Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Choppie

afstand tussen lamp en plant

Recommended Posts

Waarom wordt deze vraag minimaal 1 keer per dag gesteld????

 

400 W = 40cm

600 W = 60cm

1000 W = 100 cm

 

Gebruik je extra koeling (luchtgekoelde kappen, watergekoelde lampen, extra pc-fannetjes onder je bulb) dan kun je ze lager hangen.

 

Kan hier niet gewoon even een faqje over worden gemaakt ofzo?

Ah, die is er zie ik nu:

http://www.wietforum.nl/forum/viewtopic.php?t=706

 

Grtz,

GigaWatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot 600W gewoon de afstand van je elleboog tot je vuist toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, en wat als je nu een aangeboren afwijking hebt zodat je kleine armpjes hebt!!! dan verschroeit je plant in een uurtje, ff meten met lintmeter zal het beste zijn denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites
haha, en wat als je nu een aangeboren afwijking hebt zodat je kleine armpjes hebt!!! dan verschroeit je plant in een uurtje, ff meten met lintmeter zal het beste zijn denk ik

 

Zo'n lumen meter is leuk maar vrij duur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb mn twee 600w lampen op 1 meter hangen. Stekkies staan nu bijna een week. Wanneer moet ik ze lager gaan hangen?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

kunnen waarschijnlijk nu al omlaag.

 

Lampen kunnen omlaag als je ziet dat de stekjes aangeslagen zijn, dwz dat ze er goed gezond uitzien en gaan doorgroeien (meestal na 3-4 dagen al zichtbaar/merkbaar).

Dan kan je beginnen met de lamp elke dag een stukje lager te hangen. Zijn personen die dit 20 cm per dag doen, zelf zal ik kiezen voor 10 cm per dag (zeker bij een 600W).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

lamp mooi laten hagen, je planten moeten gewoon sneller groeien.

1 meter voor 600 watt is perfect.

 

8O 8O 8O

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 meter !!!

dan groeien je planten veel te veel de hoogte in, omdat ze te weinig licht krijgen.

zelf heb ik 600watt de eerste dag op 150cm hangen en doe ze iedere dag ietrs omlaag zodat ze na een week op 50!! cm hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal eerder naar waterpijp73 luisteren dan naar die gast.

 

Belangrijkste is dat het geleidelijk gebeurd, en het niet te lang duurt.

In het laatste geval krijg je dus anders van die dunne sprieten die naar het licht toe groeien.

(zie ook antwoord waterpijp73 :wink: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar waar moet je stoppen met verlagen, want je planten komen immewrs ook steeds dichterbij de lampen en dan is het straks sssssssssssccccccccchhhhhhhhhhrrrrrrroooooooeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiii

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

stel dus even voor het gemak:

 

Lamp (600W) hangt nu 1 meter boven de planten:

vanavond doe je de lamp dan 20 cm omlaag en overmorgen doe je de lamp 20 cm omlaag

(indien gewenst elke dag 10 cm). De lamp hangt dan op 60 cm boven de plant na 3, respectievelijk 4 dagen. De juiste (veilige) hoogte.

 

Vanaf dat moment hou je natuurlijk de groei van je planten goed in de gaten,

zijn de planten weer een paar cm gegroeid, dan hang je lamp ook weer een paar cm hoger.

 

duidelijk zo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

een kennis van mij hangt de lampen op 10 cm afstand.(600 watt),daarmee verbrand hij wel wat hoofdtoppen,maar dat wordt gecompenseerd door de andere toppen van de plant(hij laat ze 2 weken voorgroeien zodat ze veel lange takken hebben).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oops, volgens mij is mijn 30 watt ofzo lampje dan toch echt te zwak! :oops:

Ik zal eens een betere gaan zoeken, zullen mijn ouders niet blij mee zijn, vanwege

de stroomkosten... :? :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oops, volgens mij is mijn 30 watt ofzo lampje dan toch echt te zwak! :oops:

Ik zal eens een betere gaan zoeken, zullen mijn ouders niet blij mee zijn, vanwege

de stroomkosten... :? :roll:

Met wat voor soort lampje zit je dan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vraag ik me ook af ja....toch geen gewone gloeilamp!?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Oops, volgens mij is mijn 30 watt ofzo lampje dan toch echt te zwak! :oops:

Ik zal eens een betere gaan zoeken, zullen mijn ouders niet blij mee zijn, vanwege

de stroomkosten... :? :roll:

Met wat voor soort lampje zit je dan ?

Eeen bureaulamp, met zo'n speciaal lampje erin, volgnes mij hallogeen ofzo? Of is dit helemaal fout? :? Ik heb er namelijk (nog) helemaal niet zo veel verstand van, maar ik heb al wat faq's doorgelezen en ik zoek hier al info! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
of is dit helemaal fout ?
Uhhhh........ ja :wink:

 

Heb je helaas niets aan (zie, indien gewenst, topic meest gestelde vragen over verlichting)

Dan kan je ze nog beter voor het raam zetten en op zon proberen (lukt nu ook niet)

Wil je nog wat resultaat willen hebben, of kans daarop maken; neem dan tl

Wil je het goed doen dan kan je toch beter met natriumlampen beginnen.

 

Sorry, kan er ook niet meer van maken :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
of is dit helemaal fout ?
Uhhhh........ ja :wink:

 

Heb je helaas niets aan (zie, indien gewenst, topic meest gestelde vragen over verlichting)

Dan kan je ze nog beter voor het raam zetten en op zon proberen (lukt nu ook niet)

Wil je nog wat resultaat willen hebben, of kans daarop maken; neem dan tl

Wil je het goed doen dan kan je toch beter met natriumlampen beginnen.

 

Sorry, kan er ook niet meer van maken :wink:

Oh, jammer. In ieder geval bedankt voor de info, ik zal ff bij dat topic gaan kijken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij kan dat best met zo'n hallogeen lampje, ik heb dat zelf wel eens gedaan, ging prima, alleen zorgen dat ie er niet te dichtbij is, want dan verbrand je plantje levend. Na een tijdje word het wel te klein voor je plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij kan dat best met zo'n hallogeen lampje, ik heb dat zelf wel eens gedaan, ging prima, alleen zorgen dat ie er niet te dichtbij is, want dan verbrand je plantje levend. Na een tijdje word het wel te klein voor je plant.
Ik probeer het nog wel, hij is wel opgekomen, alleen bleef een beetje hangen op ongeveer 3 cm. Nu staat hij bij het raam (40 cm ervan af op een kastje).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan natuurlijk je doel (een beetje) bijstellen als je geen kweekspullen kan/wil aanschaffen;

je neem dan een plantje voor de sier en zet deze in je woon- of slaapkamer (met 1 zal dit laatste niet zoveel kwaad kunnen). Elk topje (hoe klein dan ook) zal dan een verrassing (en mooi meegenomen) zijn.

 

Zal dan niet van de verwachting uit gaan redelijk wat wiet te kunnen oogsten :evil:

(maar dat geeft niet als het voor de sier is)

 

Al blijft het een feit dat je na je eerste (geslaagde) kweek (met meerdere planten)

je aanschafkosten al weer terug verdient zal hebben :idea:

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kan natuurlijk je doel (een beetje) bijstellen als je geen kweekspullen kan/wil aanschaffen;

je neem dan een plantje voor de sier en zet deze in je woon- of slaapkamer (met 1 zal dit laatste niet zoveel kwaad kunnen). Elk topje (hoe klein dan ook) zal dan een verrassing (en mooi meegenomen) zijn.

 

Zal dan niet van de verwachting uit gaan redelijk wat wiet te kunnen oogsten :evil:

(maar dat geeft niet als het voor de sier is)

 

Al blijft het een feit dat je na je eerste (geslaagde) kweek (met meerdere planten)

je aanschafkosten al weer terug verdient zal hebben :idea:

 

Suc6

Zo wou ik het ook doen. :cry Ik heb nog 17 zaadjes over (deze kwam meteen uit!), die bewaar ik wel tot de zomer (of mei ofzo), onze tuin ligt toch op het zuiden ,dus dat moet wel lukken! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil dit hier even opmerken:

 

je hebt zo van die types die op verschillende forums rondbazuinen dat als je wil kweken je onmiddellijk een installatie moet aanschaffen van weet ik veel 500 pleuro's.

 

Pfffff, natuurlijk heb je dan de beste wiet, opbrengst, tralalala. Waar is de tijd dat toen ik klein was ik plantjes ging gaan uitzetten in het bos. Veel van mijn vrienden kweken onder TL. Met wat creativiteit graak je ook al ver en néé, natuurlijk heb je niet de beste wiet, opbrengst maar voor velen is dit al voldoende.

 

Ik zou gaan denken dat sommige mensen hier een growshop runnen alleen maar omdat ze al die spullen als een must beschouwen.

 

!!!!!Creativiteit!!! no offence, ik bedoel hier niemand in dit topic.

 

theosophia

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je gelijk in hebben :wink:

 

Ligt er maar net aan wat je wensen en behoeften zijn.

Zal een vergelijking trekken naar auto's (ben nu eenmaal man)

As je geen auto hebt kan je blij zijn met een oud kadetje (sorry kadetrijders),

maar er zijn er toch veel die als ze de keus hebben liever in een mercedes/bmw rijden.

 

Met wiet dus ook zo: je kan zeker tevreden zijn met een lage(re) opbrengst/kwaliteit,

zeker als het een keuze is tussen niets of iets, maar als je de keuze hebt zal men toch ook liever meer en betere kwaliteit hebben.

 

Naar welke (coffee)shop zal jij eerder toegaan:

naar eentje waar je weing van mindere kwaliteit krijgt, of waar je veel en goede kwaliteit krijgt (ik rij daar wel een paar kilometers voor :wink: )

 

Kortom, ben geen tegenstander van kweken op tl, wel voorstander van kweken met natrium. En de aanschafkosten (circa 200 euro) had ik met me eerste (kleine kweek) al weer terug verdient (excl. stroomverbruik), dus geld kosten doet het gebruik van natrium niet echt (in mijn ogen/situatie).

 

Reageer overigens wel op bovenstaand bericht,

maar voel me (ook) niet aangesproken daardoor :wink:

(zit ook maar op 1 forum...... er is er ook maar 1 voor mij)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...