Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

white tooth

Topics Over Noord-chinese Planten

Recommended Posts

Ik ben niet zeker van de naam van het sub-ras, cultivar dat hier door lokale (noordelijke) chinezen verbouwd wordt. Eerst dacht ik dat het ruderalis was. Andere mensen en een artikel over chinese cannabis hebben het over sativa.

Ik post dit hier omdat ik denk dat mensen die in ruderalis geinteresseerd zijn hier ook in geinteresseerd zijn.

 

[aan de mods]Ik laat het aan jullie over of ze de topics die ik hier vermeld willen verplaatsen naar dit forum, of dat ze dit onderwerp hier niet thuis vinden horen en gewoon verwijderen.[/aan de mods]

 

Chinese guerrilla's

Chinese bastaardplantjes

 

een foto van een lokale plant om een idee te geven:

med_gallery_11795_3317_940148.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dit is geen Ruderalis. Gewoon een lokale hennepzaad varieteit.

Ruderalis wordt niet meer dan max een 1 meter hoog.

Welke regio van China is dit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ondertussen weet ik ook veel meer over deze planten. Zaadproductie, Sativa, laag THC gehalte. Dit is in de provincie Jilin. Het is overigens wel te roken als je niets anders hebt. Smaakt naar sigaren.

Zaad wordt gebruikt voor voedsel (voedzamer dan soja) en medicijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

`hey white ... leuk zo al die info over china :lol: lijkt me een leuk land ik ben als kok zijnde al helemaal gek op de ECHTE eerlijke chinese keuken ... daar waar ze geen babi pang gang kennen :wacko:

 

hoe zo zou het plantje mogelijk een ruderalis zijn denk je ??? is de plant iid niet veel te groot om ruderalis te kunnen zijn .... ik weet dat ze bij sensiseeds ook een plant hebben die ze ruderalis noemen deze kan ook tot 2 meter worden en tot 150 gram per plant kunnen opleveren...

 

maar schieten deze planten op een bepaald moment ook in de bloei en dan bedoel ik natuurlijk niet als het licht/zon rond 12 tot 13 uur zit per dag ... maar als het licht/zon natuurlijk een uurtje of 16 schijnt .???

 

ik ben benieuwd...

 

word je er high van ?? of stoned ... of is het van dat koppijn wiet / industrieele hennep ???

 

hoe staan ze verder in china in het leven rondom canabis ... het groeit er volop in de natuur dat heb ik al wel begrepen ... maar brandde ze het plat als ze een veld vinden ??? wat als jij een jointje rookt is dat dan ook 20 tot 1000 jaar cel :wtf: ... ben duss ook ene beetje benieuwd naar de cultuur van de chinezen i.c.m cannabizz

 

wie heb je dit al is in een topic geschreven ik gaat is opzoek :huh:

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, deze moet eigenlijk verplaatst. helemaal geen ruderalis. wist ik veel toen ik eraan begon.

het is hier ongeveer op dezelfde graad als zuid frankrijk, maar het wordt hier in november opeens heel snel heel koud. Verder is het hier over het algemeen heel droog.

Af en toe zie je gecultiveerde veldjes. Meestal in combinatie met mais. De mensen die het verbouwen roken het ook. Erg goedkope tabak. Het komt sporadisch ook gewoon langs de weg als onkruid voor.

Meer stoned dan high. Erg slaapverwekkend als je er een pure joint van hebt gerookt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

owww stoned :lol: duss wel potente ganja :wacko: ...

 

en nog zo langs de weg ook ... gheghe mazzelaar :wtf:

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Effe wat nieuw leven inblazen.Het is wel geen Ruderalis onderwerp, maar de Chinezen strooien ook overal met zaad. ;)

 

@White tooth

De planten die in de Chinese provincie Jilin groeien, welke maand beginnen deze met bloeien.Ik had dit jaar pheno' s uit Yunnan.Begin september de bloei en aardig wat harsproductie.Een zeer goede kruidige geur, waarvan 1 pheno zelfs met een sinaasappel/mandarijnen geur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is moeilijk te vergelijken. Hier korten de dagen sneller dan in Yunnan. Half augustus zie je toch wel al bloeiverschijnselen. Het is ongeveer ter hoogte van zuid frankrijk. 1000m hoog plateau. Hier is het nu al dikke pakken sneeuw en ijs, dus die planten hebben maar weinig tijd om af te bloeien. Ruim twee maanden voor een sativa.

Ik heb ontdekt dat er lokaal toch wel een soort hash gemaakt wordt. Zeer verschillend in kwaliteit. Er gebeurt van alles op het platteland. Van poeder tot harde hash die in je hand langzaam zachter wordt, maar toch vrij brokkelig is. Ik weet niet of er ook verschil is in de genetica van de planten. Ik kan me voorstellen dat er tientallen mensen zijn die elk proberen de kwaliteit omhoog te brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

In de hoofdstad Changchun (hoofdstad Jilin) is het nu tussen -4 en -11 C, terwijl in Kumming (Yunnan) is het nu tussen 15 - 19 C.De planten bij jou moeten wel een kortere bloeitijd hebben.De planten uit Yunnan hebben een bloeitijd tussen de 10-12 weken, ook een snelle bloemontwikkeling, maar goed resistent tegen schimmel.

Zijn die planten bij jou goed resistent tegen schimmel.Ik weet niet hoe het zit bij jou zomers (hoge luchtvochtigheid of droog)!

Zit jij toevallig ook niet in de buurt van ginseng-plantages? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, je kunt hier 100 jaar oude ginseng kopen. verzamelobjecten zijn dat.

Het is hier behoorlijk droog. Weinig regen en veel stof.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Behoorlijk droog, dan zou je verwachten dat je er planten tussen heb zitten met een behoorlijke harsproductie en dat hoeft niet direct een hoog THC-gehalte te zijn, maar een beetje te vergelijken met planten uit Libanon of Afghanistan.Ook een behoorlijk droog klimaat heb je daar.

Zijn er hier in Nederland wel eens van die planten geteeld, want ik ben benieuwd naar de schimmelgevoeligheid van deze soort.Weet je daar iets van?

 

100-jaar oude ginseng, helaas kan je die niet over de grens meenemen.Ginseng staat vermeld op de internationale Cites-lijst.

Een Chinese kennis had een keer ginseng meegenomen hiernaar toe vanuit China, €1500,- boete.Geen kattepis. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus daar hoef ik geen geld in te steken. hahaha. Ik dacht net "beter dan aandelen tegenwoordig"... kan ook al niet meer.

hjm heeft ze in nederland geteeld...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ni Hau,

Ginseng ipv aandelen, hmmm.Ik ken nog een bedrijf uit Zhejiang die ginseng verkoopt organisch geteeld, maar er is meer vraag naar Gou qi zi / Goji - Lycium barbarum, kleine rode besjes uit Ningxia geweldig voedzaam en gezond(libido verhogend o.a), misschien vandaar zoveel Chinezen. B)

Ik kan op dit moment geen topic vinden met jouw zaden hier in Nederland geteeld, maar hoe homogeen zijn die planten daar.Ik had hier zoals eerder vermeld Chinees (Yunnan) zaad uitgestrooid en ik heb hierbij nog nooit zoveel verschillende pheno´s bij elkaar gezien, niet echt uniform, maar wel lachen zo je eigen bos te creeren.

Hoe zit het met de geur van die planten. Ik las iets in een andere topic van je over een sigarengeur.Cubaans!!! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo die chinezen zetten maar wat neer daar, die bejatten elkaar blijkbaar niet. Mijn PP is uit het veld gejat dit jaar. Ik ga volgend jaar een betere plek zoeken en ook die chinese rassen en kruisingen daarmee proberen. Heb een aantal zaden van HJM gehad B) en ben zeer nieuwschierig. Heb eigenlijk geen idee welk origine deze zaden van hem hebben(HJM ? mocht je dit lezen) Heb toen ik ze kreeg niet echt begrepen dat china dus blijkbaar meerde soorten heeft. Heb ook een soort uit vietnam gekregen van een goede kennis gelabeld Lieuh Han. Een 100% sativa met een goede THC productie naar ik heb begrepen, deze wil ik binnen gebruiken voor kruisingen met een ander landras. Ben daarvoor geintereseerd in Columbia Red(punta roja) en probeer ook deze zaden te bemachtigen evenals Kerala uit india. Hoop hier een leuke combi uit te halen.

 

@whitetooth:

 

Van die chinese soort zou ik graag willen weten als ik daar een F2 van zou maken en dan weer een F3 zouden ze generatie op generatie niet beter in thc gehalte worden als ik daarop selecteer. En heb je er ook een idee van wanneer die dingen hier in Nederland ongeveer klaar zouden zijn. Ik denk zelf dat ze wel eens eerder klaar zouden kunnen zijn dan in china maar das een vermoeden wellicht kun jij daar meer over vertellen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello boy’s en ook de girls natuurlijk. Voor’k op me flikker krijg.

 

Maar goed. Ik heb ook van die inmiddels bijna beroemde China zaden weten te bemachtigen.

Om eens te zien hoe ze het hier zouden doen heb ik er 3 in het kastje laten kiemen, iets laten groeien. Ze hebben ongeveer 3 weekjes binnen gestaan.

Toen naar buiten achter in’t veld. Toen ze naar buiten gingen waren ze +/- 15 cm. Ik heb er voor de vergelijking nog een WWtje tussen gezet.

Het volgende gebeurde:

De groei zat er ondanks het slechte weer goed in. De WW bleef sterk achter in groei. Kan natuurlijk toeval zijn, kleintjes heb ik binnen ook wel eens. Ik weet het een goeie spiegel is het niet maar ik ben ook geen academicus dus hier moet je het mee doen.

 

De Chineesjes hadden strek neigingen en gingen de lucht in. Het moest uit de hoogte gaan komen, breedte zat er niet in.

Ze hebben totaal van half mei tot begin oktober buiten gestaan. Bloei was in het begin van september te zien. Topjes begonnen volop te verschijnen.

De regen heeft al met al roet in het eten gegooid. Na ongeveer 4 week bloei begon er een beetje top rot te komen in de Chineesjes. De WW daar in tegen had nog geen rot. De rot was nog binnen 10 minuten te verwijderen. De week er op was er veel rot te zien in de Chineesjes. Niet meer binnen 10 min te fixen. De WW was inmiddels ook een beetje gaan rotten. Een paar dagen later heb ik alles omgehakt en uit gezocht. Wat nog goed was gaat mee in de knip afval, volgende ronde met een beetje ijs (je weet wel).

Kijken of het een beetje extra hash oplever in de zeef.

 

Nog even in het kort de opstelling:

Tussen achter en voor de brandnetels. In het relatief open veld. Paar boompjes struikjes in de omgeving.

Ze stonden naast elkaar, chinees, WW, chinees, chinees.

 

De bedoeling was om te zien of ons klimaatje nog invloed had op de smaak. Aangezien WT het omschrijft als sigaren smaak. En om te zien of er enige rot-bestendigheid in zou zitten.

Dit laatste is volgens mij niet het geval aangezien ze 1 ½ week eerder onder gelijke weer omstandigheden gingen rotten dan de WW.

Ik heb er nu nog eentje binnen staan waarvan ik het geslacht nog niet weet dus wellicht een follow up op dit verhaal.

 

E.e.a voor diegene die ze ook had staan, ook omdat ik beloofd had een verslagje te plaatsen (dus bij deze) maar wist ook niet waar ik het anders kwijt moest. Misschien ook geinig voor WT (hebbie nog vloei genoeg ;-) of zit je in NL op het moment) zie je nog iets terug van je Chinese wereld reizigertjes.

 

Zo ik post niet vaak maar als ik iets post is’t een lap.

Groet,

Ace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik heb WT onlangs (Sweet Tooth x WW) x China F3 gestuurd, om verder mee te gaan. De origineele kreeg ik van zijn hand.

Ik heb verder ook de volgende kruisingen gemaakt:

 

(china x [WW x ST]) #1 x Santa Maria F7 (F2)

(china x [WW x ST]) #2 x Double Fun (F2)

Het doel hier was de sigaren geur achter de fruitigheid van SM en DF weg te drukken.

 

Beide bovenstaande heb ik onlangs ingekruist met Big White man. Nog zien wat dat voor zaden opleverd.

Het doel hier was de opbrengst wat te kietelen.

 

Uiteraard heeft dit alles een groter doel. nl De snelheid en ziekte resistentie van dit landras inkruisen in onze moderne vaak wat zwakke westerse soorten.

 

En vergeet het belang van hobby'en niet. B)

 

Ik heb nog enkele zaden voor wie echt serieus geïnteresseerd is in deze soort en er ook mee verder wil.

Dus niet gewoon voor de heb, daar zijn he er te weinig voor.

 

Dus als je deze genen wil om verder te kruisen, PM maar.

 

Groetjes, zeker aan WT, hij is dit immers begonnen, Alaaf, HJM

 

 

ps Ik zie hem als sativa, misschien dat ik hem nog eens inkruis met ToendraMist. (R.i x Velebit)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht net ook dat je hem mss wel kon kruisen met de toendra mist, ik heb ondervonden dat deze toch een pak sterker is dan de chineesjes, ik denk dat ik binnekort toch een klein zaadkweekje ga doen met je china x santa en de toendra.

 

Btw nog een klein vraagje hjm, ST, welke strain is dat?

 

Oh en ik had weinig verschil in pheno bij de 5 zaadjes dat ik al heb ontkiemt, zag er ideaal uit voor een sog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Barney's Farm Cannabis Seeds - Sweet Tooth (10 Seed Pack)

[barneys-st] £38.99

 

 

 

 

 

Barney's Farm Cannabis Seeds - Sweet Tooth (10 Seed Pack)

 

This is the ultimate Sativa/Indica hybrid. It's a high yielding, sweet and powerful plant that gives a perfect blend of both a high and stoned effect. The farm's nursery has taken great care to produce the very best stable seeds from this multi-award winning beauty.

 

Type: Indica/Sativa

Plant Height: Medium

THC: 15-20%

Flowering Time: 8-10 weeks

Yield: 350-450 gr per m2

Harvest Month: September - October

All seeds come in original dealers pack and are stored at optimum temperatures. If the seedbank has an official

 

Deze is door White Tooth gekruist met WW. Deze kruising is de basis voor de China kruisingen.

Niet verkeerd dus.

 

Hier de TM inkruisen moet haast wel goed uitpakken, al weet je het in deze handel nooit. Maar dat houd het leuk.

 

Succes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

geweldig dit.

Schimmelresistent is ie dus niet. Logisch omdat ze hier heel droog staan. Maar misschien is er een ander voordeel te behalen. Het is in principe vogelzaad, maar omdat je weet dat ze allemaal van dezelfde oorsprong zijn valt ermee te werken.

 

de wwxST was geen stabiel zaad. F2, dus daar zitten verschillen in. Stuifmeel van lokale planten dat binnenwaaide zorgde voor de chinese kruising.

Daarvan heb ik op het moment nog een zaad of 50, van een andere moeder.

Ook zijn er weer originele volbloed chinese zaden verzameld. een stuk of 200. De genetica is dus nog steeds in ruime mate aanwezig. 100 % sativa met van die bosjes met aartjes bovenop. lokaal gebruikt om zaad mee te produceren en er wordt een hash van gemaakt. Deze week voor het eerst een redelijk lokaal stukje hash geproefd. Het gros is de moeite van het roken alleen waard bij gebrek aan iets anders.

 

Ik ben nog niet bezig met de kruisingen die hjm me stuurde. Dat wordt een projectje voor na mijn huidige kweek. Ik kan wel zeggen dat de kruising [wwxst]xchinees X DF erg lekker smaakte. Ik heb geprobeerd deze weer te kruisen met DF, maar het stuifmeel was toch net iets te oud. de zaden zijn niet aangeslagen.

 

In theorie zouden deze genen iets toe kunnen voegen. Het moeilijke is om de voordelen te vinden. De zoektocht is naar de feno die anders smaakt, eerder bloeit, langer kan blijven staan, of iets dergelijks.

 

oh, de Sweet tooth#3 kwam geloof ik van nirvana. Die is in amerika met WW gekruist door een amateur zoals ik en door zijn broer meegenomen naar China. Die zaden zijn dus gekruist met chinezen. Hjm heeft daar in Nederland weer mee lopen spelen, en verschillende versies zijn nu dus weer in china om verder bewerkt te worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ni Hau allemaal,

 

Geweldig dit iedereen aan de slag met de Chinezen, zodat het binnekort hier als lokaal onkruid voorkomt. B) In principe heb ik wel interesse in de pure Chinezen om hiermee een kruising te maken met Nepalese Jam van Aceseeds.Deze soort is goed bestendig tegen nat weer zonder dat je overladen wordt met schimmel.Deze soort is namelijk ook langere tijd gekweekt in noord-west Spanje. Dit gedeelte van Spanje heeft nml ook een nat klimaat zoals Nederland.Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van WW, heb hem 10 jaar geleden ook gehad niet echt resistent tegen schimmel.Wanneer ik nu hoor dat de Chinezen lokale hash maken van die planten, dat is helemaal geweldig, voor je het weet ben je zo stoned ga je van zelf Chinees lullen.Klopt het trouwens dat ST een kruising van Afghani, Nepalese & Hawaiin is.? B)

 

Hier een foto van een Chinese pheno uit Yunnan die echt een sinaasappel/mandarijnen geur verspreidde, foto is half october genomen.

 

gallery_16467_4905_400903.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ej elmanito, dat ziet er idd een lekkere plant uit, en een mandarijntje klinkt ookwel lekkerder dan een sigaar B)

Lets all smoke the MA (of hoe je weed in het chinees dan ook spelt B))

 

Owkey, Ik heb nog 10 zaadjes van de zaadjes die hjm mij ooit es heeft gestuurt:

5 keer Toendra Mist x Santa Maria en 5keer [china x (ww x st)] x Double fun.

 

Ik heb vandaag de 5 chineesjes te ontkiemen gelegt, nu een vraagje aan de mensen die hier al meer ervaring mee hebben. Ik ga uiteindelijk 1 vrouwtje toelaten imet een mannetje. De rest gwn afbloeien. Maar zal ik als man ook de china gebruiken of zou ik proberen de toendra mist ook te ontkiemen en hiermee kruisen?? Dat zou je dan Chinese Mist of Chinese Toendra kunne noeme :)

 

Thx anyway

Peace~

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe jah maar je zegt toch MA? ale jah, welke exacte klank weetek ookni, ma was ook een vraagteken, toch? dus Ma mA is dan, wiet?? klopt toch, niet?

 

B) :) B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Pin yin naam is Ta Ma met de bijbehoordende Chinese karakters.Nu over de kruising, ik neem aan dat al die kruisingen F1-hybrides zijn.

Ik zou een China man kiezen met als resultaat veel verschillende pheno' s B) en daaruit de beste kiezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...