Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
masteryero

Veduister Vraag ???

Recommended Posts

hey mensne ik kweek al wat jaartjes buiten maar nbog nooit verduisterd ik had er ene vraag eigenlijk over, die ik zelf maar bij de beginners neer heb gezet :huh: :verrygood

 

als ik ga verduisteren en ik knikeren de plantne in volledige duisternis en vervolgens als het buiten donker is gewoon weer buiten ( zodat ik er sochtends nit vroeg uit hooef :D ) dan is het tog wle een verschil in donker als ik een lichtdichte kast bouw of mijn schuur licht dicht maak dan is die totaal donker !!! vervolgens knikker ik bijv de plantne 1 ur weer butien dan is er altidj wel een beetje 'licht' ik kan dan altijd wel wat zien voor mijn ogen.

 

mijn vraag nu is heeft de plant hier gene last van en heeft her geen herma verhogende risico's ????

 

en ik heb een tuinlampie waar ik als ik de plant gewoon zonder te verduisteren laat aflboeien nooit last vna heb maar kan dat met verduisteren wel meer last gaan opleveren??

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat jij beschrijft heb ik vorig jaar gedaan , en nee de planten hebben geen last van dat beetje licht wat s,avonds/nachts er nog is.

 

Resultaat verduisteren en s,avonds buiten zetten:

 

med_gallery_9937_1681_908556.jpg

 

 

En betreft je lamp , als je planten in de herfst gewoon afbloeien zonder stress zullen de verduisterde plantjes er ook geen last van hebben.

 

Succes met verduisteren , there is nothing like it (voor de buitenkweker dan he :verrygood )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de licht uren in de gaten houd is er weinig aan de hand ,en het vorige jaar ging je plant toch ook niet gek doen door dat buiten lampje dus zou niet weten waarom nu wel ?

Visit My Website

Dit zijn 3 feminisd ice in een 20L emmer die verduisterd is onder een doos ,werkt perfect ,en geen last van herma trekjes ondanks feminisd zaden

Succes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt altijd wel wat last van omgevingslicht. Een volle maan kan ook veel licht geven. Liever geen lampjes aan naast je planten, dat is een beetje de problemen opzoeken, maar verder kan het niet zoveel kwaad (tenzij je vlak onder een lantaarnpaal staat). Maar geen zonlicht en wel zonlicht is een verschil dat de planten best wel kunnen maken hoor.

 

Je hebt geen last van relatief wat meer licht als je ze 's avonds uit de schuur in het donker weer buitenzet. Al enkele seizoenen doe ik het zo, geen problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hemensen bedankt voor jullie antwoorden :huh:

 

@ bubble danmm die planten zien er niet verkeerd uit :D laat ik dankzij jou ook de kans hebben om ze zou te kweken :rofl hoeveel gram was het droog per plant ziet er wle uti als een gram of 150 per plant :wOOt misschien nog wel meer

 

@ la cucharacha: die top ziet er goed compact uit ;)

 

@ whazzup: tsjaa wat je zegt maan geeft ook veel licht ja !!! raar eingelijk dat planten daar geen herma trekjes van krijgen of iig heel weinig planten maar... zijn daar trouwens wellis onderzoek naar geweest wleke invloeden de maan heeft op de planten ???

 

heb wellis wat gelezen over oogsten bij volle maan maar wat da ook alweer was weet ik helaas niet meer :verrygood

 

greetzzz masteyero

Share this post


Link to post
Share on other sites

In je nakie met volle maan met één voet in een emmer met koud water met je gezicht naar het noorden

Ik heb het daar niet zo mee en het moet maar uitkomen

 

Master,

Ik weet niet meer wat het woog maar het was zeer goed te nuttigen

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat geloof ik graag bubble het ziet er goed uit zeker voor buiten vorig jaar ik weet je hebt het dus verduisterd en dus geen of wein ig last gehad van slecht weer ( trouwens was er vorig jaar goed weer :smoke )

 

maar ja uit zulke betrekkelijke kleine planten zulke toppenb krigjen das geweldig :D was het btw ook een beetje compact???

 

ik had me planten laten staan tot het einde vorig jaar ik had dus wel van die leuke 2,5 meter bomen maar van de toppen werd ik niet vrolijk van die crunchy toppen het leek wel of het alleen uit blad bestond :o

 

omdat ik dit jaar zoveel plantne wil gaan kweken kan ik neit verduisteren midden in de middle of nowhere een paar honderd kassies bouwen waar ik weer een paar honderd doeken voor moet bestellen word hem gewoon weg niet, misschien dat ik me pa zover hier krijg dat ik een paar planten op het balkon mag hebben ( sowieso gaan er 500 worden ontkiemt in mei op het balkonb maar dna is die ouwe weg :P ), die wil ik dan sowieso gaan verduisteren

 

1. zodat ik dat ook is heb gedaan.

2. dan heb ik weer wat anders als de eerder geoogste lowryder en dus afwisseling

3 sper compacte wiet als of het binenn geteelt is :D

 

 

vraagje zie je trowuens wel dat als je verduisterd dat het van buiten afkomstig is of zijn de toppen zo dat het net is of ze onder de lamp vandaan komen ??? ik heb namelijk alleeaam maar ervaring met het gewoon afbloeien en moet zeggen dat je het versc hil dan wel ziet :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je de licht uren in de gaten houd is er weinig aan de hand ,en het vorige jaar ging je plant toch ook niet gek doen door dat buiten lampje dus zou niet weten waarom nu wel ?

Visit My Website

Dit zijn 3 feminisd ice in een 20L emmer die verduisterd is onder een doos ,werkt perfect ,en geen last van herma trekjes ondanks feminisd zaden

Succes

 

Buble

 

 

hmm,, maar ik zie volgens mij wel wat rot zitten :smoke

misschien dat dat een beetje offtopic is maarja..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er genoeg zon is dan krijg je compacte binnen kwaliteits toppen ,kijk leg je ze naast elkaar dan pik je de binnen wiet er wel uit maar gooi je het door elkaar dan wordt het moeilijk

Foto is van 2 jaar geleden

Zou goed kunnen dat het toprot is maar dat heb je met buitenweed ,het is weersafhankelijk

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

als dat 2 jaar geleden is die foto bubble dan durf ik bijna mijn hand in het vuur te steken dat je geen topje met rot had zeker niet als je na gaat dat 2006 een uitstekend jaar was, wij hadden toen wat purpel tops bomen staan niet verduisterd en in oktober geoogst ( 1neetje laaten staan uit luiigheid van een maat :( die was wel verrot geworden :P ) maqar de rest was gewoon rpima in orde.

 

aangezien jij hebt verduisterd zie ik geen enkele reden waarom er toen een stukkie toprot in zou zitten :o :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan inderdaad beter wel uitkijken met lantaarnpalen in de buurt, mijn eerste kweekje bloeide eind augustus nog niet, en ik ben erachter gekomen dat dat kwam omdat er een lantaarnpaal op scheen. :smoke

toen was het moeilijk om de planten nog normaal af te bloeien.

verder verduister ik een enkele keer, maar meestal laat ik ze gewoon afbloeien.

 

STICK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...