Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
loadrunner

Alsemthee

Recommended Posts

Theelepeltje alsemkruid, in gekookt water, samen met pepermuntblad, snufje zout en een eetlepel suiker...

 

 

Je krijgt het gevoel dat je super helder bent, maar lichaamlijk voel je je alsof je een joint op hebt.

 

 

Net een kop gedronken, begint nu aan mijn ogen te voelen. Concentreren gaat goed, iets te goed zelfs, kan me maar met één ding tegelijk bezighouden.

 

Ik ga zo maar wat tekenen, krijg ik zin in. Maar eerst maar wat eten. hmz, waarom zet ik dit hier eigenlijk neer. Tja je gedachten gaan op gang. Ben benieuwd hoe dit stukje terugleest als ik morgen weer wakker ben. Volgens mij een hoop gezwets. Taalfouten? ga ik nu niet op letten.

 

 

 

mazzels.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alsem is een bitter smakende, stengelachtige plant met grijsgroene blaadjes en gele bloemetjes.

De Engelse naam is 'wormwood'. Het heeft een psychoactieve werking en staat bekend als gezondheidsproduct.

 

In 1792 werd absint, gemaakt van onder andere alsem, uitgevonden door een Franse dokter. Het was bedoeld als geneesmiddel, maar werd een volksdrank. Veel kunstenaars hebben zich in hun werk laten beïnvloeden door absint.

Eerst had de drank de bijnaam 'de groene fee'. Later kreeg het benamingen als 'de pest' en 'de koningin der vergiften'. In 1915 werd de productie van absint in een aantal Europese landen verboden, want men verdacht het brouwsel ervan mensen tot waanzin te drijven. Zelfs bij het drinken in grote hoeveelheden, wat niet aan te raden is, kan men enkel rekenen op een stevige dronkenschap, en is het vooral het hoge alcoholpercentage (tot 75%) dat schadelijk kan zijn. Recentelijk mag het weer in de meeste Europese landen (waaronder nu ook Nederland) verkocht worden.

 

"En de derde Engel bazuinde, en er viel ene grote ster van den hemel, die brandde als ene fakkel, en viel op het derde deel der waterstromen en op de waterfonteinen. En de naam van die ster was Alsem; en het derde deel der wateren werd alsem, en vele mensen stierven van de wateren, omdat zij bitter waren geworden".

 

Effecten

Alsem is een psychische stimulant. Het effect van is alsem licht verdovend en het geeft een vreedzaam en geruststellend gevoel. In combinatie met alcohol of in grote hoeveelheden kunnen ook hallucinaties optreden.

Alsem is geschikt om thee van te zetten, deze thee heeft een gunstige invloed tijdens het herstel na ziekte.

Ook verhoogt alsem in kleine doses de eetlust.

 

bron: azarius.net

 

 

klinkt interessant..

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk eens in de topic van "post hier als je onder invloed bent van....." verslagje neergezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben niet zo van de kunstmatige stofjes, dus naast wiet en een enkele keer paddestoelen zou dit wellicht een enkel keertje wat voor mij zijn.

 

complimenten voor je verslag, mooi open en toch helder verteld. Ik denk wel dat jij gevoeliger bent voor drugs, want wat je beschrijft over het snel blowen, daar ben ik nog nooit ook maar enigzins bij in de buurt gekomen. Gelukskip!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...