Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

saxmachine

2 Kweek Binnnen --> 6 X Amnesia Haze.

Recommended Posts

UPDATE:

 

We zitten nu op dag 18 van de kweek.

 

 

Foto's:

 

gallery_14630_4809_1293253.jpg

gallery_14630_4809_857809.jpg

gallery_14630_4809_905176.jpg

gallery_14630_4809_1074316.jpg

 

Ik heb een plantje vewond door de achterblijver te verhuizen, ik heb een takje iets te ver naar beneden gedrukt waardoor hij knakte, ik heb hem ingetapt. Nu maar hopen dat hij terug vast groeit.

gallery_14630_4809_638183.jpg

 

 

Volgens mij is het fimmen ook gelukt. Ook al krijg ik wel raar vormig blad in de kruin van de plantjes.

gallery_14630_4809_107022.jpg

gallery_14630_4809_656574.jpg

 

Nog een foto van het achterblijvertje, maar ik vind het zelf geen onaardig plantje.

gallery_14630_4809_2201369.jpg

 

 

De plantjes zijn net in bad geweest, vandaar het water.

 

 

@ PP-er, ik luister wel naar je he ;)

 

Toen ik de laatste keer geupdate heb, was het inderdaad net iets te koud. Ik heb namelijk een temperatuur schakelaar op mijn kachel zitten en die staat ingesteld op 15 graden, dus als de temperatuur lager komt dan 15 graden slaat hij aan. Zo hou ik het temperatuursverschil op ongeveer 10 graden. (ik heb ergens gelezen dat dit nog net voldoende is). Op foto 2 & 3 hierboven kan je zien dat hij continu zo rond de 16 - 17 graden blijft hangen.

 

Wat ik met de achterblijver aanmoet weet ik niet, wel is hij nu voor de laatste keer verhuist! Zo kan ik hem beter onder controle houden qua voeding en water geven. Want zo staat hij dichter bij de deur. Ik zag inderdad ook dat hij gele puntjes kreeg :verrygood .

 

Het is helaas niet mogelijk om de lantjes op dezelfde hoogte te zetten, want mijn hok is maar 95 cm breed en de waterschalen zijn 35 cm dia. Dus moet ik er stenen onder leggen. Constructiefoutje :lol:

Verder hoop ik dat ik de plantjes kan houden in mijn hokkie, want als ze een groeispurt krijgen zoals de vorige keer dan heb ik een hoogte probleem denk ik.

 

Vermoedelijk door de grotere potten groeien de plantjes nu ook wat groter en harder.

 

 

Greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE:

 

Dag 21 van de totale kweek, wederom 10 dagen 18/6 uur licht en de rest 12/12. Ik heb eigenlijk weinig op of aan te merken, alleen een vraag aan de mede kwekers.

 

Waarom krijg ik van zulke "lange" plantjes? je ziet hier kweken op staan met plantjes die van de wortel tot aan de top alleen maar internodes hebben, ik heb hele gestrekte plantjes in mijn ogen, of het moet aan de soort liggen, ik heb alleen nog maar dze HAZE gehad. Hier zou ik graag wat meer van willen weten.

 

Hier nog wat foto's:

 

gallery_14630_4809_1213521.jpg

gallery_14630_4809_1610770.jpg

 

Aan de rechterkant komt het al aardig tegen elkaar te groeien.

gallery_14630_4809_887208.jpg

 

(Linker)bovenaanzicht van de gefimmde plant waar het het best zichtbaar bij is, hier zie je ook dat de achterblijver ervoor zorgt dat het nie zo vol is als zou moeten.

 

gallery_14630_4809_2257094.jpg

 

Zijaanzicht

 

gallery_14630_4809_825200.jpg

 

zoals jullie zien, wel dikke stammen, maar geen "volle"plant

 

gallery_14630_4809_269341.jpg

 

 

Ik hoop dat ik reactie krijg op:

 

- het fimmen, is dit gelukt of niet?

- de gestrektheid van de plantjes, is dit goed of doe ik iets fout?

 

 

 

Greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites

lamp een beetje te hoog mss? 600 Watt moet op een goeie 50-60 cm hangen meende ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit saxmachine

 

Dat ze langer zijn zal de soort wel zijn want dat was bij mij ook :wacko:

En anders gewoon een netje spannen en buigen :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey saxmachine over het soortje weet ik niks maar ben het wel met estee eens.

ik heb zelf mijn 600 watts op 40/50 cm hangen maar er staan wel continu 4 ventilators tussen de planten en de lampen te blazen,om verbranding tegen te gaan.

 

voor de rest ziet het er goed uit hoor :wOOt

 

mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

de hoogte van de lamp kan het niet zijn, deze hangt ongeveer 45 cm boven de top van de plant. de vorige keer had ik ook al een verbrande top inderdaad, dus hier let ik wel heel erg goed op. Het zal wel aan de soort liggen dan denk ik.

 

ik zal vandaag even andere foto's plaatsen, want ze zijn erg gegroeit :wOOt

 

greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey sax

 

Heb je de andere foto's nog??

Dan kunnen we zien hoe het er voor staat.

 

Groetjes,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE 27-3-2008

 

We ziten nu op 26 dagen totale kweek, met zoals eerder gezegd 10 dagen voorgroei op 18/6 uur en nu dus 16 dagen op 12/12 uur licht. Zoals beloofd de foto's van de lange plantjes.

 

 

gallery_14630_4809_1869134.jpg

 

gallery_14630_4809_569509.jpg

 

med_gallery_14630_4809_1490845.jpg

 

 

closeup van de topjes:

 

med_gallery_14630_4809_329338.jpg

 

med_gallery_14630_4809_500175.jpg

 

 

Lange sprieten :smoke

 

med_gallery_14630_4809_1698135.jpg

 

med_gallery_14630_4809_1793789.jpg

 

 

 

Volgens mij is het fimmen nu wel gelukt, ik krijg in ieder geval twee of meer topjes bovenin de plantjes. Verder is de temperatuur nu wel redelijk constant;

 

- rond de 17 grade met de lamp uit

- rond de 24 graden met de lamp aan

 

 

Verder geef ik nu bloeivoeding van het canna huismerk. Nu van onder af, de wortels zijn mooi gelijkmatig onder de pot uit gekomen, dit duid op sterke wortelontwikkeling van de plant. Verder hoop ik dat ze niet al te veel meer in de hoogte gaan groeien, want ik heb totaal geen ruimte meer in de hoogte, de lamp kan nog 30 cm omhoog, maar zit dan tegen het dak. Gemiddeld zijn de plantjes nu rond de meter hoog.

 

 

@ No Name, ik was net bezig mate :)

 

 

 

Comments zijn uiteraard welkom

 

Greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) :P Zal krap worden denk ik :D :smoke zit zelf dag 32 van de bloei en de dames zijn nog niet helemaal gestopt met groeien, kan gelukkig nog altijd buigen of knakken scheeld ook een heel stuk in de hoogte :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee man, :)

 

op jouw verzoek: ik zie zo ff een paar verbeterpuntjes voor de volgende keer:

 

het toppen is niet goed gegaan, je bent te voorzichtig geweest waardoor je alleen maar de bovenste blaadjes hebt beschadigd. op die foto valt hetgeen je weg moet halen nou net te zien, als je de bovenste blaadjes open duwt zie je een bolletje zitten; dat moet je weghalen.

 

je lamp heeft in het begin te lang te hoog gehangen, na 4 dagen hangt ie normaal gesproken al op 60 a 50 cm he, daardoor zijn ze zo 'bonenstaak-achtig' geworden.

 

die 15 graden nachttemperatuur is te laag: de omgevingstemperatuur maakt niet zoveel uit (is bij mij zelfs 13 graden) maar als je op tophoogte 15 graden meet zullen de wortels wel een graad of 12 worden in zulke kleine potjes. beter haal je die kachel uit je hok en installeer je ff een bodemverwarming die je op 20 graden afregelt.

 

mazzel,

 

tjappie. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@No Name; ik denk dat de groei er nu ver uit is, ze gaan nu niet meer in de hoogte maar in de breedte. Dus op hoop van zegen dan maar en anders inderdaad maar buigen :P

 

@tjap, ik blijf je verslag super vinden, vooral hoe je met 5 plantjes heel de bodem vol krijgt. ik heb ze bewust niet getopt, maar gefimmd (of geprobeerd om B) ) moet je als je de plant laag wil houden persee toppen dan?

 

Ik kan je verzekeren dat de lamp niet te hoog heeft gehangen want die heeft nooit hoger gehangen als een halve meter boven de toppen. Lijkt me prima toch?

 

Voor wat betreft de temperatuur heb je helemaal gelijk, hier moet ik op letten, maar ik kan de temperatuur op 15 graden houden en niet meer. Dit om een heel eenvoudige reden die ik je zal besparen :bier

Hopen dat als de buiten temperatuur hoger wordt dit probleem ruim verholpen is! Voor wat betreft mij potten, deze zijn 21 liter! lijkt me vrij groot zelfs ;) jij kweekt met wastijlen man :P :nerd

 

 

hartelijk dank voor beide het commentaar en het meedenken aan mijn kweekie. Ik wilde net foto's maken, maar die k***e camera is leeg. duurt weer 3,5 uur voor hij opgeladen is. Ik vind zelf dat alles er heel erg mooi bij staat, heb mooie topontwikkeling en de plantjes hebben een donker groene kleur. verder komt alles mooi vol tegen elkaar aan te staan, dus van boven gezien heb ik toch een mooi vol veldje, wat ik vorige keer niet had.

 

Zodra die camera weer werkt zal ik foto's posten :D

 

 

Greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd naar je fotos

 

ziet er allemaal best goed uit allen wat sprieterig maar de topontwikkeling komt er al flink aan

 

laters da dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee man, :P

 

ik zat nog ff te kijken he, en ik denk dat ik wel weet waarom je (een) achterblijver(s) hebt. zo te zien heb je je lucht inlaat niet echt mooi verdeeld over je hok (zie ik daar 1 buis zitten in een hoek??), idealiter maak je gebruik van een 'gatenbodem' of een andere manier om de lucht te verdelen over je hok..

 

zoals dit

med_gallery_15479_4586_136901.jpg

 

..met watvoor voeding voedt je trouwens? ik zat te denken (vergezocht hoor) dat je mss. met alleen de 'A' component van een voeding aan de slag bent gegaan (waar alleen maar N in zit, geen P en K) waardoor ze zo strekken, maar dat zou me wel sterk lijken :D

 

groeten, tjappie. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanx da dende :D

 

@ Tjap, de plaats van mijn hokkie heeft er mede voor gezeorgt dat ik geen grotere luchtinlaat kan maken :P

Daarbij zou een te grote luchtinlaat voor teveel koudelucht zorgen wanneer de lamp uit is op mijn lokatie

 

Ik gebruik de CANNA voedingslijn, alleen heb ik niet alle voorgeschreven voedingen,

 

ik heb en voeg toe:

- terra flores

- Rhizotonic

- Pk 13/14.

 

ik heb niet :

- Terra vega

- canna boost

- canna zym

 

 

Wellicht ligt het daar dus aan, maar bij de GS zeiden ze dat mijn voeding die ik nu gebruik ruim voldoende was.

 

Wellicht denken jullie daar anders over?

 

Greetz sax

 

 

 

PS) foto's is nog nie tgelukt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey saxmachine ik denk dat je voeding wel goed is hoor,ik gebruik zelf ook de canna lijn en gebruik wel de booster erbij en dat gaat lekker.

ik denk zelf ook dat het meer met je nacht temp te maken heeft en je lucht inlaat.

in mijn hok heb ik kleinere planten op de plekken waar het wat kouder is en meer lucht ciculatie (plek v.d ventilators)

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx KfK, ik zal ook de topbooster gaan halen en kijken wat dat brengt. Baat het niet dan schaad het niet denk ik dan maar.

 

Ik heb tips gekregen via PB van NoName, deze zijn super. Zijn kweek vind ik dan ook één van de mooiste die op deze site terug te vinden zijn, qua scroggmethode. Ook heeft hij hetzelfde soortje als ik, dus gebruik ik zijn verslag als naslagwerk. Ik ga proberen de volgende ronde te scroggen, op zijn manier, en hoop dat hij me daarmee wil assisteren met wat tips.

 

Je kan veel terug vinden op het forum over scroggen, maar het doen vind ik zelf toch andere koek. Als je dan wat bijstand krijgt is altijd fijn. Mijn dank daarvoor, ook voor de adviezen die ik hier krijg. Ik gerbuik ze indien mogelijk iig.

 

 

Terug naar de hudige kweek. Ik denk dat de planjtes er, desondanks ze zo gestrekt zijn, er prima uit zien. Mooie volle groene kleur, geen enkele verkleuring, weinig klein spul aan de onderzijde en een aantal plantjes met dubbele hoofdtoppen.

 

 

Zie hieronder de foto's [het is gelukt!! :P ]

 

 

FOTO'S

 

de plantjes van het vooraanzicht: (let op de plant links voor, dit was de achterblijver :D )

 

 

med_gallery_14630_4809_2292.jpg

med_gallery_14630_4809_2231538.jpg

gallery_14630_4809_654845.jpg

 

 

 

 

het hokkie van het bovenaanzicht, hier is goed te zien dat van bovenaf toch alles mooi vol staat.

 

gallery_14630_4809_1326257.jpg

gallery_14630_4809_1612298.jpg

med_gallery_14630_4809_1682867.jpg

gallery_14630_4809_1140591.jpg

 

 

 

 

tenslotte nog wat macro's: :P

 

 

 

gallery_14630_4809_352290.jpg

gallery_14630_4809_1819405.jpg

gallery_14630_4809_796338.jpg

gallery_14630_4809_518947.jpg

gallery_14630_4809_1725721.jpg

gallery_14630_4809_858065.jpg

 

 

 

 

Ik hoop dat jullie nog wat tips hebben, maar volgens mij gaat het al een stuk beter als de vorige keer.

 

 

Tot een volgend update!

 

Greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben blij dat ik je kan helpen saxmachine :P :P

 

Gr,

NN

 

 

5xHaze in Scrog

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey saxmachine dat zijn :P foto's :P

het ziet er netjes uit hoor volgens mij.

hoeveel cm zijn ze nu ?

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt in orde daar bij je, lekker groen :P

tot de volgende El Fish

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx mensen! doet me goed dat jullie reageren!

 

Ze zijn nu van de onderkant pot gemeten ongeveer een 1.40 a 1.55 meter hoog gigantische lange staken dus, en de lamp hangt tegen het dak om een idee tegeven, de groene stokken die er naast staan zijn 1.20 meter. deze zitten naturulijk in de grond, maar het geeft je wel een idee van de hoogte.

 

Ik hoop dat het allemaal goed komt, wel heb ik er beter vertrouwen in als de vorige keer.

 

1 minpunjte aan de planjtes er zijn wat blaadjes bij die aan de puntjes gelig worden, misschien overvoeidng, vandaar dat ik nu een keer met een hele kleine hoeveelheid voeding geprobeerd heb.

 

top ontwikkeling gaat gestaag verder.

 

Greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saxmachine, Mooie plantjes heb je daar alleen misschien doe je gwn die achterstander op de plek van de grote Haze's?

En veel suc6 kweek 08

 

Greetz, Weed-boy

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE:

 

Het is week 7 van de totale kweek, de plantjes staan nu 40 dagen op 12/12 en ik vind dat ze het heel goed doen tenopzichte van mijn eerste kweekie. Deze plantjes hebben vollere topen, zijn iets groter en hebben meer vertakkingen waar de topjes op groeien.

 

Hier wat foto's: (deze zeggen meer dan woorden)

 

 

med_gallery_14630_4809_1270548.jpg

 

gallery_14630_4809_2427595.jpg

 

med_gallery_14630_4809_293916.jpg

 

med_gallery_14630_4809_2693452.jpg

 

med_gallery_14630_4809_2974363.jpg

 

med_gallery_14630_4809_1526800.jpg

 

gallery_14630_4809_2030725.jpg

 

med_gallery_14630_4809_3241428.jpg

 

gallery_14630_4809_2173024.jpg

 

gallery_14630_4809_1729828.jpg

 

med_gallery_14630_4809_1011588.jpg

 

med_gallery_14630_4809_2494919.jpg

 

med_gallery_14630_4809_163752.jpg

 

med_gallery_14630_4809_2077242.jpg

 

 

zo dat waren ze weer,.

 

Ik ben opzoen gegan naar de voor en eadelen van een topbooster. Zouden jullie er gebruik van maken bovenop PK13/14? of gewon de Pk iets opvoeren in de latste weken?

 

Comments zijn uiteraard van harte welkom!

 

greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey saxmachine die toppen die zien der toch ook al heel lekker uit hierzo, da gaat nog wat geven als ze gaan aandikken.

Ik weet niet hoe hoog je nu zit met je Pk13/14, maar pas daar wel een beetje mee op :D

Bij de topboester die ik ga gebruiken mag ik geen Pk13/14 meer gebruiken en moet ik mijn Ec terug brengen naar 1.2 ;) ;) zal dus ook wel een heftig spulleke zijn :) :D

 

Gr,

NN

 

 

5xHaze in Scrog

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey saxmachine

man dat zijn ja bomen zo hoog ;) hahaha daar zijn die van mij maar kleintjes bij.

ik gebruik zelf de canna lijn en daar gebruik ik wel booster en pk 13/14 samen maar dat geeft mijn schema ook aan.

jij gebruikt ook de canna lijn toch ?

 

pk13/14 gebruik je in de 3e week voor de oogst volgens het label op de verpakking.

en dan slechts voor 1 week.

 

nice pics ;)

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...