Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
chrizzie

Igrow Kast Grondig Gecustomist :) Veel Fotos

Recommended Posts

hey hey medenatuurliefhebbers

 

na 5 draaien vond ik het toch maar eens tijd om die kast grondig aan te pakken want hij is verre weg van perfekt lijstje problemen die ik ben tegen gekomen

 

1:tijdklok liep om de zoveel tijd niet meer goed errug irritant

2: groot probleem had elke keer mega hoge planten omdat ze als een gek naar het licht groeien zijn dit keer zeker nog 1.20 gegroeid nadat ik ze op 12/12 had gezet

3:stomste probleem van die hele kast is dat het plastic waar hij van gemaakt is doorschijnt niet echt handig voor een kweekkastje lijkt me zo.

4:je kan de 2 lampen niet onafhankelijk van mekaar schakelen ook niet echt praktisch leek me

 

maar dat is nu dus allemaal op gelost :) nou ja moet alleen nog de kast matwit maken aan de binnekant maar had geen kans meer vandaag om goeie verf te halen IEMAND SUGGESTIES welke verf ik daarvoor het best kan gebruiken want moet wel hechten op plasctic en mag niet te broos zijn want moet niet breken of zo :) dus als iemand suggesties heb heel graag zal zelf aan akryl grondverf te denken

 

gelukkig had ik speciaal voor deze dag de camera opgeladen want wou der dit keer wel een hoop fotos van maken voor jullie :)

heb helaas een einde aan het leven moeten maken vandaag van deze dames want zat beetje fluf in maar werd niks meer hadden allang iets heel lekkers moeten worden :( med_gallery_12877_3712_694855.jpg

:verrygood RIP

maar goed des te eerder kon ik der aan beginne had al een hoop dingen in huis

 

ok de dingen die ik der vandaag aan heb gedaan

 

vaste lampenkappen verwijderd en losse kappen opgehangen aan easyrollers

analoge klok der uit gehaald en digitale ingebouwd

schakelaars ingebouwd om de vsa appart aan te sturen

3 PC fans voor en tussen de lampen voor de verkoeling

heb al een actieve inlaat gemaakt met een 125mm rioolpijp met gaten en de passieve inlasten gesloten

CE goedgekeurde automatische 3 kilo blusser op gehangen in de kast zelf en boven in zit nog steeds het firopro syteem :)

voor de zekerheid ook maar een rookmelder der bij (bennie para, ben voorzichtig) :verrygood

ok hier komen de fototjes als iemand suggesties heeft graag :smoke

kast voor de operatie

med_gallery_12877_3712_1549391.jpg

 

 

kast open met de nodige onderdelen al los gemaakt :)

med_gallery_12877_3712_2150444.jpg

 

 

vsa's met de firepro syteem

med_gallery_12877_3712_2846727.jpg

 

 

digitale klok en de vsa'schakelaars al ingebouwd

med_gallery_12877_3712_2490399.jpg

 

 

eerste test JIPPIE ALLES WERKTE :) :wave: :smoke

med_gallery_12877_3712_2801849.jpg

 

 

kast weer dicht met de lampekabels naar buiten

med_gallery_12877_3712_2139741.jpg

 

 

kan het niet veiliger maken 2 brandsystemen en nog een rook melder ;) :P :innocent

med_gallery_12877_3712_634637.jpg

 

 

hoop dat dit het een beetje voldoende is om het een beetje koeler te krijgen weet nog niet wat me temparatuur gaat doen nu

med_gallery_12877_3712_1662919.jpg

 

 

gat voor de 125mm fan jaja dat lelijke folie gaat nog weg :wOOt

med_gallery_12877_3712_1477924.jpg

 

 

filters zijn nog mooi schoon :blink: pas vernieuwd :smoke

med_gallery_12877_3712_1322339.jpg

 

 

de schakelaars en de digiklok (i know had iets netter gemogen;)

med_gallery_12877_3712_1321141.jpg

 

 

nieuwe kappen nog met de folie derop ja ja heb het der al afgehaald :P

med_gallery_12877_3712_941666.jpg

 

 

med_gallery_12877_3712_1454078.jpg

 

 

en dit is het eindresulstaat :wOOt zal blij zijn als ik van die folie af ben

med_gallery_12877_3712_2161260.jpg

 

 

 

ben benieuwd naar jullie reacties en uiteraard ga ik de volgende ronde een leuk verslag der van maken wat de resultaten zijn hoop dak nu niet weer van die woudreuzen heb :wOOt

 

groeten chris

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je voor dat geld niet beter alles zelf doen en van 0 beginnen????

Share this post


Link to post
Share on other sites
kun je voor dat geld niet beter alles zelf doen en van 0 beginnen????

ja achter af had dat zeker beter geweest maar had die kast toch maar mischien dat ik ik een nieuwe kast met deze onderdelen ooit ga maken maar eerst kijen wat dit gaat doen

:smoke

groeten chris

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes aangepast hoor, je zal ze beter in toom kunnen houden met die verstelbare lamp. :smoke

enne brand daar hoef jij je niet meer druk om te maken lijkt het :wave:

 

Heb zelf ook aan een igrow gedacht maar toch zelfbouw gekozen.

Echter na wat omderzoek vind ik die kast bijzonder veel lijken op een veel voorkomende tuinberging(met uiteraard wat toevoegingen/aanpassingen) die je in veel winkels en websites voor een paar honderd kan kopen.

Voorbeeld

 

Dit is uiteraard de oorzaak van jouw puntje 2-het doorschijnen, het kastje is niet als kweekkast ontwikkeld

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hey foggy brain :smoke

da klopt dat je die kast herkent want zijn idd doodgewone ketler kasten met een aangepast dak maar toch blijf ik het stom vinden dat ze voor die kast zijn gegaan want als ik alles had gewetn van te voren dan had ik zeker zelf een hokje gebouwd want moeilijk is da niet moet alleen de tijd der voor nemen :wave:

maar voorlopig eerst maar eens zo proberen

 

IEMAND NOG SUGGESTIES VOOR DE VERF????

 

groeten chris

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chrizzie,

 

Die Maxlight kappen van I-grow zijn wel een stuk beter dan de gewone spiegelkappen. Maar ik snap wat je bedoelt, het is het een of het ander. Goed dat je er een blusser bij hebt geplaatst, want die firepro blusser van I-grow is alleen berekent op het dak gedeelte.

 

Leuk topic en leuke aanpassingen. Stuur de link even door naar I-Grow. Misschien dat ze er weer een verbeterde versie van hun eigen modellen op verzinnen. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lachen dat je er zo veel werk in stopt, petje af.

 

Ik had m verkocht en een nieuwe keter gevuld. Maarja dit is ook prima.

 

 

Goed gedaan Crisse

Share this post


Link to post
Share on other sites
...

IEMAND NOG SUGGESTIES VOOR DE VERF????

 

groeten chris

 

Ik zou ff bij de automaterialenzaak gaan kijken voor wat spuitbussen.

Kast is van Polypropyleen en o.a. veel autobumpers(bijvoorbeeld) ook.

Overigens staat op de bussen voor welke materialen het geschikt is.

 

Weet niet welke kleur het beste is, of mat of glanzend, maar gok op een matte witte kleur.

 

Laat je daar ff goed informeren voor de te gebruiken materialen, je zal je kast heel goed moeten ontvetten.(eventueel lichtjes opschuren is het beste :smoke, en daarna natuurlijk ontvetten)

 

Neem een goede kunstof primer(informeer bij de winkel) en doe daar eerst een dun laagje van in de kast.

Daarna neem je grondverf, want de meeste verf zal slecht dekken op die kast.

Daarna spuit je eventueel(voor een strakkere afwerking) nog een laag in kleur.

 

Maar ik zou gewoon wat latjes bevestigen in de hoeken van je kast en weer folie spannen op die latjes.

Rol ZW-folie=35 euro voor 50m2 dus als je het dan ook nog dubbel bevestigd heb je waarschijnlijk minder last van het doorschijnen van het licht als met verf, en ben je nog goedkoper uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben schilder :smoke

 

ontvetten,

 

kunstof primer halen en dan watergedragen lak 2 keer (vochtige ruimte)

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hey mensen bedankt voor de leuke reacties :blink:

 

heb potje grondverf gekocht en had nog bus plastic primer staan en had een matwitte spuitbus gehaald maar dat is niet z'n succes kost veel teveel om een lichtdichte laag te krijgen zo

maar probeer het nu met die grond verf en dan maar afwachten is op terpetine basis en met die plastic primer derbij moet het denk wel lukken :wOOt

 

ga der zo aan beginne post straks wel een paar fotos als het helemaal klaar is :wave:

 

en dan is het op jacht op een paar mooie dames geopend :smoke

maar wil dit keer de kast helemaal in orde maken

 

o voor ik het vergeet

die Maxlight kappen heb ik nog zijn die echt veel beter die ik nu heb zijn stuk groter maar als die echt veel beter zijn kan ik die altijd nog der inhangen:)

 

groeten chris en check vanavond nog maar eens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap alleen je probleem niet.

 

Ik heb eeb een paar keer met een igrow gedraaid, de echte en keter kasten(waar mijn voorkeur naar uit gaat) en als je gewoon netjes langs de randen je folie snijd en dit met ducktape overlapt en dan met een Tacker vast niet ziet het er netter uit als wat je nu gaat doen. Dan is ie echt ligt dicht, en zit alles vast.

 

 

Ik heb het niet op verf in zo,n kast.

 

De dikkere delen in de kast laten z ie zo geen licht door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou die kappen van Maxlicht weer ophangen. De lamp zit hierbij dichter bij de hamerslag kap, wat een betere reflectie geeft. Zelf geven ze 10 tot 20% aan, maar een paar procent is het zeker.

 

Je kunt ook een test doen met links een normale kap en rechts een hamerslag. Dan natuurlijk gelijk een verslagje maken hiervan. :smoke

 

Wordt wel een vette kast zo. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok kassie is wit van binne maar denk niet dat ik het licht dicht kan krijgen met wit maar ga denk de buitenkant zwart maken maar das zorg voor later licht is wel al een heel stuk minder maar goed foto toestel was weer in de buurt heb die 2 lelijke vsa schakelaars vervangen voor een betere schakelaar ziet der stuk beter uit zo :smoke

 

en die test met die max light ga ik doen als ik ik het ook daadwerkelijk kan meten met een lumen meter want met het blote oog zie je weining verschil plus door deze kappen kan beter de lucht stromen denk ik zo maar wie weet in de toekomst bewaar ze in ieder geval

nieuwe schakelaar voor de vsa ziet er dacht ik wel beter uit zo :P

med_gallery_12877_3712_2361328.jpg

 

pc fan lucht stroom mooi door de kap :verrygood

med_gallery_12877_3712_1436189.jpg

tis mooi wit geworden helaas te dun om het licht helemaal buiten te houden

med_gallery_12877_3712_2779934.jpg

 

med_gallery_12877_3712_1688996.jpg

 

:wOOt ;) :P

med_gallery_12877_3712_441560.jpg

 

187m3 actieveinblaas

med_gallery_12877_3712_1282686.jpg

 

LET THERE BE LIGHT :wave:

med_gallery_12877_3712_580012.jpg

 

EN MET DEZE KNOPJES KAN IK EINDELIJK

med_gallery_12877_3712_1290283.jpg

 

DIT DOEN

testis2.gif

 

:blink: zo nu eerst een jointje

groeten chris

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je nu die 187 inblaas als enige ?

Dan kan je het nog knap lastig krijgen want je inlaat is normaal de helft van je uitlaat als je aktief inblaast

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja das de enigste inlaat maar vorige keer werkte het ook perfekt afzuig is geloof ik 500m3 wil wel onderdruk houden in mijn kastje :smoke

 

of moet ik der nog een passieve inlaat maken?

 

groeten chris

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keurig gedaan allemaal,......toch een puntje van kritiek, waarom heb je niet gewoon de maxlight aan de easyrollers gehangen ??

 

succes :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
toch een puntje van kritiek, waarom heb je niet gewoon de maxlight aan de easyrollers gehangen ??

kom maar op met die kritiek :smoke leer ik alleen :wOOt

 

de reden waarom ik die maxlight niet heb gepakt omdat er 2 gaten in zitten en die nieuwe kappen leken me echt beter :P

 

maar zo te horen kan ik dus beter die andere kappen pakken ik gaat der eens 1 vervangen en ze eens vergelijken maak der wel een foto van :P

 

groeten chris ;)

 

 

Leuk topic en leuke aanpassingen. Stuur de link even door naar I-Grow. Misschien dat ze er weer een verbeterde versie van hun eigen modellen op verzinnen. :blink:

 

heb de link naar igrow gemaild paar dagen geleden vreemd heb nog geen reactie vinden de kritiek waarschijnlijk niet zo tof :wave:

 

we wachten af

 

gr

chris

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crizze

 

Ik zou ook voor de maxlight gaan.

Dit omdat je voor de ruimte beter diepstralers kan gebruiken vind ik zo.

 

Ik weet zeker dat ie zo beter werkt als voor heen.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja update word een beetje moeilijk aangezien ik die i grow uitmekaar heb gehaald en lekker zelf me MDF hokske heb gebouwd

 

hier een beschrijving en hoop fotos van mijn nieuwe hokske en de eerste ronde :smoke

mijn nieuwe hokske

 

gr

chris

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf had op de achterhoeken op de rechte stukken aan beide kanten een houten lat geschroefd (2x2 cm)zoals ook aan de voorkant94x4)!! zodat men daar strak en netjes het zeil kan hangen. (achter en de zijkanten) de ene (linker) deur dicht houden en vervolgens aan de voorste latten bovenin 2 gaten gemaakt en daar vervolgens een cv buis met zeil zodat men een soort van gordijn systeem heeft gevormd zeg maar..als je dus de rechter deur open doet ziet men zwart zeil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...