Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
PiP

Eerste Kweek, Wil Goed Starten En Voorbereiden Dus Heb Ik Een Boel Vragen :-)

Recommended Posts

Aloha,

 

Ik ben van plan een eerste kweekje te doen voor eigen gebruik dus houd ik het klein, ik zou graag een stuk of 5 planten maximum overhouden van eht zaad dat ik ga kopen aangezien mijn oppervlakte niet zo groot is :-). Nu het probleem is ik weet er niet zo bijster veel vanaf dus ga ik gewoon wat vragen stellen:

 

over de spullen

- Volle grond? of een stuk uitgraven en potgrond?

- Een phmeter waarmee je aarde + je water met voeding dat je tovoegd? wat kost dat/waar haal ik het?

- ik wil graag wel wat groei/bloeivoeding gebruiken, maar nu wil ik het simpel houden dus wat kan ik het beste gebruiken zodat het neit te ingewikkeld word voor een eerste keer. Ik zoek dus een algemene voeding 1 voor groei en 1 voor bloei waar ik mijn planten mee door kan krijgen zonder tekorten te krijgen. (ik woon ook in belgie en beshcik neit over een wagen dus ik kan neit even snel naar de hsop rijden voor een bepaald middel)

-enig iets dat ik nog vergeten kan zijn?

 

over de kweek zelf

-wanneer zaaien? en dat binnen tot ze beetje groter zijn en dan buiten?

-wanneer buiten zetten?

-ik zou graag Ten laatste beign oktober oogsten om toprot te voorkomen liefst vroeger zelfs, maar daar he ik een probleem met bloeifase denk ik. Hoe kan ik dit oplossen?

-enig iets vergeten?

 

Wel ik wil het graag in een soort schematje uitwerken, en direct goed beginnen want anders gaat er toch niets van komen... en mislukt het waarschijnlijk. Ook wil ik graag het simpel houden en als dat goed gaat en mijn kennis is wat uitgebreider geworden volgend jaar het allemaal wat opdrijven :-)

 

Wel ik hoop op wat reacties en hulp van jullie

Alvast bedankt :spliff:

 

PiP

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahja een vraag nog: is de kwaliteit van buiten goed? en als het lager is, is het dan aangeraden een sterke soort (met hoger THC %) te zetten voor betere kwaliteit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef even snel antwoord want ik zit op school :spliff:

 

wanneer zaaien? en dat binnen tot ze beetje groter zijn en dan buiten?

 

eind april begin mei

zet ze in zoveel mogelijk licht anders gaan ze strekken ( gebruik zoekfunctie als je neit weet wat het is )

 

wanneer buiten zetten

als ze een beetje voro zijn gegroeid binnen of als het heel erg mooi wer is gewoon meteen buiten ( meer licht )

 

 

ik zou graag Ten laatste beign oktober oogsten om toprot te voorkomen liefst vroeger zelfs, maar daar he ik een probleem met bloeifase denk ik. Hoe kan ik dit oplossen?

 

vroeg soortje nemen dat vroeg bloeit of verduisteren ( zoek functie )

 

 

- Volle grond? of een stuk uitgraven en potgrond?

 

volle grond doen je kan een stuk uitgraven en vullen met potgrond is eigenlijk het zelfde

maar zon plantgat is wel ideaal want dan weetje precies wat er in je grond je zit

 

-enig iets vergeten?

veel heel veel lezen op het forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankje :-)

Ja ik was wel al aan eht denken om een vroeg soortje te zetten, en die verduistering heb ik net gelezen op het forum ;) dat meot wel lukken om iets te bouwen dat zou kunnen werken en potgrond is wel beter dacht ik ook maar meestal is die ph 7 dus dat meot wat verlaagd worden tenzij ik ergens goede potgrond vind, het enigste wat ik echt nodig heb nog is vooral de voeding en hoeveel toedienen ervan daar weet ik nu echt niets van :-) en die phmeter daar moetk ook nog wat over weten :spliff:

 

die verduistering om sneller te laten bloeien is ook goed tegen toprot lijkt me namelijk minder wind( dus minder koud) en ook houd het de douw wat tegen maar co2 afvoer daarbij hoe zit het daarmee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey, verduisteren helpt alleen tegen toprot omdat je plant eerder oogstklaar is dan anders en zo de misschien natte september/oktober/november maanden vermijd. Minder wind is juist toprot bevorderend omdat het vocht dan meer in de toppen kan blijven hangen. (Verduisteren van natte toppen, zonder ventilatie kan dan ook heel slecht uitpakken) Kou heeft weinig invloed op toprot. Bij het verduisteren krijgt de top idd minder verse lucht. Het mooiste zou dan ook zijn om als het eenmaal donker is de verduistering weer te verwijderen.

 

Over je voeding zou ik me niet al te veel zorgen maken. Als je een beetje knappe grond in je tuin hebt zal je plant zelf z'n voeding vinden. Heb deze zomer geen enkel van m'n volle grond planten hoeven bijvoeden. Ook een ph-meter heb je dan dus niet persé nodig.

 

ahja een vraag nog: is de kwaliteit van buiten goed? en als het lager is, is het dan aangeraden een sterke soort (met hoger THC %) te zetten voor betere kwaliteit?

 

kwaliteit kan heel goed zijn maar ook matig. Afhankelijk van wat het weer doet. Hoe zonniger het is komende zomer, de betere opbrengst je zult hebben. Ik zou me niet te veel druk maken over soorten met een hoger THC gehalte. Ik vind zelf dat dat weinig zegt over een wietje. (Bijvoorbeeld greenspirit, laag thc maar een best leuk soortje) Je kunt beter zoeken naar een soortje dat schimmelbestendig is en snel afbloeit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph meter kost ook wel wat is zeker niet goed koop ( tja ik weet niet hoe jullie er over denken ik ben 16 dus :spliff: )

 

je potgrond kun je wel afzuren naar 6 .0 ph daar zijn wel mest stoffen voor moet je maar even zoeken op wietforum en growguide

 

groeten hompii

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar er is vast wel een tuincentrum in de buurt die een beetje knappe potgrond verkoopt. Of gebruikt half potgrond half cocopeat. Dan komt je ph volgens mij echt niet boven de 6.0 a 6.5 uit (de ph van je medium bedoel ik dan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kan ook een ph meter kopen bij intratuin voor 10 euro is wel een standaard goedkopen maar zou het moeten doen denk ik .

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja kan ook een ph meter kopen bij intratuin voor 10 euro is wel een standaard goedkopen maar zou het moeten doen denk ik .

 

succes

 

zonde van je geld, heb je niks aan. Dan heb je nog meer aan zo'n bodemmonster setje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah schimmelbestendig idd :-)

en goed om te weten dat ik de verduistering best verwijder eenmaal eht donker is, als het dan om 6u licht is moet ikz e wle vroeg laten slapen want om 6u is het minder aangenaam voor de plant dna om 6u savonds lijkt me ;) tenzij ik natuurlijk elke ochtend opsta om weer te verduisteren maar dat is idioot :spliff: enja de ph van potgrond verlagen dacht ik ook als ik dan de instructies van de voeding volg zou de ph niet te fel meoten stijgen denk ik nog zo een vraag kraanwater is oke?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in het begin hoef je zoiezo nog niet bij te voeden, voor de eerste maand heeft de plant zat aan de potgrond waar het in staat.

Als je dus een plantgat maakt, daarin een zak potgrond stort met daarin je plantje heeft de plant zoiezo in het begin genoeg voeding. Als je tuingrond een beetje vruchtbaar is zal je plant al snel met z'n wortels gaan zoeken naar water en voeding. Oftewel:

In het begin is het misschien nodig om wat bij te sproeien, hangt van het weer af. Voor de rest alleen bijsproeien als het echt een droge zomer is of je plant aangeeft dat ze dorst heeft. Voeding achterwege laten tenzij je plantje tekenen van voedingstekort begint te vertonen. (verse blaadjes beginnen lichtgroen/geel te worden) Op volle grond hoef je plantje in principe alleen te beschermen tegen ongedierte en zware weer omstandigheden. moeder natuur doet het meeste werk. (jammer dat ze niet voor je wilt verduisteren)

 

oh en gebruik gewoon maar kraanwater, op volle grond zal de plant amper last hebben van de ph. zo blijft je ph ook mooi contstant, iets wat de plant zeer prettig vind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke :spliff:

Nu heb ik een probleem ontdekt de plaats waa rik men planten zou gaan zetten blijkt dus niet meer van ons te zijn ;) das dus wel minder maar ik denk dat ik al een andere plaats weet enkel eens kiken of de bomen niet teveel kunnen hinderen en als dat zo is ja dan zal ik de snoeischaar eens bovenhalen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over verduisteren is een goed topic gemaakt door whazzup. Zit een tabelletje bij met de tijden dat je ze in het donker moet zetten.

 

Als de zon om 6 uur opgaat zet je ze om 6 uur 's avonds in het donker. Als het dan om bijvoorbeeld 10 uur donker is buiten kan je de verduistering er gewoon weer afhalen. Dan hoef je dat 's ochtends niet meer te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah ik ga nog wat topics lezen ook over alles om wat te weten

nu is alles wta gewijzigd, ik ga ze waarschijnllijk in volle grond zetten omdat dat nog wel makkelijker is maar wel uitgraven en de aarde behandelen ik kan eventueel een deel potgrond erbij doen en ik beshcik over een aardige hoeveelheid paardenmest ( ikw eet niet of dat geshcikt is iemand een idee?) en dan gewoon de planten de aarde in en wat bijvoeden eventueel ik ga opzoeken bij welke vershcijnselen van de plant welke voeding er tekort is dat ik eht in het oog kan houden en een algemeen voedingkje kopen dat ik dan kan toedienen eventueel, de verduistering is in de nieuwe plaats wel een probleem omdat ik de planten ga moeten sprijden dan dus moet ik zeer veel dingen bouwen (en ik geef toe ik ben nogal lui) maar ik ga er eens over denken hoe ik dit ga oplossen! enkel over de ph van de aarde maak ik me zorgen of ga ik me zorgen maken omdat ik dus geen phmeter heb :\ maarja voor de rest begin ik eht wta te snappen wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

hye heb ff snel en vluchtig je vragen door gelezen ( de helft al vergeten :D ) ik kweek zelf ook heel graag outdoor en dna voornamelijk quarilla, dit doe ik nu zo'n 5 jaar met vallen en opstaan :no en van slechte tot goede oogsten.

 

tsjaa waar moet ik beginnen met het uitleggen aan alle keuzes die je maakt zitten voor en nadelen.

 

om te beginnen een vroeg bloeier / een gewone bloeier of een laat bloeier.

 

als je voor veiligheid gaat tsjaa dan is zo snel mogelijk oogsten en zo winig mogelijk op de plek zijn een must.

 

gebruik dan vroege soortjes, deze hebben wel een aanzienlijke aparte smaak niet vies ofso maar wennen moet je wel. een enkele voorbeelden zijn:

 

sensi: ealry girl , early skunk , early pearl early skunk / ruderalis

 

nirvana seeds: ook early gril early misty en nog een paar kiek maar is ff

 

 

neem je een normale bloeier die ongeveer 8 a 9 weken nodig heb dan beginnen ze rond augustus te bloeien en ben je in oktober klaar, risico is wel een groter kans op rot, daarom kun je uit nog 2 keuzes kiezen neem ik een gewone bloeier die geschikt is voor buiten zoals bijv master kush ( ook geschikt voor binnen en buiten en nog potent ook ) maar je kunt ook wat meer risico nemen en gaan voor witte soortjes niet snel geschikt voor buiten ( soorten als white widow, white rhino white snow en nog een hoop andere ) nadeel is een grotere kans op rot maar voordeel is dat je wel een super wietje heb voor buiten.

 

tip: als je een wit soortje wilt neem dan bubblegum zeer goed te kweken buiten, lekker, compact simpel te kweken en sterk waar je zeker stoned van word :P of santa maria ( tevens geen wit soortje ) die is ook goed te kweken buiten kijk is bij alienshop bij zaden en dan no mercy hier zijn de zaden van no mercy veel goedkoper !!!! dan bij no mercy zelf :( ) voordeel van santa maria is dat ze veel minder knip werk geef van wege weinig blad.

 

 

dan de laat bloeier: zegt het al bloeit laat ik had dit jaar zelf jackberry die pas in september begon met bloeien en 10 weken duurde ;) ( geoogst met minimaal rot :spliff: ) duzz dat wilt zeggen dat ik haar pas kon oogsten in november, als je weet hoe slecht het weer was dit jaar iig in nederland vidn ik het super dat dit plantje mij zoveel grammen heeft kunnen opleveren en dat met minimaal rot :j.

 

nadeel is dus dat er een zeer groot risico is dat je of te vroeg moet oogstne wat de wiet niet bepaald ten goede komt of dat het hele zaakje verrot ( zo heb ik dit jaar op ene plaek vna mij gehad dat ik was een 4 dagen eerder geweest niets te zien 4 dagen later en ik moest er meteen de schaar in zaetten want danm er zat me een grote stuk rot in :P )

 

 

oww ja je hebt ook nog haze soortjes en varianten: haze kan tot wel 14 weken bloeien dat wil zeggen dat als je geluk heb je plant begin augustus bloeit je in november pas an oogsten ( kan je nagaan als het zaad wat later in de bloei schiet ) ik raad daarom ook haze soortne altijd af zeker voor de eerste keer :D !!!!!!!

of je moet gaan verduisteren maar kost veel tijd.

 

nou dat was dta stukje:

 

 

ik kan nog wel een paar a4tjes vol typen hoe je allemaal kweken kan voor buiten maar zal gaan voor een effecienten en makkelijke manier: aangezien je in belgie woont en dus niet mag kweken ( ook niet gedoogd ) ga ik ervan uit dat je quarilla kweekt,

 

neem een vroeg bloeier of een normale bloeier kijk iig of die een beetje schimmel bestendig is !!! dan de plek zelf zorg dat op de plek zelf meer dsna genoeg licht is !!!! dit komt je opbrengst zwaar ten goede :P

kijk of er brandnetels staan dit geeft aan dat de bodem al goed genoeg is om op te kweken ( brandnetels zijn oerouders van de cannabizzz ) dan de keuze aanb jou hoe simpel je het houden wilt, je kutn de boel omspiten en luchtig maken en that's it, dit heb ik zelf ook wellis gedaan, dan jevoorgegroeide plantje in de grond stoppen. maar je zou ook bodem verbeteraars kunnen gebruiken zoals bac schimmels dit zorgt ervoor dat je optimaal boedem leven krijgt dit is voor buiten zeer belangrijk!!!!!. let trouwens op bij het omschroffellen van de grond of de grond luchtig vnazich zelf is op dat het zwaar en comapct is anders moet je de grond mengen met perliet ( iets wat je grodn luchtig houd en verbeterd de doorlating voor je wortels )

 

ik zou eerder gaan voor het kopejn van een potje bac schimmels dan voor groei en bloei voeding want die stoffen haalt de plant wel uit de bodem van de grond ( bij brandntels weet je immers dat de grodn goed vruchtbaar is ). die schimmels zorgen dus ook dat je plant vitsaal veel sterker is!!!

 

tsjaa wanneer je moet zaaien ??? ligt eraan hoeveel ruitme je heb en of je een indica polant heb of een voll sativa. sativa's kunnen makkelijk 2 meter owrden en zelf wel 3 meter als je zo'n plant de grond inzet rond mei heb je daar de ruimte voor DOEN!!!! maar wil je je planten maar 1,50 meter laten zaai sativa's dan rond begin juli ze worden dna nog groot zat ( ik kan het weten :) ) ga je voor indica's die wordne nooit veel groter dan 1,50m of 2 mter deze zou je dan afhankelijk welk soortje mei of juni kunnen planten. indica's gevne ovegines vaak wat sterker wiet maar sativa's kunnen veel meer opbrengen 1 vol groeide indica plant vol met dikek toppen leverd maxmaal iets van 200 gram droog ( nog veel hoor B) en dat zal je wel niet snel halen de eerste keer maar kan ) maar sativa kan tot de 500 tot 600 zeker wel halen maximaal ( 200 gram is voor een beginner per plant zeker mogelijk !!!! ) dit is alleen wat minder sterke wiet en zal eerder de neiging hebben naar goed high dan stoned ( dit heeft ook wel te maken met het kijken naar trichomen de THC cristallen die op de toppen zitten maar das een anders verhaal )

 

 

over de ph meter: gebruik je alleen maar die bac wat ik aan raad en evt een beetje rihzo tonic van canna als wortelstimulator en begin voeding dan heb je eigenlijk geen dure ph meter nodig hoor , gebruik zelf voor buiten nooit een ph meter en heb altijd wle wat leuks kunnen oogsten.

 

ik zal is opzoek gaan naar ene siote die ik ergens op opgeslagen daar trof ik een goede ph meter voor een hele schappelijk prijs of nog combi meter ph/ec die je voor die prijs en kwaliteit nooit in de growshop kan halen.

 

 

verder veel LEZEN!!!! DIT KAN JE ALLEMAAL ook op het wietforum vinden en je hebt nog een paar maanden voordat je aan de slag kan !!!!

 

nog vragen stel ze gerust

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb met masteryero wat PM's gestuurd en nu begint mijn plannetje wat vorm aan te nemen ik hou jullie wle op de hoogte als het klaar is zo ;-)

greets PiP

Share this post


Link to post
Share on other sites

over de spullen

- Volle grond? of een stuk uitgraven en potgrond?

Grote speciekuipen kopen en vuilen met light mix van Plagron, zou ik zeggen

- Een phmeter waarmee je aarde + je water met voeding dat je tovoegd? wat kost dat/waar haal ik het?

Een Ph-meter word outdoor niet zo veel gebruikt, ik zou het dus ook niet doen

- ik wil graag wel wat groei/bloeivoeding gebruiken, maar nu wil ik het simpel houden dus wat kan ik het beste gebruiken zodat het neit te ingewikkeld word voor een eerste keer. Ik zoek dus een algemene voeding 1 voor groei en 1 voor bloei waar ik mijn planten mee door kan krijgen zonder tekorten te krijgen. (ik woon ook in belgie en beshcik neit over een wagen dus ik kan neit even snel naar de hsop rijden voor een bepaald middel)

Canna Terra Vega en Canna Terra Bloom zou ik persoonlijk gebruiken

-enig iets dat ik nog vergeten kan zijn?

Niet echt iets wat me tebinnen schiet

over de kweek zelf

-wanneer zaaien? en dat binnen tot ze beetje groter zijn en dan buiten?

Je kan voorgroeien in een Tl-hok en als ze dan wat groter zijn kan je ze buiten in de grote specie kuipen zetten.

-wanneer buiten zetten?

Begin mei.

-ik zou graag Ten laatste beign oktober oogsten om toprot te voorkomen liefst vroeger zelfs, maar daar he ik een probleem met bloeifase denk ik. Hoe kan ik dit oplossen?

Bepaalde soorten hebben een korte bloeitijd. http://weedseedshop.com/catalog/index.php?...t=2a&page=3

Kijk hier maar eens, alles soortjes waar "Early" in de naam staat kan je zeker van zijn dat deze vroeg afbloeien. Ook de Swiss Miss ziet er een kortbloeier uit.

-enig iets vergeten?

Heb je al nagedacht over de geuroverlast? Mischien eventueel eerst met de buren overleggen.

 

saibot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

we hebben maar 1 buur en een man die een tuintje heeft vlakbij, de buren gaan niet klagen denk ik want we kenne ze goed (mijn broer trouwt met het buurmeisje :bier ) en voor de rets is het vlakbij een bos en maisveld dus dat zit goed, ik ben nu zo wat ebzig mijn plan op te stellen en dan zullen we verder kijken he :D

 

greets

PiP

Share this post


Link to post
Share on other sites

joey my brother nice :-) iemand komt kennis opdoen :D word nice als da goed ga! smoking time? :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej, aangezien hier toch wat beginners vragen gesteld worden en iedereen eruit kan leren:

Tot hoever kan je zo een plant eigenlijk ruiken als die buiten staat?

Best binnen even voorgroeien of buiten zaaien?

Nu al beginnen met een gat in de grond te maken en al bemesten om dan in ?april? te zaaien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...