Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

eliminator

Help Ik Weet Het Niet Meer

Recommended Posts

hoi

ik heb nu weer het probleem van geel bruine bladeren (ik heb geen beesjes altans niet gezien) ph 6.0 eerste twee keer geen ph meter nu wel.

ik heb ze voor getroken in plastic bekertjes 2 weken . onder tl

daar na in grote poten gezet ( 15 liter)in de allmix en nog een week laten groeien en staan ze 2 weken in de bloei onder 400 watt

mijn vraag is nu ze staan nu 3 weken in de allmix en mijn is verteld dat ik de eerste 4 a 5 weken geen voeding hoef te geven

is dat echt zo of moet ik al wat licht bijvoeden (ik had daar iets over gelezen op het forum) of is er toch iets anders aan de hand

ik zuig af met buisfan en blaas licht frise lucht in temp 26 aan om 21 uit gemiddeld lv 54 aan 62 uit gemiddeld

 

wat gaat er niet goed bij mijn

foto,s staan in mijn galerij bij 3 de kweek bijvoorbaad dank

 

gr eli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hangt ook van je medium af. Aarde hoeft niet altijd veel voeding te bevatten. Die week 4 of 5 is dus niet altijd waar. begin maar met bijvoeden. Langzaam opbouwen dan geef je niet teveel. houd er rekening mee dat het een paar dagen duurt voordat de plant op de voeding reageert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto misschien?

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

allmix wil al vaak te zwaar zijn qua voeding. Bijvoeden na 3 weken is toch wel af te raden.

Zonder foto moeilijk te zeggen maar ik denk dat je een bladverbranding bedoeld, door te hoge ec in je aarde.

Heb zelf ook een paar keer allmix gebruikt en had ook al snel deze symptomen.

 

Citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je albums terug gelezen, en bekeken.

Dit is je tent die niet goed is.

 

Daar kan je wel in drogen maar niet in kweken.

Jammer maar helaas.

 

Dingen zijn nu overal in de aanbieding, dus sla je slag.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reactie

 

van die tent begrijp ik niet die heb ik bij en gs gekocht met en vriend samen die heefd het niet ...

 

mijn foto,s staan in mijn GALERIJ bij kweek 3 ( al vermeld trouwens)

 

kweet nou nog niet wat ik moet doen

zo,n bodem onderzoek hoe werkt dat eigelijk met gedistelleerd water en dan aarde in en koffie zakje maar hoeveel water moet ik gebruiken

 

dan ga ik eerst maar even mijn aarde nakijken op hoeveel ec die staat.......

 

gr eli

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ergens gelezen op wf over namaaktenten waar het onmogelijk is om in te kweken misschien heb jij ook een van die tenten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eliminator, Hopelijk gaat het nog goed met die kweekje :P

Suc

 

 

Weed-boy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

gallery_14965_4990_5849.jpg

 

gallery_14965_4990_278267.jpg

 

Kijk even bij de Help rechtsboven hoe je foto's moet plaatsen. Het is niet moeilijk en geeft vaak makkelijker een indruk dan wanneer mensen moeten gaan klikken.....

 

@Ert: kan je die opmerking over die tent nog onderbouwen met een reden. Men wil altijd graag lezen waarom, dan leren we er weer wat van.... :P Ik ben ook wel benieuwd.

 

Ik heb eens gekeken, maar vind het moeilijk te zeggen. Ik zou denken dat drie weken op all-mix niet voor ondervoedingsverschijnselen zou kunnen zorgen. Dit zou zich dan meer uiten in het lichter worden van de bladeren. Niet in deze verschrompeling vanaf de punt.

 

Kan je meer info geven?

Hoeveel water krijgen ze?

Heb je wortelstimulator gebruikt in deze potten?

Waar staat de tent?

Zijn er kunststoffen in de buurt met weekmakers erin die warmer worden dan 23 graden? (zoals zeil voor op de vloer wat tegen verwarmingsbuizen ligt....) Planten kunnen hier namelijk nogal slecht op reageren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee tijger, ja hoor geen probleem.

 

Ik heb zelf ook met deze tenten gedraaid. Met de originele Homebox en imitaties.

Met de homeboxen geen last gehad, en met de imitaties soms. En dat soms hangd af van de tent zelf.

 

 

Wat ik hier zie heeft mij ook drie rondes gekost voor dat ik het toe wilde geven dat het aan de tent lag.

Het is nou natuurlijk niet zo dat als je een neppert hebt dat je dan altijd last hebt, van de vergifteging van je planten..

Maar in dit geval is het gewoon zo dat jeje eigen planten om zeep helpt.

 

Als ze groeien heb je weinig tot geen past, tot dat je ze de bloei in perst. Dan vergelen je bladeren en krijg je dunne planten met kleinere bladeren.

Op een moment donderen zo je bladeren er van af.

 

 

Ik heb er nog een draaien en das ook een imi en die heeft nergens last van. .

Mij maakt het niet uit, maar ik vind het zonde van je kosten en je tijd.

 

Als ik het niet zeker wist zou ik deze reactie ook niet geven. Ook jou sjoppie kan er niks aan doen. Behalve dat ie te goedkoop heeft ingekocht :P

 

 

Succes verders.

 

Ik zou hem er hier op zetten voor 50 euro, en 75 bij leggen voor een GOEIE nieuwe.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou er alleen wel bij zeggen dat ie alleen te gebruiken is als droogtent!

 

beetje lullig anders, en we krijgen dan weer zo'n topic :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor het plaatsen van mijn foto,s miss_j

 

ik ben in het begin wat zuinig met water geweest want mijn eerste 2 kweken gingen waarschijnlijk mis door TE veel water.

ik gaf 3 weken terug om de dag 200 ml water dat heb ik nu opgevoerd naar 300 ml omdat mijn potten nog al droog aan voelden

in de groei heb ik wortelstimulator, ook dus nog een week in de 15 liter potten meegegeven nu in de bloei niet meer.

mijn tent staat op zolder op de betonen vloer in mijn tent onder het afdekzeil liggen 3 cm piepschuim plaatjes voor het optrekkende kou.

dus geen zeil ofzo in de beurt wel die witte aanvoorslang maar ja die zijn er toch voor gemaakt dacht ik

wel staat op zolder de cv ketel..........

 

zal ik wel gewoon door gaan met alleen water geven......

gr eli

 

 

http://www.wietforum.nl/uploads/1207480155...4990_256742.jpg

hoop dat het gelukt is met de foto

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt ert

voor je uitleg ik ga hier zeker even achter aan want inder daad is dit mijn 3 keer dat dat nu zo gaat met de groei niks aan de hand en dan in de bloei dit soort problemen krijgen

dacht eerst dat het aan mijn ph lag maar ik geloof en beetje dat je gelijk gaat krijgen

 

gr eli

 

 

zo te zien niet gelukt met de foto

 

 

ik blaas trouwens in vanuit en andere koele ruimte

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat lijkt meer op een bepaald voedingstekort, niet echt een geheel voedings tekort.

 

te weinig magnesium?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischien is het verstandig om ook pagina 1 te lezen voor dat je

met ideen aan komt met zoek functies.........

 

maar ok ik neem het mee

 

gr eli

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Bedankt voor de uitleg Ert. Ik weet dat jij inmiddels de nodige ervaring hebt in het herkennen van problemen (niet lullig bedoeld hoor :P ). Dus toen je die reactie gaf wist ik dat ik je serieus moest nemen.

 

Het klinkt in elk geval wel alsof Eliminator dit herkent.

- ze staan in elk geval niet te nat of te droog.

- ze staan niet te arm

- vorige keer geen ph meter en zelfde problemen, dus ph lijkt me sterk

- de omgeving die je beschrijft is niets verkeerds mee.

 

Inmiddels een week in de bloei en dan zo eruit zien is geen goede start om op door te gaan. Als je toch van plan bent om die tent te vervangen, lijkt het me beter om ook fris te starten. Deze zijn qua ontwikkeling zo ver achter dat afbloeien niet een goed resultaat zal geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou wel eens zoon neppe tent kunnen zijn idd... 1 van de verschillen was ipv een grijze refelcterede binnekant.. van dat witte folie wat jij hebt...

 

Ook het klitteband wilde af en toe niet passen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok mensen bedankt allen voor jullie reactie

 

jullie hebben mij zeker en zet in de goede richting gegeven :P

 

wat bruut zei over te weinig magnesium zal ik eerst nog eens naar gaan bekijken

 

en wat betreft die tent ja jammer maar helaas daar moet dan maar en nieuwe voor komen :P

 

gr eli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net even je foto's bekeken, maar weet je zeker dat dit een nep tent is? Want voor mij lijkt 'ie echt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me geen goed idee om (indien nep) je tent te verkopen op WF.

Beter maak je eerst goede fotos hoe hij eruit ziet, en gooi je hem dan weg... ander zadel je een ander op met dit probleem.

 

Anne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anne

Ik zei ook dat je er gewoon in kan drogen, verders niks.

Want alnders heb je de problemen van een ander op je dak.

 

 

Nee magnesium is wel ff anders.

 

 

Neem het aub aan, en ga opnieuw starten.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...