Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Choppie

afstand tussen lamp en plant

Recommended Posts

high choppie,

 

ja je hebt me wel begrepen, maar dat had ik ook verwacht! :wink: Ik vind dat je hier puik werk levert eigenlijk!!!

 

Ik denk dat ik daarnet ietwat te specifiek bezig was ivm met belichting. Ik week zelf met natrium 400watt :cry gewoon omdat natrium het beste is. Maar heb je de materiaallijsten die growshops aan beginnende kwekers meegeven al eens bekeken? Die smeren onwetende (tja, is natuurlijk eigen schuld) mensen een zooi producten aan... die natuurlijk wel efficiënt zijn maar TOCH, je krijgt de indruk dat het niet anders kan. Dit commerciële karkakter ligt me een beetje dwars.

 

Ik wil ook niet zeggen dat ik nu maar onder mijn bureaulamp ga kweken :evil: want kennis vergaren is een must! hihi

 

Mijn vrees is ook dat het kweken van wiet een modeverschijnsel dreigt te worden hier in België, hoe het zit in Nederland weet ik niet? Maar ik zie hier ook taferelen op het forum: TE KOOP VOLLEDIGE KWEEKSET!!! Hahaha Want wanneer oetlullen zich gaan bezig houden met het kweken van wiet, en er weer een kwekerijtje afbrand, dan betekend dit een stap terug voor de legalisatie in ons land en krijgen wij (gebruikers) alle schuld. Hier in België moet de strijd nog gestreden worden!

 

vriendelijke groet, theosophia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn vrees is ook dat het kweken van wiet een modeverschijnsel dreigt te worden hier in België, hoe het zit in Nederland weet ik niet? Maar ik zie hier ook taferelen op het forum: TE KOOP VOLLEDIGE KWEEKSET!!! Hahaha Want wanneer oetlullen zich gaan bezig houden met het kweken van wiet, en er weer een kwekerijtje afbrand, dan betekend dit een stap terug voor de legalisatie in ons land en krijgen wij (gebruikers) alle schuld. Hier in België moet de strijd nog gestreden worden!

 

Ik hoop dat alle hobbykwekers het alleszinds veilig houden, als er inderdaad eentje afbrand komt dat gegarandeerd in het nieuws!!! Het modeverschijnsel is natuurlijk ook een stap vooruit in de strijd om legalisatie, hoe meer mensen weet hebben van de voordelen van cannabis - zoals de niet verslavende werking, pijnbestrijding, bestrijding van de bijwerkingen van chemo, eetlustbevorderend voor anorexiapatienten, en zo kan je nog uren doorgaan - hoe dichter wij bij ons ultieme doel komen en dat is toch zeker de bedoeling dacht ik!!!

 

Voor de kleine kwekers, bezint eer ge begint en wees vooral niet zuinig op kennis, koop genoeg boeken over het bouwen van een kweekkast en vooral hoe je de electriciteit en het water op een veilige manier aansluit, vertrouw ook op advies van growshopuitbaters bij de bouw van je hok!!! Ik wil hier niet gaan beweren dat ik alles weet van de wietteelt want ik ben zelf een groentje dat nog héél veel zal moeten leren voor ik de perfectie bereikt heb, maar als het op het aspect van veiligheid misgaat en je volledige huis brandt uit door een slechte installatie van een kweekruimte kan je er vanop aan dat de brandweer er achter komt en dan wordt het gerecht direct betrokken en sta je met je kop op de voorpagina van elke krant.

 

hou het veilig zou ik zo zeggen, nu ga ik er ene plakken 8) 8) 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hiermee is het stuk NOG informatiever geworden :cry :evil: :)

 

Moet zeggen dat er ook wel een hoop voordelen aan het gebruik (kunnen) zitten,

maar net doen of er (ook) geen nadelen aanzitten gaat me toch tever

(daarover ook gereageerd in andere topics)

Voor de kleine kwekers, bezint eer ge begint en wees vooral niet zuinig op kennis, koop genoeg boeken over het bouwen van een kweekkast en vooral hoe je de electriciteit en het water op een veilige manier aansluit,
dat kan niet vaak genoeg gezegd worden, zowel punt voorbereiding, kennis als veiligheid :!:

 

 

 

ja je hebt me wel begrepen, maar dat had ik ook verwacht! :wink: Ik vind dat je hier puik werk levert eigenlijk!!!
:oops: (thanks)

Ja..... ben niet dom :wink: :wink:

Nee, je hebt gelijk..... "wij" hebben gemakkelijk praten, door de aanschaf van de gewenste spulletjes zullen we geen boterham minder hoeven te eten. Voor een scholier of bijstandsmoeder kunnen het hele grote uitgave zijn (en een half jaar krantenwijk of 2 weken geen eten :? )

 

Zit natrium er niet in (levert eenmaal beter/meer wiet op) dan moet je dus wel toe met minder, tl is dan een redelijk alternatief. Belangrijk daarbij is dan wel dat de verwachtingen bijgesteld moeten worden. Zo had ik van 1 plant onder natrium (2x getopt, lange groei) iets meer als 80 gram opbrengst, een maatje had een tijd terug een plantje gewoon in zijn woonkamer (voor de sier, alleen water met af en toe pokon) staan, uiteindelijk wat topjes van 1-2 cm. Vraag me af wie er uiteindelijk blijer was met de opbrengst :roll:

Bedoel maar te zeggen dat je onder tl niet moet uitgaan van de (meeste) foto's en opbrengsten die vermeldt staan. Dan zal je voor een (grote) teleurstelling komen te staan..... en is er dus weinig fun aan. Ga je al uit van minder/niets, kan het alleen maar meevallen

 

Voor het gemak een simpele rekensom:

rook voor circa 10 euro (circa 2,5 gram) per week. 10 gram per maand -> 8 maanden gratis roken !

Scheelt me dik 300 euro (excl. benzine) dus aanschaf kan je zo terug hebben.

Zie het als een rendabele inverstering. Kan je het geld missen.... zeker doen.

Heb je het geld niet, dan houdt het al snel op

(dit keer geen auto's dan, vergelijk het deze keer maar met aandelen :wink: )

 

 

En wat betreft het puike werk:

Is een deel van de hobbie :wink: en zijn hier gelukkig met een aantal medewerkers die allemaal net zo puik meedoen :P

 

 

:smilecolros: :smilecolros: :smilecolros:

... En niet te vergeten en hoop leden die puik bezig zijn :multi: ....

 

:smilecolros: :smilecolros: :smilecolros:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef choppie hier volledig gelijk in, wil je beginnen kweken moet je toch een hok, natriumlamp, ventilatie, koolstoffilter en luchtafvoer tot de ultieme basismaterialen rekenen, heb je dat geld niet, sparen maar!!! 8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Herbalist010,

Dit is de tweede erg ouwe topic die je bump.

AUB even opletten hoe oud de topic is al vast bedankt.

 

Slotje.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...