Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rockstar

Nog Even Over Toprot

Recommended Posts

Okee, ik ben aan de beurt.....na 1 dag in de regen zit er nu zo hier en daar toch al wat rot in de plantjes.

 

Al veel over gelezen hier dus dat wordt knippen denk ik.

In mijn kweekverslag staat er ook al wat over.

 

Maar nu lees ik ook vaak dat je meteen moet/kan oogsten bij toprot omdat verbetering vaak uitblijft.

Maar volgens mij zijn deze planten nog niet oogstklaar?

Wie laat zijn kennersoog er even op vallen?

 

19092007528.jpg

 

 

19092007525.jpg

19092007523.jpg

19092007522.jpg

 

 

19092007521.jpg

 

 

 

De tak op foto 1 en 2 is echt 1 hele slechte tak, die knip ik maar helemaal weg.....bij de rest alleen de rotplekjes denk ik.

 

 

Thanx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoveel mogelijk eruit knippen die troep!

Nja, niet te vroeg oogsten hoor, anders heb je ook weinig aan je wiet :specool

Wachten tot de plant oogstklaar is, tot die tijd alles eruit knippen!

Vorig jaar had ik ook veel rot, alle hoofdtoppen etc was weg, uiteindelijk niet veel overgebleven maar de wiet was zeker wel goed! Heb ik liever minder wiet maar goede kwaliteit!

But that is up to you! Bekijk de trichomes om te weten wanneer je planten oogstklaar zijn.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks, ben er al druk mee bezig.

 

Heb nu de meeste plekjes er tussenuit geknipt, en hou de toppen in de gaten.

Ik vind het ook zo zonde om meteen maar de hoofdtoppen (waar ook wat inzit)

compleet weg te knippen.

 

Mischien zet het wel verder door maar dat zien we dan wel. Als er maar wat overblijft! :specool

 

Ik zal dat topic eens even goed doornemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou mensen....ik ben bang dat ik de strijd verloren heb....... :)

 

Wat er nog over is ziet er allemaal zo uit:

 

05102007561.jpg

 

05102007559.jpg

 

Dat wordt in plaats van roken een enkele reis groene kliko denk ik...... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die strijd heb je verloren ,helaas .

Ziet er bizar uit en het begint met een plekje van enkele mm.

Gecondoleerd.

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt me niet van 1 dag rot, kijk je wel elke dag????

 

jammer joh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het kleine beetje van toprot op het begin niet wegknipt,

Is het dan zeker dat je hele top eraan gaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 % :)

 

bovendien = het meestal zo dat als er in 1 top rot zit het vaak bij meerdere toppen/planten aanwezig is.

 

Zie het dus als een signaal :lol:

 

tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je een beetje verdiept in de schimmel die toprot veroorzaakt nl:botrytis dan kom je er ook achter dat deze bij veel planten met bloemen of geen houtachtig gewassen zoals bomen voorkomt en de als een trein gaat lopen,het is een zwakte parasiet dei het lieft wondjes heeft om binnen te komen,dus als je wat wegknipt creeer je weer een wondje eerste klas,dus het is dweilen met de kraan open als je de weeromstandigheden tegen hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kutzooi die toprot.

3 dagen geleden was ik nog bang voor stengel rot omdat 1 plant op 2/3 takkens tengelrot had.

 

Maar toprot is 10 x zo gevaarlijk :lol: en je kan er weinig aan doen als je het eenmaal hebt :) .

Is er misschien een manier om het te voorkomen?

Ja onder een afdak zetten of onder een eigen gebouwd zeil hokje ofzo.

 

Maar geen andere manieren om het te voorkomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit ervaring van jaren geleden met Ruderalis bleek dat de toprot ontstond op plekken waar ik bladeren had weggeknipt, de wond is de perfecte voedingsbodem voor de schimmel.

Het is niet in alle gevallen mogelijk maar waar het kan kun je beter proberen het klimaat rondom de plant wat te verbeteren, daar ligt immers de oorzaak!

Share this post


Link to post
Share on other sites

He tokkie leuk dat je er weer bent :lol:

 

ik kijk elek dag op rot en haal het minste of geringste rot weg.

1 klein topje neemt de hele top met zich mee

 

mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja....mijn fout was trouwens ook dat ik niet de hele top wegknipte maar steeds alleen het rotte stuk.....dan wordt het dus inderdaad dweilen met de kraan open.

 

maar goed, volgend jaar beter!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een samenloop van omstandigheden nr1:

weeromstandigheden (waren gewoon K*T begin afgelopen week)

 

nr2:

ouderdom plant als je een plant heb die net topjes aan het zetten is heb je nergens last van omdat de bloem dan ontzettend sterk is,oude bloemen zijn veel vatbaarder voor zulke nare dingen als rot.

 

nr3:

heb je iets in de buurt staan wat ook vatbaar is voor botrytis zoals een moestuintje,mais veld,sierplanten het kan dan gemakkelijk over jumpen van A naar B.

 

nr4:

plaats van de planten staan ze in de wind en zon zodat ze sochtens snel droog zijn dit scheelt ook een hoop.

(let er maar op de schaduw kant is het meest vastbaar)

 

nr5:

soort plant echte binnensoorten zijn over het algemeen veel vatbaarder als bv soorten die voor buiten zijn gekweekt,maar dit is logisch

 

Misschien dat je volgend jaar met een paar van deze dingen rekening kunt houden,maar er zijn ook mensen die nog nergens niks last van hebben maar dat noemen ze geluk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het afdak verhaal vond ik vaag tot ik vanochtend ging kijken, de vaste grond plant nat van de dauw ,maar de potplanten onder het afdak gewoon droog lekker in de tocht.

 

je hebt al autoflower planten dus de rotvrije komt er ook nog wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk wel dat het nog een hééle lange tijd gaat duren voordat je een echte rotvrije plant hebt... Het is namelijk een factor van buitenaf, niet vanbinnenuit, zoals het bloeihormoon bij AF.

 

Tegen Rockstar: gecondoleerd en ik kan je vertellen dat je niet de enige bent, bij mij is ook 1 plant gesneuveld. Ik ga alle topjes waar de rot nog niet is vroegtijdig oogsten en er hasj van proberen te maken, maar 3/4 van de plant is al gevallen. Dit verhaal is een schrale troost, maarja het is niet anders. Alvast veel succes gewenst voor volgend jaar!

 

Grtz, Henkjan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks....tja het zij zo....

 

En dan stonden de dames nog wel onder een afdak, maarja het was de laatse tijd ook wel ernstig pokkeweer.

 

 

En inderdaad....volgend jaar beter!! (hoop ik)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...