Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
first time

Mijn Kastje

Recommended Posts

Hallo,

 

Ook ik ben geintreseerd in het kweken van wiet,Dus ben ik op zoek gegaan in mijn (huur)huis voor geschikte ruimte,en vond een inloopkast met de maten,98 cm x 115 cm x 240cm(binnenmaten).Dus een geschikte ruimte heb ik al.Doordat ik een leek ben op het gebied van kweken van wiet,zal ik eerst voldoende kennis moeten halen van het forum.Zodat ik ook een leuk tuintje heb.Tog wil ik wat reactie's van jullie op de foto's van mijn toekomstige kweek kastje.Ik ben van plan om er een stuk of 6 plantjes in te zetten.Tot zover mijn plannen.

 

MVg,

first timegallery_15571_4549_42477.jpg med_gallery_15571_4549_18391.jpg med_gallery_15571_4549_63970.jpg

 

 

EDIT: ik heb even een spatie tussen de links van je foto's gezet zodat ze op kleinere monitoren onder elkaar geplaatst worden en je niet hoeft te scrollen. Leest wel zo lekker. Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Het oppervlak is prima.

 

Denk wel goed na over de ventilatie. Waar komt de verse lucht vandaan en waar moet de afgeblazen lucht naartoe? Geluid zal ook goed aangepakt moeten worden, je kast ligt echt in het woongedeelte zo te zien.

 

Voor de rest kan je heel veel topics vinden. Maak een schets en tussendoor aantekeningen. Of knip en plak stukken tekst in een eigen documentje. Want na veel lezen is terugvinden van goede info natuurlijk heel moeilijk. Zo kan je al lezende de goede ideeen verzamelen en een doordacht plan opstellen.

 

Maar zeker te doen met goede voorbereidingen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Missj bedankt voor je reactie,

De inbouw kast staat boven tussen 2 slaapkamers in.1kamer word niet gebruikt daar daar zal dan de af geblazen lucht heen gaan.En de andre kamer slaap ik,daar wou ik dan de verse lucht weg halen.En van alles wat belangrijk is in een topic,maak ik aantekenings van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk goed na over hoeveel planten je wilt gaan houden en welke spullen je hiervoor nodig hebt.

 

5 plantjes val je nog binnen het "doogbeleid" (of hoe noemt dat ook weer). Ga je er meer houden, dan niet meer.

 

Dus als ik jou was zou ik niet voor 6 gaan, maar ofwel 5 ofwel 10, want 6 en 10 is net hetzelfde :lol:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Denk goed na over hoeveel planten je wilt gaan houden en welke spullen je hiervoor nodig hebt.

 

5 plantjes val je nog binnen het "doogbeleid" (of hoe noemt dat ook weer). Ga je er meer houden, dan niet meer.

 

Dus als ik jou was zou ik niet voor 6 gaan, maar ofwel 5 ofwel 10, want 6 en 10 is net hetzelfde :lol:.

 

Oke bedankt,neem ik mee in mijn planning.Is dan een lamp een lamp van 400w gischikt voor deze ruimte?Of moet ik voor een 600w gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 plantjes val je nog binnen het "doogbeleid" (of hoe noemt dat ook weer). Ga je er meer houden, dan niet meer.

 

5 planten vallen idd onder het gedoogde beleid. Aleen kweken onder assamilatie lampen is natuurlijk verboden.

Wel is het legaal om b.v. 5 planten in de vensterbank te hebben. Houden mag (in de tuin of als kamer planten) dus wel, maar kweken niet! Maar over het algeen is het maar net wie je tegenkomt de een doogt wel en de ander niet.

 

En wat het hokje betreft:

 

Ziet er leuk uit en zou een prima kweekkast worden. Voor de lamp ligt de keuze aan jou. Een 400 watt verbruikt minder energie. Maar een 600 watt heeft meer opbrengt dus je zal voor een van de 2 moeten kiezen.

Daarnaast is het zo dat je bij een lamp van een hoger wattage eerder problemen krijg met de warmte. Dus voor een betere en vaak duurder afzuiging systeem moet gaan.

 

Voor de rest zou ik gewoon veel lezen. En is misschien een relais ook wel op zijn plaats. Hier staat een heel goed topic over in de growguide.

 

Veel succes! DZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 planten vallen idd onder het gedoogde beleid. Aleen kweken onder assamilatie lampen is natuurlijk verboden.

Wel is het legaal om b.v. 5 planten in de vensterbank te hebben. Houden mag (in de tuin of als kamer planten) dus wel, maar kweken niet! Maar over het algeen is het maar net wie je tegenkomt de een doogt wel en de ander niet.

 

En wat het hokje betreft:

 

Ziet er leuk uit en zou een prima kweekkast worden. Voor de lamp ligt de keuze aan jou. Een 400 watt verbruikt minder energie. Maar een 600 watt heeft meer opbrengt dus je zal voor een van de 2 moeten kiezen.

Daarnaast is het zo dat je bij een lamp van een hoger wattage eerder problemen krijg met de warmte. Dus voor een betere en vaak duurder afzuiging systeem moet gaan.

 

Voor de rest zou ik gewoon veel lezen. En is misschien een relais ook wel op zijn plaats. Hier staat een heel goed topic over in de growguide.

 

Veel succes! DZ

 

thx,Dz.

Is het zo dat je 0,5gr gemiddeld per watt haalt?Als je het goed voor mekaar hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ook nog wel meer maar je moet wel eerst echt veel lezen en wat ervaring hebben.

 

GR DZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...