Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
progress

Vraagjes Na Gebruik Ice-o-lator

Recommended Posts

Ik heb enkele vragen mbt de ice-o-lator...

 

1. welke zeef geeft de beste kwaliteit? 38mc, 158 mc, 70mc of de 90mc? ik dacht zelf de 158 omdat hier minder afkomt..

2. Ik heb het restwater opgevangen, welke voeding is dit, gewoon aardevoeding en hoe doseer ik dit?

3. klopt het dat ik maar 4% overhoudt, het knipafval bestaat niet alleen uit de kleine bladeren, maar ook uit de grote, dus het is niet de beste kwaliteit.

4. ik zie toch nog kleine haartjes erin (2 poezen he...;-)), hoe krijg ik die eruit?

5. ik heb een 5 ton pers geleverd gekregen, maar geen gebruiksaanwijzing, weten jullie die op het internet of zo (is een krik).

 

Thx in ieder geval, ik had nog een vraag, maar die stel ik later wel..

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kwaliteit/hoeveelheid is o.a afhankelijk van een aantal punten;

 

* hoe lang je zeeft, 8 / 12 of 15 min.

Hoe korter je zeeft, hoe beter je kwaliteit is.

 

* restwater = afval, hoe kom je erbij dat er voeding in zit ??

 

* Het aantal harsen wat in je zeef achterblijven is afhankelijk per soort / per plant.

En natuurlijk wat voor een knipafval je hebt, fanleafs only, of zoals je zelf al aangeeft, groot blad & fan leafs, dit geef natuurlijk minder.

 

Haartjes van je katten ??

Spoel je zeven van te voren even grondig af, en ook nog even tussen het zeven door.

En mocht er dan nog een haartje tussendoro glippen, die kun je met de hand eruit gaan vissen.

 

Euh, 5 tons pers is toch wel overduidelijk hoe die werkt ?? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. dus de duur van de zeving bepaald, kan ik dus wel alles bij elkaar gooien?

 

2. ik las in de uitleg van omniusha dat dat afvalwater ook voeding is.. :D

 

Dank voor de verdere uitleg, alleen vraagje 5.... :verrygood

Ik heb echt geen idee hoe zo ding werkt... :specool

 

thx in ieder geval..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ice-O-Lator zoals je die bij de shop koopt is gewoon alles wat er door de zeef heen komt, wil je voor jezelf sublieme kwaliteit hebben, dan zou je er voor kunnen kiezen om slechts 5 minuten te zeven.

 

Je moet een persmal hebben, dat is net een cilinder uit een motorblok, een groot blok staal met een rond gat er in, daar heb je dan een perskop voor, je legt je zeefmateriaal in je uitgeboorde blok en legt het persblok er op, je gezeefde materiaal ligt dus volledig tussen staal, dan duw je het aan tot je een mooi blokje hebt.

 

Ik zou zelf niet groter blok persen dan 5cm diameter met een 5 tons pers, maar dat moet je zelf weten.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom persen ,je kan het ook kneden met je handen ,lichaamstemperatuur maakt iceolater hash al zacht

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mensen bedankt voor de reacties...

 

even alles op een rijtje:

 

Ik kan dus alles samenvoegen, dat is allemaal dezelfde kwaliteit? (omdat ze bij de handleiding spreken over het opvangen van de slechtste verhouding van actieve bestanddelen in de 38 mc zeef, komt op mij zo over als ware het slechtere hash dan die wat in de eerste zeving zit...)

Het lijkt ook net of in de eerste zeef lichtere hash zit...

 

Ik heb die 5 ton pers bij growshop alien besteld, daar zit die krik bij, dat ijzeren omhulsel, een klein stalen vierkant met platte vierkantjes, en nog een ijzeren staaf lijkt het wel...moet ik hier nog wat voor aanschaffen?

 

andere vraag: jullie zeven meerdere tijden? of doen jullie een zeving van of 8, of 10 of 12 minuten, of vriezen jullie het weer in...

 

Nog even een vraagje...

ik heb net zaadjes (Kalichakra) geplant in een klein potje nadat de penwortel 5 mm was, ik heb deze nu staan onder TL-licht, is dit TL licht voldoende of moeten de moederplanten meteen onder een 250 watt?

 

Ik lijk wel een fabriek hier...eigen zaad, stekjes, afbloeien en zeven...wat een proces...

 

ik weet ook niet of ik mag vragen wat de prijg is voor Ice-o-lator, maar ik doe het even toch....wat vragen jullie?

 

Cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk houd je de verschillende draaien uit elkaar, kwaliteit van de 1e draai is "het schoonst"

 

Tussen de 1e en 2e draai met hetzelfde afval vries ik het altijd even in, anders word het blad zo week en je water kleurt dan ook groen/bruiner dan als je het invriest.

 

Hoe groter de zeef, des te meer kans dat er kapot geslagen (met het blote oog niet zichtbaar) blad ertussen kan komen.

Dus, hoe kleiner de oplopende zeven, des te beter de kwaliteit (zie ook sativabelieva z'n topics !!)

 

Groetjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey jongens bedankt...

 

Mikeh (slecht weer hier in het zuiden he....)

I bedoel meer het samenvoegen van de verschillende zeven, dus dat ik alles wat in de 158 mc, 90 mc, 70mc en 38mc zit gooi ik dan bij elkaar?

 

als ik je advies opvolg dan betekent dit dat in de 158 mc zeef dus slechter materiaal zit dan in de 38mc zeef die fijner is...?

 

ik zie het echt niet meer...

 

Wat is dus ook begrijp is dat jij zeg maar 8 minuten doet zeven, terug in de vriezer en weer 10 minuten etc etc...

kan ik dan ook de natte wiet weer invriezen, of moet ik dit weer laten drogen...

 

Ik ben van het kweken op de hoogte, maar na jaren van sparen van knipafval is dit voor mij helemaal nieuw...en ik heb nog 10 kg te gaan....;-)

 

Daarom ook bedankt voor de moeite..

 

Gr

 

 

Weten jullie al antwoord op de vraag of het afvalwater ook voeding is, of dat ik dit weg moet gooien...

 

Tevens mijn vraag of jullie iets weten van mijn hashpers.

 

Hij bestaat dus uit een groot stalen omhulsel, een U balkje van staal, de pers en een stalen vierkant met 4 stalen vierkante plaatjes...ik ben niet a-technisch, maar dit gaat mijn pet te boven...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, bagger slecht weer :verrygood

 

Als je het wilt verpachten aan een shop dan zou ik de verschillende zeef maten en verschillende draaien uit elkaar houden ( #1 38mc / #2 38mc / #3 38mc / #1 73mc / #2 73mc / #3 73mc etc)

 

Als je een 1e draai klaar hebt, gooi je je afval weer in de diepvries, dan begin je met draai 1 met nieuw vers afval etc etc..., al heb je al je afval 1x gedraait, dan begin je met het ingevroren afval wat dan aan draai 2 begint. En zo ook met de 3e draai.

 

Dan is je afval mooi diepbevroren en breken je harsen sneller af (meer opbrengst!)

 

Meet de ec & ph van je afval water eens, misschien bevat het wel voedingsstoffen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ik zal je een klein beetje uit de brand helpen... :verrygood

De betere ice haal je uit de 110, 90, 70, 58, 45 en mischien 38.

Maar het werkt natuurlijk altijd persoonlijk, het is dus ook een kwestie van smaak, mischien vind ik de 90 lekkerder als de 70 en iemand anders kan het precies andersom lekkerder vinden.

Over het algemeen werkt het zo :

1. Je begint met de 220, 185 (en mischien wel 158) om de vervuiling er uit te halen.

Volgens mij worden kristallen niet zo snel 150mc maar ik kan het fout hebben.

2. Dan laat je de kristallen zelf door de zeven ''uitzoeken'' en dan kan je naar de kristallen op zoek die jij

het beste vindt.

Meestal zijn de middelste zeven het lekkerst dus de 90/70/58 :D

 

Maar probeer vooraf zelf en ik zou me ice nooit zo persen en zeker niet met een 5 ton pers veels te zwaar.

Gewoon met je handen tussen 2 stukken hout met een stukkie celefaan/papier.

Ik vind de Ice scherper worden als deze te veel word geperst, maar nogmaals ga zelf uittesten.

Heel veel succes en ik hoop dat je wat aan de info hebt. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...