Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Snaakmania

12u Licht Tijdens De Groei

Recommended Posts

Ik kweek in een omgebouwde inbouwkast vanuit zaad,

Arjan’s ultra haze2 onder jawel: Led-kweeklampen.

Alles goed voor elkaar en al, plantjes zijn nu 3 weken uit en zien er zeer goed uit.

 

Echter ik realiseer mij net dat ik een grooooote fout heb gemaakt

de verlichting staat al sinds het begin van de groei op 12 uur licht i.p.v 18 uur

 

Wat moet ik doen????

De verlichting nu op 18uur zetten en over 3/4 weken weer op 12/12 zetten

of moet ik het op 12/12 laten, want ik heb geen idee of ze zonder ingrijpen wel gaan bloeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

edit:Paffie

 

naar mijn bescheiden hangt het ervan af hoe groot je ze wil laten worden ,had het er vandaag ook met iemand over ,je hebt mensen die hun stekkies krijgen en na drie dagen al onder de lamp 18 uur (stekken kunstlicht) ;) in bloei 12 uur licht ,lees wat verder op het forum ,je vind het vast zelf wel , ook suxxes ermee gr33tzzz

 

 

De bloei

 

Bij de binnenteelt (onder kunstlicht) bepaal je je eigen seizoenen. Veel kwekers geven de planten een periode van 6 weken groei. Dit wil zeggen vanaf het moment dat je het zaadje geplant hebt in aarde 6 weken laten groeien(deze regel van 6 weken geldt niet voor stekken!) Dit doen ze door de lampen ongeveer 18 uur per etmaal aan te laten staan (minimaal 16 uur, mag ook 24 uur). Na 6 weken zetten ze de planten in bloei door de lampen nog maar 12 uur aan te laten staan. De planten denken dan: "De dagen worden korter!!! We moeten snel gaan bloeien, voordat het winter wordt!". Dus gaan de planten, een week nadat het de lichtcyclus is omgezet, bloemen maken, die bestoven kunnen worden. Als de bloemen gelijk bestoven worden door mannelijk stuifmeel, zal alle aandacht van de plant uitgaan naar het produceren van zaad. De zaadjes van de wietplant zijn echter lang niet zo potent als Sinsemilla. Zorg er dus voor dat de vrouwelijke planten niet in de buurt komen van mannelijke.

 

Als het goed is zal de plant dan 6 tot 10 weken doorgaan met het produceren van bloemen. Bij sommige soorten duurt het langer dan andere. Als je wilt dat de planten snel afrijpen (en nog even flink THC produceren), zet dan de lampen op 8 tot 10 uur licht per etmaal. De planten denken dan dat het oktober is en zullen snel afrijpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt, ik heb alles eerder al eens doorgelezen, echter het geeft geen antwoord op mijn vraag,.

Heeft iemand anders misschien een oplossing?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het gewoon laten staan, het is toch een Haze soortje. Die worden sowieso al lekker hoog ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Laten staan. Als je nu weer naar 18 uur gaat dan zullen ze een poos stilstaan en stress hebben. En waarschijnlijk weer als je daarna weer terug moet naar 12/12. Als je start op 12/12 dan zal de plant eerst toch nog een periode nemen om te groeien en dan de bloei ingaan. De groei zal minder uitbundig zijn als normaal, waardoor de plant minder zijscheuten zal ontwikkelen. De planten zullen dus minder breed worden.

 

Dat je nu juist een Haze moet kiezen om onder LED's te gaan kweken. Is dat een bewuste keuze? OF gewoon een lekker soortje? Want een haze wordt hoog en het lijkt me dat de LED's niet echt diep stralen. Hoe moet het licht de onderste buds nu bereiken? Te weinig licht en deze ontwikkelen niet genoeg waardoor ze nauwelijks opbrengst geven.

 

Haze lijkt me dan wel weer een soortje om te scroggen. Een techniek die onder LED's waarschijnlijk een goede keuze zou zijn. Als je dit nog niet hebt overwogen, moet je zeker even kijken op het micro/fluo forum, en wat topics over scrog opzoeken. Er zijn geloof ik zelfs topics over LED's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zat ik ook al te overwegen. Bedankt voor de tip!

Het is mijn 1e keer met haze en mijn kweekkast is maar 1,8m hoog.

Daar haze makkelijk 2,0m en groter word ga ik dat doen, nog even uitzoeken hoe

maar dat zal wel te doen zijn.

 

Die arjans Ultra Haze is gewoon zo tering fijn, en een high die met geen

Enkel ander wietje te vergelijken is. Ik kies voor deze soort omdat het maar op

een paar plekken in Nederland te koop is voor 15/20 euro per gram, very expensive

 

Ik kies voor led vanwege de te verwaarlozen stroomkosten,.

60Watt vervangt 400Watt!!! Het stralings bereik van led is niets mis mee hoor, beter zelfs

Want leds zijn spots opzich 

Professionele LED kweeklampen worden 5/6Meter boven de planten gehangen.

Maar dan hebben ik het ook over 300Watt ledlampen die een gebied van 5x5m bestralen

 

Iedereen bedankt voor de andwo0rden, ik laat de lampen mooi op 12/12 staan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...