Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Aptus

Jos V. (aptus) Stelt Zich Voor,...

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Na langere tijd op de achtergrond meegelezen te hebben zal ik me nu dan toch maar eens voorstellen.

Als vertegenwoordiger van Aptus bezoek ik dagelijks vele growshops door heel het land en volg ik ’s avonds,af en toe, leuke discussies hier op het Forum.

 

Ik hoor uit de markt en lees hier op het Forum dat er soms misvattingen bestaan over het gebruik van onze producten. Tevens merk ik op dat er interesse is in wat meer achterliggende informatie.

 

Graag stel ik dan ook, op uitnodiging van ASGrow, mijn kennis beschikbaar en zal waar mogelijk tekst en uitleg geven,.....

 

Hopende op wat leuke reacties &

met vriendelijke groet, :lol:

 

Jos

(Aptus)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom op dit geweldige forum en goed dat je je producten komt ondersteunen :D

Vooral veel plezier op het forum en dat we er allemaal weer wat wijzer van mogen worden.

:lol:

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo, aptus.

kweek met somige produkten van bioschark.

zijn die van dezelfde firma, en zijn ze even rendabel.

alvast bedank.

ps werk met.

bioshark dislike voor trips en spint.

bioshark micromix drip.

bioshark mycor mix.

bioshark micormix soil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom en ik heb al wat leuke poosts van je zaden gezien

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Red,

 

Inderdaad Bioshark is ook van ons,..net als Premium Collection.

Eigenlijk zijn het 3 concepten:

Aptus - plantverzorging

Bioshark - bodemverzorging en biologische bestrijding

Premium collection - specialty boosters.

 

wat betreft jouw vraag over onze bodembacterien en bodemschimmels:

Zoals iedere ketting zo sterk is als zijn zwakste schakel, is pro-actief bodemleven inbrengen onder de juiste omstandigheden !! absoluut een meerwaarde voor plant en opbrengst.

Maar daar valt hier op het Forum meer dan genoeg over te lezen!

Vaak zijn het die omstandigheden, zoals klimaat, conditie plant, soort voeding,...die bepalend zijn of je de potentie van micro-organismen ten volste gebruikt.

 

Groet

Jos :lol:

(Aptus)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Jos,

 

:lol: op het WietForum.

 

We hebben natuurlijk al besproken dat het goed zou zijn voor het WietForum (en haar leden) om in rechtstreeks contact te komen met de verschillende producenten die onze branche kent. Dus we zijn blij dat je de uitnodiging hebt beantwoord.

 

En natuurlijk goed dat je corrigeert als we de zaken door elkaar halen. :D

 

In ieder geval geeft je ondersteuning nu de leden ook de mogelijkheid om hierover te posten.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ aptus.

bedank voor de nutige uitleg.

is inderdaad een bodenverbeteaar; met humuszuren, en algen, en als aminozuren.

geef de micromix-drip maar twee maal in de ganse groei, en bloei.

sukses, met je aptus. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom! Eh.. nou je er toch bent.. Heb je ook verstand van fulvinezuur? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Whazzup,

 

Wat zou je dan nog willen weten over Fulvine-zuren,...wat je nog niet zelf ontdekt hebt?!

 

Ik heb namelijk met veel interesse jouw topics gevolgd over humus/fulvine-zuur en jouw onderzoek naar mogelijke toepassingen van basalt/bentoniet en lavameel. (Si.bronnen)

Dit zijn allemaal prachtige producten met enorm veel potentie die al jarenlang in de professionele tuinbouw worden ingezet. Jammergenoeg is de kennis van en over, deze en vele andere producten nog niet echt doorgedrongen tot de grow-branche.

Het is voor mij als vertegenwoordiger dan ook vaak lastig uitleggen waarom bv.humuszuren uit Leonardite van de hoogste kwaliteit zijn,....als men uberhaupt niet weet wat humuszuur is of doet,.....maar dat even terzijde)

Dit alles past een beetje in de filisofie van Aptus, waarin ik verkondig dat je je eigenlijk niet zo moet focussen op alweer een of andere npk opgelost in water (die npk moet er gewoon zijn,..niet te veel en niet te weinig). Je moet je eigenlijk afvragen hoe krijg ik die npk’s nu de plant in? Hoe kan ik die opname nu beinvloeden? Natuurlijk niet door nog meer npk’s erop te knallen :P

 

Jij bent op het moment zelf de potentie van bepaalde TOPingredienten aan het ontdekken waarmee wij onszelf ook proberen te onderscheiden in deze branche. NPK’s in water zijn er immers al meer dan genoeg :D

 

Je hebt echter ook mogen ontdekken dat het enige ervaring vergt om met (bulk)ingredienten van deze kwaliteit te werken ;)

 

Met vriendelijke groet

Jos

(Aptus)

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Jos, ik heb de discussie HIER maar even voortgezet voor ik het topic kaap, even op de juiste plek houden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J
Hopende op wat leuke reacties .......

Oeh, een man met verstand van magische stofjes ;) Ik denk dat je heel welkom zult zijn op dit forum, hahahaha. Er zullen genoeg luisterende oren en vragen zijn hier, geen probleem.

 

Ik ga in ieder geval met aandacht volgen wat je hebt te melden, en hoop nog een paar zinnige vragen te kunnen stellen.

 

Ah! Ik voel er al eentje opkomen. Maar die zal ik even in het Fulvinezuur topic van Whazzup neerzetten.

 

In ieder geval welkom hier.

Zoals Sannie al zei. We zien graag mensen komen die met informatie hun produkten kunnen ondersteunen. Er is namelijk een groep serieus geinteresseerde kwekers hier die niet alleen willen doen wat er op een etiket staat maar die graag willen begrijpen hoe het nu allemaal werkt in het medium en in de plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...