Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mensy

Het Begin van alles...:) is dit wel nuttig ?

Recommended Posts

Hey iedereen,

 

Waar famillie allemaal nie goe voor is...

 

http://photos.msn.com/viewing/album.aspx?m...vO!ROlQ8WH9RA$$

 

 

Zou dit handig kunnen zijn voor een degelijk kastje ? Ik vraag het liever vooraleer ik begin met de knutselen...:lol:

 

Ik had gedacht in 2 stukken ....een groei en een bloei ruimte ?? neen ?

 

alle tips en tricks welcome...:lol:

 

Alvast Bedankt !!

 

Gr33tz

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter voor stekjes, anders is het wel erg klein.

Krijg je geheid problemen met je hoogte en de

afstand lamp/plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

sluit me helemaal aan bij silverhaze, zal te laag (en te klein) zijn.

Kijkend naar mijn binnenplanten zal er slechts 1 in kunnen

Lijkt me handig om toch een hoogte van 1,5m tot 2 meter te rekenen voor je hok. Behalve je lamp zal je ook ergens je afzuiger kwijt moeten.

 

Je plant wordt toch al snel rond de 50 cm (of nog groter !), met een 400w-lamp moet je een minimale afstand van 30 cm afstand houden boven de plant, dan de lamp zelf nog; met (verstelbare) bevestigingspunten.... dus reken maar na :wink:

 

Denk overigens ook dat je op die manier geen ventilatie kan hebben wat nadelig is ivm (lucht)vochtigheid, temperatuur, rotten ed. Voor stekken zal dit minder problemen geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus wat jullie willen zeggen is : " Haal die aanhangwagen en naar het vuilnisbelt ??...:(" ...?

 

gr33tz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik ben er ook mee eens als je er twee ruimtes van wil maken kan je het wel vergeten of het moeten groei ruimtes worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een PC-kast, in een Gitaarversterker, op overgrow vind je idd gekke dingen.

 

Alleen... daarvoor gebruiken ze dan "fluoro's" (lees: TL-lampen die uit de aquariumindustrie komen en "ongeveer" hetzelfde lichtspectrum geven als onze HPS-lampen)

 

Minder goed, maar het werkt, als je maar zoveel als mogelijk van die lampen in je hokje propt.

 

Voordeel van dat soort lampen is nl dat je niet met warmte-straling zit, en je platnje dus zelfs tegen de lamp kan aangroeien, waardoor je hoogteprobleem overwonnen is.

 

Alsje die koelkast dus echt niet weg wil doen, of je wil echt heeeel stiekem blijven (een koelkast valt minder op dan een houten zelfgetimmerd hok, in een studentenkamer of zo), zoek dan eens naar 'stealth cabinet' op overgrow.

 

Wil je echter zo goed mogelijk kweken in een klein hokje, timmer er dan zelf een naar de behoeften van je plant...

Share this post


Link to post
Share on other sites

maak gewoon van die twee koelkasten 1 hoge koelkast

dan ken je er wel mooie plantjes inkweken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja daar had ik ook al op gedacht van van 2 ruimtes 1 groote te maken maarja.....waar begin ik dan weer mee.....veel tijd en knutselwerk (lees in mijn taal "Foefellen") voor niks da weer......Ik zal deze misschien gebruiken om te groeien met TL lampen en dan maar een hokie in elkaar timmeren....

 

hehehe die stealth box is wel leuk Reiziger maar doh....wat een werk...en de opbrengst dan ??

 

Gr33tz

 

ps : thnx all.....misschien zouden jullie even naar het plantje in kwestie (waarvoor de box gemaakt wordt..:lol:, het plantje die mij op het fantastisch idee gebracht heeft om te beginnen met kweken...) kunnen gaan kijken......

 

want ik vrees het ergste met die plant..:lol:

 

http://www.wietforum.nl/forum/viewtopic.php?t=3449

 

 

gr33tz

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je het eenmaal voor mekaar heb dan is het wel goed vescholen maar een hoop werk ja voor een ruimte

Share this post


Link to post
Share on other sites

en is die luchtvochtigheid belangrijk als je binnen kweekt?

En nu 't laatste, is die ventilatie echt nodig want 'k zou da eigen een beetje moete doen zonder dat mijn ma der wa van weet. 8O

Share this post


Link to post
Share on other sites
't Is mss een zeer stomme vraag maar hoe groot wordt zo'n plant maximum?

En moet het een 400Watt lamp zijn??

is al tezien welke soort het is natuurlijk en je kan zelf wel de grote gaan bepalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je wil dat ze blijven groeien hou je ze gewoon op 18 uur licht is ie groot genoeg kan je hem op twaalf uur zetten dan begind de bloei :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...