Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wiet smoker

Beginner Met Tl-licht!!!

Recommended Posts

Beste lezers...

ik ben wiet smoker en ik ben al een tijd aan het lezen op dit forum :wOOt

ik vind dit echt een fantastisch forum en ik ga het nu zelf ook proberen.....

ik heb het al een keer geprobeerdt, maar ik ben toen begonnen met het verkeerde licht enz.......

 

Nu heb ik net 10 zaadjes in de grond gedaan zonder voor ontkiemen... ik hou daar niet zo van en denk dat het zo beter afloopt. boven mijn plantjes heb ik 2 coolwhite tl lampen hangen. ik heb geen hok om de planten in te laten groeien :S ik heb ze open op mijn kamer staan, maar ik hou mijn kamer wel altijd goed donker voor als de planten dat nodig hebben....

 

later zal ik ook nog proberen er foto's in te zetten..

 

 

alvast bedankt voor jullie hulp :wacko:

Edited by wiet smoker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wreeed ik ben nieuwschierig , wat voor zaadjes zijn het

fotos kan je plaatsen via mijn gallerij !! ',, Geen gedoe met voorkiemen en zo want dat is allemaal maar haastige spoed dat plantje weet zelf het beste waneer het op moet komen dat gaat wel goed dat word prachtige Nederwiet hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wreeed ik ben nieuwschierig , wat voor zaadjes zijn het

fotos kan je plaatsen via mijn gallerij !! ',, Geen gedoe met voorkiemen en zo want dat is allemaal maar haastige spoed dat plantje weet zelf het beste waneer het op moet komen dat gaat wel goed dat word prachtige Nederwiet hahaha

 

maar hoe kan ik nu gewoon weer een nieuw bericht hierin zetten?

alvast bedankt (Y)

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch gelukt met de foto's :wOOt

ik heb geen hok:S vanwege een low budget en ouders.....

moet ik nu omdat het zomer wordt de ramen gaan afplakken als het licht 12/12 gaat? ( de plantjes staan in mijn kamer)...

 

gallery_14714_4922_392373.jpg

 

gallery_14714_4922_107839.jpg

 

gallery_14714_4922_249636.jpg

Edited by wiet smoker

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb al nieuwe potgrond en ik krijg ook nog een of andere planten voeding van mijn moeder:D

de grond zit nu wel in een paar klote bakjes, omdat ik nog niet genoeg grond had:S

zodra ze hun kopjes laten zien en het ziet er een beetje goed uit gaan ze de potjes in. :smoke

 

GRzz wietsmoker..

Edited by wiet smoker

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste luitjessss

denken jullie dat het zo een beetje kan of moet ik toch nog extra voedingen gaan kopen?

of een hok bouwen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst en vooral... Een hok maken ofzo is echt piece of cake... Ik heb hier al 'n soort klein tentje gemaakt, met 'n oude voetbaltafel, isolatie die er nog lag & wat oude dekens etc... Werkt perfect, is lichtdicht, bijna 100% luchtdicht & ik kan er makkelijk m'n TL lampen onder verstellen... Soms moet je gewoon wat fantasie hebben :smoke Wat je ook kunt doen, als je dit niet hebt en niets wil uitgeven, is ergens iets zoeken die een vierkante vorm heeft & een grote opening onderaan van minimuum 1M ofzo... Je smijt daar een paar dekens onder, hangt daar 'n paar TL's aan (wel goed zorgen dat er niets vuur kan vatten!) en je maakt bv een luchtgat in een van die dekens ofzo, zet er 'n pc fan op...

 

Je kamer is wss niet volledig lichtdicht, je plant zal zo gaan stressen hierdoor... Ook kan je een vochtige handdoek onder je TL's leggen, deze gaan verdampen en iet wat meer luchtvochtigheid aanmaken... Door te verdampen ofcours...

 

Succes nog.

 

Nog 1 iets... Ik zou wat hydrokorrels kopen... 4€ voor 'n zak van 4KG. Is altijd handig. Vooral veel lezen op dit forum en je komt er wel, al doende leert men natuurlijk ook. Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

lezen ben ik al een tijde mee bezig:D

ik zal kijke of ik nog iets heb liggen.. om een hok van te bouwen.... het is niet dat ik er geen geld aan wil uitgeven, maar

ik mag er niet allerlij apperatuur inbouwen van papa en mama vanwege de ''stroom verspilling''.. ik zal opzoek gaan naar die korrels.

bedankt voor de reactie(Y)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou liep ik net wat rond daar mijn huis om na te denken over een hok....

ik loop naar boven naar mijn kamer om te kijken of er nog ruimte was of watdan ook..... loop ik lang een oude kast met wat oude kleren erin... denk ik ineens bij me zelf dat zou toch een best goede kweek ruimte zijn :smoke

maar. nu heb ik een paar vraagjes, aangezien ik geen co2 filters en shit er in mag zetten... hoe moet ik dat nu oplossen??

 

ik zal zo een paar foto's maken van de kast als dat nodig is.

alvast bedankt voor jullie hulp !

 

GRzz wiet smoker.

Edited by wiet smoker

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe....

na lang ruzie maken met mama heb ik toch het alleen macht gekregen over de kast.

ik moet deze nu nog wat gaan bewerken enz.... ik mag er alleen geen dure apparaten inzetten dus moet ik daar iets voor gaan verzinnen,,

daarvoor vraag ik jullie hulp. ik heb nu een kast en die haal ik van binne leeg en daar hang ik dan 2 18 watt tl lampen in

eerst 2 cool white voor de groei en 2 rode voor bloei..... ik kreeg al een handige tip en dat is een natte handoek eronder leggen zodat het water daarin verdampt en dan gaat de luchtvochtigheid omhoog:D

nu moet ik alleen nog iets met de ventilatie doen.. hoe zou ik dit kunnen oplossen???

 

hier een foto van de kast ( er liggen nu nog spullen in, dus alleen foto's van de buitenkant)

 

gallery_14714_4922_345970.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de ventilatie kan je computerfans gebruiken zal alleen als ik jou was wat meer tl op hangen in die kast misschien kun je hem in 2 delen de kast .

of een aardebak bouwen in die kast ?hoe groot is die kast eigenlijk ?

 

S6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hem net ff opgemeten aan de binnen kant en hij is.. 37 Cm diep 75 Cm breed en 180 Cm hoog...

ik heb er nu 10 in de grond zitten, maar alle mannetjes moeten er nog uitgehaald worden en dan gaan de beste plantjes de kast in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaadjes zitten nu al 5 dagen in de grond... vorige keer duurde het toch minder lang.

ik heb ze wel vrij diep zitten... moet ik nog wachten of moet ik gaan kijken waar ze blijven??

 

GRzz wiet smoker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Wiet smoker,

 

Je topic is verplaatst naar de sectie voor kweekverslagen. Dan kun je gedurende je verslag je vragen kwijt.

Wel willen je wijzen op het feit dat de meeste vragen die je stelt, al meerdere keren op dit forum zijn behandeld.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de verslagen van anderen in de sectie Micro/Fluor waar je verslag nu ook staat.

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey tof dat je een kast heb gevonden ,, hopenlijk kan je mischien in de toekomst met moeders een kneiter paffen ...

mischien kan je wel een koolstof filter maken voor de geur met een aantal benodigheden uit de dierenwinkel

koolstof korrels , of doek voor in je filter van je aquarium

een beetje creativiteid !! korrels in een sok in een buis en via daar lucht afzuigen bv kom je al ergens met 36 watt aan belichting !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grote plan wijziging hier!!!!!

ik denk dat ik deze plantje als ze boven komen weg ga geven, want ik heb vandaag 10 lowryder zaadjes gekocht bij sannie's shop :smoke

omdat ik te weinig tijd heb voor deze plantjes vanwege de zomervakantie.. ik ben dan een lange tijd weg en ik wil dan eigenlijk wel wat te roken hebben.

 

dusss... ik heb besteld: 10 zaadjes en 20 pit pots...

het is bekend dat de lowryder uit zichzelf al gaat bloeien... en dan er dus geen 12/12 cyclus nodig is...

nou heb ik hierover 2 vraagjes. moet ik de plantjes meteen onder de tl 's zetten met de bloei kleur ( 83 ) of moeten ze eerst toch nog ff onder de cool white lampen? en welke tijdcyclus is dan het best bij de lowryder? gewoon vanaf het begin 12/12? of 24 uur per dag licht of gewoon 6/18 ???

 

alsvast bedankt voor jullie goede tipss.....

 

Grzz.. wiet smoker:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eerlijkgezegt mengen... Bij andere soorten wordt vaak coolwhite voor groei gebruikt, en zonnigere kleuren voor bloei... Ikzelf ga 1x 20 watt coolwhite & 2x 11 watt warmwhite erop zetten... Heeft me 10€ gekost met materiaal om er 'n stekker aan te monteren & 'n kopje (met de lampen inbegrepen in de prijs...)

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lowryders zijn binnen die ik bij sannie heb besteld:D

alles is zeer snel gegaan netjes verpakt enz.....

MAAR: ik dacht toch echt dat ik 10 lowryder zaadjes zou krijg... nou zaten er toch maar 9 in de verpakking:S

maargoed.

 

welke tijden licht/donker kan ik het beste gebruiken bij de lowryders??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal gesproken horen er ook 10 zaden in te zitten en 5 freebees met jiffy's. Zaten die er wel bij?

Je Lowryders kun je de hele kweek op 18/6 laten staan voor het beste resultaat.

Succes verder.

 

Grtz Lowryder :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn overnieuw begonnen!!!

ik heb de lowryders vandaag in de pitpots gedaan (6 stuks) om toch nog voor de zomer een goed wietje te hebben :P

ik heb nu een kastje gemaakt, alleen ik heb geen afzuiging (vanwege oudersss).

 

Hier dan de kast. (hij is helemaal licht dicht, ik heb er aan beide kanten een paar gaten geboord voor toch nog verse lucht! natuurlijk zijn deze ook nog licht dicht gemaakt.)

gallery_14714_4922_264758.jpg

 

De binnenkant.

gallery_14714_4922_108019.jpg

 

De lowryders.. :P

gallery_14714_4922_467008.jpg

 

er staan nog ook nog wat andere plantjes in. die gaan vanavond weg!

hoop eigenlijk stiekem op 4 vrouwtjes.. maar het moeten er niet minder dan 3 worden :s

 

Grzz wiet smoker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook al planten voedsel en morgen ga ik hydrokorrels halen :P

hoevaak moet ik ze voeding geven??

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag wietsmoker

 

teneerste mooi gecreeerd dat hokje van je.je mams zal blij zijn geweest met de rollen alufolie die je heb gebruikt :P

 

ik hoop voor je dah het een beetje lukt want ik heb ongeveer net zon hokkie,alleen 60 diep, staan met lowriders.de ventilator die ik heb gebruikt is een hele oude campeerventilator.die heb ik tegen het bord van de lampen aan geschroefd en zo blaast ie net onder de lampen door.

ik zelf gebruik momenteel nog geen voeding omdat de meeste potgrond al aardig voor bemest is en ik zou ook niet weten wat.een lowrider gaat meteen in bloei dus groeivoeding is volgens mij nie nodig.misschien wortelstimulator maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

welke datum heb je je lowriders gezet??de mijne staan sinds 1-4-08 15.00 in de pitpots en gaan als een tierelier.volgens mij kunnen wij wel wat van elkaar leren als beginnende groente-opwekkers :P

 

daarom dat ik je ook even op mijn forum wil wijzen(de meeste vinden het niet leuk als je dah op hun forum doet maar onze kweekjes lijken wel heel veel op elkaar)

lowriders experimentje

succes en ik volg je

 

let it grow let it grow let it grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag heb ik de hydro korrels gehaald :P

ik moet alleen nog ff wachten tot ze uit de pitpots komen in dan gaan ze in gewone potgrond met hydro korrels...

alleen een vraagje.. hoeveel van die korrels moeten erin?? ik had al wel ergens gelezen dat ze vooral veel op de bodem moeten maar waarvoor is dit??

 

alvast bedankt voor de reactiesss :P

 

GRzz wiet smoker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn al aan het ontkiemen :o

volgens mij all 6 :)

ik heb vandaag al een paar 1 liter potten gevuld met potgrond en hydrokorrels.. dan heb ik die vast klaar staan......

zodra ze in de potjes gaan zal ik weer een paar pica's nemen :D en dan kunnen jullie het allemaal bekijken :P

 

Grzz wiet smoker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...