook probeer ik de takken uitelkaar te laten groeien zodat er meer lucht bij kan komen, maar ik heb nog geen goede methode gevonden.

Een net erboven valt teveel op.

Maar als de luchtvochtigheid zelf hoog is zal het niet veel helpen.

Het mooie is wel dat je het hele jaar door buiten kan oogsten, ik heb nooit een tekort :-)

Ik vind het wel interessant en vind het leuk je te volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met hogelucht vochtheid zou ik de dames wel zoveel mogelijk in de wind zetten

Ik draai nu ook op 12/12 ,het voordeel is dat het niet van die bomen worden en zo als je zelf aan geeft je kan meerdere keren oogsten per jaar

Succes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sativa's zetten !

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Geeke.

Ik ga zeker sativa's zetten. (Santa Maria...ok kees?) En allerlei ander zaad waar ik binnen geen ruimte voor heb. Ik denk er ook over om binnen zaad te maken en dan buiten te telen. Het hangt ook af van de hoeveelheid stuifmeel in de lucht. Het grootste probleem wordt denk ik een rustig plekje vinden, niet te ver weg. Overal komen mensen hier in China, en bijna elk vlak stukje land wordt gebruikt. Misschien als ik verder de wildernis in ga... Maar goed. ik moet de situatie daar eerst ter plekke bekijken.

 

takken uit elkaar: Ik ben net een plant aan het afbloeien waar ik de stengels heb lopen knakken. Dat benadert scroggen, dus misschien is dat wat voor je. Bedankt voor de schudtip, maar dan moeten ze niet te ver van mijn huis staan :doctor:

 

hahaaa, ik ben er net achter dat ik voor 32 eurocent per kilo mijn spullen op kan sturen. Dat is mooi, want dan kan ik mijn kap mooi opsturen.

 

@buble: Als ik foto's bekijk van het eiland, dan zie ik vooral strandfoto's, en daar is het volgens mij niet zo heel erg vochtig. Er is echter ook tropisch regenwoud. Het is een groot eiland. ongeveer zo groot als Nederland. Er moet een goed plekje te vinden zijn. Meteen bloei vind ik niet erg. Hele hoge kwaliteit lowryders hahahaha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit vond ik op offexploring.com. Het gaat over de plek waar ik na de zomer heen ga. Klinkt geruststellend.

 

 

The police continuously visit our road, we have realised that this is not to investigate us or our neighbouring school, no no. They go to the rave shack opposite, the shack that I once suspected as being a brothell but which we now know, through observation, to be the place to purchase weed. The police are not, as you might imagine, there to arrest the owners and close this successful business, no, they are there to stock-up on their weed needs, among many a stoned student.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is goed nieuws,altijd handig als je je boete moet afkopen

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar het grootste probleem zijn de zonuren, in wat voor tijd dan ook een nederlands soortje zal snel in de bloei schieten.

Ik snap zowiezo niet waarom je op zo'n plek met zo'n potentie een "nederlands" soortje zou willen proberen (santa?? dikke hybride). Behalve wanneer de nood echt heel hoog is en je snel wiet nodig hebt. Een beetje de omgekeerde wereld; in plaats van de landrassen geschikt maken voor binnenkweek (afmeting, bloeitijd etc.), de nederlandse soorten verplaatsen naar de originele locaties.

Pas alsjeblieft op met stuifmeel, dat het niet overwaait naar de locale soorten :smoke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad, voor je het weet heb je daar verkeerd stuifmeel in laten waaien... De natives daar zullen geen zaad van hier bestellen dus dat is wel safe..

 

Meeste landen daar doen ze alles voor een paar tientjes trouwens als je moeilijkheden hebt!

 

Hey maar eh, ik zou voor lekkere haze's gaan...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De natives daar zullen geen zaad van hier bestellen dus dat is wel safe..

 

Dus wat is wel safe, ik bedoelde dat een soort als santa maria de locale cannabis niet zou moeten bestuiven, maar waarschijnlijk begrijpen we elkaar wel.

Haze's groeien, zou kunnen, ik zou persoonlijk 10x liever contact leggen met de locals en meedoen met de soorten die zij groeien. Je zit daar in een regio waar al duizenden jaren gekweekt wordt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan de cultuur ook iets bijbrengen en een uitheems soortje meebrengen, zodat zij ook eens iets anders kunnen proeven. De ideale integratie toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ space-c-cowboy

Lokale soorten zijn belangrijk en moeten behouden blijven. Dat ben ik met je eens. Daarom wil ik binnen gebruiken om senimillia te kweken en af en toe een batch nieuw zaad te maken. Ik heb mijn lamp al opgestuurd, en hoop een serre-achtig balkon te hebben.

Buiten wil ik dan alleen vrouwtjes zetten, en als daar zaad in komt is dat een beetje vervelend, maar ook interessant, want dat is dan gekruist met de lokale variant.

 

Waarom een modern soortje? Omdat de lokale planten zeker weten de hoeveelheid THC niet halen. Iets bijzonders te proeven voor eventuele toekomstige rookvrienden. zoals deskeilen al zegt. En mocht er een keer een verdwaalde wietforummer langswaaien, dan heeft die meteen een adresje :smoke

 

Ik heb er zin in. Mijn vertrek hier is nog maar een kwestie van weken. Eerst naar Nederland, en dan eind augustus de boel daar verkennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kan de cultuur ook iets bijbrengen en een uitheems soortje meebrengen, zodat zij ook eens iets anders kunnen proeven. De ideale integratie toch?

Jawel daar zou in mijn ogen niks mis mee zijn (naast het gevaar van vermenging met de locale soorten), alleen beschouw ik de "moderne soorten" als inferieur aan de oorspronkelijke landrassen. De moderne soorten zijn immers aangepast aan binnenkweek waarbij veel van de oorspronkelijke kenmerken zijn verdwenen/veranderd (b.v. lange bloeitijd, effect). Voor mij is het dus "waarom zou je in een twee sterren restaurant eten, als je ook in een vier sterren restaurant kan eten".

 

Omdat de lokale planten zeker weten de hoeveelheid THC niet halen.

De hoeveelheid thc bepaalt niet de "heftigheid" van de wiet. De meeste goedgekweekte langbloeiers van b.v. 8% thc zijn echt wel even heftig of heftiger dan white widow van 22%. Eigenlijk is het niet te vergelijken omdat het om een heel ander effect gaat. De meeste mensen die voor het eerst een pure sativa roken hebben zoiets van "Wow! kan wiet dit ook doen?!"

Ik weet natuurlijk niet wat de locals daar groeien, ik ga er alleen vanuit dat het daar nog niet is vermengd met amerikaans/nederlandse kruisingen en dat het sativa is.

Anyway succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het niet helemaal met je eens. Verandering van spijs doet eten geldt zeker ook voor wiet. Als je iemand die alleen een oorspronkelijk landras heeft gerookt in zijn leven een hollands soortje laat roken zal die hetzelfde zeggen. Verschillende soorten hebben een verschillende verhouding in psychoactieve stoffen.

 

De moderne binnensoorten zijn verarmd. Dat klopt. binnensoorten zijn binnensoorten omdat ze het immuunstysteem e.d. van de buitensoorten niet meer hebben. Zwakke planten in dat opzicht. Dat komt doordat ze op andere eigenschappen zijn geselecteerd dan dat de natuur zou doen. Die eigenschappen zijn dan weer bijzonder goed. Opbrengst, thc, smaak, etc. Je zou het kunnen vergelijken met het verschil tussen een wolf en een teckel. Een wolf is sterk en zeker niet te onderschatten. Maar als je konijnen wilt vangen moet je teckels hebben.

In de Nederlandse situatie is die verarming extreem. 80 procent van de genetica in Nederland is afkomstig van een paar in de jaren tachtig uit amerika overgebrachte soorten. Sommigen als stek, dus zonder mannetjes. Later is daar nog wel wat blueberrygenetica bijgekomen, maar het is maar een zeer beperkt segment van wat er op de wereld is aan genetica.

 

jouw 2-sterren verhaal gaat niet op. Ga maar eens naar Californie, en proef het verschil tussen het mexicaanse landras en wat ze verkopen in de wietautomaten. Kwestie van smaak misschien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben het niet helemaal met je eens. Verandering van spijs doet eten geldt zeker ook voor wiet. Verschillende soorten hebben een verschillende verhouding in psychoactieve stoffen.

Zeker weten. Ik zou het liefst elke dag de keuze hebben uit 5 verschillende sativas en 3 soorten hash, lol.

Die eigenschappen zijn dan weer bijzonder goed. Opbrengst, thc, smaak, etc.

Bijzonder goed voor binnenkweek ja. Korte bloeitijd, compacte groei en opbrengst (kruising met indica) zijn heel belangrijke gewenste eigenschappen, waardoor de high "vervlakt" en saai is in vergelijking met een langbloeier.

De high is in mijn ogen gewoon de belangrijkste eigenschap (behalve voor commerciele kwekers lol).

 

Wist je trouwens dat indica voordat het zijn intrede deed in californie om de bloeitijd te verkorten/opbrengst te verhogen, traditioneel niet als wiet werd/wordt gerookt maar puur voor de hash gebruikt? Dat is wanneer indica tot zijn volste recht komt.

 

jouw 2-sterren verhaal gaat niet op. Ga maar eens naar Californie, en proef het verschil tussen het mexicaanse landras en wat ze verkopen in de wietautomaten. Kwestie van smaak misschien.

Ben ik geweest, ook in mexico zelf. De export naar amerika is grotendeels derde-rangs, slechtbehandeld produkt, daarnaast ook al sinds de jaren 80 deels vermengd met amerikaans/nederlandse hybrides. Die wiet die ik in mexico heb mogen roken (sativa) is een beleving die ik iedere liefhebber gun! Dus voor mij persoonlijk (en veel "kenners" met mij) gaat dat 2sterren verhaal wel degelijk op!! Trouwens in die wietautomaten zitten vast ook wel zwaar sativa-dominante soorten?

Mag ik vragen wat naast de californische import jouw ervaring met sativas is?

Er is in amerika niet voor niets een opleving/herontdekking van de pure sativas aan de gang onder growers, maar het blijft ook een kwestie van smaak natuurlijk, no worries.

 

Dit alles is mijn mening, inzicht, onderzoek en ervaring het staat een ieder vrij van mening te verschillen, Peace.

 

P.s. Ik rook ook rustig white widow of santa maria hoor, in de ideale situatie is het echter sativa en hash.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn het maar over een klein gedeelte oneens. Over het algemeen zijn er veel overeenkomsten in wat we zeggen. We hechten er beide verschillende waarde aan. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kan de cultuur ook iets bijbrengen en een uitheems soortje meebrengen, zodat zij ook eens iets anders kunnen proeven. De ideale integratie toch?

FOCK integratie...

 

Integratie maakt meer kapot dan je lief is.

 

@White Tooth,

Koop tijdens je verblijf in NL een vapo, dan is wiet met lage THC vaak nog veel lekkerder dan sterke wiet... Ik zweer bij de Brickweed van de Anyday...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zit toch niet op Hainan strax he?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...