Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dezolder

De Kast....

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Zoals misschien sommigen mij al kennen ben ik ''dezolder''. En heb ik al 3 kweekjes achter de rug.

Alleen ik ben nu opzoek naar iets makkelijkers en productivers omdat ik ''dezolder'' niet langer kan gebruiken.En zo heb ik dus besloten om een kweekkast te gaan bouwen.

 

Ik zal stap voor stap alles beschrijven wat ik ga doen (inc. illustraites) en ik hoopte dan ook dat jullie mij tips met het bouwen konden geven. Dit betreft ook GEEN budget kweek maar de bouw van een nette verzorgde kast met een budget van 1000 euro Exc. spullen die ik nog heb liggen.

 

>>>>>>Tips, opmerkingen, verbeterpunten, complimenten alles is GEWENST<<<<<<<<<

 

 

Mijn opstelling die ik in gedachte had:

 

Lampen: 2 x 600watt philips son-t geen power

afzuiging: 1000m2 slakkenhuisventilator in rubbers

aanzuiging: passief / 300 watt buisventilator

Medium: Een aardebak

irrigratie: D.m.v. een dompelpomp met slangen en tijdschakelaar

filter: 1x 350 cub in een langwerpige vorm of 1x 1000 (welke beter past)

slangen: warmte bestemdige buizen en waar toepasselijke geisoleerde

circulatie: De lucht circulatie word berijkt door 1 buisfantilator

Watervat 40/ 60 liter

Voeding: voorlopig mijn huidige (atami) tot die op is.

Voorschakelklok van 6 x 400 watt met nacht aansluiting (kachel)

Klimaat controle: door middel van 2 dimmers aan de af en aanzuiging

overige artikelen: Hogedruk platenspuit, geluid dempend materiaal, termo / hygro meter,

kabels 1.5mm en 2.5mm geaard, easyrollers, aluminiumtape, ducktape, spijkers schroefen enz.

 

Het concept:

 

Een onopvallende maar toch goed functioneerend kweek-kast te bouwen.

 

ideeen:

Spiegelfolie: om tegen de muren te plakken voor optimale reflectie

luchtinlaat: via plastic riolerings buizen het hok in laten stromen (langs de planten)

extra hokje: om de apparatuur in kwijt te kunnen, stekken te maken, te drogen, en voor de groeien.

lucht uitlaat: via 2 fliters, door een t spitsing naar 1 buis, door 2 cooltubes, door de softbox, door een ''demper'' en zo weer de kamer in.

 

 

 

Updates zullen volgen....(ben eerst opzoek naar een dressoir)

Share this post


Link to post
Share on other sites

een goed begin is het halve werk zeggen ze altijd en zo te lezen heb jij je goed voorbereid

 

ben erg benieuwd naar wat dit gaat worden :verrygood

 

 

potten: 40 x 1.5 liter vierkante potten

 

 

is dit niet te klein ?

 

verder veel succes en ik ga je volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Héy Zolder...

 

2 x 600watt in een dressoir gaat niet werken... :verrygood

En zoals Da Dende al zei... die 40 x 1,5ltr potten,...

Waarom niet wat minder in grotere potten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is hier op het forum ergens een verslag van iemand die zn eigen 'dressoir' gebouwd heeft, ipv 'om'gebouwd,.. 2x 250W (2x 12/12) en in de middenconsole alle apparatuur.

 

De Highlander Kameleon van ThaMatrix lijkt erg op wat jij ook van plan bent;

1x 600 in een tafelmodel kast. Maar dan wel in een cooltube,.. dus ergens moet het kunnen.

Dit lijkt mij toch wel minimaal, cooltubes in een dergelijke setup met 600Watters.

 

Persoonlijk; 1m10 hoog en daar 600W lamp, plant en pot tussen,... BRRR

Ik denk dat het zo hard zal gaan, dat je potten gaat bakken.

 

Ipv potten kan je ook van die platte tupperware bakken overwegen, die ze verkopen om onder de bed te schuiven bv.

Naar het idee meer vrijheid voor de wortels, maar toch dwingend laag te blijven die planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Persoonlijk; 1m10 hoog en daar 600W lamp, plant en pot tussen,... BRRR

Das wat ik bedoel... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi en bedankt voor jullie recties,

 

Ik heb het de laaste tijd erg druk met met werk en dergelijken dus is het lastig met posten.

 

Ik zal het volldige plan in mijn eerste post schijven en via de reacties disscuseren hoe de kast gebouwd word.

 

Ik ben de laatste tijd al erg aan het zoeken geweesten en denk toch an het dressoir af te zien. Omdat dit de groot en moeilik word.

Dus denk ik dat ik ga voor een mooie kast die ik op het ook heb van ongeveer 2 x 60 x 2 met 1 of misschien 2 lampen.

 

En ik denk ook iets minder potten te gaan gebruiken 40 is misschien wel iets te veel en een aarde bak komt denk ik beter uit.

 

 

Over een paar dagen ga ik echt van start en zal ik de kast aanschaffen. En dan zal ik ook bijna dagelijks update's met mooie foto's doen.

 

 

GR DZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

update..

 

Heb mijn eerste post (bouwplan weer ff aangepast)

 

Ik ben er nu dan ook uit ik bouw geen dressior meer maar een gaderobekast.

Want dit is veel simpeler om in te richten en kan je idd beter je klimaat regelen.

Daarnaast ga ik werken met een aardebak die ik zelf bouw met daarin een drainarebuis voor de bewatering van onderaf.

 

 

Morgen ga ik ook bezig met mijn kast en zal ik ff wat foto's updaten en meer over de inriching nadenken.

de afmeting van deze kast zijn ongeveer 150x 200 x 55 maar zal morgen ff alles goed opmeten.

 

Gr DZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Morgen ga ik ook bezig met mijn kast en zal ik ff wat foto's updaten en meer over de inriching nadenken.

de afmeting van deze kast zijn ongeveer 150x 200 x 55 maar zal morgen ff alles goed opmeten.

 

Gr DZ

 

dat was gisteren ...?

 

Ben beniewd naar je update

 

groetjes da dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...