Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietmen

2008 Eerste Guerilla

Recommended Posts

hallo ik ben wietmen en ik ga dit jaar voor het eerst proberen wiet tekweken, :wacko:

dit natuurlijk buiten samen met moedertje natuur.

ik heb hier zo beetje een hele week op het forum lopen kijken wat je allemaal nodig hebt enz en ik ben nu zo ver dat ik het togh zelf ook ma ga proberen.

ik ga het dit jaar met 10 zaadjes proberen van nirvana (goed bedrijf trouwens snelle levering)

het zijn de zaadjes EARLY SPECIAL

ik hoop hiervan minimaal 5 vrouwtjes over tehouden zodat ik er togh wat heb staan.

ik ben vandaag 22-03-08 begonnen met de zaadjes te gaan ontkiemen dit doe ik in een bakje met natte watjes.

hieronder zie je hoe

med_gallery_16174_4904_201197.jpg

 

ik wil de plantjes strax een maandje voor kweken op me kamer en dan eind april na buiten zetten.

het is allemaal niet echtprofesioneel maar dat maakt het opzicht ook wel leuk omdat veel mensen het togh allemaal willen proberen en niet meteen veel willen investeren.

hieronder zie je mijn inrichting van de kast afmetingen kast zijn 75 cm breed x 40 cm diep x 80 cm hoog hierkomen de zaadjes strax allemaal apart in een bekertje hier wil ik ze dan voorgroeien tot ongveer 15 cm ofzo.

med_gallery_16174_4904_254709.jpg

 

 

dit is mijn eerste update heb verder nog geen foto's van de lokatie waar ze komen maar daar maak ik deze week wel foto's van en zal deze weer met jullie delen heb je tips of reacties dan hoor ik het graag :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste wietmen,

Het voorgroeien op deze manier met zo'n lamp haalt weinig uit, je zaailingen zullen enorm gaan strekken en je moet er juist voor zorgen dat ze mooi compact worden.

Je zou er dus spaarlampen of Tl's boven kunnen hangen op zo'n 2 a 3 cm boven je plantjes.

Dit is te weinig en het verkeerde licht.

Je kast heeft wel de ideale maten om een mooi kweek/voorgroeihokje van te maken.

 

Grtz Lowryder :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey bedankt voor de reactie en de tip lowryder ik heb het nu effe vervangen nu het nog kan zo als je ziet op deze foto hieronder

med_gallery_16174_4904_21547.jpg

het is de bovenkant van een aquarium omdathier wel een tl buis in zit het is niet de ideaale oplossing maja ze staan nu ongveer 3 cm eronder en als de plantjes groeien verhoog ik hem steeds mee.

dan vervang ik alleen de steunpilaren voor smallere pilaren.

:wOOt

Edited by wietmen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er al veel beter uit :wOOt

Nu hopen op een goede ontkieming.

Veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit maar je bent er vroeg bij :wacko: zeker met de witte pasen achter de rug, heel veel succes :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

na sneeuw komt zonneschijn, begin april moet mogelijk zijn, en je kunt ze best 2 week ofzo voorgroeien. ziet er in iedergeval goed uit, heb je meer info over je gebruikte TL's? foto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties de tl die ik gebruik is gewoon degene die bij mijn vorig aquarium zat :wacko: en hier groei ik mooi de plantjes mee voor en dit tot ongeveer begin / half april en dan gaan ze na buiten .

verdere foto's volgen wanneer de plantjes boven komen dan komt er elke week een updat en binnekort ook foto's guerilla place :wOOt

 

later!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
bedankt voor de reacties de tl die ik gebruik is gewoon degene die bij mijn vorig aquarium zat :D en hier groei ik mooi de plantjes mee voor en dit tot ongeveer begin / half april en dan gaan ze na buiten .

verdere foto's volgen wanneer de plantjes boven komen dan komt er elke week een updat en binnekort ook foto's guerilla place :P

 

later!!

 

ik ga binnekort ook voor het eerst kweken dus ik volg je verslag denk ik wel :P

 

komt de update er al aan ?

 

CS

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Wietmen

 

Hey volgens mij heb jij dezelfde kleur/tl balk als mij van het merk Arcadïa, want het lijkt wel een beetje blauw/paarsig licht op de foto.

Deze lamp geeft licht dat volgens de doos speciaal is om (aquarium)planten te groeien.

 

deze gebruik ik:

med_gallery_11368_2876_12589.jpg

 

met dit spectrum:

Arcadia-Original%20Tropical-Lamp.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey labrat, moet je die lamp vaak vervangen? ik heb gehoord dat ze vaak moeten worden vervangen of valt dat wel mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijne gaat nu ongeveer 5 maanden al mee +- 18 uur per dag. Daarvoor heeft ie een half jaar als aquariumlamp gediend dus valt wel mee denk ik. dan toch? of gaan andere lampen langer mee?

Hij doet het nog steeds prima trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan iemand mij pmen met de nadelen van een gewone lamp boven je planten te zetten, en de enige voordelen? warmte?

ik zet namelijk gewone lampen erboven voor de warmte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...