Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

yougottablow

Eerste Kweek 8x Jack Herrer

Recommended Posts

Collega rokers....

 

Hieronder een klein verslagje van mijn eerste kweek in een zelfgebouwd kasje in één van mijn slaapkamers. Het is gebouwd tegen een raamkant, zodat ik hier makkelijk verse buitenlucht kan aanzuigen. Het hok is 1.50m breed en 4 m lang, groot genoeg voor 8 plantjes onder een 400W lamp.

Een paar blauwe duimen, een weekje materialen opsnuffelen en het feest kon beginnen...

med_gallery_10152_3481_560760.jpg

 

Ik ben begonnen met 9 stekjes voor te groeien onder een 600W lamp.

med_gallery_10152_3481_1051522.jpg

 

med_gallery_10152_3481_1664543.jpg

 

med_gallery_10152_3481_306749.jpg

 

med_gallery_10152_3481_1089791.jpg

 

Deze start ging niet goed. Als beginner kreeg ik te maken met temperatuur problemen en het hydro% kreeg ik ook niet onder controle. Enfin na 2 weken voorgroei overgestapt op een 400W lamp en gelijk de boel beter onder controle.

WEEK 2

med_gallery_10152_3481_384064.jpg

 

Na een 13 dagen ontdekte ik al snel spint

med_gallery_10152_3481_61423.jpg

 

dit heb ik bestreden met Bayer Masaï wat geweldig werkte. Goed sprayen van boven maar vooral van onderen is de ondergang voor die etters.

WEEK 3

med_gallery_10152_3481_213869.jpg

 

WEEK 4

med_gallery_10152_3481_751867.jpg

 

WEEK 5

med_gallery_10152_3481_862862.jpg

 

WEEK 6

med_gallery_10152_3481_178401.jpg

 

WEEK 7

med_gallery_10152_3481_308656.jpg

 

WEEK 8

med_gallery_10152_3481_759001.jpg

 

WEEK 9

med_gallery_10152_3481_1539539.jpg

 

Na 72 dagen heb ik alles in één keer geoogst en een paar weken ondersteboven in de kas rustig laten drogen. Al met al kwam er 390gram vanaf waar ik super tevreden mee ben. Niet alleen het gewicht maar ook de smaak is geweldig!!! Voor een eerste kweek, niets te klagen!! Ik wordt er apeleip van en de kwaliteit kom ik niet vaak tegen in een coffeeshop.

Ik heb me gehouden aan het schema van Biopower met de bijbehorende voedingsstoffen en aarde. 1 component heb ik niet gebruikt, powertop. Waarom niet??? tja 't geld was op....

We hadden een budget van €500- (bouw v/d kas, afzuiger, lamp, voeding, etc..) en was van mening maar eerst is te leren hoe de planten zich gedragen. Inmiddels ben ik begonnen met een 2e kweekje, en merk al veel kennis op gedaan te hebben van de eerste keer. Ik hou ook een logboekje bij (in exel) waar ik o.a temperatuur in donker/licht;Hydro%;hoogte plant etc.. in bij hou. Voor de rest gebruik ik geen EC meter of PH meter...wel van plan in de toekomst aan te schaffen (o.a. Blumat ook hoog op 't verlanglijstje) maar op dit moment gewoon met logisch verstand.

Voor de voeding laat ik leidingwater een week staan in een emmer met een luchtpompje erin, van daaruit gebruik ik het water om voeding aan te maken. Hiervoor heb ik ook een exel bestandje gemaakt die gelijk uitrekent hoeveel voeding aan te maken per liter water... zie onderstaande foto.

med_gallery_10152_3481_12304.jpg

 

In ieder geval heb ik veel aan het forum te danken en daarom ook maar besloten wat kennis en vooral foto's te delen. Ik raad echt iedereen aan, die een beetje ruimte over heeft om de stap te zetten om zo'n kasje te bouwen. Jarenlang heb ik erover getobd om er is een keer mee te starten en geloof me er is maar één oplossing....meteen mee beginnen. Ik heb 2 vrienden die ook graag af en toe een rokertje lusten, het idee om de kosten te delen zodat we niet meer naar de coffeeshop hoeven, was al snel in aktie omgezet.

Anyway ook ik ben benieuwd naar jullie reacties!!! en vragen zijn natuurlijk altijd welkom........

Zoals eerder gezegd ben ik alweer begonnen met een 2e kweek en zal ook daar nog is een verslagje van maken. Dit keer gebruik ik ook powertop, van Biopower en hoop op de beloofde 25% extra aan topgewicht.

 

Love & Peace!!

 

:specool yougottablow

Share this post


Link to post
Share on other sites

super man, zo moet het.. :specool

 

(alleen hoort daar op die hoogte en in je kastje natuurlijk geen stopcontact te zitten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

huh voorgroei onder 600W en afbloei 400W :specool had miss ook 590gr kenne wezen,had je de 600 gebruikt!!!!

 

 

BTW mooi groen gehouden :smoke :engel :specool

 

grtz NH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begon met een 600W lamp maar ben na de voorgroei overgestapt op 400W.

enerzijds ik hiervoor een betere VSA had dan voor de 600W, dit was een oud ding en vertrouwde ik niet helemaal, anderzijds was the main reason dat ik veels te veel beginnersproblemen zou krijgen....het was tenslotte m'n eerste kweek. Ik merkte al gauw met een 400W de boel beter onder controle te kunnen krijgen.

 

Nog één oogstje met de 400W en dan ga ik ook over naar de 600W, ik hou logboeken bij en ben dan ook zeer benieuwd naar het EXTRA resultaat. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...