Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

saxmachine

2 Kweek Binnnen --> 6 X Amnesia Haze.

Recommended Posts

Beste (wiet)forum gebruikers,

 

Ik heb een tijdje getwijfeld of ik mijn tweede kweekje wel op het forum zou posten, vanwege de weinige posts die je krijgt met comentaren. Maar ik heb mezelf ervan overtuigd dat er toch mensen zijn die je kweekje wel lezen, maar gewoonweg niet reageren.

 

Van de eerste kweek heb ik veel geleerd, met name over voeding toedienen en de tijd die een kweek nodig heeft om af te bloeien en of volledig uit te groeien tot een geslaagde actie. Nu een tweede kans om dit alles in de praktijk te gaan brengen.

 

De eerste kweek (ter vergelijking) is HIER terug te vinden.

 

 

Nog even de specificaties van mijn hokkie op een rijtje:

 

Specificaties:

 

- 95 x 90 x 208 cm (binnenkant)

- Soortje: Amnesia Haze

- begonnen als: Stekjes

- Medium(aarde/mapito enz): Aarde (plagron light)

- Temperatuur : Lamp aan: varrierend tussen 28 & 25 graden, lamp uit rond de 15 á 19 graden

- Luchtvochtigheid : lamp aan: varrierend tussen : 30 & 40 % Lamp uit varrierend tussen 55 & 67 %

- Potgrootte: 21 Liter

- 1 x 600 watt lamp

- 525 kubike meter afzuiging (regelbaar)

 

Enkele foto's:

 

Pratige stekjes van mijn lokale stekkenboer, mooi gezond en groot (vond ik dan tenminste). Zo hebben ze een tweetaldagen bij mijn oude kweekie gestaan.

gallery_14630_4809_2301636.jpg

 

 

Zo staan ze er nu een week later bij:

gallery_14630_4809_358369.jpg

gallery_14630_4809_1900400.jpg

gallery_14630_4809_1548468.jpg

gallery_14630_4809_1209018.jpg

 

 

 

Als jullie even terug kijken naar mijn vorige kweek, zien jullie dat ik van 12 liter naar 21 liter potten ben gegaan, en er een plantje bij heb. Ook heb ik nu echt hele mooie stekken gekregen al zeg ik het zelf. :( tijdens het posten van de foto's merkte ik eigenlijk op dat de plantjes die in het midden staan iets groteer groeien als de buitenste. Daarom heb ik de lamp ietsjes hoger gehangen en de kleinere plantjes in het midden gezet. (zal met de lamp te maken hebben denk ik). Zoals jullie zien heb ik ronde schalen om straks van onder water te gaan geven, deze passen niet met zijn 3en naast elkaar, vandaar dat ik de middelste potten op stenen heb gezet, nu past het wel.

 

 

Hier nog een foto:

 

gallery_14630_4809_762788.jpg

 

 

Ik hoop dat ik er nu veel meer af ga halen als de vorige keer, maar goed van je fouten leer je he. Mischien is het wijzer om de buitenste 4 potten op stenen te zetten en de 2 grootste plantjes in het midden op de grond?

 

Ik hoop dat ik wat meer commentaar ga krijgen, en tips zijn natuurlijk altijd van harte welkom!

 

 

Greetz sax :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man,

 

hopelijk meer succes met deze kweek, de stekken zien er alvast niet slecht uit :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige stekken, maar je zegt daar dat ze al ff bij je vorige kweek stonden, wil da dan zeggen dat ze al meteen op 12/12 staan?

Alvast veel succes met deze kweek. Hopelijk heb je nu iets meer tijd/geduld :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Saxmachine,

 

Ook dit topic ga ik natuurlijk volgen :smoke

Nette stekjes man, bij welke growshop heb je ze gekocht?

In ieder geval veel geluk en plezier, ik volg je!

 

Oei , let ff op de forumregels ! growshops verkopen nooit stekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

@peuky - thanx man. ik hoop het zelf ook

 

@Recreatieve Thuiskweker - ik mag geen reclame maken, nog op deze site, nog van de verkoper zelf. Dus dit antwoord meot ik je schuldig blijven, toch bedankt dat je reageerd in mijn topic, en voor de positieve inbreng :smoke

 

@estee - De plantjes hebben 2 dagen op 12/12 gestaan, vanwege de kewwk die ik nog had staan in het hok. Nu hebben ze inmiddels en week op 18/6 gestaan.

 

greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites

heet man suc6 met je 2de kweek hopen dat je nu meer belangstelling krijgt

heb gemerkt aan mijzelf dat je ziet de teller (van wie het gelezen heeft) omhoog schieten maar er komen geen berichtjes bij

is soms wel demotiverend

maar keep it up

 

 

grtz lip

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er weer strak uit :smoke

mooie stekken en die grotere potten zal ook wel helpen :(

 

succes met deze kweek

grtz PP-er

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pp-er, thanx man, ik hoop dat je me wat advies wilt geven, want jij bent toch ook wel een voorbeeld :smoke als ik kijk naar je eerste kweekje. ik denk dat de potten wel gan helpen, en wil nu ook toppen. Maar nog twijfel ik wel of ik dat moet doen met HAZE, de hoofdtoppen die ik vorige keer had waren wel de toppen met het meeste gewicht. en dan ben ik ook nogeens bang om te gaan knippen.

 

Bij de GS verdtelde ze me dat je kan toppen tussen week 3 & 4, maar dan zijn ze wel bijna helemaal al uit de groei toch?

 

 

tijdschaal:

 

Plantjes geplant op: Donderdag 28-2-2008

Plantjes op 12/12 gezet op: Zondag 9-3-2008

 

Maakt totaal: 10 dagen voorgroei

 

 

Vanaf wanneer kan ik nu gaan toppen? Ik weet dat er een heel topic over is, maar daar staat het verschil van de verschillende soorten niet goed omschreven vind ik zelf.

 

 

 

Greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Recreatieve Thuiskweker - ik mag geen reclame maken, nog op deze site, nog van de verkoper zelf. Dus dit antwoord meot ik je schuldig blijven, toch bedankt dat je reageerd in mijn topic, en voor de positieve inbreng :o

 

Reageerd is met een T.

Hihi ik ben super stoned op dit moment :smoke

 

PS: sorry voor deze onzinnige post. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

update:

 

Dag 12 van de totale kweek, nu 2 dagen op 12/12. Er is één plant die toch wel sterk achterblijft (degene links in de hoek) maar deze is er ook later bijgekomen. ik hoop dat dit geen problemen gat opleveren met het afbloeien straks.

Ook heb ik de planten aan de buitenzeiden nu iets omhoog gezet zoals ik al zei in de eerste posts. zo staan de echte grote plantjes in het midden iets lager.

 

 

Hier een kleine impressie van dag 12:

 

gallery_14630_4809_60936.jpg

gallery_14630_4809_1615846.jpg

gallery_14630_4809_431758.jpg

gallery_14630_4809_174002.jpg

gallery_14630_4809_1916766.jpg

 

 

Comments zijn uiteraard weer welkom.

 

Vooral over het toppen heb ik nog vragen, wat zou beter zijn fimmen of toppen? wat zouden jullie adviseren? vanaf wanneer moet ik gaan toppen?

 

 

Greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites

En daar gaat 'ie weer! :smoke

 

Het mooie van die hazen is dat ze na het omzetten van de klok nog wel even doorgroeien. Je hebt dat bij je vorige kweekje waarschijnlijk ook wel gemerkt. Ik denk dat de meesten van ons toppen wanneer de planten een stuk of 4 tot 6 redelijk ontwikkelde internodes hebben. Normaal gesproken geef je de planten daarna nog een dag of 5 rust (lees: 18 uur licht), maar omdat haze toch nog een tijdje wat groeihormonen in zich blijft hebben komt dit wat minder nauw. Als je denkt dat de planten in jouw ruimte zo beter tot hun recht komen moet je het gewoon proberen.

 

Veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx voor de compliment saxmachine :smoke

maar ik ben natuurlijk ook nog een beginnende kweker.

hoe het bij Haze gaat weet ik niet, want mijn (beetje) ervaring heb ik alleen met PP.

het toppen doe ik ook zolang ze nog op 18/6 staan en dan top ik zodra ze een 3de of 4de internode heb.

dit doe ik met mijn nagel, omdat je op die manier gelijk de kanaaltjes dicht druk.

gelukkig is het net onkruid en zou je verbaast zijn wat die plantjes kunnen verdragen.

bijna geheel afgescheurde tak en dan terug plaatsen is geen uitzondering, zelfs dat kunnen ze overleven.

het toppen zelf zou ik ruim voordat ze goed in de bloei zitten uitvoeren, dus in mijn ogen is het na 3 a 4 weken op 12/12 een beetje laat.

misschien dat er nog mensen zijn die ervaring met Haze hierin hebben en dit willen vermelden?

 

grtz PP-er

 

p.s. het achterblijvertje zou je misschien op de plek kunnen zetten waar nu een grotere staat, ergens in het midden, goed in het licht, zo krijg je in ieder geval de hoek ook begroeid, zodat je zoveel mogelijk oppervlakte benut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
thnx voor de compliment saxmachine :smoke

maar ik ben natuurlijk ook nog een beginnende kweker.

hoe het bij Haze gaat weet ik niet, want mijn (beetje) ervaring heb ik alleen met PP.

het toppen doe ik ook zolang ze nog op 18/6 staan en dan top ik zodra ze een 3de of 4de internode heb.

dit doe ik met mijn nagel, omdat je op die manier gelijk de kanaaltjes dicht druk.

gelukkig is het net onkruid en zou je verbaast zijn wat die plantjes kunnen verdragen.

bijna geheel afgescheurde tak en dan terug plaatsen is geen uitzondering, zelfs dat kunnen ze overleven.

het toppen zelf zou ik ruim voordat ze goed in de bloei zitten uitvoeren, dus in mijn ogen is het na 3 a 4 weken op 12/12 een beetje laat.

misschien dat er nog mensen zijn die ervaring met Haze hierin hebben en dit willen vermelden?

 

grtz PP-er

 

p.s. het achterblijvertje zou je misschien op de plek kunnen zetten waar nu een grotere staat, ergens in het midden, goed in het licht, zo krijg je in ieder geval de hoek ook begroeid, zodat je zoveel mogelijk oppervlakte benut.

 

mooi verslag,

en leuke fotoos ,dreams........ :(

grts

ps.dank aan alle mensen die verslagen posten....

hopelijk ooit durf ik ook de stap te zetten...

grts

mistryboy

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mad Scientist: heb je nu een abbonnementje genomen op mijn topic :smoke :( Thanx voor je info man, ik zou dus in principe deze week al kunnen toppen? En wellicht de klok erna maar een dag of 2 weer op 18 uur zetten? om de plantjes tot rust te laten komen. Of is dit uit den boze?

 

 

@PP-er: Ik heb het achterblijvertje in het midden gezet, op jouw advies. verder ga ik deze week maar toppen denk ik mocht het antwoord op bovenstaande positief blijken. Dan krijg ik een wat voller hok en geheel.

 

 

@mistryboy: Gewoon posten joh, ik was eerst ook wel huiverig, maar je kan gewoon gebruik maken van de online fotoalbum, en je biedt andere mensen een hoop informatie. ik hoop dat ik aan de hand van deze info nu een beter eindresultaat zal hebben met mijn 2e kweek.

 

 

Wederom bedankt voor de reacties allemaal!

 

greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mad Scientist bedoelt dat je normaal gesproken een plant topt als hij nog op 18 uur licht staat. en hem na het toppen nog 5 dagen rust gereft voor je de klok op 12 uur zet.

 

maar jij hebt haze die groeien langer als andere soorten en kun je dus nog wel toppen als ze op 12 uur staan.

maar je moet er niet te lang mee wachten , ik denk dat je dit maximaal 2 weken na omschakkeling van de klok kan doen.

 

je moet je klok dus gewoon op 12 uur laten staan .

 

als je bv een NlX wil toppen doe je dit na bv 5 dagen groei , na het toppen wacht je 3 tot 5 dagen om hem bij te laten komen en daarna zet je hem in de bloei.

 

je moet nooit je planten eerst op 18 uur zetten daarna op 12 uur en dan weer trug naar 18 uur dit levert veel stress op en je planten gaan dan lang stil staan .

 

hoop je voldoende te hebben geinformeerd

 

Greetz Da dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bdankt mensen, hier heb ik echt wat aan!

 

morgen ga ik de plantjes toppen / fimmen (net hoe het uitkomt), zal een voor en na foto nemen, zo kunnen jullie zien of ik het goed gedaan heb :smoke

 

Greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites

okee sax succes ermee en ik kijk kom morge ook weer even langs in je topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey saxmachine ik volg jou topic ook hoor maar ik ben meer een lezer als een schrijver ;)

maar wil toch ff zeggen dat het er goed uitziet :verrygood

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook terug aan het volgen :verrygood laat de pics maar komen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx ,iedereen voor het volgen en toch even de moeite te nemen om een berichtje achter te laten :verrygood

 

update:

 

De totale kweek zit nu op 13 dagen. Waarvan nu 3 dagen de plantjes op 12/12 uur staan. Ik heb dus aan de hand van de verkregen informatie de plantjes proberen te fimmen. Ik vind ze er zeer gezond uitzien in tegenstelling tot de vorige keer. Hier een aantal foto's dat zegt meer dan woorden B)

 

-------

 

Ik ben dus uitgegaan van deze handleiding foto:

 

gallery_8746_3623_75588.jpg

Dus allereerst bedankt anno (& Sannie voor de uitleg)!

 

Hier een planjte buiten het hok, met de top nog intact.

gallery_14630_4809_238222.jpg

 

Dan hetzelfde plantje dan gefimmd (denk ik)

gallery_14630_4809_1621931.jpg

 

Zo heb ik ze allemaal nog maar gedaan:

gallery_14630_4809_1660065.jpg

gallery_14630_4809_161081.jpg

 

 

Nog wat overzicht foto's:

 

gallery_14630_4809_1194931.jpg

gallery_14630_4809_219713.jpg

gallery_14630_4809_944784.jpg

gallery_14630_4809_2050504.jpg

 

-------

 

Het achterblijvertje staat nu op advies van PP-er in het midden voor de licht opbrengst. Ik heb bewust gekozen voor het fimmen en niet voor het topen van de plantjes. Zoals jullie hebben kunnen lezen is mijn hok maar 90 x 95 cm binnenwerks. Hierdoor ben ik ervan overtuigd dat de plantjes de breedte wel goed vol zullen krijgen. Echter van de hoogte weet je het maar nooit bij HAZE. Deze worden meestal toch nog onverwacht hoog. Vandaar het fimmen, om de hoogte te beperken.

 

Ik hoop dat dit de juiste beslissing was, anders wederom een leer voor de volgende keer.

Verder zal ik constant proberen te updaten, zodat ook ik kans maak op de mooiste/leerzaamste topic titel hierboven aan :lol: ;)

 

 

Comments zowel positief als negatief zijn van harte welkom!

 

 

Greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat weer lekker saxmachine :verrygood

al heb ik nog wel een 2 paar puntjes ;)

het kleine achterblijvertje heb je nu inderdaad meer in het licht gezet, maar ik zie op de foto dat ze lager als de rest staat.

is het in jouw situatie mogelijk om er iets onder te zetten, zodat het plantje ongeveer op dezelfde hoogte uitkomt als de rest?

hoe meer naar het licht, hoe meer lumen :lol:

dan nog het laatste puntje, temp van 14 graden (volgens de foto) is 'n beetje aan de lage kant.

kijk of je hier wat aan kunt doen, eventueel tijdens licht uit de afzuiger minimaal zetten.

voor de dames goed in de bloei zitten, is een iets hogere lv nog niet erg.

 

ik blijf je volgen B)

grtz PP-er

 

p.s. toch nog één puntje :o

geef het achterblijvertje iets minder voeding als de rest.

staan er allemaal mooi bij, maar die ene heeft verkleurde puntjes en dat duid meestal op overvoeding.

deze eventueel 'n keertje overslaan met voeding geven, geef je gelijk het signaal naar de wortels dat die moeten groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...