Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

nyn

Www.watwiljijmetwiet.nl

Recommended Posts

Wazzup schreef: Het topic gaat over de vragenlijst die feedback vraagt over de betreffende site. Niet over de test op de site. Er wordt dus juist gevraagd om feedback te geven over de site. Je kunt dus je mening hierover geven allemaal, en er ook nog eens 25 euro mee verdienen

 

Helemaal gelijk Wazzup, ik had dat niet eens zo in de gaten en begon gelijk vuur te spuwen over tendentieuze onderzoeken enzo.........Was misschien wat voorbarig ........

 

Maar eh..., je kunt ook stellen dat het heel slim is van de opstellers van de site om jongeren niet rechtstreeks te benaderen met vragenlijsten over hún problemen met Cannabis want dan jaag je ze gelijk weg.

Het is gewoon heel takties om ze te vragen naar hun mening over de site zodat ze zonder het direct in de gaten hebben toch de diverse onderwerpen gaan bekijken. Tenminste dat is mij ook zo overkomen.

op die manier kun je de lezer toch wijs maken dat hij/zij misschien wel een probleem heeft.

Dús, sneaky hoor, slimme jongens en meisjes die die site hebben bedacht, mijn complimenten!

 

Dat gaat zeker werken, binnenkort in de media;

duizenden jongeren bezoeken sites met zelfhulp voor Cannabis problemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag allemaal,

 

Bij deze wil ik iedereen bedanken die heeft gereageerd op mijn bericht op dit forum. Ik heb de reacties meegelezen, maar kon niet de tijd bij elkaar sprokkelen om uitgebreid te reageren. Daarom wil ook de moderators bedanken, die intussen mijn onderzoek nog weer verduidelijkt hebben.

En natuurlijk wil ik de mensen bedanken die mijn vragenlijst hebben ingevuld! De ingevulde vragenlijsten worden meegenomen in mijn onderzoek, waaruit ik conclusie trek en aanbevelingen ga doen ter verbetering van de website. Nogmaals bedankt!

Inmiddels is de waardebon van €25,- verloot. De vragenlijst staat nog wel online, dus als je je mening kwijt wilt, is het alsnog mogelijk om de vragenlijst in te vullen.

 

 

En nog even ter verduidelijking:

Het onderzoek gaat over de mening van de website bezoeker. Ik wil jullie mening weten over de gehele website (dus niet alleen over de zelftest, en de zelftest is ook niet mijn vragenlijst).

 

Als er nog vragen of opmerkingen zijn, hoor ik dat wel middels mail, enquête of via het forum.

 

 

Vriendelijk groet,

Nynke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie, Nynke.

 

:dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gooi het in de groep.

 

Bump in verband met actualiteit.

 

:blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik al lees dat een of ander ministerie daar geld in heeft gestoken dan denk ik als eerste, "en wat verwacht men daar dan voor terug dan?" Het is wel heel naief om te denken dat de wereld niet zo inelkaar steekt. De vrees dat dit kan leiden tot een golf van negatieve publiciteit onder "het gewone volk" zoals kees dat even heel mooi verwoord, lijkt me dan ook volkomen gegrond.

 

Dat die Nynke even niet de tijd kan vinden om op de kritiek in te gaan lijkt me verder bevestigend genoeg(wie zwijgt.................. ) en wat een walgelijk makkelijk antwoord ook. Er was ook niemand die je er op aansprak wel, en toch excuseer je jezelf............ hmmmm. Dat je wel de tijd kon vinden om het allemaal te lezen dan, ook wel een beetje frapant niet? Ik zou er uit principe al niet aan mee willen doen maar omdat ik toch graag tegen dit soort onzin die tot fascisme bewegende overheidsgedragingen kan lijden aan mag trappen heb ik het toch even gedaan om er gegrond kritiek op te kunnen/willen uiten.

 

De hele site rept over voor- en nadelen maar het zijn de voordelen die zeer oppervlakkig worden gehouden. Ik lees niets over gemoedelijk gedrag en niet agresief met elkaar omgaan. Ik lees helemaal niets over de diepzinnigheid die blowers kunnen bereiken die tot scherpe standpunten in het leven leiden en zodanig mensen ook steviger in hun schoenen kan zetten. Ik lees niets over stimulans van creativiteit die ik onder het genot van een lekkere sativa toch regelmatig ondervind. En zo kan ik nog wel even doorgaan maar dat heeft naar dit soort mensen toe geen zin want die willen dat helemaal niet horen. Ook de onderzoeken die onlangs in Utrecht op wetenschappelijke basis onder een zeer grote groep jongeren zijn verricht en een heleboel van de op de site vermelde cliches de grond in boren zijn zeker aan de neus van deze lui voorbij gegaan. Is dit mischien omdat de conclusies nogal tegenstijdig zijn met wat deze lui stellen en deze conclusies wel wetenschappelijk onderbouwd zijn?

 

De schijnheiligheid druipt er gewoon vanaf. Dat dit niet deugd en dat dit soort lui gevaarlijk zijn en op achterbakse wijze vrijheidsbeperking propageren is voor mij duidelijk zat.

 

De hele site zegt genoeg en dit is mijn evaluatie ervan. Ik hoop dat die Nynke daar wel even op wil reageren, maar ik vermoed dat ze de discussie zal mijden als de pest om de ware toedracht op de achtergrond te houden.

 

Wiel van verandering:

 

1 In welke context kijk je er in godsnaam tegenaan wil je: "Ik heb minder last van piekeren" tegenover "Ik zie steeds minder mensen" uitzetten

 

3 Quote: "dan kun je de beslissing maken om niets te veranderen en ga je de cirkel uit om na een tijdje weer de cirkel binnen te komen bij de eerste fase van voorbeschouwing"

 

Alsof dat een feit is, mischien weet je nu wel zeker dat je achter je keuzes staat om de cirkel voorgoed te vergeten, alsof dat geen optie is.

 

5 Er is volgens mij nog wel een grotere groep mensen die nog nooit van de circel gehoord hebben en wanneer ze menen zichzelf aan te moeten pakken dit gewoon doen. Alsof het alleen maar problematisch en dit soort mensen niet bestaan.

 

Cannabis dagboek:

 

Die moet je maar invullen, liefst ook nog even de tijden en het aantal grammen noteren. Waarom moet je dit via die site doen en wat is er mis met een kladblokje van de Bruna en het daarbij laten. Leuk voor deze mensen om over dit soort gegevens te beschikken. Die worden vast weer tegen een hele groep gebruikt en niet tegen de jongeren in questie. En wij zitten straks met een afschaffing want er waren jongeren die al om 8 uur 's ochtends blowen. Dit ruikt meer naar een manier om alles goed negatief te maken. Immers, schrijf eerst alles in een kladblokje, dan neem het over op de site en dan moet je het weer printen. De dubbelzinnigheid bevestigd het een en ander wel lijkt me.

 

Beslissingen:

 

Ten eerste dit is natuurlijk gebaseerd op een cliche, alsof het alleen maar zo gaat. Nadat je de eerste vraag hebt beantwoord met ik zapp verder wordt je opnieuwe geconfronteerd met een vraag van de zelfde strekking. Alsof je iets moet gaan doen om het echt van je af te zetten. Er bestaan natuurlijk geen

mensen die gewoon kunnen denken, "Nee ik heb er nu geen zin in" en klaar, dat was het. Alsof het bij iedereen blijft knagen. De opzet is gewoon Blowen MOET verslavend zijn en dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van de persoon in questie.

 

Vraag 3 Ik mis antwoordmogelijkheid C, De ene keer A en de andere keer B. Goh......

 

Vraag 4 Weer dezelfde ongein als vraag 3

 

Vraag 5 Te belachelijk voor woorden, Hier mis ik antwoord A t/m ZZZZ Alsof je maar 2 keuze hebt in het leven.

 

Vraag 6 Ik ga ook altijd naar de boekhandel en dan moet ik nadat ik een boek heb gekocht nog gaan nadenken waarom ik dat boek heb gekocht, alsof de hele wereld naief en impulsief is.

 

Vraag 7,8 zie 3 en 4

 

Conclusie:

 

Zelfs als je alle antwoorden hebt beantwoord met als reactie dat je de slimme keuze hebt gemaakt komt er alsnog zo een ja maar toontje en wordt je alsnog geadviseerd eens bij je zelf ten rade te gaan. Waar willen ze nu naar toe dan? In mijn ogen verraad je jezelf dan hoe je er negatief, manipulatief en subjectief je als onderzoeker/instantie tegenover staat.

 

Leefgebieden rad:

 

Deze is volgens mij door Andre Rouwvoet zelf inelkaar geflanst. Wat ongeloofelijk naief en subjectief, alsof er geen uitzonderingen op bepaalde cliche regels bestaan. Ze gaan alleen maar uit van het ergste meest negatieve hopeloze geval. Zo iemand was als hij niet ging blowen ongetwijfeld wel op een andere manier in de problemen geraakt. Om daar het blowen nu direct de schuld van te geven is weel heel kortzichtig. En sinds wanneer mogen we mensen in hokjes plaatsen dan.

 

Veranderingstips:

 

Je wilt stoppen met blowen, er wordt je meteen voorgespiegeld dat je leven positiever gaat worden. Overheids propaganda stijl, dat is het.

 

Videowise

 

De hele site rept over voor- en nadelen, als je de videos gaat bekijken worden echter allen de nadelen naar voren geschoven. Het is duidelijk te zien dat er in de filmpjes is geknipt en alleen de nadelen van het blowen en de voordelen van het niet blowen blijven over en worden getoond. Het blowen zelf wordt naar voren gebracht als probleem, en dat is natuurlijk larie. Alsof Patrick er nooit geen voordelen van heeft ondervonden. Genot bestaat niet. Patrick kon de gewoon de kerk niet midden in het dorp laten, das eerder het probleem dan het blowen zelf.

 

Laurens zijn filmpje dan, Quote: "Ik had nogal veel bier gedronken, en op zich is dat niet zo erg" Ik neem aan dat een dergelijke stichting die verstandig wil overkomen dat ook wel even had mogen editen. Vervolgens krijgt blowen de schuld van alles. Dat blowen slechts een kleine bijzaak is in deze situatie

wordt niet als zodanig naar voren gebracht. Dat laurens zichzelf eerst een delerium heeft gezopen is echter heel normaal natuurlijk.

 

En dan de belachelijke zelftest:

 

Bij de meeste vragen ontbreek de mogelijkheid om veel meer voor de hand liggende opties te antwoorden. Bij het waarom je blowed kun je dit blijkbaar alleen uit negatieve overwegingen doen. Veel vragen zijn gewoon niet te beantwoorden. Ik kan me er iig niet in verplaatsen. Het negatieve karakter overheersd gewoon alsof het allemaal op dood eerlijke wetenschappenlijk onderbouwde feiten is gebaseerd.

 

Men zou niet moeten uitnodigen tot deze test maar er voor waarschuwen er niet in te trappen. De hele site ruikt meer naar een slinkse manier om negatieve info te verzamelen ten behoeve van wat voor een kloten GPV/CU doelstelling deze lui hebben. Ik wil wedden dat ze op zondag op de voorste rij bankjes in de kerk te vinden zijn en plaats hebben genomen tussen Jan Peter Balkenende en Andre Rouwvoet

 

Wetenschappers staan altijd klaar om hun bevindingen te verdedigen, Nynke is daar blijkbaar te laf voor!!!!

 

OGKush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar wat hadden jullie dan verwacht ?.

Toen Bak-ellende 1 aan de macht kwam zei hij het al dat alles zou veranderen omtrent canabis en dat was al in 2002.

Dan moet je toch al genoeg weten lijkt mij.

Zeker nu met het CU-SGP tuig erbij weet je dat ze er alles aan zullen doen om het totaal in een negatief daglicht te kunnen zetten.

Dit soort sites zijn lokkertjes voor de onwetende mensen onder ons.

Het beste is dit soort sites totaal te negeren,ik vind het al erg genoeg dat sommige van jullie nog meegedaan hebben met het invullen

van die "vragen" lijst.

Als je helder nadenkt en de media volgt weet je dat dit maar een uitkomst kan hebben...canabis is Gevaarlijk.

Vanuit de regering zelf kunnen ze het moeilijk zomaar verbieden dus word er eerst een negatief zweertje gekweekt onder de burgers en dan

zullen ze later als de reddende engel gaan optreden.

Valt er een Amerikaan uit een raam naast een gelegen koffieshop dan word dat meteen wereld nieuws ,dat er aan de andere kant

van die woning een kroeg zit hoor je niemand over en dan zeggen ze in de media "tis niet duidelijk of er drugs in het spel is " !...

Alsof die vent niet eerst naar de kroeg geweest had Kunnen zijn en beschonken uit zn raam had Kunnen hangen...

Ik zeg het nog maar een keer de regering,de media,internet,andere landen (vooral de US onder Bush) doen er alles aan om ons

gedoog beleid kapot te maken,of daarvoor gelogen moet worden doet er niet toe,en waarom?,dient het als rookgordijn voor iets anders?,staat het de toenadering tot de EU in de weg !?.

En is het niet zo dat er op het moment veel minsters liegen ?.

Ik schud er maar een paar uit mn mouw:Jaap de Hoop Scheffer CDA,Ab Klink CDA ,Gerda Verburg CDA ,Eimert van Middelkoop CU,Balkenende CDA.etc..etc

Er zijn zat andere dringende problemen en blowen onder de jeugd is al jaren niet meer COOL .. snuiven is hip.

Het beste is om je gedeist te houden want alles wat je doet word negatief vertaald,positieve aandacht is er niet en zal je niet krijgen ook.

Of we moeten met 2 mei echt een keer met zn allen de straat op of anders maar accepteren dat het kapot gemaakt word.

 

Verder heb ik een sugestie,was het niet beter geweest als de moderators van het WF deze Topic gewoon hadden verwijdert ?,of gesloten?.

Ik weet wel dat zoiets moeilijk is omdat je niet alles kan controleren enzo maar als de tekenen er zijn dat zoiets als dit niet in ons voordeel is had er

van mij ingegrepen morgen worden.

 

 

Maar goed ik heb van deze Topic een erg vieze smaak van in mn mond overgehouden..

Dus ga ik maar even spoelen met een senseo'otje..

 

 

Mvgr Mr D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry POTC, nyn was toch echt eerder...

:blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat wil ik met wiet?

 

Verkopen (huur, gas-licht, water, goed doel, familie).. vrienden matsen.. kweken.. en absoluut niet legaal laten worden.

 

Dat is wat ik wil met wiet :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

..jammer dat je nog nooit een gram hebt weten te oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat wil ik met wiet?

 

Verkopen (huur, gas-licht, water, goed doel, familie).. vrienden matsen.. kweken.. en absoluut niet legaal laten worden.

 

Dat is wat ik wil met wiet :blink:

 

 

Yep .. ik verlang weer naar PAARS !!!

 

Mr D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zou je juist blij moeten zijn met het huidige kabinet en de repressie.. prijzen waren nog nooit zo hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha volgens hun misbruik ik wiet

sure ik gebruik

volgens hun kan ik niet functioneren zonder cannabis sure i can

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach ja als ie toch weer gebumpt word waarom niet ff een reactie op onze lieve tomas

 

"..jammer dat je nog nooit een gram hebt weten te oogsten"

 

je hebt altijd gelijk dus nee ik heb nog nooit een gram geoogst :D

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...