Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
magma

eewig leven

Recommended Posts

wie zou er eeuwig willen leven? en waarom?

 

volgens mij zit dit gewoon in het onkruid en kruiden (en de natuur)

maar zeker wel binnen zekere vastgestelde grenzen (geen overdaad), mijn vraag is zouden we wel toegelaten zijn om eeuwig te leven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je, een onkruid dat je leven kan verlengen?

Ik heb wel s op de TV een kwal soort gezien, die begon z'n leven als een soort anemoon, werd een kwal, en zou dan normaal dood moeten gaan.

Maar deze soort ging dan weer terug in z'n embrio-fase, en t hele rondje begon weer opnieuw!!! Vaag, maar wel een soort van eeuwig leven...

Ik zou wel onstervelijk willen zijn, en dan met de mogelijkheid om te kappen wanneer je wilt. Kun je vet Jackassen. En als je dr dan na 500 jaar genoeg van hebt, en alle mensen die je kent zijn dood, dan ga je zelf ook. Lijkt me wel cool ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onze cellen zijn genetisch geproggrameerd om er na bepaalde tijd de brui aan te geven. Misschien kan dit lzater door de wetenschap wel veranderd worden, maar ik denk niet dat wij voorzien zijn op het eeuwige leven (ook niet geestelijk).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zijn ze al een heel end met levensverlening.

 

Zag een tijdje geleden op discoverie een stuk erover, je kan de genenstrengen als een soort schoenveters zien, na een tijdje gaat het plastickje aan het eind eraf en gaan ze rafelen.

 

Ze zijn dus bezig om te verkomen dat dat plastickje eraf gaat zeg maar.

 

Maar voor mij hoeft het niet, een mens leeft lang genoeg naar mijn zin.

 

Eeuwig leven wil ik wel, krijg ik ook, maar niet in deze staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeuwig leven lijkt me totaal niets zeg !

In hoeverre zal je gerimpeld zijn als je 500 bent, 1 grote rimpel ??

Lijkt me ook dat je minder fit zal zijn :wink:

Maar mocht je jong en kerngezond blijven lijkt het me nog steeds niets !

Iedereen in je omgeving wordt wel ouder en gaat dood, lijkt me niet dat je dan nog een (sociaal) leven hebt, als je al niet als "zombie" wordt beschouwd omdat jij altijd dezelfde zal blijven..... waardoor iedereen je mijdt.

 

En dan de periode... je maakt dan ook vanalles mee dat je liever niet mee zal maken, rampen, oorlogen, enz. En hoe zal je over bijv 500 jaar in de buitenlucht moeten lopen ?? Uitsluitend met beschermde kleding en een gasmasker ?? lijkt me weinig fun allemaal. De wereld ziet er dan natuurlijk wel iets anders uit.

 

omaatje lief heeft de uitvinding van de eerste auto meegemaakt, wauw wat een vooruitgang is dat geweest..... maar nu durft omaatje lief niet meer over te steken (ze durft geneens de straat meer op, maar dat is op zich al door de criminaliteit)

 

Zelf ben ik wel overtuigd van het eeuwige leven,

maar dat niet in het aardse bestaan

(om in de termen te blijven) :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eeuwig leven lijkt me totaal niets zeg !

In hoeverre zal je gerimpeld zijn als je 500 bent, 1 grote rimpel ??

Lijkt me ook dat je minder fit zal zijn

Als je 500 jaar zou worden zou je ook pas gaan verslijten met je

425 ste jaar!

Dat met die DNA strengen van erodome :lol: heb ik ook gezien.

Ik twijfel ook wel of je geestelijk daartoe klaar bent.

Op je 28 (ikke) denk je echt iets anders dan wanneer je 16 bent.

Je raakt wat verzadigd (ahum) en bent niet zo snel meer onder

de indruk enzo.....wat zou dat dan doen als je 200 bent?

Dan ga je als een lamme hond in de bank hangen ofzo...

 

Maar ik zou het wel willen proberen, hoor.

Levensverwachting 500 jaar, prima

Hak ik zelf de levensdraad wel door :wink:

En je hebt toch al gauw meer vrouwen in je leven :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja wanneer dit gaat gebeuren zal de wereld over vol raken achja zullen ze wel op mars gaan wonen.

 

Groetels

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo dan, zal jij het wel graag willen ??

(zo ja, waarom dan ?)

:roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon eens ff over aan het denken, hoe je je leven dan zou moeten doorbrengen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat bedoel je, een onkruid dat je leven kan verlengen?

Ik heb wel s op de TV een kwal soort gezien, die begon z'n leven als een soort anemoon, werd een kwal, en zou dan normaal dood moeten gaan.

Maar deze soort ging dan weer terug in z'n embrio-fase, en t hele rondje begon weer opnieuw!!! Vaag, maar wel een soort van eeuwig leven...

Ik zou wel onstervelijk willen zijn, en dan met de mogelijkheid om te kappen wanneer je wilt. Kun je vet Jackassen. En als je dr dan na 500 jaar genoeg van hebt, en alle mensen die je kent zijn dood, dan ga je zelf ook. Lijkt me wel cool ja.

 

vraag me af of die kwal (als hij kon denken) dan ook alles zou kunnen herinneren.

 

maar mij gat het nu ff niet om of ik het zou willen maar waar het me om gaat is is het practisch neej. moet je voorstellen dat iedereen eeuwig leeft. dan heb je in een eeuw meteen overbevolking!!

 

niemand sterft elke dag komen er miljoenen mensen bij. waar moeten die allemaal naar toe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

natuurlijk, mits ik veranderd kan worden zodat ik niet meer autistisch ben en meer emoties en plezier in het leven heb. ik wil een implantaat dat elektrische stroompjes stuurt naar het belong-deel van je brin en daarmee wil ik best wel eeuwig leven ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
niemand sterft elke dag komen er miljoenen mensen bij. waar moeten die allemaal naar toe?

Als de dag aangebroken is dat het mogelijk is, laat ons zeggen binnen 200 jaar of zo, dan zou het denk ik wel zo zijn dat mensen die niet verouderen zullen gesteriliseerd worden om overbevolking te vermijden. En dan nog zullen er veel meer mensen sterven door zelfmoord/moord/ongelukken/virale & bacteriologische infecties... en vooral hongersnood.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem met eeuwig leven is niet zozeer het "technische" aspect zoals "hoe lang gaan cellen mee" en "hoeveel rimpels heb je dan" maar meer "wat valt er nog te doen?"

 

Mensen leven nu om en bij de 80 jaar als het wat meezit, maar gedurende die 80 jaren is er steeds minder en minder te doen, al was het maar omdat je lichaam het laat afweten. Meer nog: als je eeuwig leeft, dien je ook eeuwig in je levensonderhoud te voorzien en dus eeuwig te werken. Met pensioen gaan is er dan niet meer bij en naar alle waarschijnlijkheid ben je na 400 jaar dezelfde baan wel stilaan toe aan iets nieuws. Ga je dan terug vanaf nul beginnen bij een bedrijf of als zelfstandige? Wat kan je nog ontdekken in het leven of wat is er nog vernieuwend? Bitter weinig...

 

Eeuwig leven hoeft voor mij niet, een boeiend, gezond en aangenaam leven, hoe lang dat ook mag duren, des te meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
niemand sterft elke dag komen er miljoenen mensen bij. waar moeten die allemaal naar toe?

Als de dag aangebroken is dat het mogelijk is, laat ons zeggen binnen 200 jaar of zo, dan zou het denk ik wel zo zijn dat mensen die niet verouderen zullen gesteriliseerd worden om overbevolking te vermijden. En dan nog zullen er veel meer mensen sterven door zelfmoord/moord/ongelukken/virale & bacteriologische infecties... en vooral hongersnood.

 

dacht ik ook, om overbevolking te vermijden zouden we dan geen nageslacht meer op aarde kunnen brengen, maar anderzijds ligt een groot deel van het universium aan ons voeten? mischien worden we wel onsterfelijk als we alles meegemaakt hebben, of wanneer onze "ziel" volleerd is

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou wel onstervelijk willen zijn, en dan met de mogelijkheid om te kappen wanneer je wilt. Kun je vet Jackassen. En als je dr dan na 500 jaar genoeg van hebt, en alle mensen die je kent zijn dood, dan ga je zelf ook. Lijkt me wel cool ja.

 

zeker dan zou ik echt meteen een overdosis nemen. ahaha :-D :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij hebben het hier met levensbeschouwing over gehad.

Ze zouden dan je biologische klok stil zetten waardoor je niet ouder zal worden en eeuwig kunt leven. Je zou alleen dood kunnen door zelfmoord, moord ongeluk ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...