Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesie123

Bac The Final Solution

Recommended Posts

Ik heb nog een flesje Final Solution van BAC staan.

Ik wil graag jullie gebruikers ervaring weten.

In de gebruiksaanwijzing staat deze redelijk vage tekst.

 

"Deze B.A.C. The Final Solution zorgt voor een snelle fermentatie van alle afvalstoffen rond de wortel/wortelharen. Door het stimuleren van bepaalde groepen micro-organismen zullen deze enzymen gaan produceren. Deze enzymen zorgen ervoor dat afvalstoffen als chloor (Cl) en natrium (Na), aanwezig in leidingwater, worden gebonden. Deze (schadelijke) afvalstoffen hebben dusdanig geen invloed meer op de EC bij de wortel. Uw gewas heeft alle mogelijkheden om de bruikbare elementen van de B.A.C. PK Booster op te nemen. Dit product is ook zeer geschikt voor het opwaarderen van uw substraat. Altijd koel bewaren en bij deze biologische producten geen enzymen meer gebruiken!"

 

De dosering zou 60 ml op 100 liter water moeten zijn.

Ik teel op aarde in bakken van 25 liter, het water/voedsel verbruik is iets meer dan 10 liter per week.

Ben ik stom als ik dan 6 ml gebruik als toevoeging in de laatste week of hebben jullie

een andere ervaring.

Uit de documentatie van BAC lees ik eigenlijk alleen maar een vaag verhaal over de werking.

Mijn Shack kweek loop langzaam op het einde en ik vroeg me af op ik er goed aan doe dit product te

gebruiken.

 

 

Groeten

Keessie

Share this post


Link to post
Share on other sites

He keesie ik heb hele goede ervaring met de final solution!

En je kan je grond daarna mooi weer gebruiken.

 

 

volgens mij staat er alleen op dat je 60 ml per 10 liter moet gebruiken ipv van 60 ml per 100 liter

 

 

Je hoeft idd niet meer te maken als nodig is en zoals in mijn geval maak ik dus 1 liter water en gebruik 6 ml final solution.

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi man,

 

Ik heb het een x gebruikt en getest tussen 2 bakken, maar nooit geen verschil gezien..... en dezelfde aarde gebruik ik nog steeds van allebei de bakken..

ik doe er alleen af en toe wat kalk bij of Guano Kalong van femeg.

 

Ik heb ook wel eens gehoord en gelezen dat vloeibare bacterien erg kort houdbaar is en dus onmogenlijk in een flesje verkocht kan worden...

mijn mening ???

geld klopperij !!

 

:nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het inmiddels gebruikt 2 x 15 ml op 10 liter afgezuurd water en ben benieuwd.

Is het zoals Nuts zegt geldklopperij?

Share this post


Link to post
Share on other sites
He keesie ik heb hele goede ervaring met de final solution!

En je kan je grond daarna mooi weer gebruiken.

volgens mij staat er alleen op dat je 60 ml per 10 liter moet gebruiken ipv van 60 ml per 100 liter

Je hoeft idd niet meer te maken als nodig is en zoals in mijn geval maak ik dus 1 liter water en gebruik 6 ml final solution.

TnT

 

 

 

60ml voor 10 liter ??? 60ml kost gemiddeld €21,50 ik denk toch echt 6ml hoor!!!!!

 

dure shit dan

 

grtzzz

 

Ik heb het inmiddels gebruikt 2 x 15 ml op 10 liter afgezuurd water en ben benieuwd.

Is het zoals Nuts zegt geldklopperij?

 

 

 

zoveelll????

 

das nergens voor nodig! je klopt jezelf geld uit je zak keesie

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo jongens,

 

Uit ervaringen met hydro en aarde kweken, zijn wij toch zeer tevreden over de final solution van BAC. Wij zijn natuurlijk maar hobbyisten maar hebben toch kleine vergelijkingen met onze opzet kunnen bekijken. En met een flesje Final Solution doen we trouwens ook heel lang. Je hoeft het immers maar weinig te gebruiken om het gewenste effect te krijgen. (maar dit geldt voor heel veel voedingselementen in het algemeen)

 

En bijvoorbeeld Aptus die we hier in de Banners zien, heeft wel eens een keer tussen neus en lippen door gemeld dat zij graag een dergelijk product in hun lijn hadden gehad.

 

Kwekers zijn natuurlijk op zoek naar de oplossing in een potje en kijken dan naar het prijskaartje. Maar de oplossing zit in de kweker en zijn kennis van gebruik van het bestaande assortiment(gigantisch groot natuurlijk). Gelukkig zijn kwekers eigenwijs genoeg om over het algemeen slechts van eigen bevindingen uit te gaan. Tenzij, toch onderscheid gemaakt kan worden in de beschikbare informatie over plantbiologie.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey AS grow,

 

hoe lang doe je dan met die final solution als je uit gaat naar je kweekoppervlak, dat is wel een mooie vergelijking.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hé Keesthemad,

 

Wij doen per kweek, drie/vier keer Final Solution op een vierkante meter toedienen. Bij het inwateren ergens rond week vijf/zes en op het einde een keer. Meestal is dat dan een beurt van 10 liter met 6 ml Final Solution.

 

BAC maakt volgens ons een onderscheid in sproeien en bewateren. En wij houden de bewatering verhouding aan. (uiteraard)

 

Daarbij gebruiken we soms een extra Final Solution beurt ter stabilisering van het medium. In tijden dat we hebben getest met voedingsschema's tot het maximum, loop je wel eens tegen een blokkade aan. In die gevallen bleek een voedingsbeurt met Final Solution goed te werken.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dosering is 60 ml per 100 liter water wanneer gebruikt bij watergeven in medium.

 

Final solution is een product welke met een doel ingezet dient te worden net als elke andere stimulator of booster......Het geheim zit niet in een flesje maar in jou wel of niet groene vingers :nerd dit product kan je alleen maar op weg helpen

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties, maar ik blijf het allemaal een beetje vaag vinden.

Ik heb het inmiddels gebruikt maar ik weet niet goed welk resultaat je mag verwachten.

Het zat in het totaal pakket maar als je aan me zou vragen ga je het voor de volgende ronde weer kopen

dan denk ik dat ik me zeker nog een keer zal beraden.

De werking blijft redelijk vaag en ik lees eigenlijk nergens dat je het zou moeten gebruiken.

 

Gebruikersinformatie: een magere 4

Prijs/kwaliteit: niet te bepalen dus geen voldoende

Motivatie door andere gebruikers: een krappe 6

 

Ik weet dat het geheim niet in een flesje zit maar als dit product als geldklopperij wordt aangeduid

dan mankeert er duidelijk wat.

Iemand een andere mening?

 

Groeten Ksee

 

 

PS ik zou een product nooit de naam gegeven hebben

van Final Solution (google maar even) maar ja marketing is ook een vak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bepaalt zelf of je het koopt natuurlijk je had je eerst ook beter kunnen laten informeren.

 

en het is trouwens een stimulator

 

als jij bepaalde dingen in je kweek niet goed doet zal je er ook niet veel van zien

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er trouwens wel van overtuigd dat dit een bijzonder product is. Tijdens de afgelopen Hortifair heb ik er nog eens uitgebreid over gesproken met de bekende kaalhoofdige BAC-man en het spul werkt als een katalysator voor de al genoemde enzymen. Vooral tijdens de bloei hopen afvalzouten zich op en Final Solution breekt deze zouten af zodat de plant weer gemakkelijker voeding kan opnemen. Ik heb een rapport gezien waaruit blijkt dat Final Solution in staat is op grote schaal verontreinigingen in water te neutraliseren. Hoe zich dat vertaalt naar kweekgrond is misschien een andere vraag, maar het product op zich heeft bijzondere eigenschappen.

 

Geldklopperij, wie zal het zeggen, maar bij deskundig gebruik denk ik dat het zeker verschil kan maken. Overigens heb ik het zelf nog niet gebruikt bij teelt en dus ook niet in een vergelijkend onderzoek. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...