Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

suffie63

Suf`s Eigenwijze Buitenkweek Jaargang 2008

Recommended Posts

Gaat heerlijk suf,en niet die hele df al opdampen voordat hij rijp is he!!!!

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfs al zou ik dat proberen zou het me niet lukken TNT.

 

De zon schijnt en ik heb net een dik uur tussen de dames doorgebracht. Het is niet ideaal om water te geven overdag, toch hebben ze zonet ieder zo`n 2 liter eten gehad, dwz BAC bloei :lol:

Genoeg geleuter, hier zijn de plaatjes.

 

De ierdbei, een open plant met leuke opbouw:

 

gallery_7602_5054_121005.jpg

gallery_7602_5054_503146.jpg

gallery_7602_5054_1010312.jpg

gallery_7602_5054_625645.jpg

gallery_7602_5054_130268.jpg

 

De Double Fun, veel compacter:

 

gallery_7602_5054_426643.jpg

gallery_7602_5054_782875.jpg

gallery_7602_5054_182362.jpg

gallery_7602_5054_172437.jpg

 

De komende tijd verwacht ik een zalige nazomer, zodat ze kunnen knallen.

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlik sufff,maar het lijkt wel of er in pica 3 zaden in je top zitten, of klopt dit ?

Heel veel bloeiplezier met het mooie weer van vandaag

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt er wel op, tnt, maar de zakjes zijn leeg. Ik heb dat wel vaker gezien bij de Double Fun.

Ze vormen de basis voor een soort tweede bloei ?

Na enige tijd vormen die zakjes weer bloemen.

:D

 

ps: Het kan zijn dat ik uit m`n nek lul. Ik had vorig jaar ook een paar zaadjes in m`n wiet. Die zaadjes zijn nu m`n DF dames.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er allemaal weer zalig uit suf, heerlijk in het zonnetje. Hoeveel bloeivoeding geef jij eigenlijk? Aangegeven hoeveelheid of minder? Laat de zon maar blijven!

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef 30 ml op 10 liter water.

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is toch het maximale wat aangegeven word? Ik gaf 18 en merkte al dat de bladpunten verbranden zoals je wellicht gelezen heb in mijn topic. Nog een vraag ( ik wil niet vervelend worden), maar de Ierdbei, als het nou erg hard waait? Schuren de toppen dan niet langs de muur? Of is het gezichstbedrog op de foto?

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de bloeivoeding wel langzaam opgebouwd, eerst 10 ml 2 keer/week, daarna 20 en nu 30. Overigens is dit wel een van de laatste keren dat ze voeding krijgen. Vergeet niet dat er ook buffertabletten in de grond zitten. Ik houd ze goed in de gaten om niet te veel te geven.

Er zijn inderdaad wat toppen die langs de muur schuren, het beschadigt het blad enigszins, maar de toppen hebben er verder weinig last van.

Je hebt ondertussen wel door dat ik niet echt zachtzinnig met de dames om ga, maar nu nog buigen, om de top van de muur te houden, gaat ook mij te ver.

Overigens is het ivm de wind een beetje een miniklimaat, door de ommuring wervelt de wind/storm uit alle kanten dus nooit dominant uit 1 richting.

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze kunnen best wat hebben. Hier krijgt alleen nummer 3 en de scrog alleen nog voeding. Nog steeds 15 ml op 10 liter. Dus jij hebt wat dat betreft een prima tuintje met al die wind daar, genoeg ventilatie.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey suf, hoe staan ze erbij? Zal vast wel goed zijn met het heerlijke zonnetje op hun bol.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er erg mooi bij. Foto update tegen het eind van de week. Zolang het droog blijft (en mits er geen rot toeslaat) blijven ze staan.

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inkoppertje :P

Nee, [kloptaf]geen rot gezien tot nu toe.[/kloptaf]

Die ene is ook in bloei geschoten, pica`s volgen. De KF staat nog in alle schakeringen groen te blaken en vertoont bloeiverschijnselen.

Premature toppen Ierdbei en DF liggen hier regelmatig op de dampert. Ze mogen nog even, beoordelen ,et behulp van de dampert is toppie !

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag een paar close-ups genomen.

Als eerste een foto van toprot, 1 stukje in de Double Fun, dat ik overigens niet ga behandelen en lekker laat zitten.

gallery_7602_5054_588045.jpg

 

De dames in volgorde, Ierdbei is het verste:

gallery_7602_5054_155299.jpg

gallery_7602_5054_547996.jpg

gallery_7602_5054_587754.jpg

 

De Double Fun, onvoorstelbaar mooi.

gallery_7602_5054_616557.jpg

gallery_7602_5054_391917.jpg

gallery_7602_5054_604673.jpg

gallery_7602_5054_400832.jpg

gallery_7602_5054_10692.jpg

gallery_7602_5054_140244.jpg

gallery_7602_5054_405674.jpg

gallery_7602_5054_412868.jpg

gallery_7602_5054_693400.jpg

 

Iets dan geen naam mag hebben maar wel erg mooi paars is, ruwe schatting eind oktober klaar.

gallery_7602_5054_692956.jpg

gallery_7602_5054_678257.jpg

 

En de Killing Field die waarschijnlijk niet tijdig klaar gaat zijn, ze mag het proberen.

gallery_7602_5054_394291.jpg

gallery_7602_5054_391694.jpg

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou toch het rotplekje ontsmetten met waterstofperoxide, om te voorkomen dat het verder gaat.

 

Goede oogst, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is de DF van Cees, de rot laat ik zitten om te voorkomen dat ik zelf de rest besmet en het feit dat ze ieder moment geoogst mogen worden.

Zolang er geen mist opkomt en het weer rustig en droog blijft, kan dat kleine stukje rot niet veel kwaad doen. Behandelen/ wegsnijden werkt te vaak averechts.

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik weet welke zaden ik nu heb gehad^^

Dit is het mijne en de toppen lijken sprekend op elkaar:

med_gallery_17245_5176_128419.jpg

med_gallery_17245_5176_572612.jpg

 

en nu de totale plant:

med_gallery_17245_5176_147015.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is balen suf van de rot, maar zoals je zelf al zei, lekker laten zitten. Ik denk ook dat dit toch het beste is, een klein briesje en je kan er op rekenen dat een paar dagen later je de rot elders vind. Ook al heb ik dit niet gedaan met de Ierdbei's hier, toch denk ik dat het beter is, zeker aangezien de planten al zo ver in de bloei zijn.

 

Die foto's van de Ierdbei, die lijken toch verdomd veel op de 'scrog''. Zelfde 'paarse gloed' over de toppen, en ik denk dat de toppen ook bij jou een beetje 'crispy' aanvoelen. Deze ruikt toch veruit het lekkerst van alle 4 de Ierdbei, en zijn ook het witst. Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, maar zo denk ik het :wave:

 

Anyway, zing het nog een paar dagen uit. Het weer word geloof ik niet slechter, dus ze kunnen nog wel even. Ik zit er ook zwaar aan te twijfelen om de 'scrog' te oogsten, maar deze ziet er nog zo goed uit (groen), dat ik het eigenlijk weer zonde vind. Zie ik toprot, gaat ze alsnog om.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet met je eens!!!!!!!!!!!!!!

 

UIteraard moet je zelf weten wat je doet, maar Bothrtis maakt sporen bij het leven (zijn leven :wave: )

 

Ik zou die plek met peroxide steriliseren.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij Ierdbei nummer 3 zat er bovenin een klein stukje rot. Dit heb ik gewoon laten zitten, en het word niet erger. Trekt niet naar boven of naar beneden. Maar dit is natuurlijk mijn ervaring ermee. Iedereen heeft zijn eigen ervaring ermee, dus ga hier ook geen discussie met je aan HJM. Maar even tussendoor, peroxide, waar koop je dat?

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ontsmettingsmiddel bij wondjes, men noemt het ook wel zuurstofwater H2O2.

Ach HJM, wat is wijsheid. Ik heb hier op WF al de mafste oplossingen gelezen. Ik ben van mening dat als je plant verder gezond is, ze bij droog, rustig weer de strijd met rot aankan. De rotte plek verdwijnt niet, maar breidt ook niet uit. Goed blijven kijken en bij uitbreiding voorzichtig oogsten met boterhamzakje om aangetaste top. En maak je geen zorgen, ik weet zeer goed wat de schimmel kan en hoe snel de hele dame rot wordt.

Dit stukje rot kan ze wel aan.

Mooie boom heb je daar staan, N2O (hoe toevallig, lachgas, 330 keer erger schadelijker voor het milieu dan CO2).

gallery_7602_5054_1054379.jpg

Sfeerbeeld van de Double Fun, deze middag rond 3 uur.

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_7602_5054_25182.jpg

Sfeerbeeld van 2 Double Fun toppen (op dezelfde dame) 19-9-2008

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry i've to put it this way, but you're a lucky bastard suf! Mooie foto, mooi ter vergelijking.

 

BF

 

ps ik hoop dat dat een 2 liter fles is :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.5 literfles en 0.5 liter waterflesje rechts.

Je hoort mij niet klagen dit jaar.

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...