Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BeeKaa

Het Maken Van "feminized" Zaden

Recommended Posts

WTF ik probeer het gewoon op een plantje :verrygood

ik begin vanavond met sprayen

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke frequentie ga je aanhouden power p?

 

licht of hevig bespuiten?

 

dosering?

 

thanx alvast voor de antwoorden :verrygood

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BeeKaa

Omdat het maar weinig Ga bevat ga ik elke dag hevig sproeien en ga dat voorlopig 1 week volhouden

en dan kijken of er beweging in zit.

 

Je hoort van me Power p :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Ptje zou je er ook wat foto's bij kunnen maken mocht het achteraf tog lukken/ vooruitgang hebben geboekt dat je het op het forum knikkerd ... zo kunnen we zien hoe je wat precies gedaan heb e hoe goed het effect is ....

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het zo

med_gallery_5827_4934_375936.jpg

deze heb ik uitgezocht en die sproei ik elke dag hevig

ik heb 100 ml als dit op is en er gebeurt niks jammer dan!

gebeurt er nu wel wat en er komen mannelijke bloemen wat dan?

tn_gallery_5827_4934_1041836.jpg

bestuif ik heel mijn tuin of neem ik haar apart en bestuif een deel?

 

groetjes Power p

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee power p,

 

hoe en wat precies kan ik je nog niet vertellen maar ik kan je wel zeggen hoe ik het doe:

 

ik heb 2 planten waarvan ik slechts 1 tak besproei, zodat deze zichzelf kunnen bevruchten.

dan krijg je S1 zaad en dat is vrij stabiel omdat de man en vrouw 1 en dezelfde plant is.

mochten hier nou ballen aankomen dan zal ik een doorzichtig zakje of iets dergelijks om de betreffende tak(ken) aanbrengen om zo de vrije bestuiving een beetje tegen te gaan.

 

ok heb ik van een bepaalde soort 2 stekken staan in 1L potjes, allebei identiek,

alleen de ene b ehandel ik compleet met STS en de andere niet.

mocht de ene nou ballen aan gaan maken dan zet ik "het" even apart en probeer zoveel mogelijk stuifmeel te oogsten

daarna zal het vrouwtje van top tot teen bestoven worden en gaat de man/vrouw om.

 

ohja en voor de liefhebber.. ik heb weer een nieuwe spuit STS aangemaakt, en deze keer de verhouding op 1:3 gemaakt.

hopelijk stresst ze dat nog net even genoeg..

 

keep u posted!

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou jongend ben nu drie dagen aan het spuiten met ga spray maar er zit nog geen schot in!

Mischien moet ik dat goedje maar puur bestellen en dan moet ik alleen nog even kunnen afwegen op 0.05 geloof ik maar hoe kom ik een beetje goedkoop aan een weegschaal :verrygood

 

Nou eerst maar deze week even afwachten

 

groeten Power P

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou kerel ik zal zo eens wat fotos uploaden van hoe ze er bij mij uitzien..

de verhoging stresst ze zeker!!

 

hopelijk is het nog vroeg genoeg...

 

ff uploaden en dan staan ze hier...

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier dan even de fotos van behandelde planten en plantdelen.

 

ik sproei ze smorgens en savonds van boven en onder.

 

de verhouding heb ik stapsgewijs verhoogd, en de stress is nu ook duidelijk te zien.

 

gallery_29_169_57276.jpg

gallery_29_169_1789337.jpg

gallery_29_169_1345654.jpg

 

gallery_29_169_948223.jpg

gallery_29_169_2548790.jpg

 

gallery_29_169_2552842.jpg

 

die rode verkleuring hebben ze rouwens allemaal in de topjes omdat het smorgens buiten nog lekker fris is.

nou maar hopen op ballekes...

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand mischien een linkie waar ik dat gib zuur kan krijgen?

 

kan niet echt een shoppie vinden die het verkoopt

Share this post


Link to post
Share on other sites

stuur whazzup eens een pm.. die weet dat wel :verrygood

 

kheb het wel eens gezien in een van zijn linkjes volgns mij..

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loop ik me de pleuritus te zoeken naar GA kan ik het gewoon op ebay kopen!

Dat heb ik dus ook gedaan

Gibberellic Acid (GA3 90+% ) 3 Gram Kit.

nu staat er alleen dat het niet op te lossen is in water dus mijn vraag is waar in dan, en in welke verhouding.

Ik las ergens 00.5 oplossen in 1 liter maar of dat klopt?

als iemand het weet hoor ik het graag want dan kunnen we echt gaan expirimenteren

 

groeten power P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even snel gezocht en ben er achter gekomen dat je het met alcohol kan oplossen

1 of 2 drupels is genoeg daarna kan je het met gedistileerd water vermengen.

oke dat is dus dat.

Maar nu hoeveel hebben we nodig voor het aan maken van mannelijke bloemen?

 

voor de liefhebbers

http://cgi.ebay.com/SALE-3-Grams-Gibberell...1QQcmdZViewItem

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee power p

 

goed gevonden man!

 

ik geloof dat snowy over de dosering meer wist te vertellen..

 

het was in ieder geval een hogere dosis, dan de gebruikte om zaadjes te ontkiemen/groei te stimuleren.

 

ik ga gauw werken

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder het mum van share the knowlege hier bij een mol berekening voor de 0,2Mol en andere molariteiten :P Was ook terug te vinden op pagina 2 van dit topic overigens..

Staat nog een kort stukje van een mail bij, dat overigens ook van toepassing is..

 

De GA3 die jij nu gekozen had was echter wel de goede vorm, je kunt hem ook bestellen in een natrium zout vorm.. een vaste vorm, zelf vind ik dit makkelijker werken bij het afwegen etc. voor de juiste concentraties. De concentraties die ik gebruikt heb zijn als volgt:

0,05 Molair/L-1

0,1 Molair/L-1

0,15 Molair/L-1

0,2 Molair/ L-1

De mol gaat uit van het molecuul gewicht zoals je misschien al weet, een mol GA3 met de formule C19H22O6 weegt 346.38 g/mol. Om een liter van een 0,2 mol/liter GA oplossing te maken heb je 0,2x346,38=69,276 gram nodig. Met je 500mg kom je dus een heel eind, je zult immers geen liters nodig hebben..

 

Veel succes in iedergeval!

 

Laters, druk druk shit wat druk.. Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@snowy

dit is voor mij echt abacadabra!

dus in normale taal heb ik 500mg nodig voor 1 liter of zit ik er helemaal naast :P

 

en staat die mg voor micro of mili

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je niet gewoon in ppm (parts per million) rekenen. 1000 ppm concentratie is dan 1gram/liter. Dat is je basis oplossing. nu kan je verder verdunnen tot 100-250-500 ppm. Gedestileerd water bij Kruidvat 50 euro cent per liter......

 

CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk daar heb ik wat aan :P

nu begrijp ik het iets beter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijg binnekort ook 20g GA3 binnen van 90%, wat wel oplosbaar is in water, echter zit ook een beetje met de dosis, want teveel van deze stof geeft een remmend effect.

Je kan hiervan beter te weinig dan teveel geven.

 

BTW: Ebay is bijna allemaal crap, zal dat liever bij een leverancier halen uit amerika ofzo.

Tenminste iets betrouwebaarder, want er zijn tenslotte wel 110 verschillende soorten gibberellinezuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha oke dan, ik haal het uit canada bij een betrouwbare leverancier op het gebied van hormonen, amino zuren voor planten, welke grotendeels toegepast worden in de voedselsector (tomaten, aubergines, komkommers, etc...).

 

Misschien ga ik ook deze dingen op 1 plant van mij testen en kijken wat eruit komt.

Wel laat ik dan alles testen in het lab, om te kijken of er toxische stoffen voorkomen in de plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou er een toxine in je plant voorgaan komen? Het stres middel word gewoon door het plant metabolisme afgebroken of bij een sproeibeurd van het blad gespoeld worden.. Het zowiezo raar om dit op toxinen te laten testen omdat het om een zaadplant gaat.. een volgende generatie uit zaad heeft dan immers ook al niet meer de oppervlakte toxinen van de sproeibeurt met spray..en aangezien de genetische code van de plant zelf niet beïnvloed word kan die ook niet eens meer of andere nieuwe toxinen aan gaan maken.. Logish toch? ;)

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ik heb alle zakjes GA binnen en ben ook veel te weten gekomen over de juiste ppm per liter.

ik ga vanaf volgende week weer een kweek beginnen en dan ga ik 1 van de dames besproeien met de hoeveelheid waarvan ik denk dat het de goede is.

dit moet zoals verteld door een bevriende tuinder voor 5 tot 7 dagen lang onder 12/12 belichting.

Zodra er mannelijke bloemen aankomen zijn jullie de eerste die het horen.

 

groetjes Power p :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben echt benieuwd power p!!!

 

ik w8 rustig af :smoke

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Go for it power P en alvast heel veel succes! Ik ben benieuwd wat het word, BK jij trouwens nog vorderingen gemaakt met de STS spray die je gebruikte.. of heeft dat (die stres) niet het uiten van mannelijk geslacht tot gevolg gehad?

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...