Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

knipketeltje

Werkt De Bevochtings Apperaat Wel..

Recommended Posts

he beste mensen was bij de grow shop en daar hadden ze een bevochtigings apperaat staan maar nou zoek ik mensen die daar al ervaring mee hebben en weten of dit wel werkt wat ik ook een beetje raar vind is dat er 2 liter water ingaat maar is die dan niet zo leeg alvast bedankt mvg .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf gebruik een boneco, met een tank van een liter of 3 daar doe ik de gehele dag mee, hangt er een beetje vanaf hoe hoog ik de hygrostaat zet.

 

Hij verspreid een fijne mistnevel en is dus niet in een keer leeg zoals jij denkt.

 

Je kunt ook van de membramen gebruiken maar daar ben ik zelf niet zo weg van.

 

groeten,

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

het lijkt me toch een beetje aan kleine kant, zo'n 2ltr reservoir'tje....

Ik gebruik zelf nu een venso mist-fan, daar kan 4 ltr in en gaat niet de hele 12 uur mee....

 

Nou heb ik wel 6x600w hangen, dus ik mot dat ding wel op volle toeren laten draaien.. :specool

 

Ik heb ook eens met zo'n koude vernevelaar gewerkt, die zijn vet!, + JE KIEST JE EIGEN RESERVOIR!!

 

dwz. heb je altijd genoeg water ter beschikking!! pak een 90 ltr kuip, en stel je eigen hoeveelheid vast per cyclus.... (teveel is eigenlijk altijd beter, nu hoef je dat ding niet elke dag bij te vullen. Je krijgt er zo'n drijf-ring bij, zorg er alleen wel voor dat je niet op zo'n laag water-niveau komt dat hij de bodem raakt, je draait je vernevelaar dan voor bijna 100% kapot.(ding brandt dan door, hij heeft een externe transformator..)

 

zelf al 2x meegemaakt, knalde zo de bodem langs me kop!@ :wacko: nadeel: FOCKING DUUR!!(eentje met 3 membramen gaan voor ongeveer 50 euro(intratuin)

de met 5 membramen(ongeveer 2.5 ltr per uur!!) kost nu ongeveer 120euro

je hebt ook nog de 10-membramige...die slaat je zo 200 euri uit je broekzak!! creeert wel een HEFTIG WOLKENDEK, :smoke

 

kweek ze....

Share this post


Link to post
Share on other sites
he beste mensen was bij de grow shop en daar hadden ze een bevochtigings apperaat staan maar nou zoek ik mensen die daar al ervaring mee hebben en weten of dit wel werkt wat ik ook een beetje raar vind is dat er 2 liter water ingaat maar is die dan niet zo leeg alvast bedankt mvg .....

ok he bedankt voor je reactie....

 

Ik zelf gebruik een boneco, met een tank van een liter of 3 daar doe ik de gehele dag mee, hangt er een beetje vanaf hoe hoog ik de hygrostaat zet.

 

Hij verspreid een fijne mistnevel en is dus niet in een keer leeg zoals jij denkt.

 

Je kunt ook van de membramen gebruiken maar daar ben ik zelf niet zo weg van.

 

groeten,

 

BZ

ok he bedankt voor de info....

 

het lijkt me toch een beetje aan kleine kant, zo'n 2ltr reservoir'tje....

Ik gebruik zelf nu een venso mist-fan, daar kan 4 ltr in en gaat niet de hele 12 uur mee....

 

Nou heb ik wel 6x600w hangen, dus ik mot dat ding wel op volle toeren laten draaien.. :D

 

Ik heb ook eens met zo'n koude vernevelaar gewerkt, die zijn vet!, + JE KIEST JE EIGEN RESERVOIR!!

 

dwz. heb je altijd genoeg water ter beschikking!! pak een 90 ltr kuip, en stel je eigen hoeveelheid vast per cyclus.... (teveel is eigenlijk altijd beter, nu hoef je dat ding niet elke dag bij te vullen. Je krijgt er zo'n drijf-ring bij, zorg er alleen wel voor dat je niet op zo'n laag water-niveau komt dat hij de bodem raakt, je draait je vernevelaar dan voor bijna 100% kapot.(ding brandt dan door, hij heeft een externe transformator..)

 

zelf al 2x meegemaakt, knalde zo de bodem langs me kop!@ :offtopic nadeel: FOCKING DUUR!!(eentje met 3 membramen gaan voor ongeveer 50 euro(intratuin)

de met 5 membramen(ongeveer 2.5 ltr per uur!!) kost nu ongeveer 120euro

je hebt ook nog de 10-membramige...die slaat je zo 200 euri uit je broekzak!! creeert wel een HEFTIG WOLKENDEK, :D

 

kweek ze....

he bedankt voor de info..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zelf gebruik een boneco....

Je kunt ook van de membramen gebruiken maar daar ben ik zelf niet zo weg van.

In een Boneco zit toch ook zo'n membraan?

Of is dat toch van een ander soort?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, is hetzelfde principe alleen wél beveiligd en met hygrostaat en regeling van de fan die de mist verspreidt. In een klein kastje is dat zat. Bovendien zit er in de boneca een anti kalk patroon, dat moet je wel regelmatig verwisselen maar komt ten goede van de levensduur van je vernevelaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...