Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
suffie63

Hennepkwekerijen Op Kamp Opgerold

Recommended Posts

door Wim van den Broek

 

Donderdag 14 februari 2008 - KLUNDERT - De ochtendmist maakte het ontruimingstafereel een beetje sinister. De politie en medewerkers van Essent stonden gisteren om negen uur op de stoep van het Klundertse woonwagenkamp.

 

hennepmoer_669944b.jpg

In de voorste woonwagen op het kamp aan de Blauwe Hoefsweg stonden de meeste hennepplantjes.

foto Frank Poppelaars/ het fotoburo

 

Snel verspreiden agenten zich over het terrein aan de Blauwe Hoefsweg om er verzekerd van te zijn dat apparatuur niet halsoverkop achterover gedrukt zou worden. Een routinemaatregel, want de Klundertse wijkagent Arie van der Pol kent zijn pappenheimers. "De verhoudingen met de bewoners van het kamp zijn prima." Met een verwijzing naar de gastvrijheid onder woonwagenbewoners. "Ik doe hier probleemloos mijn schoenen uit."

 

Woensdagmorgen ging dat niet anders. Van der Pol fungeert als de vraagbaak voor de bewoners, terwijl collega's in de eerste caravan op het terrein de grootste van de zes kwekerijtjes binnenvallen. "Jammer hoor", zucht Van der Pol, "Tot een jaar geleden was dit een prachtige wooncaravan. Nu is het een woud van plantjes."

 

Eens in de zoveel tijd is het prijs op het kamp, waar veertien woonwagens opeengepakt staan. Dan fronzen ze bij energieleverancier Essent de wenkbrauwen over het buitensporige stroomverbruik en wordt de oproloperatie voorbereid. Van overrompeling was gisteren geen sprake. "Niet nodig", verzekerde Van der Pol, "Ik ben met de mensen gaan praten, intussen zijn wat aanhoudingen verricht. Maar ik heb iedereen direct verteld dat zij na verhoor en proces verbaal ook weer naar huis komen."

 

Uit schuurtjes tovert het team van twaalf ruimers hele series stekker en contactdozen, ventilatoren en bouwlampen tevoorschijn. De groene plantjes verdwijnen in enorme tassen. Alles wordt op de laadklep van een vrachtwagen opgevangen. In de caravan telt de politie 422 hennepplanten. In vier schuurtjes wordt ook wietplanten verbouwd. Als alles is uitgekamd, staat de teller op ruim zevenhonderd planten. In een van de vele opstallen treft de politie een drogerij aan waar twaalf kilo hennep in beslag wordt genomen.

 

Essent-personeel probeert intussen enige orde te brengen in de centrale stoppenkast die open en bloot aan de straatkant staat. Een soort abri vol elektriciteitsdozen. "De elektriciteit is illegaal omgeleid, daarmee zijn ook mensen gedupeerd die met de teelt niets van doen hebben." Dat blijkt als een kampbewoonster alarm komt slaan. "Ik heb geen stroom meer, mijn kind ligt ziek in bed en bij ons hebben ze niks gevonden." De meter wordt echter voor onderzoek afgekoppeld. Daarop doen twee buurtbewoners aangifte van diefstal van stroom.

 

Voorafgaand aan de ruiming zijn vijf kampbewoners aangehouden: drie mannen van 20, 25 en 22 en twee vrouwen van 28 en 60. Na verhoor keerden zij terug op het terrein.

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd die kampers weer he.. en nog stroomdieven ook.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet de bedoeling dat we mensen gaan beledigen op het forum!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik wil niemand beledigen maar het zijn die hoerige kampers die onze sector ernstig beschadigen.

Daarnaast hebben de kampers hun reputatie 1000% aan zich zelf te danken ....

 

Dus ieder kamp dat op gaat in vuur is een geschenk uit de hemel.

 

Doen we hier aan censuur ?

 

OK nog meer storende elementen in de sector:

 

De vuile stroomdief

De PP klonenslet

De vuile broodfokkers

De hoerige verzwaarders ...

De forumvervuilers ....

 

Al met al de kampers !!

 

doei doei....

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...