Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Albi

Growen In Een Pc-kast

Recommended Posts

Oké, ik heb mezelf een lege pc-kast gevonden, ventilatortjes, maar nu moet ik nog wat inslagen.

 

1)Wat voor spaarlamp gebruik ik het beste in de PC-kast? Qua wattage en zo...

 

2)Wit maken of van die reflecterende folie?

 

3) kan ik gewoon substral plantenmeststof voor bloeiende planten gebruiken? (als meststof)

 

4) heeft er iemand mss een kweekschema voor lowryders? Ik heb trouwes de lowryderzaadjes van sannie's shop besteld :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oké, ik heb mezelf een lege pc-kast gevonden, ventilatortjes, maar nu moet ik nog wat inslagen.

 

1)Wat voor spaarlamp gebruik ik het beste in de PC-kast? Qua wattage en zo...

 

2)Wit maken of van die reflecterende folie?

 

3) kan ik gewoon substral plantenmeststof voor bloeiende planten gebruiken? (als meststof)

 

4) heeft er iemand mss een kweekschema voor lowryders? Ik heb trouwes de lowryderzaadjes van sannie's shop besteld :wacko:

 

1)Als het mogelijk is gewoon TL buizen gebruiken, over de gehele lengte van de PC kast, dat moet volgens mij wel gaan passen, probeer er in ieder geval 3 in te hangen, hoe meer hoe beter eigenlijk. Je fans kun je bijvoorbeeld onderaan doen en bovenaan, aan dezelfde kant, de fan onder blaast naar binnen en de fan boven blaast naar buiten. Als een TL niet past dan zou ik 4x de zwaarste spaarlamp ophangen die je vinden kunt, 4 fittingen monteren dus. Dan heb je iig 60W of meer.

 

2)Ik zou voor reflecterende folie gaan, aluminiumfolie is hier prima voor :smoke, op deze manier komt zeker 80% van al je licht ook daadwerkelijk op de photoreceptoren van de plant.

 

3)Het kan natuurlijk wel, maar beter haal je bij sannie even goede voeding, dat hoeft niet veel te kosten, een fles voeding van een liter kan je zeker 5-10 kweekjes mee doen in een PC-kast.

 

4)Kweekschema heb je niet nodig, beter probeer je zelf wat uit en dan kom je er wel, als je op aarde kweekt heb je eigenlijk geen voeding nodig, bij lowryders nog minder omdat deze helemaal niet oud worden, hou er wel rekening mee dat je een zo groot mogelijke aardebak moet hebben, ik noem hier nu aardebak omdat dat misschien het makkelijkste is, gewoon één bak maken waar je al je plantjes in zet, ik zou er in een PC kast 4 per keer neerzetten met als doel er 2 over te houden, nu kun je er met lowryders misschien 6 in zetten omdat ze toch niet echt groot worden. Met een plantje kun je beter te weinig dan te veel voeding geven, bij aarde hoef je eigenlijk niet bij te voeden, alleen misschien omdat je waarschijnlijk geen grote potten hebt.

 

Ik heb ook Lowryders onder TL, kijk maar even naar mijn verslag, misschien pik je daar nog iets van op.

 

Groetjes, kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je willen growen in een pc kast?

 

stealth, ja ok maar dan heb je ook maar een paar vierkante cm....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil het in een pc-behuizing doen omdat: 1) ik in België woon en het hier zowiezo strenger is voor kwekers

2) voor het geval dat mijn kotbaas langs komt (ik zit op kot) wanneer ik er zelf niet ben, hij het niet te snel zou doorhebben...

 

Even over die voeding? Dus als ik ze in potgrond zet is het eigelijk niet eens nodig om ze bij te voederen?

Kan ik gewone grond van hier gebruiken? Ik woon in de rupelstreek en dat is zowat van de beste grond denk ik die in België te vinden is :wacko:

Desnoods kan ik de grond ook wat vermengen met humus of zou dit nniet zo'n slim idee zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2) voor het geval dat mijn kotbaas langs komt (ik zit op kot)

 

En denk je dat die dat niet ruikt dan? waar wil je in godsnaam je filter hangen dan?

 

Kun je niet beter een mooie kleerkast ombouwen of zo en die afsluiten?

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites
En denk je dat die dat niet ruikt dan? waar wil je in godsnaam je filter hangen dan?

 

Kun je niet beter een mooie kleerkast ombouwen of zo en die afsluiten?

 

Just4Fun

 

Ik heb zowiezo ook nog wierook met cannabisgeur liggen en ik ga er ook een carbonfilter insteken...

Ik heb ook niet de plek voor NOG een kleerkast :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben vandaag begonnen aan de bouw van de pc-kast :wacko:

Ik heb vandaag de tl-lampen aangesloten op stekkers zodat ik ze meteen in het stopcontact kan steken.

Zodra ik wat foto's heb kunne trekken post ik ze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel TL's heb je ? Kortom, hoeveel watt aan TL licht per vierkante meter...

 

Mijn setup heeft 640W TL ligt per vierkante meter, werkt prima maar is misschien een beetje veel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het niet juist, maar mijn 2 tl's tesamen zijn hetzelfde als 80watt aan gewone lampen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geur wordt het lastigste punt.

Benieuwd!!

:wacko:

Groeten,

Anne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu zat ik t zien voor een ventilatortje, maar kom ik terecht bij een cpu-koeler...

Is het hiermee ook te doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorry maar geloof me dit gaat echt nie werken :smoke :wacko:

 

Die cpu-koeler?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op icmag.com zijn er een paar gasten die mooie pc-kastjes hebben! Check de link!

Het zijn leuke voorgroeikastjes!

Gr. BleZZzZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gloeilampen hebben 1/12e van de lichtobrengst van een hps lamp. Dat wil zeggen dat toch wel erg weinig licht is. Tl buizen hebben minder lichtopbrengst dan een hps (ongeveer 9/12e) maar hebben wel een beter spectrum, evenveel watt komt het ongeveer op hetzelfde neer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op icmag.com zijn er een paar gasten die mooie pc-kastjes hebben! Check de link!

Het zijn leuke voorgroeikastjes!

Gr. BleZZzZ

 

weet ik, daar kwam mijn inspiratie van :wacko:

 

Gloeilampen hebben 1/12e van de lichtobrengst van een hps lamp. Dat wil zeggen dat toch wel erg weinig licht is. Tl buizen hebben minder lichtopbrengst dan een hps (ongeveer 9/12e) maar hebben wel een beter spectrum, evenveel watt komt het ongeveer op hetzelfde neer.

 

wat bedoel je daarmee?

Ik gebruik momenteel 2 tl-lampen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had het over 80W gloeilamplicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je had het over 80W gloeilamplicht.

 

Foutje! één tl lamp is gelijk aan 10 gloeilampen van 40watt...

Dus eigelijk heb ik 800 watt gloeilamplicht...Niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...