Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Thomson

3x Jack Herer & 2x White Widow Onder 150 Watt Hps

Recommended Posts

Hee harry, bedankt voor je bericht!

De kamer waar de zaden liggen is denk ik rond de 15 graden 's nachts, dus dat is wel aan de koude kant. Des ondanks hoop ik dat het zo gaat lukken!

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijk vond ik je eerste lampenkap er nogal gevaarlijk uitzien. Ik weet verder niet hoe je alles had aangesloten, maar het blijft 230 waar je mee werkt he....

Weet je, om je fitting te kantelen heb je ook gewoon fittingen met een beugel eraan, kosten hooguit 2,50 per stuk. Dan heb je een fitting met een metalen beugel eraan waarmee je de lamp gekanteld kan monteren.

 

good luck man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

vreemd maar het lijkt alsof zaad veel beter aanslat onder spaarlampen stekken wat minder maar geduld is een schone zaak ik ga nu met 5 keer 21 watt osramm

spaarlamp

Share this post


Link to post
Share on other sites

mm, naar hier ook zoiets 15 graden op ze laagste punt snachts ,vooral als het flink waait :lol: dan soms nog wel kouder.

mja dan komt het denk ik wel door je laage tempratuur, in combinatie met een vochtig medium voor het ontkiemen schiet die tempratuur omlaag.

probeer ze lekker warm te houden en het liefst ook stabiel van tempratuur hierdoor zal je ontkiem kans al heel wat groter zijn, ze zullen ook sneller kiemen.

en als je er dan wel een lampje boven hangt doe die dan 24 uur aan voor de warmte en stabiele tempratuur.

en blijf ook uitkijken dat je ze niet te nat zet in het begin(na het kiemen), dat zullen ze dan ook niet waarderen als het koud word.

 

keep it hot :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle reacties

 

@Sjaak banaan:

Inderdaad is die lampenkap niet de allerveiligste nee, kom ik nu ook achter. Ik ben nog steeds iets aan het verzinnen waarop ik ze anders kan hangen.. Die fittings met een beugel, daar heb ik voor gezocht, maar ze hadden ze hier niet. Dus heb ik deze toen maar genomen

 

@ricop2:

Geduld is inderdaad een schone zaak ja, maar na een week begint ook dat van mij op te raken!

 

@harry321:

De tussenstand was net dat er een is ontkiemt en dat ik eentje misschien zal moeten gaan kraken, om 'm een handje te helpen! Dus..

 

Het gaat nu hopelijk de goede kant op,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi dat is de eerste nu de rest nog .

stand hier is, van de 14 kneusjes, 4 weggerot en 6 staan nu vrolijk op hun stokkie en 4 staan ook al maar hebben hun helm nog op(zaadhoesje). ik zit nu op 4 dagen, met een dag voorbewatering gewoon in de grond gestoken (ik had last van plant drift toen ik een zakje lowryder tegen kwam :lol: ).

maar geef ze wel ff de tijd 2 a 3 dagen om uit tekomen.

en die kap ja, zorg dat je draadjes goed en netjes zitten liefst ook geen brandbare spullen gebruiken voor je kap :(.

en altijd een brandmelder boven je hokkie hangen is toch altijd een mogelijkheid tot brandgevaar, zelfs met een goede kap.

 

safety first :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee harry321, bedankt voor je bericht.

Ik ga zo weer even polshoogte nemen in het "ontkiemhok". Een paar zaadjes komen wel uit, maar niet helemaal heb ik het idee. Ik kijk het even aan, anders ga ik cracken proberen!

 

Over die lampen kap: Ik ben nu in afwachting of ik een nieuw hok kan krijgen, moet even wachten tot de deal rond is. Als ik 'm heb, is alles brandveilig!

 

De brandmelder heb ik trouwens al!

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwt anders moet je toch die stekken zien te fiksen, ook wel fijn is dat je dan gelijk weet dat het een vrouwtje is.

 

maar wat voor hokie had je in gedachte dan? :lol: tl?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het hokje zelf zit een 150 watt hps. Ook vrij micro, maar ik heb mijn spaarlampen hier ook nog liggen.

Ik denk dat ik dan de eerste groei met spaarlampen doe en de overgang van groei naar bloei en vooral de afbloei onder de hps.

 

Even afwachten nog, ik hoop dat ik hem binnenkort kan ophalen!

 

De tussenstand van de zaadjes is nog steeds hetzelfde.

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister even de zaden gekraakt en wat nieuwe zaden er bij ter ontkieming gelegd. na het kraken, waarmee ik er eentje tot moes heb veroordeeld, zijn er twee die al duidelijk hun wortel naar buiten brengen! Dat is dus gunstig.

 

Ik wacht nog heel even en dan begin met overplanten.

 

Het 150w kastje is trouwens ook zo goed als voor mij, moet 'm alleen nog ophalen, maar dat is zo geregeld!

 

Mijn maat is terug vanuit Egypte, dus die gaat nu de stekken regelen! Komt allemaal goed, dacht ik zo!

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was van plan om morgen weer te posten, aangezien ik morgenavond het 150w kastje op ga halen. Vanaf dat moment kan ik dus verder gaan. Ik heb in de tussentijd alleen nog wat plannen gesmeed, ver heeft al het werk stil gelegen!

 

I'll keep you updated, as soon as I get something!

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, update!

Het kastje is binnen, na een heen en terug reis van 6 uur, is het dan toch gelukt. Ik ben momenteel niet thuis, maar zodra ik daar wel ben, maak ik foto's en post ik ze hier.

 

Ook heb ik nieuwe zaden gekregen, 5 gefeminiseerde maarliefst. Ook hier zal ik een foto van maken!

 

De stekken komen waarschijnlijk deze week, dus dan kan het beginnen!

 

Over een paar uurtjes de foto's,

 

Thomson

 

Edit:

Fotoupdate:

 

gallery_15365_4774_505958.jpg

Vooraanzicht

 

gallery_15365_4774_20692.jpg

Thermometer, luchtuitlaat en waterinlaat

 

gallery_15365_4774_243104.jpg

Luchtinlaat

 

gallery_15365_4774_407790.jpg

Softbox, waarvan ik de draden nog even moet vervangen

 

gallery_15365_4774_395546.jpg

replicazon

 

gallery_15365_4774_106685.jpg

Aardebak + watergeefsysteem

 

gallery_15365_4774_44943.jpg

Koolstoffilter

 

gallery_15365_4774_502258.jpg

In werking

 

Nog een paar vraagjes:

Kan deze tijdschakelaar een lamp van 150 watt schakelen zonder relais? Ik bedoel: Brandt ie niet door?

 

gallery_15365_4774_138992.jpg

 

gallery_15365_4774_57970.jpg

 

En deze ventilator, enig idee hoeveel kub ie verplaatst?

gallery_15365_4774_392626.jpg

 

gallery_15365_4774_236795.jpg

 

 

Hartelijk dank :verrygood,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed, weer even een kleine update/bump:

 

gallery_15365_4774_660505.jpg

Brainstorm

 

gallery_15365_4774_227421.jpg

Sluipreclame

 

gallery_15365_4774_270417.jpg

Kroonsteentje + Glaszekering, zonder tape. Alles veilig verbonden?

 

gallery_15365_4774_292672.jpg

De gehele upset voor de eerste testrun. Het ziet er een beetje chaotisch uit. Maar dit is alleen nog maar de test

 

gallery_15365_4774_744121.jpg

Slang + Softbox

 

Ik heb vanmiddag 5 lowryderzaden ter ontkieming gelegd. Moet nog even kijken wat ik ermee doe, wil er sowieso zaden van kweken!

 

Iemand nog antwoorden op de vragen in het bericht hierboven?

 

Peace,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks lowryder! Hoop ook dat er wat uitkomt, wat enigszins serieus lijkt!

Krijg 5 stekjes, worden er misschien 6. Hoop toch wel op een minimum van 40 gram aan het einde van de rit.

 

Oja: ik laat ze trouwens denk ik 1 weekje voorgroeien, dan top ik ze en dan gaan ze gelijk op 12/12!

 

Keeping you updated,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je wel wat meer als 40 gram met 5 stekjes moet gaan halen.

Als je alles goed doet en er veel tegen praat dan gaat dat helemaal goed komen :(

 

Grtz Lowryder :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, dat praten zal wel goed komen. Ik kan maar niet bij de kast vandaan blijven! :(

Die 40 gram is het minimum, met allerlei gereken samengesteld! :smoke

 

Als ik dat al haal ben ik blij, dusja!

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo thomson 40 gram kan makkelijk ik haal zelf ongeveer 90 gram met 150 watt hps .

alleen moet je wel een goeie afzuiger hebben een ruck 125 ls 225 kuub (4 standen) bijvoorbeeld heb ik zelf

altijd op stand 2 staan met een 250 kuub koolstof filter.

waarom heb je er zo n lange slang aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit thomson! ik had onder dezelfde omstandigheden (zoals je al zei in mijn topic) de eerste keer 85 gram (sativa) en de tweede keer 60 gram (indica). ik hoop deze keer op een gram of 90, maar dat wordt moeilijk aangezien ik niet gescroggt heb en daardoor veel fluffie wiet onderin krijg.

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de berichten!

 

@macerror:

Goed om te horen dat jullie makkelijk 40 gram kunnen halen. Zoals ik al zei stel ik graag minima. Dus leek mij 40 gram wel geschikt. Mijn afzuiger is/staat geloof ik op 180 kub. De lange slang heb ik eraan zitten omdat dit niet de plaats is waar mijn kastje definitief komt te staan. Dit is slechts de testkamer! Op de definitieve plek zal het kastje verder verwijderd zijn van de softbox!

 

@Jonk'O'man:

Oke dan, ik ben er ook nog steeds over aan het nadenken of ik moet gaan scroggen, maar ik denk dat ik dat de eerste keer niet ga doen! Ik wil eerst even op mijn gemak een eerste kweek draaien..

 

Ik hoop dat de stekjes voor zaterdag binnen zijn, dan kunnen we in ieder geval gauw van start! Heeft iemand nog tips voor als ik de stekjes krijg?

 

Yours truly,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Thomson,

 

mooi kastje heb je daar :smoke

daar kun je wel een mooi kweekje mee maken.

 

Volgens mij is een relais toch wel een stuk veiliger dan een tijdschakelaar.

Die 150watt kan een tijdschakelaar wel aan, maar het probleem zit hem volgens mij

in het onsteken van de lamp.

 

Gr,

Emilio :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, dus ik móet een relais kopen anders brandt ie door, of het is gewoon veiliger? Heb namelijk de ballen verstand van zo'n relais..

Waar raden jullie mij er eentje te kopen?

 

Thomson

 

PS: Thanks voor je bericht :smoke!

Share this post


Link to post
Share on other sites

thomson over relais ik twijfel altijd nog ,ik heb jaren een 400 watter gehad

zonder relais is altijd goed gegaan maar in de huiskamer kon ik altijd aan de verlichting zien dat ie aansprong die trekt een boel stroom bij het opstarten.

bij een 150 watter merk je dit niet, mijn lampje springt elke dag aan om 6 uur s avonds aan dan ben

ik thuis en s ochtends om 6 uur gaat ie uit dan ben ik ook thuis.

ik heb 2 rook melders 1 in

de kast en 1 er buiten boven het geaarde stopcontact en ik gebruik stekkerdozen met overspanningsbeveiliging waar mn tijdklok op zit 1 voor mn klok en 1 er direct na en ik heb er een brandblusser er bij hangen maar als ik niet thuis ben s avonds 6 uur heb ik er altijd een eng gevoel bij . maar ja alles went behalve een tent .

vraagje aan iedereen : zijn er tijdklokken met ingebouwd relais ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eehm, iets raars met het forum aan de hand? Mods zouden jullie bovenstaande berichten kunnen verwijderen? Ik report het wel even!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...