Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Escaper

Ventilator

Recommended Posts

Beste Mensen,

 

Ik heb tussen mijn planten een ventilator staan. Is het de bedoeling dat deze dach en nacht draait of alleen als de lampen aan zijn?

 

Groeten Escaper

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zou mooi zijn a;s je je even voorstelt dat praat wat makkelijker klik op wietforumknop en zoek naar de topic voor jezelf voorstellen. ;)

Als snel antwoordje kan ik je zeggen dat ventilator altijd moet draaien maar tijdens de lichtperiode harder. ;)

 

ach jij bent ut escaper haha te snel geoordeeld hahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo Escaper

 

Een pc fan (kan je evt. bevestigen aan je kap) kan gewoon tussen je lamp en toppen blazen maar een grotere zal moeten zwenken. ;)

 

Het is de bedoeling dat er lucht circulatie is, geen storm. Als de lampen aan zijn draaid de fan iets harde en als de lampen uit zijn op 25 % ofzo.... Dan heb je een fancontroller (SMScom SPC of MMC easy oid) nodig.

 

Gebruik een goede zwenkventilator, als je die bedoeld. :D In mijn bouwverslag zie je metalen fan's van 18 cm doorsnee, misschien een idee? Anders een staande ventilator die zwenkt (pfff, wat een woord)

 

CannaDanny

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet te dicht, geen droge lucht, en niet constant.. luchtcirculatie is primair.. en aangezien warme lucht stijgt voorzie afvoer langs boven, aanvoer van ondere, en gebruik fan voor stengelstevigheid?.. ik ben voor simulatie van natuurlijke omstandigheden ;), sorry topkwekers ;) respect though

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) ..achzo...ik had dezelfde vraag.

Problem solved ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik er geen kleinere vond zet ik nu 2 tot 3 maal per dag 15 minuten een grote zwekende ventilator voor de kleine plantjes (3 k2's van 10-15cm in voorgroei) Ik zet hem op minstens een meter van mijn kast omdat hij op de traagste stand toch nog redelijk hard blaast.

 

Dit doe ik om de stengels van de planten te verstevegen maar omdat de ventilator zo groot is weet ik nu niet zeker of ik de plantjes goed of slecht aandoe? Iem een idee?

 

Hier is ie in actie:

 

med_gallery_14062_5008_634669.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is wel erg groot ikzelf zou voor wat kleiner gaan, aangezien je een kleine kast heb zou ik voor een heel klein ventilatortje gaan bv van sunon smeedijzeren huis.

kosten circa 25 euro en anders idd een pc ventilatortje,sucses

 

gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel te grote ventilator. De kleinste pc fan of halve kracht of minder is voldoende en met gesloten deur gebruiken om de lv en klimaat te handhaven. Niet op je planten richten, maar de lucht latenm circuleren. Een héél klein briesje is voldoende, anders krijg je te veel verdamping van je bladeren en gaan je planten hangen en verbranden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...