Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greenstuff

Greenstuffs Guerillakweek 2008

Recommended Posts

ik zou ze ook ff uit die bekertjes halen en overplanten in andere potjes, als je dit doet moet je het stengeltje van je plantjes ook in de grond steken. net zo diep dat de blaadjes een paar centimeter boven de grond uitsteken. als je dit niet doet heb je kans dat je plantjes gaan knakken.

veel succes verder :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een zaadkweekje wilt doen kun je dat beter onder een lampje doen, desnoods TL. Met het aantal lichturen en intensiteit van nu komt er weinig van terecht kan ik je beloven. Daarnaast sluit ik me aan bij plantkas; ik heb zelf ook wat geexperimenteerd in de mais. Als het niet bio mais is gaan je planten kapot van het gif. Mochten ze groter zijn en het gif is weg, dan krijgen je planten geen licht.

 

Mais is geen goed plan. En dan heb ik het niet eens over ontdekking vanuit de lucht.

 

Slappezever

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer ff een update zoals gezegd heb ik ff snel een t hokkie gebouwd ik heb daarvoor een 600 liter aquarieum voor gebruikt .

ik heb 3 11 literpotten op zn kop in mn aquarieum gezet daarboven op een plaat mdf zodat ik ongeveer 35 cm overhield en dat licht dicht gemaakt met folie ik heb er nu 2 tl lampen boven hangen (LIGGEN) maar er komt nog een derde bij voor de aanvoer van een beetje verse lucht heb ik er een computer fannetje bij geplaatst met een regelbare volt adaptor dus kan ik hem harder en zachter laten draaien .

de dames staan nu een daggie in het hok daar komen later foto`s van

 

med_gallery_10206_4858_473742.jpg

 

med_gallery_10206_4858_534712.jpg

alles is nu wel goed schoon gemaakt enz.

 

greenstuff

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals beloofd hier wat foto`s van de plantjes onder de tl`s

 

med_gallery_10206_4858_391373.jpg

 

 

med_gallery_10206_4858_109934.jpg

 

 

med_gallery_10206_4858_443440.jpg

 

greenstuff

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dan dat ziet er leuk uit, ik denk dat ik zelf ook nog even zon tl kastje ga maken (toch maar)

 

ps. ga je die sprieten nog dieper planten? Dat kan zelfs tot helemaal vlak onder de eerste kiem blaadjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ braam ik zit nu met het probleem dat als ik ze ga overpotten ze niet meer in mn hokkie passen maar zodra ze naar buiten gaan worden ze overgepot en zal ik ze uiteraard wat dieper in de grond plaatsen

 

greenstuff :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze ook nog met iets van satéprikkers en een touwtje ondersteunen ofzo tegen buigen of knakken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@labrat dat was maar bij 3 plantjes nodig verder beginnen ze nu steeds steviger te worden .

als ik morgen tijd heb zal ik weer ff wat foto`s posten

 

ik hou julie op de hoogte

greenstuff :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo het is weer tijd voor een update

na 2 weken onder de tl zijn de plantjes nog erg klein :P :) (mn ec meter klopte van geen kanten )

aangezien het mooi weer begint te worden ben ik vandaag effe naar de growshop toe gereden

ik heb 30x 6 liter potten meegenomen en 4 zakken grond

morgen middag ga ik de potten vullen en inwateren

en ik hoop dat ik ze vrijdag kan overpotten en naar buiten kan zetten en dan maar hopen op mooi weer :D

hier ff wat foto`s

 

 

med_gallery_10206_4858_74003.jpg

 

med_gallery_10206_4858_110584.jpg

 

med_gallery_10206_4858_458408.jpg

 

zoals julie zien verbrande bladpuntjes :o

 

tips en commentaar altijd welkom

 

greenstuff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een update :P

zoals gezegd heb ik donderdag de potten gevuld en ingewatert

vanmiddag heb ik de plantjes overgepot en naar buiten gezet dus die staan nu te genieten van het zonnetje :)

ze waren allemaal goed geworteld op 2 na maar die zijn ook een stuk kleiner als de rest

hier ff een paar foto`s:

 

de ingewaterde potten :

 

med_gallery_10206_4858_468429.jpg

 

en de plantjes die staan te genieten van het zonnetje :o :

med_gallery_10206_4858_889177.jpg

 

 

med_gallery_10206_4858_97900.jpg

 

 

med_gallery_10206_4858_1379337.jpg

 

tips en commentaar zijn welkom

 

ik hou julie op de hoogte

greenstuff .

Share this post


Link to post
Share on other sites

zozo dat is wel een feestelijke aanpak,

het lijkt me alleen verschrikkelijk veel werk, maar ik zie wel kansen op een hoge potente oogst.

succes, en ik zie gemoet naar t resultaat...

 

GGV

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie dat je ook van die witte plastic bekertjes gebruikt heb. Ik heb deze ook gebruikt, met een hete oude schroevendraaier er gaten onderin gemaakt. Zijn goedkoop en handig met als enige nadeel dat ze kort zijn. De penwortel gaat namelijk ook bij zaailingen al meteen naar beneden. De lengte van het bekertje is eigenlijk tekort om ze er langer dan 2 weken in te houden. Goed dus dat ze overgepot zijn want je plantjes blijven ander stil staan (heb ik ervaring mee...).

 

Ziet er verder netjes uit, hoop dat je ze niet al te lang in deze potjes houd en ze snel in de volle grond stopt. Dan zul je zien hoe snel het gaat. Eerst gaat het plantje zijn wortelstelsel uitbreiden en dan als een speer groeien.

 

Ik ga dit volgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan ze nu niet weer sprietig de lengte in groeien? Waarom houdt je ze niet onder de TL met en pcventilator tegen de warmte, om ze een stevige stengel te geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de zon worden ze niet sprietig, onder een tl heb je juist veel meer kans dat ze gaan rekken.

 

Ik gebruik tegenwoordig geen potjes meer, maar zakjes om maandverband in weg te gooien. Deze zijn lang en smal, ideaal om veel zaailingen naast elkaar te laten groeien. Door de lengte kan het wortelstelsel zich al behoorlijk ontwikkelen wat een voordeel geeft bij in de volle grond zetten. Dan hebben ze minder last van de overgang. Daarnaast zijn zakjes ook natuurlijk makkelijk omdat je ze zonder problemen in elkaar kan douwen als je meer plaats nodig hebt (niet meer als je wortels al een eind gegroeid zijn natuurlijk...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als eerste iedereen bedankt voor de reacties

 

@grotegroenevriend er gaat best een hoop werk inzitten dat klopt maar je moet er wat voor over hebben he :P

 

 

@timkweektwiet ik ben niet bang dat ze weer gaan strekken hoor

zoals ik eerder in mn topic al had gezegt moesten de plantjes hoognodig verpot worden en kwam ik dus niet meer uit met de ruimte plus dat ze het zonlicht meer waarderen als die tl`s

 

@slappezever ik had de schroevendraaier manier al toegepast werkte perfect

dat ze er niet genoeg ruimte in hebben klopt ze stonden aardig stil :o maarja weer wat geleerd

de 6 literpotten waar ze nu in staan zullen ze ook in blijven dit omdat het eerst een zaden kweek word en ik ze goed wil bijvoeden dit gaat een stuk makkelijker als ze in potten staan ipv. volle grond .

de volgende keer als ik weer ga voorgroeien onder tl gaat dit ook zeker niet in deze plastic bekers gebeuren maar zal ik naar een andere optie zoeken ( je zakjes idee lijkt me een goede optie ).

 

greetz greenstuff :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
de 6 literpotten waar ze nu in staan zullen ze ook in blijven dit omdat het eerst een zaden kweek word en ik ze goed wil bijvoeden dit gaat een stuk makkelijker als ze in potten staan ipv. volle grond

 

Ik neem aan dat je er dus rekening mee houd dat ze niet al te groot worden?

 

Ik heb 2 jaar in potten van rond de 10 liter gekweekt, maar het is nogal een gedoe met mogelijke uitdroging enzo. Ben sindsdien fervent voorstander van de volle (maar eerst goed voorbereide) grond. Geen gedoe met overbemesting, uitdroging, te kleine potten, te weinig voeding etc. 1 keer je aarde goed voorbereiden en je hebt er geen omkijken meer naar (maar dat doe ik natuurlijk wel omdat dat nou juist zo leuk is!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ slappezever volgens mij hebben ze aan die 6 liters wel genoeg ze kunnen voorlopig in ieder geval lekker doorgroeien.

voor uitdroging ben ik ook niet bang zodra het geslacht bekend is ben ik van plan om van onderaf water te gaan geven

 

ik zal vrijdag weer ff wat foto`s posten van de dames

 

greenstuff

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo mensen het is weer ff tijd voor een update.

de lowryders groeien lekker door en inmiddels heeft 1 plantje zn geslacht laten zien het is een man

hier wat foto`s

 

med_gallery_10206_4858_1050654.jpg

 

 

med_gallery_10206_4858_787903.jpg

 

 

med_gallery_10206_4858_499402.jpg

 

 

med_gallery_10206_4858_190767.jpg

 

nog effe een vraagje ik vind de plantjes een beetje te licht van kleur waaraan zou dit kunnen liggen ??

ik zuur mn water netjes af op 5.9 /6.0 de grond is van de growshop en bevat voeding voor de eerste 3 weken dus daar ligt het ook niet aan lijkt mij . iemand ??

 

greenstuff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kun je NU al het geslacht zien? Er hangen nog maar amper 4 blaadjes aan, laat staan dat ze al in bloei staan... Begrijpk niet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wouter ik denk dat je vergeet dat het lowryders zijn en dat die bij ongeveer de 3e internode al geslacht laten zien omdat ze al gelijk vanaf het ontkiemen beginnen te bloeien ;)

het is dat ik nu geen camera tot mn beschikking heb en ik het moet doen met mn telefoon (N95) anders had ik er wat foto`s van gemaakt

 

greenstuff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat van die autoflowering wist ik al, maar dat ze zo snel al geslacht vertonen ;) wow, da's wel vet :D. Bedankt voor de nuttige informatie ;) mijn lowryders staan sinds gisteren buiten :). Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo mensen effe een snelle update :huh:

de plantjes groeien rustig door en zien er verder gezond uit

sinds woensdag avond werk ik met een watervat omdat ik er een beetje :dribble: van werd om elke keer een liter of 4 water af te zuren .

ik heb nu tijdelijk en simpele ton van 40 liter met een circulatie pomp en een verwarmings element .

vanmiddag effe langs de growshop geweest voor een 100 liter vat maar die moest besteld worden dus die is er dinsdag .

hier een paar foto`s

 

med_gallery_10206_4858_460044.jpg

 

med_gallery_10206_4858_1040003.jpg

 

med_gallery_10206_4858_388246.jpg

 

med_gallery_10206_4858_161812.jpg

 

med_gallery_10206_4858_114634.jpg

 

med_gallery_10206_4858_98192.jpg

 

reacties en tips zijn welkom ik hou julie op de hoogte

 

greenstuff :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit Greenstuff :dribble: . De plantjes zijn lekker gegroeid, grappig om te zien

hoe al de plantjes naar de zon gericht staan.

 

Succes met je guerilla.

 

Groeten,

Emilio :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...