Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
utrechtnoord

@ - @ Er Moet Meer Aandacht Worden Gestoken In Werking Van Wiet @ - @

Recommended Posts

Er moet meer aandacht worden gestoken in werking van wiet, in de shops zie je alleen de naam, en op forum ook alleen de naam, en eigelijk als de kwekers er meer aandacht in zouden steken dan zou het verloop van tijd veranderen..

 

Zelfs in smartshops staat persies uitgelegt hoe de werking van de paddos zijn: energy, psygologische, lachkick etc. maar dan staad er ook nog bij hoeveelheid bijv. bij hawaiaanse zijn psygologische 4/5 en lachkick ook 4/5 en bij mexicaanse is dat dan 1/5 en 2/5 ...

 

In coffeshops kan je het bijvoorbeeld indelen in dit?

EFFECT: high, psygologische, actief, stonned, bankzitter, voor lekker te slapen, goeie lachkicks. etc.

 

SMAAK: bitter, zoet, citroen, berry, donkere of lichte smaak, lange of korte nasmaak. hazy etc.

 

DUUR: half uurtje, 1 uur etc ( bijv. per nemen van 0,2 gr op gemiddeld persoon )

 

zo ongeveer als voorbeeld sannies seeds, stond teminste alles bij :lol:

jackberrycg9.png

 

 

zou echt vet zijn en handig, want ik heb al vaak bittere gehad terwijl ik da nou wouw :D

en als ik het vraag weten ze het vaak niet..

 

dank u als je idee goed vind :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is vaak ook heel persoonsafhankelijk, maar ik kan je uit betrouwbare bron vertellen dat er aan gewerkt wordt :lol:.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo derf,

 

hoe lang blow je al ? Ik al af en aan 40 jaar :lol: en in mijn "begin"periode was er nauwelux iets bekend over de werking van wiet, nu is er al veel meer bekend maar een goeie wiet is voor de 1 heel wat anders als voor een ander. Als je eens per week of vaker blowt, kun je na verloop van tijd zelf toch wel uitmaken wat lekker is en wat niet en as je het niet zeker weet moet je t niet kopen. Ik vraag altijd om het te mogen zien/voelen en ruiken, dat is de meest betrouwbare indikaatzie voor wat je koopt. Ik weet dat ze het niet overal toelaten, maar ik zeg altijd erbij dat ik wil weten wat ik koop, het is anders duur genoeg, jeemig hoe de prijzen oplopen steeds de laatste jaren, vandaar eigen queeque, haha... :D

 

greetz kasthavel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik blow 4 5 jaar? maar Lol ... nee je bekijkt het al verkeert.. kijk vroeger blowde ik veeel en wat voorn soort het was, boeide me niet.. maar nu na tijdje ga je betere soorten kopen en kijken wat je lekker vind.. bijv. ik zou een bittere totaal niet willen, ik zou eerder een fruitige pakken met psygologische werking.. vind ik beste.. en als ik zondag weer vroeg naar bed moet zou ik eigelijk een soortje willen waar je goed van slaapt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het leuke is dat paddo's maar 1 echt werkzame stof bevatten, en dat je je dus niet anders gaat voelen van de verschillende soorten, tenzij je het verwacht natuurlijk (placebo?).

 

Het verschil tussen Mexicaanse en Hawaïaanse is dat de Hawaïaanse een hogere concentratie psilocybine hebben dan de Mexicaanse.

 

Het enige wat je zou kunnen doen in het geval van wiet is het verschil in wietjes met veel CBN en wietjes met weinig, de rest is multi-interpretabel..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals dokkie die testjes heeft, zo zouden ze het aan moeten duiden, maarja om iedere shop voor iedere nieuwe batch wiet zo'n test te laten doen... Dat willen ze niet denk ik...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poeh, dat zou een werk worden voor die shops in Terneuzen...

 

Ik zag onlangs op wolkenwietje (google maar is) dat hij bij de soortjes de cannabinoïde concentraties heeft aangegeven... Of hij dat echt heeft gemeten, weet ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry maar bij wiet kan je echt wel goed verschilde soorten vinden hoor, ik heb echt wel wiet waar je actief van word en je hebt er ook waarvan je stonned word en waarvan je erg moet slapen of psygologise etc,

 

en voor smaak is dat het zelfde bitter, berry, citroen, zoet etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat de shops die dit hebben in een toeristische stad vooral veel mensen over de vloer zullen krijgen. Het zou zeer makkelijk zijn voor iedereen en zo kun je de duurdere soorten ook promoten

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorry maar bij wiet kan je echt wel goed verschilde soorten vinden hoor, ik heb echt wel wiet waar je actief van word en je hebt er ook waarvan je stonned word en waarvan je erg moet slapen of psygologise etc,

 

en voor smaak is dat het zelfde bitter, berry, citroen, zoet etc

Maar dat is zo verschillend per persoon, ik denk dat ze daar niet aan kunnen beginnen. Maar zoals ik al zei, het CBN-gehalte ten opzichte van het THC-gehalte zegt meer dan de term "psychologische wiet" of "slaap wiet". (Ter info: CBN zorgt voornamelijk voor de bodystoned, THC voor de headstoned, indica's bevatten meer CBN dan Sativa's.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm wel leuke kennis :lol:.. maar ik koop meestal 3 gr van iets voor een avond en dan moet ik toch zeggen dat ik wel Dik verschil zie tussen soorten ..

 

maar kan natuurlijk ook zo uitgelegd worden zoals bij sannie seeds ( zoals mijn voorbeeld ) .. en smaak, zekker kan je dat erbij zetten

 

 

en dan nog iets ik durf te wedde dat de gemiddelden klanten veel eerder naar een shop met info kaartjes zou gaan dan alleen naam soort

 

en nog iets.. de gemiddelde klant kent geen termen zoals: CBN ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan de THC, CBD waarden en dergelijke meten via een bepaalde manier met een papier. Stond hier eens een topic over. Zo kan je zien hoeveel % waarden je plant ongeveer heeft.

Bij sommige coffeeshops zoals de Dampkring staat er een kleine beschrijving. Dan heb ik liever een etiket op het zakje dan die uitleg dat zowiezo persoonsgebonden is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...