Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DeLeys

Verwarmde Propagator

Recommended Posts

De meesten gooien seramis of perliet op de bodem om de lv hoog tehouden.

 

Bij welk tuin centrum heb je die kweekbak gekocht? 59 euro inclusief verwarming zo als afgebeeld?

 

Trash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Deleys,

 

Je topic is hierbij verplaatst naar Indoor Beginners Vragen.

 

Ten aanzien van je laatste vraag; zelf zijn we meer enthousiast over het gebruik van seramis(wel duurder). Het gebruik van perliet, vraagt toch meer aandacht. Opstuivend stof, bij perliet(vulkanisch glas), is giftig en daarom moet je altijd de perliet nat maken voor gebruik. En gebruik van handschoenen is aanbevolen.

Seramis is gebakken klei en veel makkelijker in het gebruik.

 

De bak seramis spoelen wij hier ook uit voor hergebruik.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Deley's

 

Ben je nu even aan het volgen, mooi bouwverslag, ben zeer benieuwd naar je kweekresultaten.

 

Seramis staat wat mij betreft ook op 1 omdat het makkelijker te koop is, gewoon in de bouwmarkt en tuincentra's en het geval zoals AsGrow beschijft dat het niet schadelijk is.

 

Het water waar je de seramis mee bevochtigd alleen afzuren, dit is namelijk alleen om de vochtigheid in je propagator te verhogen en de bodemtemperatuur gelijkmatig te houden.

 

Voeden doe ik van bovenaf en bij mijn zaalingen pas als de blaadjes lichter worden. Verder ben ik gek op de pit potjes die je bij de zaden van Sannieshop krijgt. Waar ze los te koop zijn ben ik nog niet achter.

 

Voor die 59 euro heb je daar ook een thermostaat bij gekregen om de bodemtemperatuur te regelen?

 

Greetz Salasander

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is een beetje klein, maar wel heel praktisch voor ontkiemen en het is een absoluut koopje, daarbij is deze winkel absoluut een toppertje, meerdere malen wat besteld, en binnen 2 dagen op de vloer!

 

Deze dus...

 

Kees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er daar ook 2 besteld keesthemad!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb onlangs deze aangekocht, iets duurder, maar groot en erg degelijk, vooral de automatische functie is erg handig! Had 'm ook geleverd binnen twee dagen, gekocht bij het Vlaams Zaadhuis

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DeLeys is volgens mij vertrokken. Staan alleen nog maar streepjes bij zijn berichten. :verrygood

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

topic gesloten wegens forumvandalisme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...