Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BAr

waarom rook ik?

Recommended Posts

waarom rook ik?

ik bedoel ik voel er geen fuck van en het kost me alleen maar geld

ik denk dat ik maar moet gaan stoppen

en alleen nog maar jointjes blijf roken

 

aah die verdomde nicotine verslaving- :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja waarom rook ik , geen idee, eigenlijk is het gewoonweg vies en kost het een fortuin.

 

Ik vraag mezelf regelmatig af waarom rook ik, waarom stop ik niet?

 

Ik ben een keer een jaar gestopt geweest, op een feestje weer gezwicht.

Mijn hele zwangerschap niet gerookt, toen kwam het monster :wink: een maand te vroeg en pakte ik weer een peuk.

 

Ik had dus gestopt kunnen zijn, tis niet gelukt.

 

Tis gewoon een vervelende gewoonte die er lekker diep ingebakken zit, dan hebben we nog de vervelende ontwenningsverschijnselen als je stopt.

 

Ik weet het mooi gemaakt, ik stop maandag met roken(op jointjes na dan he :wink: ), wie doet er met me mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja dan gaat het jou in ieder geval zeker lukken om van de tabak af te blijven :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier hetzelfde verhaal :P :lol: :-D :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mjjja...moet ook eigenlijk gaan stoppen met roken.

het is vooral als je je verveeld of beetje stress heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou erodome, ik moet zeggen dat ik niet mee doe hoor :oops:

weet dat de verslaving te groot is en dat het stoppen toch niet lukt bij mij.

(Heb jij ook gelijk antwoord Bar op je vraag waarom je rookt :wink: )

 

Maar als je stopt met alleen tabak en verder gaat met blowen, zal het dan niet zo zijn dat je vaker een blowtje opsteekt... en dus nog duurder uit te zijn als dat je nu bent (ipv goedkoper). :?

 

heb eerst 2jaar geblowd en was toen juist uit geldbesparing (of eigenlijk een tekort aan geld om hasj/wiet te kunnen kopen :oops: ) begonnen met gewoon roken (al waren het eerst nog shaggies met een paar gevonden kruimeltjes hasj/wiet ertussen, was crisistijd :wink: ). Nu rook ik al zo lang dat stoppen niet meer mogelijk is :roll: , die (weet ik veel hoeveel) pogingen om te stoppen hebben niet gewerkt, paf nog steeds volop. Heb me er maar bij neergelegd, het is een geaccepteerde verslaving dus de omgeving kijkt je niet scheef aan.

 

:lol: Maar echt motiverend zal dit niet klinken voor diegene die willen stoppen :wink:

Het kan natuurlijk ook anders, er zijn er zat wel gestopt :wink: :lol: :P

Mochten je plannen doorgaan erodome, succes dan alvast...... en je kan het :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik ga er niet meer van blowen.

 

Ik blow alleen s'avonds als de kleine man lekker slaapt, stoned zijn terwijl de kleine man wakker is vind ik gewoon niet kunnen en dat gaat dus gewoonweg niet gebeuren.

 

Het zal wel waarschijnlijk waterpijp gaan worden, anders zit ik nogsteeds met tabak, dan word het stoppen met roken alleen maar moeilijker.

Alln vind ik een blowtje gewoon erg lekker, staat voor mij toch echt boven een waterpijp.

 

Het stoppen zal vooral moeilijk worden achter de comp, ik rook me altijd te pletter als ik zit te internetten :lol:

 

Maar maandag is het zover, m'n husbie doet mee, die vond het ook wel een goed plan(pfffff zucht van verlichting, alleen stoppen terwijl iemand anders gewoon doorrookt is echt shit, ik weet het ben zwak).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben een tijdje terug nog effe gestopt , dat heb precies anderhalve dag geduurt. Toen ben ik maar weer een peuk gaan opsteken . Ik heb het boek: stoppen met roken van Allen carr gelezen ,dat is wel een goed boek wat ik je toch kan aanraden . Nier dat ik erdoor gestopt ben maar er word wel een hoop duidelijk gemaakt over het rookgedrag van mensen zelf. Nou succes met stoppen verder :!:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben een half jaar gestopt met roken, ineens van de een op de andere dag: BAM gestopt met roken. Tot nu toe hou ik het goed in stand.. ik rook wel mijn jointjes met tabak, misschien dat het daardoor komt. Maar in principe is het mij gelukt om in 1x te stoppen.

 

Gr. Dalton

"You have within you right now, everything you need to deal with whatever the world can throw at you."

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben pas 16 en ik denk dat k zo'n jaar heb gerookt en een half jaartje later ben k begonnen met blowen, toen afgelopen jaarwisseling had k als goede voornemen stoppen met roken, wel een beetje cliche maar et werkt wel, mijn vrienden hebben het niet volgehouden en roken nog steeds en k blow alleen Wel met tabak maar het lijkt mij dat als je zomaar even een weekje niet blowt geen nicotineverslaving hebt

 

dus mensen probeer een keer te stoppen met roken, en als het je niet lukt dan lijkt mij dat het je nooit meer zal lukken om te stoppen omdat je niet genoeg wilskracht hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar als je stopt met alleen tabak en verder gaat met blowen, zal het dan niet zo zijn dat je vaker een blowtje opsteekt... en dus nog duurder uit te zijn als dat je nu bent (ipv goedkoper). :?

 

Dat denk ik niet. Ik heb zelf gerookt van mijn 15 tot mijn 24 en ben ondertussen 1.5 jaar gestopt met roken, maar niet met blowen en toch blow ik niet meer dan vroeger. Ik heb niet echt zin meer in sigaretten (toch niet genoeg om terug te beginnen) maar ik rook dagelijks wel ongeveer 1 sigaret op onder de vorm van een joint/joints. Dus misschien ben ik nog verslaafd, maar ik heb dan wel mijn verslavingsniveau van gemiddeld zo'n 15 sigaretten per dag naar 1 sigaret per dag teruggebracht. Ook zijn er periodes dat ik stop met blowen en de 1ste dagen is het dan op de tanden bijten, maar het lukt wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was pas geleden gestopt na een griepje (makkelijk)

de eerste dagen toch al geen zin in en dan ben je

lichamelijk al afgekicked.

Maar geestelijk echt niet dus.....

na 1.5 week een zware shag gerookt van iemand (DOM)

stel altijd die eerste sigaret uit, dan ben je gestopt!!!!!!

Kortom ik ging zowat neer van die peuk, maar ik was weer

verkocht.

Een andere collega is 3 maanden van de kaart geweest.

Spierpijn, geen concentratie, gelijk een oude man geworden.

(hij was ook tegelijkertijd gestopt met alcohol.......)

Maar hij is nog steeds gestopt (knap!)

Hij wil deze afkickverschijnselen niet nog eens meemaken.

 

DE vraag is :!:

WIL je ECHT stoppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben een half jaar gestopt met roken' date=' ineens van de een op de andere dag: BAM gestopt met roken. Tot nu toe hou ik het goed in stand.. ik rook wel mijn jointjes met tabak, misschien dat het daardoor komt. Maar in principe is het mij gelukt om in 1x te stoppen.

 

netjes hoor- t lijkt mij toch een hele klus om te stoppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

kdenk ook veel aan stoppen. als ik thuis ben rook ik bijna geen sigaretten meer. maar op het werk aiai. maar ja ik rook niet zo veel sig. een half pakje. maar liever :bong: :bong: :bong:

Share this post


Link to post
Share on other sites
DE vraag is :!:

WIL je ECHT stoppen.

dat klopt.... en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het toch niet echt wil.

Al die keren dat ik het heb geprobeerd dacht ik wel dat ik het echt wilde, maar ik rook... dus toch niet.

 

Grappig dat er een aantal wel stoppen met roken maar niet met blowen,

ik blow regelmatig langere tijd niet en kan juist weer niet stoppen met roken. Zal toch inhouden dat stoppen met roken gemakkelijker moet zijn als stoppen met blowen ?

 

Maar kan zeker iedereen aanraden om te stoppen met roken, want goed is het niet.

Zelf rook ik (toch) maar door... maar dat is dan mijn keus en houdt het zeker niet in dat daarom een ander mijn voorbeeld moet volgen, juist niet.

Knap dat jullie het kunnen :!: :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

stoppen met blowen is makkelijker dan roken. Zeg ik dan.

Roken doe je op elk moment van de dag.

Overal, op school op je werk op...noem maar op.

En 20 sigaretten op een dag (gewoontevorming)

20 = het gemiddelde geloof ik.

 

joint rook je toch minder op een dag, dus minder gewoonte.

gewoonte is soms nog erger dan de verslaving zelf.

(ken jij die persoon die gestopt is en onbewust in zijn/haar

zakken zit te graaien op zoek naar z'n pakkie) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
stoppen met blowen is makkelijker dan roken. Zeg ik dan.

Roken doe je op elk moment van de dag.

Overal, op school op je werk op...noem maar op.

En 20 sigaretten op een dag (gewoontevorming)

20 = het gemiddelde geloof ik.

 

joint rook je toch minder op een dag, dus minder gewoonte.

gewoonte is soms nog erger dan de verslaving zelf.

(ken jij die persoon die gestopt is en onbewust in zijn/haar

zakken zit te graaien op zoek naar z'n pakkie) :lol:

 

Mijn pa deed eeerst 60 per dag

Share this post


Link to post
Share on other sites

ken wel een persoon die ging stoppen en het stokje van zijn lollie aan stak.

(ken mezelf goed :wink: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...