Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ben van de jaar ook maar eens begonnen met het kweken van plantjes, dus allereerst een korte cronologie,

ben dus begonnen met 3 frisian dew female zaadjes,

 

7 april zaadjes geplant in stek en zaai grond

 

10 april eerste teken van leven, alle 3 mooi gelijktijdig uitgekomen

 

13 april, eerste echte bladvorming, 1 plantje schiet de hoogte in, 2 andere blijven kleiner

 

med_gallery_16825_5032_644588.jpg

 

15 april planten zijn ongeveer 7cm groot nu, mijn idee zijn ze te hard aan het grooien in de lengte en weinig bladgroei,

 

med_gallery_16825_5032_281367.jpg

 

med_gallery_16825_5032_25876.jpg

 

16 april plantjes omgepot, iets dieper gezet vermits ze al lekker aan het strekken waren.

 

med_gallery_16825_5032_337397.jpg

 

greetz

Edited by irtimid84

Share this post


Link to post
Share on other sites

tip: ze strekken te veel. je plantjes krijgen onvoldoende uren licht en hierdoor gaan ze "opzoek" naar licht (strekken) koop 1 of 2 TL lampjes en hang ze dr boven tot het des gewenst aantal licht uren is behaalt (18uurlicht GROEI-fase)

ook is hier op het forum een schema te vinden met de daglicht uren (per dag) wanneer de zon opkomt en de zon onder gaat :)

 

FB :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

We vinden het ook altijd wel leuk als nieuwelingen zich even voorstellen.

Doordat we in het verleden slechte ervaringen hebben gehad met verdwijnende foto`s in kweekverslagen, verzoeken we iedereen de foto`s die in topics geplaatst worden up te loaden naar Wietforum.0

Hier lees je hoe je dit kunt doen.

 

:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan ze buiten spelen in de volle grond ??, zou leuk zijn als je het tot het einde van het seizoen foto,s plaatste want ik ben wel benieuwd naar Jorge Cervantez en DutchPassion zijn nieuwe buitenvariateiten

 

Veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

planten komen buiten te staan, wanneer het weer het toe laat! heb zojuist een daglicht lamp gehaalt, het gaan om het volgende type lindner 100w

 

gallery_16825_5032_237602.jpg

 

hoe hoog van de plantjes zou ik deze hangen? iemand sugesties?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een suggestie heb ik wel.....het is helaas een beetje lullig om te zeggen, maar ik denk dat je beter een t.l armatuur kunt kopen, kleur 33.

 

Succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag kistje gemaakt, plantjes omgepot, lampje er in en groeien maar....

 

med_gallery_16825_5032_356637.jpg

 

med_gallery_16825_5032_316882.jpg

 

plantjes zijn nu 7dagen, vermits tijdens de eerste dagen niet voldoende licht zijn ze toch al wel wat beginne strekken, hoop dat het nog goed komt en ze nu lekker beginne uit te zetten in de breedte!

 

vanaf welke week is het aan te raden om voeding bij te geven? Ze staan nu nog in stekgrond waar toch al bepaalde voedingssuplimenten bij zitten dacht ik?

Edited by irtimid84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kheb een plantje dat omgevallen is en geknakt, zou ie het nog redden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT door suf: leer quoten

als het echt geknakt is niet zou ik zeggen.

wat is de reden?

is het een gesloten box waar geen verse lucht in kan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

geknakt: valt nog te redden,

gebroken: dood is het..

 

Gewoon een tandenstoker bij zetten zodanig dat de zaailing rechtstaat en wat steun kan vinden..

 

suc6

G, sedus

Share this post


Link to post
Share on other sites

even vraagje! Plantjes staan nu in een hokje met lamp boven hun, kist is 50 cm breedt, en 70 cm hoog, lamp hangt op ongeveer 25cm

 

de luchtuitlaat hangt bovenaan, lucht inlaat helemaal onderaan, nu heb ik een lichte beweging op men plantjes, schommelen licht, daar de temperatuur altijd in de pot rond de 23-24° is, en bij de toppen rond de 26° kan ik mijn afzuiging niet minder zetten, mijn vraag is dan ook gaan de plantjes veel energie verbruiken door het lichtschommelen? of is dit geen erg?

 

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerder te weinig voeding of teveel water , teveel licht is niet waarschijnlijk omdat je tls hebt, verbranden wil ook moeilijk met Tl's (tenzij het blad tegen de tl aangezeten heeft, wat niet gezond is.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bruine vlekjes zijn onder controle, was een tekort aan voeding! Ze zijn nu in de 20ste dag en zo zien ze er uit nu!

 

med_gallery_16825_5032_78404.jpg

 

med_gallery_16825_5032_248474.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even wat fototjes, vind dat ze weer al fel gegroeid zijn! We zitten nu op dag 22, vanaf vandaag ook extra groeistoffen...

 

med_gallery_16825_5032_133486.jpg

 

 

med_gallery_16825_5032_337790.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo even korte update, plantjes zijn nu 1 maand jong...

 

med_gallery_16825_5032_310506.jpg

 

med_gallery_16825_5032_239589.jpg

 

med_gallery_16825_5032_59879.jpg

 

med_gallery_16825_5032_239952.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bezig met de kiemronde 2 van dit jaar, 5 onbekende zaadjes

4 van de 5 plantjes zijn sinds vandaag boven de grond.... bedoeling is ze nog enkele weken laten op te groeien onder tl's, dan te verhuizen naar de volle grond (gueirilla) hoop dat jullie er wat aan hebben aan mijn kweek/foto verslag...

 

med_gallery_16825_5032_833718.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit ik ben bang dat men plantjes (nu 2dagen, oud) ook te weinig licht gaan krijgen, ik kan ze alleen maar op men dak zetten en er staan twee bomen in de tuin van een buurman die het licht niet zo goed doorlaten, ik heb gezien dat ze vooral nu (ook al van 18u) in de schaduw komen met wel wat vlekjes zon. Maar of dit genoeg is...

Ik wil ze ondanks dat het sativa plantjes zijn toch een flink stuk in de breedte laten groeien en daarom moeten ze de eerste dagen een goede basis vormen, weet iemand of ik écht naar een andere oplossing moet zoeken omdat hun groeifase misschien nu niet goed zal gaan?

Kweet niet of ze die zon echt volledig nodig hebben want in de middag staan ze wel prachtig in 24°C zonder dat er iets hun licht tegenhoud...

('t zijn hawaiiaanse, tropisch zon zou dus welkom zijn deze zomer :P )

En ik wou dat ik ook een maand geleden (of 2weken) was begonnen, jouw plantjes zijn al goed op weg...

Edited by DirtyBandit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik weet dat hoe meer hoe beter is (natuurlijk niet overdrijven maar dat kan de zon toch niet-denk ik-)

Maar breng ik mijn plantjes daar dan ook mee in gevaar want ik heb echt geen enkele betere plek om continu licht te krijgen, dus ik dacht dan maar: de ochtend + voormiddag, middag en nammidag goede zon en de avond dan maar iets minder...

Share this post


Link to post
Share on other sites

doubleG

Plantjes hadden juist water gekregen, indien je het zag op de foto! Of zie jij dat mss aan de plant zelf? Denk dat ze ongeveer een 100ml per dag krijgen. al hangt dit af of ze in zonlicht staan of in de kas, allesinds dit is men aller eerste kweek dus alle tips zijn welkom!

 

DirtyBandit

je aan een vast schema houden (18/24) is echt wel nodig! Tijdens de eerste dagen had ik nog geen tl's en ze begonnen al dadelijk flink te strekken, nu staan ze van 8 tot 10 in de kas, en van 10 tot 18.00 lekker in de zon, je ziet ze echt vooruit schieten :P van 18.00 tot 02.00 trug in de kas. Dus meer als genoeg licht al zag ik net dit...

 

zie ik nu enig teken van vrouwelijkheid of ben ik mis? kleine witte sprieten?

 

med_gallery_16825_5032_210927.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
zie ik nu enig teken van vrouwelijkheid of ben ik mis? kleine witte sprieten?

 

nee, dat zijn nieuwe blaadjes die tot ontwikkeling zullen komen. staan er verder goed bij.

mijn opmerking over het "te nat" staan dan: ik vond dat de aarde er redelijk nat bij staat op je foto's. probeer es een aantal dagen niet te bewateren, je zal zien, ze zullen groeien als kool.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel jammer dat ik naar school moet en niemand thuis is om ze van een kast (die ik alleen ga maken als het écht nodig is) naar de zon te verplaatsen. Maar mss kan ik een regenafdakje maken met een ingebouwde tl-lamp met een tijdsschakelaar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...