Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Pookanoontje

Igrow Betrapt ;) Gewoon In De Bouwmarkt Te Koop Maar Dan Kaal.

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben niet geheel nieuw hier maar mijn oude account (pookahontas) kreeg ik niet meer aan de praat.

 

De interesse in een mooi verplaatsbaar plug and play systeem kennen we allemaal, net als alle gebreken van de Igrow kweekboxen (lampen niet kunnen verplaatsen, te weinig afzuigkappaciteit, 1x per jaar hun in je huis laten om alles te laten vervangen etc etc etc)

 

Daarnaast zijn ze veel te duur voor wat ze bieden.

Wat nou als je zelf is zo'n losse kast kunt kopen voor 325 euries en je matteriaal afstemd op je eigen wensen?

 

Ik heb bij een grote bouwmarkt exact dezelde Igrow boxen gezien maar dan natuurlijk als opbergschuurtje voor je tuingereedschap :offtopic

 

eerst even een foto voor de overtuiging:

 

image233klaaruo4.th.jpg

 

Hang hierin 2 600 watters een 1000 kuubs filtertje met een 1500 afzuigslak en je bent al een heel end opweg!! IGROW verkoopt overigens alle matterialen zoals bv het boxsysteem ook los!

 

Voor 245 euro heb je dus 6 zwarte bakken waarvan 1 met vlotter en 6 witte bakken voor je kweekmedium...

 

Ik ben benieuwd of dit het igrow systeem weer wat aantrekkelijker maakt.. Zeker goedkoper dan het orrigineel, en helemaal naar eigen wens aan te passen.

 

LET OP DE AFMETINGEN VAN DEZE KAST IS EXACT GELIJK ALS DIE VAN DE ORRIGINELE IGROW!!!

 

 

image240mb1.th.jpg

 

Nog een foto van de binnenkant

 

image234xi5.th.jpg

 

Let op de ventilatieroosters die hir ook al orrigineel geplaatst zijn :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjesus man er gaat een hele wereld voor mij open dat ik daar niet eerder aangedacht had, nu ga ik echt

niet meer 2000 euries betalen voor die igrowkasten.

 

thanks voor je advies

 

groeten,

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

De maten zijn wel buitenmaten; effectief heb je een kweekoppervlakte van ongeveer 1,4 m2. Hiervoor zou 2 x 400 watt genoeg moeten zijn. Ik zou ik zeker geen 2 x 600 watt ophangen i.v.m. te verwachten temperatuurproblemen, iets wat je vaak hoort bij deze kasten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt! 2 x 400 is ook een optie. Maar dat temperatuurprobleem van de orriginele IGrow viel voornamelijk te wijten aan de beperkte afzuigcappaciteit.. (slechts 500 kuub)

 

Niet voor niks zeg ik ook: geheel in te richten naar eigen smaak, dat is juist het verneukeratieve van Igrow.

One way only! En ook nog is afhankelijk van hun zijn voor het vervangen van filters e.d.

 

1x 1000 W is natuurlijk ook een optie, koop gewoon bij de bouwmarkt voor 325 zo'n kast en richt hem zelf in!

 

 

 

Jij heb zojuist het wiel nogeens uigevonden. :offtopic

http://www.ago-tuintechniek.nl/?page=shop/...mp;category_id=

 

Toch bedankt voor de info :D

 

Laat me raden... jouwn mobiele nr is 06-11103235?

 

haha nee geintje, zeker ook de moeite waard!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plastic blijft toch een moeilijk te bewerken iets om zomaar helemaal om te bouwen.

Ik ben er wel vrij zeker van dat sommige handige klussers dit perfekt lukt.

Een kweektent is dan een veel betere optie als je mijn mening wil.

 

groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wie heeft jou wat gevraad esco:D:P ( grapje hoor maar je vroeg erom als je mij mening vraagt:P )

 

het boxje zelf is wel een end goedkoper en stukken beter als je hem zelf kan aanpassen.

 

2x 600 zou ook wel meoten lukken zeker met een grotere afzuiging enzow en in de winter koelt het tog zwaar af.

 

je zou het mischien ook neer kunnen zetten als tuinhuisje bouwt er iets simpels van hout omheen en voila je hebt dat ding ook niet in je huis stan stuk brandveiliger natuurlijk woont neit iedereen zo dat ze het open en bloot neer kunnen zetten maar er zeker volgens mij zeker opties.

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

112x144x203.

 

Vind zelf die kaste beter als een tent, als we toch gaan zeiken, hahah

Echt makkelijke kasten en stevig.

 

Als je 900 uit geeft heb je de kast van je leven.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

Ik wil deze week beginnen met kweken maar ben er nog niet uit of ik een igrow ga bestellen. Zoals hier beschreven staat is het idd geldklopperij. wat moet zoiets kosten als je het zelf gaat maken dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

Ik wil deze week beginnen met kweken maar ben er nog niet uit of ik een igrow ga bestellen. Zoals hier beschreven staat is het idd geldklopperij. wat moet zoiets kosten als je het zelf gaat maken dan?

 

hela,

je hoeft zeker geen I/grow senior te bestellen, ik heb er nog wel 1 staan.

zelf ben ik er namelijk helemaal niet te spreken over, de opbrengst is niet slecht, maar de helft van de planten halen het niet, ivm de temperatuur.

ik ga tenminste zelf iets maken. :offtopic :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tent is ook erg mooi, maar je moet wel kijken wat je kan plaatsen in de ruimte die je hebt.

Als je kamer 170 cm breed is kun je geen tent plaatsen met dezelfde cappaciteit als dit hok...

Maar dit is geen tent vs hok topic!! :D

 

Wil je alle apparatuur erbij die Igrow ook leverd voor die 2100 euro? ja dan ga je al gauw naar de 1600 euro denk ik, tel maar is op, voeding, ph/ec meter, grow bakken,lampen, filter, slak, pompje's, slangetjes, etc etc etc. Maar dan heb je hem dus al velen malen beter dan de orriginel en nog goedkoper ook :D

 

Gaat mij erom dat Igrow onvoldoende leverd voor het geld wat ze ervoor vragen, ik weet zeker dat je voor 1500 euro een veel beter samengesteld hok hebt dat de Igrow senior.. Ohja ook mooi is dat er gewoon een koppelstuk te koop is voor 250 euro om dit type tuinkasje :wOOt te vergroten naar voormaat Igrow XL :offtopic

Edited by Pookanoontje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laat me raden... jouwn mobiele nr is 06-11103235?

 

haha nee geintje, zeker ook de moeite waard!

 

Haha gelukkig niet, maar schrok wel voor ik het had gelezen :offtopic

Kwam deze een keer toevallig tegen. Stond een tijd geleden elke keer als eerste hit in google

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je 900 uit geeft heb je de kast van je leven.

gr ert

 

is dat niet een tikkeltje , te veel van het goede ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is trouwens de Keter XL kast die Igrow gebruikt. En bij de de keter XL, krijg je er ook nog planken bij B)

 

Wat mij eigenlijk wel aanspreekt is de blusinstallatie die ingebouwd zit in de Igrow kast. enige nadeel is dat de lampen vast in het plafond zitten.

 

En voor de rest is het plastic van de keter kast makkelijk te bewerken, gewoon schroeven in draaien, het plastic is dik genoeg.

 

Dus als je geld wilt besparen, probeer 2e hands zo'n keter kast te kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek nu voor de eerste keer in zo'n kast. Ben wel tevreden. Nu heeftn maat van mij een variant op de kasten van igrow. Hij heeft een "Casa Box". Deze worden verkocht door een bedrijf uit maasbree. Voor 1800,- euries ben je eigenaar. Inclusief meters, voedingssyteem enz. In mijn ogen een betere kast als die van igrow. Je hebt 2 cooltubes, dus in hoogte te verstellen. Ik zit te kloten met houten schragen om te verhogen, ipv lampen te laten dalen. Verder zit er in de zijkant een ventilator. Geen termostaat maar de ervaring leert dat in de kast van die vriend van mijn een constante temperatuur is van 28,3 graden. Hij draait met die kast minimaal 650gram(1x) maar vaak zit hij rond de 800-900gram.

 

Er is niks te vinden over deze kasten op internet, maar in mijn ogen een betere kast dan de igrow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...