Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
K.f.K

42 K2´s Onder 4x600 Watt

Recommended Posts

hoi

 

ik heb zeker 10 dames die nog steeds achterblijven op de groei ten opzichte van de anderen.

ik heb ze de eerste week te veel water gegeven maar ben daar nu mee gestopt :nerd

 

ik heb vandaag de P.H en E.C van het medium gemeten en die is P.H 5.5 en de E.C 0.9.

 

moet mijn P.H verhoogd worden ?

en mijn E.C ? is die wel goed ?

 

med_gallery_14320_4013_1622405.jpg

 

 

deze gaat de breedte in maar bljf erg klein kwa hoogte.

 

med_gallery_14320_4013_228011.jpg

 

 

en deze is erg lichtgroen en ook zo klein.

 

med_gallery_14320_4013_103503.jpg

 

en dit is ook nog eentje.

 

komt dit alleen maar door teveel water of kan het ook nog iets anders zijn ?

 

 

dank u :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

eehm .... dat is zeker irritant he ? ,is je LV wel hoog genoeg rond de 75/80% ?

Ik heb mijn PH op aarde altijd rond de 6,0 , ik denk dat je je PH best iets omhoog kan ....

Je doet toch nog geen voeding bij je water toch ? , dat hoeft pas over een weekje of 2 .

Heb je veel last van grote themperatuur verschillen ? omdat ze volgens mij op de grond staan en die is koud ! (bij mij iig wel :nerd )

 

mvgr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

ik heb idd wel wat moeite om mijn LV goed te houden.

die schommelt tussen de 30 en de 70 procent.

als de lampen net aan zijn leg ik natte handdoeken op de vloer en heb aan mijn c.v 2 waterbakjes hangen.

ik heb tevens ook nog 2 vochtverdampers er bij in staan maar dat zijn kleintjes.

 

de temp is met lampen aan tussen de 26 en 30 graden

en met de lampen uit tussen de 18 en 21 graden.

 

ik heb ze op 4 cm piepschuim staan met daarover Z.W folie.

 

ik heb alleen in het begin rizotech mee gegeven met het water.

maar de laaste 4/5 dagen alleen maar water.

 

mzzl :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedemorgen.

 

ik heb ze gisteravond weer eens wat watergeven want de potten waren goed opgedroogd.

heb ze gemiddeld per dame 100 cl water gegeven waarin ik wat tera vega heb toegevoegd.

het water heeft een P.H van 6.2

en een E.C van 1.3

 

tn_gallery_14320_4013_60713.jpg

 

weet iemand ook wat ik hier tegen moet doen ?

 

http://www.wietforum.nl/uploads/1196189338...4013_760487.jpg

 

http://www.wietforum.nl/uploads/1196189338...4013_505971.jpg

 

 

en dat het blad zo krom groeit ? komt dat ook door in het begin teveel water ?

of hebben ze nu wel wat voeding nodig ?

 

 

mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Je moet eerst eens die foto's vergroten. Je neemt nu elke keer de URL van de kleine foto's in je gallerij. Open eerst de foto, zodat deze groot bovenaan staat, en neem daar de URL van. Dan krijg je ze groot in de post.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hori zit je net te vertellen dat je nog geen voeding hoeft toe te voegen, en in het volgende bericht vertel je dat je ze voeding hebt gegeven :nerd

 

Ze zien er wat droog uit. En ik zou ook die folie over je pot leggen. Dan wordt je bodemtemperatuur niet zo hoog, en droogt het niet zo snel uit. Plantjes groeien dan ook beter mede omdat het licht wat anders op de aarde valt gereflecteerd wordt.

 

Kleine plaatjes (klik voor grotere uitvoering) :

 

tn_gallery_6976_381_355278.jpg tn_gallery_6976_381_454807.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet het maar heb het bij wijze van proef gedaan om te kijken hoe ze hier op reageren.

 

weet jij wat de juiste waarde van je E.C in je medium ongeveer moet zijn ?

 

ik ga dat folie vandaag nog knippen :nerd maar hoelang laat jij dat dan op de potten zitten ?

tot aan de oogst ?

 

mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

STOPPEN met voeding , ik zou relais kastje halen en ook je afzuig voorlopig over de zelfde tijdschakelaar als lampen laten draaien (zodat als je lampen uit zijn ook je afzuig uit staat voor het behouden LV/warmte), planten besproeien , en mn vennetje laten blazen op je natte handdoeken die je toch al heb hangen.....

Ik zou bij de shop waar de aarde vandaan komt even vragen hoe dat zit met die EC van je aarde , maar ik denkt dat je de eerste tijd niks hoeft toe tevoegen ,pas als de onderste bladeren wat lichter worden.

Ze staan toch nog op 18/6 ? , ik hoop dat tussen deze info iets zit waar je wat mee kan....

Oja die schommeling van LV 30/70% , wanneer is het 70% als de lampen aan of uit staan ?

 

gr.HORI

 

(wacht nog ff met die proefjes :nerd )

Share this post


Link to post
Share on other sites

hori bij deze sorry :)

 

kan dat geen kwaad als mijn afzuiging uit staat ? i.v.m stank en overdruk ?

 

ik heb mijn potgrond bij de praxis gehaald :o tja dat krijg je met beginners ;)

 

ik heb mijn medium zelf gecheckt en die heeft een waarde van E.C 0.9

P.H 5.5

 

ik heb ze zins zondag op 12/12 staan, ze hebben daarvoor 11 dagen op 18/6 gestaan.

 

en mijn l.v van 70 moet ik in het midden laten :nerd

 

hoop dat je hier wat mee kan.

 

mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praxis !? o nee he , ik had al een heel klein beetje een vermoeden toen ik ook geen perliet ofzo in je aarde zag en hij zag er ook al niet zo luchtig uit , maar ik dacht hij heeft toch een leuk hok die gaat toch niet bezuinigen op aarde ... had je ff eerder moeten zeggen , maar ik begrijp t wel :nerd en waarschijnlijk haal je volgende keer gewoon ff goeie aarde bij de shop.

Ik moet eerlijk zeggen dat ze dr nog best redelijk uit zien , alleen heb ik alleen hier even geen ervaring mee wat tedoen met je aarde , alleen erg oppassen met water geven omdat deze aarde veel kompakter is dan aarde van de shop , de worteltjes willen graag luchtige vochtige aarde om in tewonen.

Stank zal er nog niet zijn en overdruk heb je niet als je niks aanzuigd , maar aangezien ze al op 12/12 (ik had ze nog een dag of 5/6 gegeven) staan is je LV ietsje minder belangrijk geworden ( hij moet nog steeds hoog) ,is wel crusiaal voor stekken die moeten wortelen ,omdat ze in die perioden veel vocht opnemen via de bladeren omdat ze nog weinig wortels hebben .

Maar als je je afzuiger met je lampen uit zet ook de lucht bevochtigers uit zetten , ivm kort sluiting door teveel vocht , wel die natte handdoeken ophangen en alles nat nevelen en je vennetje rustig laten draaien.

Je zou t een dagje of 2/3 kunnen proberen en even kijken wat ze doen...

 

succes !

 

(ben ook benieuwd wat voor tips komen ivm je aarde)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de stekken al zolang staan 11 dagen groei en staan op 12/12 dan hoef de luchtvochtigheid geen 70 meer te wezen maar kan het gerust minder. En praxis heeft wel potgrond maar meer geschikt voor geraniums of tulpen. Heb het ook wel es geprobeerd gewoon met twee potten en de rest van de growshop zat dag en nacht verschil in. Die van de growshop is lekker luchtig en voorbemest met de juiste voeding en voor maar drie weken ofzo niet voor 6 zolas staat beschreven op de zakken van praxis. Bij praxis grond hoef je niet zoveel water te geven want na een paar waterbeurten is die grond al dichtgeslaan en droogt dus niet zo snel. Succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

hahaha dat dicht slaan heb ik al gemerkt ;)

 

de potten zijn weer goed op gedroogd inmiddels.

weet iemand van jullie of mijn E.C van 0.9 in het medium goed of slecht is ?

 

ik heb nu mijn afzuiging met een tijdklok geregeld en die gaat NA DAT de lampen uitgaan om de 3 kwartier

aan en na 3 kwartier weer uit.

heb dat gedaan om dat ik nog geen tijdklok op mijn aanvoer heb.

 

en ik beloof dat ik voor de volgende dames een lekker mediumpje bij de G.S ga halen :nerd

 

moet ik nu omdat dit potgrond van de praxis is nu we al weer wat voeding mee gaan geven ?

hoorde trouwens van iemand dat hij de potten een klein beetje kneed hahaha klinkt misschien stom

maar dat doet hij om het wat luchtiger te houden in de pot :o

 

mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben wel benieuwd hoe ze dr bij staan , heb je niet meer updates?

 

mvgr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

ik zal morgen ff weer wat foto´s maken.

die 10 hebben wel een beetje de schade in gehaald gelukkig ;)

maar lopen nog wel wat achter ten opzichte van de andere dames.

het heeft denk ik wel te maken gehad met het teveel aan water de eerste week tenminste dat hoop ik.

 

heb zins vandaag een tensiometer en daaruit bleek dat ik nu weer wat te weinig water geef maar dat gaat nu goed komen :spliff: .

 

ik zal morgen ff up/daten

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

heb er ff wat nieuwe foto´s opgezet :spliff:

 

med_gallery_14320_4013_64039.jpg

 

 

med_gallery_14320_4013_774667.jpg

 

 

 

wat vinden jullie er van ?

die grote bladeren in de top moeten die eraf ?

 

mzzlmed_gallery_14320_4013_774669.jpg

 

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

my man die bladeren moet je lekker laten zitten,die hebben ze keihard nodig strax.anders heb je zodadelijk 42 kaal 2's.ziet r voor de rest aardig uit hoor.lekker laten gaan.succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

ff weer een update.

 

med_gallery_14320_4013_301303.jpg

 

 

med_gallery_14320_4013_446521.jpg

 

 

med_gallery_14320_4013_347134.jpg

 

 

tn_gallery_14320_4013_984919.jpg

 

is dit niet te vroeg na 11 dagen 18/6 en 2 week 12/12 ?

want ze zijn nog niet echt heel erg groot :spliff:

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn inderdaad niet erg groot maar misschien dat ze nog een beetje doorgroeien 1 week. Gezien de grote van je potten hadden ze veel langer kunnen doorgroeien je hebt immers ruimte zat. Maar misschien krijg je veel topvorming de toppen verschijnen over de hele plant zo'n beetje 4 weken bloei. et voordeel wat je nu hebt is de planten krijgen volop licht dus maximale fotosynthese dus toch kans op gigantisch buds. Ben nou zelf aan het knippen en er zijn veel takjes die gelijk bij het afval kunnen doordat het hok gewoon te vol was. Zou het nu als een voordeel zien. Voor de rest ze zijn nog mooi groen en als je dat zo houd kan er toch nog heerlijke rokertjes afkomen. En de tweede keer heb je veel geleerd en gaat het iedere keer beter. Succes verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

heb nog wat meer foto´s

ze zijn niet allemaal zo klein hoor. dit waren wat van die achterblijvers.

 

med_gallery_14320_4013_280324.jpg

 

 

med_gallery_14320_4013_16416.jpg

 

 

deze zijn wel wat groter.

 

mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

raar he dat hoogte verschil wat je af en toe heb ...., gaat opzeker een lekker wietje van af komen !

 

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha dat mag ik hopen :D

 

zijn wel wat vriende benieuwd naar mijn kunsten :bier

 

heb nou mijn tensiometer en heb het watergeven nu beter onder controle, maar is het normaal dat ze nu al

bloempjes hebben ? na anderhalve week 12/12 .

 

mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het leukste gedeelte gaat nu pas beginnen. :D

Plantjes zijn wat aan de kleine kant, maar zien er verder goed uit.

Volgende keer goede aarde kopen en je potten helemaal tot aan de rand vol stoppen met aarde. :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

ff een update.

 

mijn dames zijn nu tussen de 40 en 25 cm.

hebben er nu 11 dagen 18/12 en 3 week 12/12 opzitten. onder 4 x 600 watt en 1000m3 afzuiging

de temp met de lampen aan is tussen de 23 en 30 c

met de lampen uit tussen de 19 en 23 c

de l.v zit tussen de 35 en 65 procent.

P.H van mijn potgrond is 6.0

E.C is 0.6

 

ik geef ze nu water met terra flores en booster met een P.H van 6.3 en E.C van 1.5

gemiddeld 300 ml per dag.

 

hierbij ff wat foto´s

 

med_gallery_14320_4013_1116790.jpg

 

 

med_gallery_14320_4013_63074.jpg

 

 

med_gallery_14320_4013_24619.jpg

a>

 

en wat vinden jullie er van ?

 

mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe staan ze dr nu ondertussen bij ? ;) (op vorige fotoos nog goed trouwens !)hoogte verschil is er bijna niet meer he.....

 

laterssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...