Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
junior

Tijdschakelaar Kapot,nu Weinig Vingers Aan Blad????

Recommended Posts

Goeiemoggel medekwekers :P

 

Mijn tijdschakelaar is na 2 weken bloei doorgebrand waardoor t licht een dag op 24 uur heeft gestaan. Nu heb ik ze 24 uur donker gegeven om de bio klok stil te zetten en ben weer verder op 12 uur gegaan.

 

De topvorming gaat gewoon goed door, echter een paar planten hebben op de bovenste bladeren maar 3 of 5 vingers :kill: :lol: en de rest gewoon netjes 7 , 9 of 11 vingers per blad B)

 

Mijn vragen:

 

* Wat kan het zijn waardoor de bladeren zo weinig vingers hebben?? Hermafrodieten, mannen of stress van de 24 uur licht tijdens 2e week bloei :verrygood

 

* Met wat voor tijdschakelaar kan ik het beste een 400W met een kleine zwenkventilator mee aan en uit schakelen?? Ik heb er nu 2 versleten, eentje was met van die pinnetjes en de andere met soort schuifjes,allebij snel naar de klote gegaan met alle gevolgen van dien!! :smoke :P 2e x was ik er op tijd bij , op de tijd dat de lamp uit moest gaan bleeftie gewoon branden B) :o :D Toen gelijk de schakelaar omgegooit en sindsdien doe ik het handmatig aan en uit :D

 

Wat is uw advies heren??

 

Alvast bedankt,

 

Greetz E

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou al ik jou was gewoon eens een goede elektronica zaak binnenstappen en naar een GOEDE tijdklok vragen. Gaat je wel wat meer kosten dan zo'n goedkoop prul.

 

Dit wilt echter nog niet veel zeggen, ik had er eentje van 18euro (wat toch al redelijk veel is i.v.m. andere tijdklokken) en die is ook zomaar gestopt met werken...

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een relais zal wonderen doen,daar kan het goedkoopste tijdklokje op en het zal altijd blijven werken

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx TNT :smoke

 

Wat voor relais moet ik dan aan denken?

Bij de growshop heb ik ze niet gezien....

Is t speciaal voor kweken of is het een universeel relais wat je voor t schakelen kan gebruiken?

Waar koop ik zo'n relais?

 

Alvast bedankt voor de moeite :kill: :lol:

 

Info over de ruimte en materialen:

1000m3 afzuiger met meter filter

1x 400W Philips Son-t

7 bubbels planten (vanaf zaad) in 15 literbakken met kilomix aarde

Geef nu alleen afgezuurd water PH 5.8 met pk 13-14

Na 6 weken terra flores van canna met EC 2.0

Ruimte is 230x100x230

Temp aan 28 a 29

Temp uit 20 a 19

 

Eerste kweek in deze ruimte, voorheen ben ik op dit forum actief geweest als kwekerik en had toen een wat groter hokkie met 3x 400W en 50 planten op cocos.

 

Tevens de 1e keer met voorbemeste aarde, planten staan er goed gezond bij :P (op de 3 en 5 vingers na dan :verrygood )

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is wel normaal dat de vingers aan het blad minder word in de top vorming

het lijkt me ook niet dat de planten na 1 dag al zo in de stress springen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb r nog wel 1 te koop

Share this post


Link to post
Share on other sites

stel je je ook even netjes voor in de wie is wie sectie zoals verzocht?

 

gezien we de electrokant op gaan verplaatst naa de electrohoek, waar je vele topics over relais vindt.

 

overigens krijg je minder blaadjes als je planten gaan regenereren of daar tegenaan zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
stel je je ook even netjes voor in de wie is wie sectie zoals verzocht?

 

gezien we de electrokant op gaan verplaatst naa de electrohoek, waar je vele topics over relais vindt.

 

overigens krijg je minder blaadjes als je planten gaan regenereren of daar tegenaan zitten.

 

Heb me ff netjes kort maar krachtig voorgesteld :P

 

Ben btje doorgerookt nu dus begon gelijk met vragen stellen, sollie :verrygood :smoke :kill: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...