Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wannegek

3x600 49 Stekke Pp Secret Jardin 240x120x200 Foto's Toegevoegd!

Recommended Posts

die gaan zeker hoog worden! als je ze op 12/12 zet dan pas gaan ze groeien! als een kanon! en gewoon goed vochtig houden! ikgeef ze elke dag bijna een grote beker water! 300 ml! succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de snelle reactie.....

ik zal ze morgen dan maar is in laten gaan met 12/12

 

de stammen zijn trouwens wel erg dun maar die zullen vast nog wel breeder worden :smoke

 

dan zal ik ook maar is 300ml gaan geven per dag.... of heb jij grotere potten dan 11l?

ik heb 11l potten 48x

 

zulle nu wel hangen omdat ze juist te weinig water hebben, mijn bevochtiger moet ik

morgen weer omruilen want hij is weer kapot!!!!

 

als je water teveel geeft moethet dan echt vochtige grond zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

planten stonden er vanmorgen weer netjes bij, geen hangende bladeren meer.

volgende week dindsdag komen pas de roofmuits, wel heb ik al gespoten met masai.

 

lampen hangen op 70cm, planten zijn vanaf 20cm tot 30cm.

 

vanaf vandaag gaan ze op 12/12

 

fotos zullen nog volgen, maar ik weet heletijd nou niet of ik teveel water geef!!!

 

volgende kweek gaat op hydro van igrow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 6,5 liter potten dus die van jou kunnen dat wel hebben. je geeft ze gewoon een volle beker water net voordat de lichten aangaan en de volgende dag kijk je of de aarde droog aanvoeld, zo ja geef je ze gewoon weer. als je twijfelt kan je ze ook een daggie overslaan (om de dag) als het nog vochtig aanvoeld!! Beetje op gevoel!! elke grow room is anders door warmrte en lucht circulatie. :verrygood

 

als het water er op blijft liggen en het komt er van onder uit is het natuurlijk te veel!! als het gewoon meteen intrekt en het komt er van onder niet uit is het goed hoor!!!

 

 

als het er onder niet uit loopt en het trekt meteen in is het niet te veel hoor!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staan vandaag op 12/12 en ze groeien echt als een gek, heb ze 10 dagen in groei gehad.

 

vanmorgen bloeistimulator en wortelstimulator + ec naar 0,9 gebracht met voeding.

 

heb nu 1x gespoten met masai en de spint lijkt zo goed als verdwenen, doe dit nog een keer

en aanstaande dinsdag komen er roofmijts in voor de zekerheid.

 

planten zijn van 20cm tot 25cm.....

 

hoe kan ik weten of ze niet tegen het dak dadelijk aan komen?

ze groeien in iedergeval nu echt met de dag!

 

de stam word veel dikker....

 

lamp 3 is sinds vandaag ook aangegaan :verrygood

 

fotos zal ik vanavond plaatsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze groeien zeker nog 3 weken hard door ! als je dat niet wil of de ruimte er niet voor hebt moet je ze bespuiten met BIO-OPTIMAL.

REMT DE GROEI! BEVORDERD BLOEI! EEN WEEK EERDER KLAAR! OPBRENGST VERHOGEND! goed spul! moet alleen wel gebeuren in de eerste of tweede week bloei niet later!!

Gebruik het ook en je krijgt er echt korte en dikke compacte planten van!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zouden ze dan te groot worden nu?

de tent is 2m hoog en de lampen kunnen op 1,80 hangen ongeveer.

 

11l potten, 10 dagen groei.

 

20 tm 30cm nu ongeveer.

 

maar krijg meer opbrengst uit dat ik ze lang laat groeien ofniet?

 

hoe kun je zoiets berekenen hoelang ze worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sommige bladeren hebben nu roest plekke,

die aan de andere kant zichtbaar worden.....

 

heb 2 dagen achter elkaar 1 vol wisky glas gegeven

met wortelstimulator,groei stimulator naar ec 0.9

 

de roestplekken kan veel zijn maar ik ga ervan uit dat ik overvoeding heb gedaan,

of dat er water is opgekomen tijdens het water geven.

 

het trekt wel compleet door de bladeren heen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

antwoord komt er niet zo te zien.....

 

maar het was overvoeding waarschijnlijk, heb 2 dagen geen water en voeding gegeven

vandaag weer glas wisky per plant met alleen bloei en groei stimulator.

 

morgen gelukkig roofmuits erin, want de spint is weer terug aan het komen!!!

heb ook maar 1x gespoten met teveel masai dus dacht 2de keer beter om te laten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola,

 

Zou nog een tweede keer met masai spuiten, anders heeft de eerste keer geen zin gehad. En daarna pas roofmijt, die chemische zooi zullen die mijtjes niet fijn vinden namelijk....Merendeel van de mensen die met stekken werken dompelen deze in een badje van masai voordat ze geplant worden.

 

Je had een 1000m3 afzuiger voor 3 lampen en geen actieve inlaat? Draai hier met 1000m3 inlaat en 1500m3 afzuiger, ook 2m2 en 3lampen maar zelfs dan heb ik in de zomer last van hitte. Of je draait met 2lampen of je vergroot je afzuiger maar 3lampen en een 1000m3 gaat niet werken. Ook met die opzet begonnen en al snel de 1500m3 gehaald. Je effectief lichtspectrum daalt enorm als de lampen zo hoog blijven.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

lampen hangen constant op 75cm afstand , heb een 1500m3 afzuiger en geen 1000m3 maar wel passieve inlaat

die met slangen aan beide kanten zitte en soort kleppen achter de tent die ook kan kunnen zuigen

 

temp 28c duurt wel even voor het op temp is maar dan wel constant 28 graden afzuiger

hoeft kan het met gemak exact op 28 graden houden/

snachts 20 graden en snachts staat voortaan ook de afzuiger aan op 30%

 

heb nu de roofmijts uitgezet 500 stuks masai heb ik al gespoten maar veelste veel (week geleden)

de roofmijts zullen dit tog wel overleven of blijft die masai hangen....

 

denk het niet anders ging de spint ook wel kapot nog.....

 

ze groeien wel lekker alleen de een is groter dan de ander, links is kleiner dan rechts

de waaier waait naar rechts of kan dat er niks meer te maken hebben?

 

 

heb dus 4 vragen:

 

- 75 cm afstand houden van top tot lichtbron. is dit goed?

 

- maakt de masai de roofmtuis kapot week geleden gespoten

 

- hoeveel water moet ik ze eigenlijk geven geef nu wisky glas plus wortel en bloeistimulator

 

- hoe kan het dat de ene kant groter is dan de andere (waaier)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masai moet je altijd (minimaal)2 keer spuiten, het dood de beestjes, niet de eitjes. Deze komen later uit en volá weer een plaag.

Kan me niet voorstellen dat die roofmijt het fijn vind om een dergelijk mengsel over zich heen te krijgen.

 

Wel sterk dat de setup gelijk blijft (3lampen,2m2) en de temp nu ok is...hier ga je iig problemen krijgen als het ook maar iets warmer word buiten.

Wanneer je ventilator plankgas 1kant op blaast zullen de planten die ervoor staan dat niet waarderen. Het gaat erom dat er geen stilstaande lucht is tussen al je planten. Dus de boogy woogy hoeven ze daarvoor niet te doen.

 

hoogte lamp...net als de rest hierboven, te vinden met de zoekfunctie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lampen gaan aan om half 9 in de ochtend aan, nu is het 2 uur en het is pas 26 graden....

voordat het 28 graden is duurt het wel even dus.

 

afstand houd ik op 65cm

 

geef ze nu om de 2 dagen een glas wisky met wortel en bloeistimulator.

totaal 10l....

 

 

 

de roofmuits doden zowel de beestjes als de eitjes..... dus da zal wel goed komen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu zitten er ook kleine zwarte spinnetjes lijkt wel.... je kunt ze duidelijk zien met het blote oog

het kan zijn dat dit ook de spint is???? eitjes liggen er op sommige bladeren iniedergeval genoeg!!!

 

vooral de bladeren onderaan zijn flink aangetast door de spint en groeien dan ook nauwelijks meer of sterven

zelfs half af, de hogere bladeren zit eigenlijk niets op...

 

fotos zal ik morgen plaatsen fototoestel even uitgeleend vandaar......

 

 

hopen dat de roofmijt goed zen best doen..... :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je lampen zou ik i.i.g. laten zakken tot +- 50cm,heb zelf 400w en die zitten op +- 30cm er boven..

 

Om de dag water geven;net zo veel totdat het er bijna onderuit komt;probeer eerst bij 1 en dan bij de anderen de zelfde hoeveeelheid..

 

Op die vorige foto`s zag ik dat ze wel erg droog stonden...en in`t begin 2v.d.3 lampen aanzetten !!!

 

Oh ja,en nog ff een tip; als je stroom hebt met dag en nacht tarief zet ze dan s avonds aan !!! van 7 tot7 !!!! scheeld je bijna de helft in de kosten,en zomer`s word het overdags ook al warm door de zon,als je dan je lampen aan hebt word`t snel veelste warm,en verschil met dag/nacht te groot...

 

Spuiten zou ik niet zo snel doen,beetsjes tegen beestjes !!!

 

succes :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Wannegek idd zakken die lampen :wOOt

ik heb mijn 4x600 watts op 40/50 cm hangen en heb daarom er wel 4 ventilators continu in staan te blazen tussen de lampen en de toppen.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 dagen groei, 14 dagen bloei:

 

ik zal de lampen hangen op 50/60 cm en daar een ventilator door laten blazen.

 

Heb ze vandaag anderhalf wisky glas totaal 15l op 3m2 gegeven en het trok er direct in!

weer bloeistimilator met wortelstimilator en ze zien er weer stuk beter uit na paar uur!!!

eerst hingen sommige bladeren nu niet meer dus.

 

maar ik moet ze dus dag elke dag zeker een wisky glas geven?

is elka dag dan ook nodig om ze wortel+bloeistimulator te geven of kan dit ook om de 2 dagen?

 

Planten zijn ongeveer 40cm hoog maar moeten ze niet veel hoger worden

of komt dit nog? want hoe krijg je ze in de lengte en wat heeft het voor zin???

ze kunnen iniedergeval ongeveer 150cm worden.

 

 

enkelen bladeren zijn knal geel geworden, geheel geel!

bovenste bladeren zien er goed uit alleen degene die 5 cm boven de aarde

zitten hebben sommige overvoeding gehad en andere verschrompelen maar

die er boven lijken allemaal kern gezond

 

 

gallery_7070_4805_160958.jpg

 

gallery_7070_4805_427350.jpg

 

gallery_7070_4805_487106.jpg

 

gallery_7070_4805_356865.jpg

 

gallery_7070_4805_36984.jpg

 

gallery_7070_4805_100550.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey wannegek

 

ziet er goed uit man

zijn ook all vlink aan het bloemen maar wortelstimulator hoef je niet meer mee tegeven (geloof ik) :wOOt

ik zelf heb het alleen de eerste x mee gegeven en 1x een halve doses er een paar dagen na

 

ik ga je volgen

ben zelf ook net begonnen en gaan bijna gelijk op denk ik zo

 

groetjes en veel geluk met je kweek :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey wannegek maak a.u.b ff foto's als de lampen net uit zijn want nu kan je geen kleur verschillen zien :wOOt

 

en maak ook eens een bodem monster van je grond.

dat doe je als volgt ;je neemt uit het midden van de pot wat grond (liefst van 3 potten) dat doe je in een maatbeker en dan doe je daar 2 derde gedistileerd water bij.

(dus 1 deel grond en 2 delen water) dat moet je goed mengen en een kleine 2 uur laten staan en dan kan je je P.H en E.C meten van je grond.

 

dan kan je dus zien waar de problemen misschien van kunnen komen (te hoge P.H of te laag) (te hoge E.C of te laag)

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag weer te laat water gegeven en de bladeren gaan direct hangen,

morgenvroeg geef ik ze weer direct water, het trekt er ook direct in!!!!

10l op 3m2 vandaag gegeven (klein beetje wortelstimulator en bloeistimulator, en aardevoeding)

 

de onderste bladeren worden geel de bovenste zijn mooi groen en lijkt niets mis mee.

kan het ook zijn omdat ik bijna geen water kan geven en daardoor water op de onderste bladeren

komt omdat overal onderop bladeren zitten????

 

zal foto maken morge als de lichten net uit gaan.

 

ph meet ik altijd af na 6.0 alleen de meter is alweer 2 weken niet geijkt,

dus dat ga ik ook maar weer is doen.

 

 

gelen bladeren neemt iniedergeval toe, kan ik deze verwijderen of kunen deze weer groen worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey wannegek laat de bladeren maar gewoon zitten want dan kan de plant daar nog de bruikbare stoffen uit halen.

 

jij geeft ze 10 liter verdeeld over 49 potten ?

is het misschien mogelijk om je planten van onder water te geven ? dan heb je het probleem van knoeien ook niet meer namelijk.

 

volgens mij is die wortelstimulator ook niet meer nodig hoor :wOOt

en ik zou je P.H naar 6.3 brengen daar heb ik de mijne ook op.

 

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef ze idd 10l over 48 potten nu,

de 48 potten staan op 3m2.

 

geef ze nu elke ochtend 10l en soms 15l

 

wortel stimulator is idd niet meer nodig, vanaf morgen word het alleen nog maar

bloeistimulator+aarde voeding

 

hoe zouden die gelen bladeren onderop kunnen komen kan het verder geen kwaad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb alleen alleen maar 5 vingerige planten!!!! enkele bladeren 7 of 6.....

kun je hieraan al zien dat het geen top oogst word of heeft het er weinig mee te maken????

 

ik moet nog steeds de ph meten van de aarde, 1derde van de planten heeft onderin gele bladeren

kan dit kwaad?

 

en kwa water geven ik weet echt nite hoeveel water ik moet geven kan iemand wat info geven.....

geef nu zoon spuit halen met een lange arm en en sluit die aan op de pomp zodat ik maar 1x

spuit elke keer want met de hand 48 potten water geven werkt niet echt en de regen ton,pomp etc heb ik al

 

hoop wat informatie te krijgen!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziet er goed uit man

 

lol

 

:smoke

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...