Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
daray

Advies

Recommended Posts

Hey

 

Sorry trouwens als ik dit in het verkeerde forum plaats ;)

 

Ik vroeg me af of jullie hier me wat advies konden geven over joints e.d.

 

Ik heb 2x eerder een joint gerookt en dat beviel me best wel, en nu wou ik dus zelf even wat gaan kopen, maar heb geen idee wat en hoe het moet

 

Die joints die ik eerder heb gehad waren volgens mij heel licht, 6 joints uit een zakje van volgens mij 3 gram.. of 5 dat kan.. weet het niet zeker meer, ook met tabak dus en dan ipv in ee vloeitje hadden we van die filterhulzen gebruikt.

 

Ik kan zelf niet draaien, rook namelijk alleen klare sigaretten.

 

Dus wat is dan het beste? kant en klare joints halen, of ook weer vermengen met tabak en dan in een filterhuls? hoeveel kan ik het beste gebruiken per joint en ook enige suggesties voor welke soort wiet?

 

Zal het in de shop waarschijnlijk ook wel kunnen vragen natuurlijk, maar toch heb ik het idee dat die je toch wat WILLEN verkopen net zoals elke andere winkel, maar dat kan aan mij liggen :bier

 

Alvast bedankt! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst ff voorstelle? ;)

je kan best gewoon ff lere rolle, is heus niet zo moeilijk, smaakt stukke beter als zo'n filterhuls. Moest je toch met die filterhulze wille verder blijve klooie, haal dan de filter eruit en steek er een tipje in :bier

 

edit: somige shops steke heel weinig weed in voorgedraaide, sommige steke er veel in, du sligt erg aan de shop of je dan afgeript word of niet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan bij veel shops vragen of ze 'Cones' verkopen. Het enige dat je dan nodig hebt is wiet en eventueel tabak. Mixje maken of puur houden, ligt aan jou, cone vullen en voilá, een joint met eigen inhoud. Cones zijn voorgedraaide (lege) joint verpakkingen die de meeste shops gebruiken om én masse voorgedraaides te maken op bepaalde dagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
eerst ff voorstelle? ;)

 

ghehe sorry, was ff gauw opzoek naar advies dus ben gewoon na me aanmelden snel op zoek gegaan naar een forum die me zou kunne helpe :(

 

zal dat zo nog ff doen :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kan bij veel shops vragen of ze 'Cones' verkopen. Het enige dat je dan nodig hebt is wiet en eventueel tabak. Mixje maken of puur houden, ligt aan jou, cone vullen en voilá, een joint met eigen inhoud. Cones zijn voorgedraaide (lege) joint verpakkingen die de meeste shops gebruiken om én masse voorgedraaides te maken op bepaalde dagen.

 

goed plan, alllen ik weet niet hoe verstandig is om puur te gaan roken. ik zou om te beginnen ongeveer een 3e van een gram wiet vermengen met filter gruis en dit in een cone gooien. puur is toch best wel heftig als je nog maar 2x gesmoked hebt. maar ik zou zeggen have fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kant-en-klare joints zijn een optie als je naar een goede shop gaat. Ik breng er van "mijn" shop (Toermalijn, Tilburg) meestal wel enkele mee en ze doen inderdaad wat er op de verpakking staat (ie. high is echt wel high en stoned betekent dat je na een trekje of 4-5 echt wel in de prak hangt). K heb in andere shops ook al wel andere ervaringen gehad met voorgerold spul.

alternatief is dat je zo'n rol machientje koopt. Ik kan ook niet met de hand rollen, en gebruik zo'n klein rol machientje van Rizla (kost een paar euro in de krantenwinkel, en niemand die raar opkijkt als je zo'n ding koopt). Je hebt die machientjes trouwens in groot formaat ook en heel wat shops hebben die wel in de vitrine liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je moet wel ff die filter er uit halen want het is een filter heh :D dat moet je natuurlijk niet hebben ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die joints die ik eerder heb gehad waren volgens mij heel licht, 6 joints uit een zakje van volgens mij 3 gram.. of 5 dat kan.. weet het niet zeker meer, ook met tabak dus en dan ipv in ee vloeitje hadden we van die filterhulzen gebruikt.

0,5 gram voor een joint is niet echt licht maar ook niet overdreven en 6 joints uit 5 gram lijkt me sterk :D , dat is wat de hardcore smoker tussen zijn joint smijt

 

die filterhulzen zou ik echt niet gebruiken, het spijt me dat ik het moet zeggen maar dat vind ik gewoonweg gortig, natuurlijk kan je dat nog niet weten als je het alleen nog maar gerookt hebt met hulzen

 

ga gewoon eens naar een kranten/nachtwinkel om korte blaadjes en roltabak (belgam20 = aanrader) en probeer daarmee te rollen (voor tips zoek eens op het forum naar "rollen" ofzo), als dat je lukt probeer je met een filtertip (ook te krijgen in kranten/nachtwinkel) en dan met lange blaadjes en filtertip

 

maar je weet toch dat je bij filterhulzen de moessen (ja euh .. ben je belg? dan versta je moesse wrs wel. de isomo??) filter er moet uithalen en vervangen door een papieren/kartonnen filter?

gewoon een beetje duwen/rollen op die filter in de huls, dan komt ier een beetje uit en dan kan je hem eruittrekken en plaats je er een kartonnen tip in

anders trek je namelijk niets van de wiet binnen, de filter houdt het dan allemaal tegen.

 

misschien daarom dat je dacht dat het lichte joints waren ;)

maar ik denk dat iedereen dit hier wel kan bevestigen, een joint met lange blaadjes is vele vele lekkerder dan met filterhulzen

 

 

enjoy smoking!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...