Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Skills

Luchtige Toppen.

Recommended Posts

Ik heb een lange tijd terug een kweek gedraaid, en die is naar mijn mening compleet de mist in gegaan omdat de toppen enorm luchtig waren ontdanks het feit dat ze lang genoeg hadden gebloeid!

 

Wat kan/kunnen hier redenen van zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te weinig licht op de juiste plaats, daarom is scroggen zo'n goede manier.

 

Vooral in het begin van de bloei moet je lekker veel licht hebben, dan kunnen de toppen lekker vol groeien en dan kunnen ze van de hars hard worden.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

tsja. dat is moeilijk zo nog vast te stellen. Te weinig licht levert luchtige toppen, da's waar. Daarom zijn de kleine topjes onderaan soms zo luchtig. Maar ik heb mijn eerste kweek ook heel luchtige toppen gehad, terwijl ze er goed uitzagen. Toen hadden ze hetzelfde licht als nu. Maar ik had natuurlijk nog geen ervaring en had ze bijvoorbeeld erg droog staan. Het kunnen dus ook nog andere factoren zijn.

 

Als je nog terug kan halen wat je die kweek allemaal hebt gedaan kan je misschien zelf vergelijken wat er toen anders was dan nu. Of was dat ook je enige kweek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

miss_J, ze lekker droog hebben staan is hetzelfde eigenlijk als te weinig licht, de planten komen niet aan de photosynthesis toe en groeien daardoor slechter.

 

In beiden gevallen is luchtige toppen een gevolg van een achterstand. Gewoon je planten goed verzorgen om dit te voorkomen :nerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je weet het toch nooit het kunnen zoveel fouten zijn die je hebt gemaakt

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je geen gegevens verstrekt over de omstandigheden tijdens die kweek, blijft het voor ons koffiedik kijken..

Te weinig licht of te hoge temperaturen zijn het meest voor de hand liggend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ook een keer van die luchtige toppen zelfs de hoofdtoppen! Dit kwam omdat ik de kachel verkeerd had ingesteld.

Het was met de lampen aan 29 graden en toen de lampen uit waren bleef het 26 tot 29 graden door de kachel. Dus dat was bij mij de oorzaak!

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet of je dit ook gebruikte skills???

sitaat:

 

 

Mijn ervaring ( lang geleden) is dat PK 13/14 een erg gevaarlijk goedje is. Eén maal wat teveel...en je planten schieten in de stress, je toppen komen open en je plant stopt met doorbloeien ! FF het onderste uit de kan halen...daarvoor wordt PK 13/14 door broodkwekers gebruikt op het laatst van hun cyclus ! Maar hé.....denk jij dat hún er mee zitten of de smaak van je wiet uiteindelijk oké is ?

Think it over.

 

SpeesCees

 

Los van het hierboven geschrevene : Wat denk je dat er met je medium gebeurd als je PK13/14 gebruikt ?

Hoeveel ballast wil je op het einde van je cyclus in je medium hebben is de vraag....en bij het juiste antwoord daarop is't duidelijk om van PK 13/14 weg te blijven.

 

:nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...