Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GROEN043

Camouflage Luchtafvoer

Recommended Posts

Na een korte proef lijkt dit absoluut NIET te werken.

 

Topic mag verwijderd worden.

 

mocht iemand nog een tip hebben om je warmte-afvoer te camoufleren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed, we zullen nog heel even wachten tot de poster uitlegt wát er niet werkt want klaarblijkelijk gaat hij er vanuit dat we allemaal persoonlijk van zijn situatie op de hoogte zijn. Dus wat is het probleem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn excuses,

Nadat ik een na een paar haze-pijpjes was gaan brainstormen over de warme lucht in de winter

die de uitblaas geeft, kwam ik tot het idee om de uitblaas in een kliko-bak te laten komen die ik dan aan 2 kanten vol met kleine gaatjes had geboord. en dat zo de warme lucht zich eerst met koude lucht zou mengen

voordat de lucht de kliko zou verlaten enzo wat minder zichtbaar zou zijn.

 

:smoke een totaal niet functioneel plan

 

ik had er zelfs een tekeningetje bijgemaakt

http://www.wietforum.nl/uploads/1193173452...9_3390_3662.jpg

:specool

 

 

beter ga ik niet teveel meer brainstormen na het :wacko:

sorry voor het openen van dit topic

 

of er moeten nog goede tips zijn om deze warme lucht te camoufleren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wacko: Dan was je wel heel erg stoned......

 

p.s. leuke buurvrouw :smoke

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dan , genoeg lol.....

 

hoi GROEN 043

 

je wilt dus je afblaas camoufleren....

 

1) je huis in?

2) lucht eerst koelen?

3) misschien een bestaande schoorsteen aanwezig?

 

Greetz CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het systeem is misschien wat belachelijk, maar het principe wordt al jaren met succes toegepast bij het energiezuinig maken van woningen. Bij een goede isolatie moet je ook goed verluchten, en meestal wordt bij die verluchting de warmte van de lucht teruggewonnen met een warmtekoppeling.

 

Ik ben nu niet in de stemming er een prentje bij te zoeken maar dat kun je zelf misschien ook wel. De meest efficiënte manier is het werken met tegenstroom, ipv gekruiste stromen waar vroeger mee gewerkt werd. In de praktijk komt dit erop neer dat uitgaande lucht doorheen megaveel kleine buisjes met een bijzonder dunne wand doorheen de ruimte gaan waar de binnenkomende lucht doorkomt, of net andersom natuurlijk. De lucht wordt niet echt vermengd, maar de warmte wordt wel gewoon door convectie doorgegeven.

 

Het grote probleem is dat je zulke installaties moeilijk kan doe-het-zelven, dus wordt het hele zaakje eigenlijk onpraktisch. Hetgeen wat volgens mij het meest in de buurt zou komen is de uitgaande lucht door een zo lang mogelijk buizenstelsel (met zo dun mogelijke wanden: denk ongeïsoleerde flexitube) doorheen de ruimte waar je je inkomende lucht uit binnentrekt laten lopen. Door de lengte die je nodig hebt om genoeg convectieoppervlak te verkrijgen wordt het dan weer een bijzonder dure operatie.

 

Mvg

 

 

Rookbommetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie sympathieke reactie,

:smoke

 

 

@CannaDanny

 

1) Gaat niet, hok komt in schuur in de tuin +/- 10 meter van het huis.

2) Ik heb helaas maar 2 stroom groepen tot mijn beschikking in de schuur

1 groep voor alleen mijn hokjes (wil er 2 hokjes van maken van 2x 400 watt)

en 1 groep die ik moet delen met wat dingen in de tuin (licht, waterornament en nog wat kleine dingen)

En de lucht koelen gaat me best wat stroom kosten volgens mij en dat heb ik niet.

3) Niet aanwezig

 

@Rookbommetje

Klinkt leuk, maar zo'n project in mekaar knutselen is niet aan mij besteed en een dure operatie, tjsa

liever niet.

Ik ben nu al zo'n 700 euro kwijt en heb tot nu toe alleen een waterleiding aangelegd en mijn meterkast laten vernieuwen :wacko:

 

 

 

Zou het misschien mogenlijk zijn om de uitblaas te verdelen, bv door middel van een buis 2a3 meter over de grond te laten lopen en die vol met kleine gaatjes boren zodat de warme lucht verdeeld in de open-lucht wordt verspreid, of zou de warme lucht gewoon in het begin van de buis naar buiten gaan en niet tot aan het einde van de buis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...