Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest bloemetje123

Led Gaat Commercieel

Recommended Posts

Guest moonflower343

Ik weet niet of het hier al voorbij is gekomen; ik zag op nu.nl een filmpje van een tomatenkweker die het groots aanpakt met LED; leuk om te zien!

 

klik hier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verhaal en hopen dat de onwikkeling nu weer wat sneller gaat

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was al topic over ;) ,bij dezen.

Led Topic

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant filmpje nu maar hopen dat ze op korte termijn goede disco verlichting ontwikkelen voor onze plantjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ook uit een paar topic's gelezen dat kweken met muziek beter zou zijn enz. (is voor een groot deel ook een mythe, ook zou kunnen worden gebruikt voor activatie van bepaalde genen enz.)

 

En misschien staan de tomaten planten straks wel in de discotheek. ;) :P

 

GR DZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest moonflower343

Met muziek heeft geloof ik te maken met bepaalde trillingen. Het zal niet slecht zijn voor je planten maar van mij krijgen ze voorlopig geen radio!

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, nee idd..

moet nog gekker worden ..

wel gezellig als je met je planten bezig bent..muziekje op de achtergrond.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

andere topic met dat filmpje neit gezien leuk dat die hier dan nog maar is verschijnt :D nu heb ik hem wel mee gepikt :D

 

tsjaa dat iig de tomaten er al flink van gaan groeien en wie weet in de toekomst wat het voor ons zal bregen :Dc misschien ook wel 75% minder stroom kostte :D ;) en dat zal totaal neit verkeerd zijn dan betekent 75% meer stroom erbij knikkeren en dus groter wordne zonder dat de blauwe ons door hebben :D

 

of heel heel goedkoop kweken met 400 watt ( inverhouding )

 

 

waren trouwens wel aparten ledboxjes :P nog niet ergens zulke gezien !!! iemand een idee waar die vandaan kwamen ???

 

en is het mischien neit zo dat ze led helemaal niet zo graag door willen ontwikkelen ( politiek ) vanwege het kweken ???? normaal als er ergens een stapje is gezet dan gaat de rest in sneltrein vaart !!! kijk maar bijv naar pm3 de ontwikkeling daarvan en nu al door naar pm4 ( dit is bereikt in 6 jaar tijd ofso ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben van mening dat het milieu hoger op de agenda staat in de politiek dan die paar huis tuin en keuken kwekers die lekker hobby tuinieren. Milieu aspect zal bij de politiek zwaarder afwegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja milieu staat altijd voorop in mijn ogen nog voor het telen van planten ( wat mijn grootste passie is ) want ik denk graag ook aan de toekomst van de volgende generaties !!!!

 

maar juist door led lampen door te ontwikkelen is er msischien strax vele minder hpi en hps ( en mogelijk tl ) nodig waardoor juist heel nederland in welek sector maakt neit uit milieu vriendelijker word!!!!

 

kijk maar is wat het met het broeikast effect zo doen alle hps en hpi over de wereld kunnen schrappen netals gloeilampen en het vervangen door led's

 

wat mogelijk ook nog goedkoper is en duurzamer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahah ja goedkoper, denk dat dat een droom zal zijn want de overheid zal zichzelf niet in de vingers snijden aangezien ze alles doen van belastingcenten. BEsparing van 75% zal de overheid ( aandeelhouder Essent ) ook zeer zeker in de portomonee voelen, en dan niet te vergeten van die hoeveelheid huishoudens die minder gaan betalen. Ze genieten er veel te veel van dat er best wat armoede is in Nederland.

 

Vind de techniek wel prachtig, zelf ook LED verlichting in de auto ( audi ) en moet zeggen dat het er niet alleen chique uitziet maar ook nog best wat licht geeft die kleine rot dingen!

 

Grote voordeel is dat er geen hitte is, dus niks verbrand nog, niks is te detecteren etc etc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De toekomst is nabij ;)

 

 

Maar dat is die altijd..

 

 

ook nu dus :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...