Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hermano

Voorbereiding 2x Specikuip Met Stekjes

Recommended Posts

Hallo medekwekers,

 

1) Ik wil dit jaar graag weer kweken. Ik heb vorig jaar ongeveer 7 planten buiten gehad voor mijn eerste keer. Ik heb toen niet zoveel kunnen vangen van mn planten en ik ben dit jaar van plan om het anders te doen. Ik ga voor 2 specikuipen van 60 liter waar in elk 1 plantje gaat. Ik wil stekjes gebruiken omdat ik op die manier 100% zeker weet dat ik een vrouwtje heb. Wat voor soortje raden jullie mij aan?

 

2) Dan zit ik ook met de vraag hoe nou eigenlijk de grond moet zijn samengesteld. Ikzelf zat te denken aan 1/3 coco's en 2/3 GS grond met een handje zaad/stek mix in het midden voor de goede groei van de wortels. Is dit een goede samenstelling of weten jullie een betere?

 

3) Ook heb ik vorig jaar al vrij vroeg de planten in de volle grond gezet. Het zijn enorme struiken geworden met relatief kleine topjes. Is het wel verstandig om om half mei de planten buiten te zetten? Worden ze dan niet te groot?

 

4) Ik ben van plan om 2 blumat digitale vochtmeters aan te schaffen. Op welke waarden moet ik deze vochtmeters houden in de loop van het groei/bloei proces?

 

5) Ook wil ik graag voeding gaan gebruiken. De BAC-lijn lijkt me een goede keuze. Hiervan wil ik de groeivoeding, bloeivoeding en de PK-booster gebruiken. Is dit voldoende en vult dit elkaar goed aan?

 

 

Ik hoop dat jullie me een beetje de goede keuzes kan laten maken.

 

Tnx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Over her algemeen heb je geen keuze. Wil je een specifieke soort en vrouwen koop dan feminized seeds

 

2. Er zijn zat topics over de samenstelling van grond, ik heb mijn mengsel al een keer of 8 gepubliceerd. Zaai- en stekgrond is niet meer van toepassing bij het uitzetten van stekken.

 

3. neem 45 liter kuipen (handelbaarder) en ga verduisteren of plaats ze later

 

4. Dat staat uitgebreid beschreven in het tensiometer topic. Tussen de 80 en 120 mBar

 

5. Ja, dat is prima. Neem eventueel de bladvoeding en wortelstimulator er bij, maar vergeet met name de schimmels en bacto niet als je organisch gaat kweken, bacto moet je er echt instoppen om je bodemleven op gang te brengen.

 

Alles te vinden op het forum, volgende keer toch wat beter lezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eej hermano

 

Je kan nog extra kalk toevoegen aan je aarde, wat wormen. en misschien is scrog een idee, om mooie gelijke toppen te krijgen... Als je gaat verduisteren, zijn 60 literkuipen inderdaad iets onhandelbaar, anders verrijdbare potten, kuipen?

 

Greetz

 

CannaDanny

 

:dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...