Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietplanter

Levensduur Circulatiepompje

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben nu bezig met mijn 3de kweekje op coco's slabs en heb ondertussen al mijn 3de circulatiepompje moeten kopen.

 

Ik gebruik dus hydrovoeding van canna en merk dat mijn pompje telkens vervuild en verstopt geraakt door slib. Hebben jullie daar ook zoveel last van en zo ja wat doen jullie daar aan?

ik poets hem elke week eens vlug maar toch geraakt dat ding kappot!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een knappe circulatie pomp wilt, dan kun je beter een vijverpomp nemen. Deze zijn wel veel duurder, maar kunnen ook vervuiling aan, en zijn thermisch beveiligd. Wat in jou geval de oorzaak zal zijn dat ze steeds stuk gaan. Een goed merk is Oase Nautilus. (5 jaar garantie) en gemaakt om dag en nacht te draaien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtertje maken van nylon kous.

 

Wordt in de Koi wereld ook veel gedaan, check google. Ik zou een grotere inlaat nemen als een soort van trechter. Dus dat je een groter filter oppervlak hebt wat afloopt naar de maat van je inlaat v/d pomp.

 

Moet je wel regelmatig vervangen/ schoonspoelen maar is altijd beter dan elke keer een nieuwe pomp kopen.

Als je een trechter maakt hoef je minder vaak schoon te maken/ vervangen dan dat je een nylon kous rechtstreeks op je inlaat v/d pomp maakt.

Nylon kous overigens niet te strak om die "trechter" spannen. Dan rek je de gaatjes ook op en wordt je filter minder fijn.

 

Groet,

Ace

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je een knappe circulatie pomp wilt, dan kun je beter een vijverpomp nemen. Deze zijn wel veel duurder, maar kunnen ook vervuiling aan, en zijn thermisch beveiligd. Wat in jou geval de oorzaak zal zijn dat ze steeds stuk gaan. Een goed merk is Oase Nautilus. (5 jaar garantie) en gemaakt om dag en nacht te draaien

 

Hoeveel watt moet de circulatiepomp zijn bij hoeveel liter vloeistof?

 

Die Oase Nautilus zijn er van 15 tot 135 watt. Prijs van 85 tot 309 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een 6 watt aquarium pompje met filter. loopt al tijden. kost 14 euro.

zelfs als ik lava meel in het vat heb, en dat is echt niet fijn voor een pomp

 

 

groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die allerkleinste zijn idd waardeloos.

 

Die iets grotere met filter/spons binnenin die je kan schoonmaken houd het bij mij al tijdje vol :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...