Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Delirium

Beginnen Vanaf Het Begin

Recommended Posts

Ik weet niet of dit hier hoort en ik kon verder niks vinden op het forum of het al eerder gesteld was, dus maak ik maar een nieuw topic;)

 

Ik en een vriend van mij hebben laatst de goedkoopste zaadjes in de growshop gekocht, de Bronze zaadjes. Wij willen eerst heel onprofessioneel beginnen en later kijken hoe we het kunnen uitbreiden. Nou kweken wij dus zonder lampen alleen op daglicht. Nou is mijn vraag; gaat dat lukken? Zal de groei langzamer gaan of helemaal niet komen? Voeding hebben we al wel, maar wat is nou de precieze dosering?

Ik vond dit een mooie tijd om het te vragen omdat de zaadjes ieder moment kunnen ontkiemen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

 

Edit: En waar kan ik Ph-min halen? Alleen bij de growshop of ook bij tuincentra?

Edited by Delirium

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het een beetje erg te laat om met dit soort vragen te komen :bier

als je het eerst onprofessioneel wilt doen, dan zou ik al die poespas niet doen.

wil je het gelijk goed doen, dan zou ik als ik jou was eerst eens lekker gaan lezen in dit forum over hoe de voeding moet zijn, welke meters je moet hebben etc etc.

 

je ph- zou ik bij de growshop halen, dan kun je je daar gelijk goed laten informeren :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik vind het een beetje erg te laat om met dit soort vragen te komen :bier

als je het eerst onprofessioneel wilt doen, dan zou ik al die poespas niet doen.

wil je het gelijk goed doen, dan zou ik als ik jou was eerst eens lekker gaan lezen in dit forum over hoe de voeding moet zijn, welke meters je moet hebben etc etc.

 

je ph- zou ik bij de growshop halen, dan kun je je daar gelijk goed laten informeren :D

 

In ieder geval bedankt :lol:

Hoezo laat voor deze vragen?

Ik heb al wat gezocht op het forum en denk dat ik maar eens een PH meter ga halen omdat het toch heel belangrijk is. Ik heb ook gelezen dat je je Ph omlaag kunt brengen door gewoon iets te zoeken met een lage Ph waarde, zo heeft citroensap een Ph van 2. Zou je dus daarmee het Ph omlaag kunnen halen?

Regen heeft een Ph van 6, goed voor de plant..dus water uit een regenton is het best?

Voeding etc heb ik allemaal al. Eigenlijk ontbreekt alleen het licht bij de kweek die ik wil doen.(ik woon nog thuis en mn ouders vinden veel goed behalve een hoge stroomrekening :specool )

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan beloof je je ouders toch een deel van de opbrengst, of dat jij voortaan de rekening zal betalen :bier

 

als je een ph meter gaat halen, haal er dan ook een ec meter bij(al kan ik niet in je portemonnee kijken).

 

met een ec meter kun je je voeding afmeten en die hou ik bij mij tijdens de groei op 1.6 en tijdens de bloei op 1.8.

ph regel ik af op 5.8, dit werkt tenminste goed op cocos als medium.

om ph af te regelen gebruik ik salpeterzuur voor ph- en kaliloog voor ph+, beide bij de growshop te krijgen.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal morgen wel langs het tuincentra gaan om Ph - voor een vijver te halen. Zon Ph meter jat ik wel op school denk ik. Zijn die meters duur, EC en PH?

Ik heb als grond universele potgrond, vrienden van mij hebben hier ook wat plantjes in staan en die doen het redelijk. Ik weet niet of dit goed is? Als voeding heb ik gewoon voeding van de Intratuin :D Zal dit helpen?

 

Ik heb gelezen dat kweken op zonlicht hoge planten oplevert, nouja dat word dan maar zo :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar je nu mee bezig gaat is zonde van je tijd en geld,het word 3x niks en zal ook niks kunnen worden zonder fatsoenlijk licht.

 

Het is ook meer voor de lol, maar toch...het zou mooi zijn als ze kunnen gaan bloeien. Ik snap ook wel dat het er waarschijnlijk niet inzit :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Delirium,

 

Rond deze tijd van het jaar is er gewoon niet genoeg lichturen.

Dus ga je minimaal met tl -licht moeten werken.

Je zit allezins al in de goede categorie.

Maar kijk eens bij deze link, daar vind je voorlopig genoeg leesvoer om te starten.

 

http://www.wietforum.nl/Een-Overzicht-Van-...ijn-t17120.html

 

groeten,

Wietjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

 

zoals wietjes al zei heb je nu extra licht nodig om planten te laten groeien.

 

als je van plan bent ze buiten te zetten nu in de winter vrees ik dat het nix wordt om vele redenen (te koud, te weinig licht etc)

wil je ze lekker warm binnen voor de ruit ofzo zetten heb je nog altijd het probleem van de te weinig lichturen en is de intensiteit :D :bier van het zonlicht veel te laag.

 

dus zonder extra licht wordt het ondanks alle andere maatregelen of goede bedoeling nix.

 

wil je toch zonder extra belichting kweken, heb je tot de april mei tijd om nog te lezen en leren op het forum

 

 

green grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is ook meer voor de lol, maar toch...het zou mooi zijn als ze kunnen gaan bloeien. Ik snap ook wel dat het er waarschijnlijk niet inzit :bier

 

Wat is er de lol aan als het bij voorbaat al niet lukt.Verdiep je er eerst een beetje in,dan kom je er vanzelf achter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmm ok ik bedenkt me zelf ook dat het niet zal gaan lukken. Als ik er 400W boven hang, hoeveel zal dat kosten per maand aan elektriciteit en haal ik dat er ook zeker weten weer uit?

 

Edit: Net even berekend wat dat zou gaan kosten, met 2 lampen van 400W zou dat wel....+/- 20 euro gaan kosten. Zo is dat even een hele investering. Nou gaan vragen of mijn ouders het goed vinden :bier

 

Nog een edit: nu kom ik ineens uit op 140...?

Edited by Delirium

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Delirium

 

Hier nog maar eens een goede link:

 

http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=stroomkosten

 

Als je 0.35 gr / watt haalt zit je met een 600 watt op 210 gr. (prijzen mogen en zullen we niet noemen, maar dan heb je minimaal je inzet zeker verdubbeld) :bier

Maar dat zijn enkel maar cijfers, er kan veel mis gaan of ook goed gaan.

Er spelen dus veel factoren mee zoals voeding , ziektes of niet, lichtintensiteit, geduld en geluk, enz enz enz

Maar alles op zen tijd.

Eerst maar eens veeeeeel gaan lezen en dan je eerste ronde tot een goed einde brengen met als doel je inzet terug te verdienen.( of beter)

Zo dat was het voorlopig zowat.

 

Veel succes,

Wietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt, ik ga het er met mijn ouders over hebben. Tl buizen ga ik denk ik dan aanschaffen, waar kun je zoal de goede tl buizen halen? En hoeveel watt zal dat ongeveer zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tl buizen is ook niks,er zijn complete tenten te koop voor een paar 100 euro.Na 1 oogst heb je dit dubbel terug.Geef je ouders iets leuks elke oogst en alles komt goed :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tl buizen is ook niks,er zijn complete tenten te koop voor een paar 100 euro.Na 1 oogst heb je dit dubbel terug.Geef je ouders iets leuks elke oogst en alles komt goed :bier

 

Ok nou ik mag lampen ophangen hoor :D

Van de 4 zaadjes die we hebebn laten ontkiemen, is er uiteindelijk 1 uitgekomen. Geen idee waarom de anderen niet wilden want ik heb alles gewoon goed gedaan. Nou hebben we dus een kast ingericht om daar gewoon eerst 1 plantje te gaan kweken om te kijken. Nou vroeg ik me af welke lampen goed zijn om erin te hangen, maar dan bedoel ik niet die 200watters(tenzij je ze gewoon bij de gamma kan halen ofzo) Ik zoek dus een lamp(of meerdere spaarlampen ofzo) Welke typen van welk merk zullen goed zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu heb je nog 50% kans dat die ene plant een mannetje is.Maar ipv alles te vragen,besteed eerst eens een paar uurtje aan het lezen van dit forum.Hier staat alles prima uitgelegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK nouja nu heb ik alles.

Is het bij alle spaarlampen zo dat ze van 20 naar 100w gaan?

En ik las dat alu-folie niet echt goed was om te reflecteren, en sinds ik min kast niet mag verven...zou gewoon a4 papier niet goed reflecteren omdat het ook wit is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Delirium,

 

Wat dat 1 plantje betrefd(uit zaad) is het echt een risico om een man te hebben , beter is 3 of gewoon alle 4.

voor je kast te bekleden , gewoon naar de gs en zw/w-folie gaan halen.

dat kost 2x niks.

 

Groeten,

Wietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...