Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Saen

Nieuw Hok Voor 2x 600w

Recommended Posts

Hey Gasten,

 

Ik ben aan het nadenken over een nieuw hok ben al wat aan het rondkijken/lezen. Het hok wordt voor 2 x 600w lampen heb een 1000kuub afzuiger en een 1000 filter.

De maten waar ik aan zit te denken zijn:

Hoog 2.20m

Breed 2.40

Diep 1.60

Het frame wordt van Metalstud dit heb ik nog staan.(komt uit de bouw maken ze wanden van) en daartegenaan gips en ertussen glaswol. De binnenkant ben ik nog niet helemaal uit denk dat ik het gewoon netjes ga schilderen ook al is folie natuurlijk ook een optie.

Omdat dit me 1e hok wordt die ik ga maken en ben nou niet echt een handige klusser, en heb geen hulp omdat ik geheim bezig ben ;) zou ik het natuurlijk op prijs stellen als ik van jullie adviezen krijg wat ik goed en fout doe :innocent: ook wil ik antidetectiefolie eromheen gaan doen en het plafond natuurlijk :)

 

Hoe staat het er nu voor:

Het filter hangt in een naast gelegen washok dit zou kunnen blijven hangen maar zit eig ook te denken om het filter nu in de kamer te doen waar me hok komt dit zou iets mooier zijn want mocht er ooit een keer iemand komen voor de was/droger zien ze een vreemd filter hangen en dat is dan niet het geval.

(was het idee om een systeemplafond te plaatsen daar zodat ie erboven hing,dit gaat ff niet gebeuren :))

Maar wat is slim om te doen:

1: filter in de andere kamer(washok)

2: filter in de kamer waar het hok staat (door heen blazen)

3: filter in het kweekhok

 

In de ruimte van het hok zijn 2 draai/kiep ramen wil er 1 of miss zijn er 2 nodig om open te zetten(kiep) voor de frisse lucht.Heb bij me 1e kweek goeie temp gehaald ook tijdens de warmere dagen en toen was er maar 1 raam gekiept dus zou het nu genoeg zijn voor 2x 600w???

 

Zal ik in me hok een inlaat maken zonder dat er frisse lucht wordt ingeblazen(ruck), of juist wel ingeblazen lucht?

 

Ff een tekening voor de duidelijkheid :)

med_gallery_9126_3501_6788.jpg

 

 

 

 

 

med_gallery_9126_3501_21167.jpg

 

 

 

 

 

med_gallery_9126_3501_20527.jpg

 

 

 

 

 

med_gallery_9126_3501_17124.jpg

 

 

 

gallery_9126_2328_23897.jpg

 

 

 

tek 3 zijn de lijntjes hier soms weggevaagd dan in mijn tek maar volgens mij is het best duidelijk.

 

Tja en over de hoeveelheid plantjes zit ik ook nog ff aan te denken heb nu nog kleine 50 7 liter potten staan maar hoorde dat 11L beter was (of miss nog wel groter?)

 

Nou ik laat het hier ff bij ben ik wat vergeten,dan hoor ik het hoop ik wel :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

heee gozer lekker aan het brainstormen?

tja van detectiefolie heb ik mn bedenkingen

ik had bij mijn hokkie op ouwe adres tussen de wanden (binnen/buiten)

tempex gedaan en aan de buitenkant was niet te voelen dat er warmte aanwezig was

aan de binnen kant.

dus dit kan ook een optie zijn voor je,en de inlaat voor je lucht heb

je mooie berekeningen voor.

maar maar als je je inlaat drie keer groter houdt dan je uitlaat

zit jewel snor.

(filter in je hok is beste ,maar bij mij hing die aan de uitblaas)

BRAINSTORMSE!!! S6 :innocent: sean go for it

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tayron: Thanks man

 

Heb even een paar foto's gemaakt tijdens de bouw. Ook al ben ik niet echt een Bob de Bouwer moet ik zeggen dat ik best tevreden ben,hoe ik het toch gedaan heb in me eentje ;) kleine rekenfout het hok is nu 2.50 breed ipv 2.40. :innocent:

med_gallery_9126_3501_54710.jpg

 

 

 

het metalstud...

med_gallery_9126_3501_240281.jpg

 

 

 

 

med_gallery_9126_3501_175399.jpg

Rockwool...

med_gallery_9126_3501_138245.jpg

 

 

 

 

med_gallery_9126_3501_202230.jpg

med_gallery_9126_3501_155276.jpg

 

Na enig overleg op de chat is besloten om het filter in het hok te maken, en de lucht gewoon via het raam te trekken,mocht het tijdens koude dagen te koud zijn dan laat ik de deur van de kamer open staan en trekt ie het vanuit huis.

morgen weer verder maar het gaat de goeie kant op :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ben weer ff bezig geweest, nu weet ik weer waarom ik niet in de bouw werk 2 x stanleymes in me hand 1 x accuboor in me hand !@$#^* lekker hoor :lol:

maar hier nog wat foto's:

med_gallery_9126_3501_220701.jpg

med_gallery_9126_3501_22071.jpg

ga zo de naden ff kitten en dan schiet het al op :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie ruimte :lol: daar word je wel blij van.

Die Frame dingen ken ik wel, is mooi spul om mee je werken en weegd geen ruk.

 

 

Ik neem aan dat je neit de hele ruimte vol gaat zetten?? Kijk ff bij Bigbuttbram, die heeft m ook niet te vol staan.

 

Lekker de ruimte en ook voor de warmte is het goed.

 

 

Niks op aan te merken .

 

\Succes ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx Ert :lol:

 

Nouja niet helemaal vol,op de tek probeerde ik het al uitteleggen ik wil een 2.40 breed en 1.20 diepe bak maken voor de planten zo heb ik nog 40 cm over om langs te lopen. dit is volgens mij een goeie maat voor 2 x 600w.

 

Ga weer ff verder met kitten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit.

dit heb ik nog ergens gezien :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bootch: jij ook dan met metalstud gewerkt?

 

Zo weer een stukje verder electra zo goed als aangelegd moet ff aangesloten worden alleen.

Z/w folie opgehangen, deels me plantenbak klaar. Hier zit ik ff mee ik denk dat ik nu mijn 7L potten verander in 11L potten, maar wat is slim om te doen:

lengte 9 stuks breed 4 = 36stk( met tussenruimte)

of 10 en 5 breed = 50 stk????????( stijf opelkaar)

foto's

med_gallery_9126_3501_52286.jpg

 

 

 

med_gallery_9126_3501_239208.jpg

meer bewegingsruimtemed_gallery_9126_3501_113920.jpg

 

 

 

minder bewegingsruimtemed_gallery_9126_3501_8274.jpg

 

op de bodem van de bak leg ik piepschuim neer, omdat de vloer anders miss te koud is.

 

 

Nou niet allemaal tegelijk reageren haha, ook ik vindt het leuk als jullie reageren :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou op de bodem vijver folie plaatsen. 1. Je zult met water geven toch morsen. 2. dit is na de kweek makkelijk schoon te maken. 3. Je kunt als het vol staat de planten van onderaf water geven (als je bodem waterpas staat). Als het nog kan zou ik de plantentafel op poten zetten, zodat ze niet op de koude vloer staan, en je hebt ruimte om wat op te bergen.

 

Zijn maar een paar tips, ziet er overigens netjes uit :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien nog een opmerking

ivm die afzuiging(klinkt lekker)

vermijd zulke korte bochten

dit verminderd aanzienlijk je capaciteit

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo ben weer ff bezig geweest, nu weet ik weer waarom ik niet in de bouw werk 2 x stanleymes in me hand 1 x accuboor in me hand !@$#^* lekker hoor :lol:

 

Bloed, zweet en tranen makker :) .

 

Ziet er goed uit. Minder loopruimte kiezen: ga je later nog wel van kunnen genieten. Hoe ik het zou doen is piepschuim op de grond, vijverfolie erover en daarop je potten . Zo kan je, zoals onze grootgereette vriend reeds zei, van onderaf water geven, wat veel makkelijker is als er een dik stuk oerwoud begint te komen.

 

Mvg

 

 

Rookbommetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt gasten leuk om nu eens iets te lezen bij me topic, en van die vijverfolie was ik vergeten te vermelden heb het al liggen is ook de bedoeling, en om vanaf onder water te geven :) tnx :lol:

ik had die vijverfolie nog niet geplaatst omdat ik de maat eerst moest weten voor me plantenbak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de maat van je bak zou ik naar de ideaale oppervlakte voor je lampen kijken

en je bak daaraan aanpassen :smoke :rofl

 

 

:lol: :) :) :smoke :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ben weer iets verder met het hok :j

De Foto's

 

med_gallery_9126_3501_245596.jpg

 

voor de brandveiligheid :nerd

med_gallery_9126_3501_90189.jpg

 

de ruggebreker...:)

med_gallery_9126_3501_84832.jpg

 

med_gallery_9126_3501_154631.jpg

 

zal ff een ander latje gaan gebruiken want deze is ff te licht buigt te veel door.

Had easy rollers gehaald nou miss ligt het aan mij maar wat een ... dingen hij blijft niet hangen dus die breng ik terug en ga gewoon verder met een kettinkje.

op het filter komt nog een slangeklem niet te zien op foto :P

 

voor iemand die dit nog nooit gedaan heeft en niet erg handig is, mag er geklapt worden hoor :D hahaha ik heb het toch redelijk gedaan al zeg ik het zelf...

 

Nu net ff de inlaat gezaagd, heb hem nu 250mm gemaakt zelfde als uitlaat maar volgens mij moet ie nog ff groter als ik er nou een 125mm naast maak is dat dan genoeg?

 

tnx houd jullie op de hoogte :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK zou he filter in rubber ophangen

Dit vormkomt geluid

Zelf deet ik het met binnenbanden van een fiets

 

Ook heb je 2 x 250 aan inlaat nodig als je 1 x 250 als uitlaat hebt

 

 

Voorderst ziet het er heel erg netjes uit

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tnt Tnx voor je compliment :D

 

En het filter in fietsbanden heb mijn afzuiger al in fietsbanden hangen en als ik zie hoever die al doorzakken zelfs als ik ze dubbel heb gedaan, nou dan wordt het nix met het filter. Ik zal eerst ff moeten kijken hoe dit het gaat doen qua geluid.

En de inlaat maak ik dan nog wel ff een gat extra erbij van 250mm.

Nu alleen nog het electra aansluiten en dan kan er worden proef gedraaid :)

Houd jullie op de hoogte :j

 

Ok weer een dagje verder, kon niet langer wachten op de electra monteur dus heb het zelf aangesloten op aanwijzen van de man van de bouwmarkt. Het doet het maar omdat ik echt geen verstand heb van electra wil ik toch graag weten of het goed is aangesloten ( voor de zekerheid) tnx alvast :smoke

med_gallery_9126_3501_107034.jpg

 

 

het gaat om een wandcontact doos die ik zelf moest schakelen dus wat heb ik gedaan:

eind van de draad kaalgemaakt en aanelkaar gedraaid met een klein stukje draad, dat kleine draadje weer door gelinkt aan de ander. Klinkt miss gek maar wil dit gewoon wel goed doen niet dat ik straks hier een hoop sjit mee heb snappie.

 

Greetz Saen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ BZ:

zal ff een ander latje gaan gebruiken want deze is ff te licht buigt te veel door.

 

't was mij ook al opgevallen :smoke die is inmiddels vervangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt een knappe ruimte :smoke

 

Kijk alleen even de blauwe draad (van het korte stukje) na, of deze goed onder de klem zit, hij lijkt een beetje eruit geschoven te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knap werk saen.

Mooi geklust, strak.

 

groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's Foto's Foto's :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker hokkie sean, al die uren chat toch niet voor niets hea ;).

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kees, met n beetje geluk zit 'ie in één van ze laatste weken van de 2e (!!) ronde. :P

Gevalletje spuit 11 kees ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vond het ook al vreemd, kreeg dit topic in de chat aangeleverd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...