Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
peace

1e Kweek

Recommended Posts

Staan volgens mij nog steeds te nat, wat voor aarde gebruik je eigenlijk ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewone zaai en stekgrond met wat kippenmest.

Oh ja en wat wormen :)

 

maar aan de plant die buiten staat kan ik niks doen,

(ivm regen :) )

 

En de plant voor het raam en in de kast krijgen even geen water meer.

en als het goed is krijg ik overmorgen terra flores :innocent:

 

 

bedankt voor de reactie ;)

 

 

GR Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag naar growshop geweest,

 

En ze hebben nog sneeuwwitje, jack herrer, en powerplant(pp)

 

 

wat is de beste keuze?

 

klinkt allenmaal goed :innocent:

 

 

Laat je mening horen,

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo Peace ! ik persoonlijk ga meestal voor een pp"tje die zijn heet meest voorradig in denhaag en heb daar de beste resultaten mee ..... en ik vind het ook een sterk plantje.

heej wat ben je van plan om het opnieuw tegaan doen ofzo? en heb je het nu over stekkies of zaadjes?

Kan je soms je vragen iets duidelijker stellen dan kan ik ook wat gerichter proberen antwoord tegeven ;)

Oja nog ff iets heb je nou een kastje of niet? ( en een PH meter en EC meter?) ik begrijp t ff niet meer helemaal.... :innocent: omdat seajay aangaf er door heen teprikken , wat bedoelt ie daar presies mee? , kijk want die beginners foutjes die je tot nu toe heb gemaakt zijn voor de volgende keer voor heel weinig geld op telossen .... ff bij de shop een paar potten halen die even groot zijn zodat je in elke pot ongeveer het zelfde hoeveel heid water gooit en ff een zakkie aarde compleet (met een beetje perliet) en na 2/3 weken een beetje voeding (EC 1.2 ofzo) dr bij , dan heb je al een beetje een basis .....

kben benieuwd wat je nou echt heb staan qua kasten , lampen , meet app etc.... en wat je van plan ben.

Ik vind het namelijk leuk om je topic tevolgen maar ik moet wel meer info hebben.

 

mvgr.HORI (mijn fotoos zijn komen echt hoor)

Share this post


Link to post
Share on other sites

excuses voor het slordig stellen van mijn vragen,

 

zal me voortaan wat presieser uitdrukken :tu

 

Het zijn stekjes,

Heb wel een kastje, ;)

Geen PH of EC meter :)

 

en seajay die dacht dat ik geen hok of wat had :innocent:

 

En verder probeer ik het allenmaal zo standaard mogenlijk,

Maar heb gewoon niet altijd de beschikking over marerialen (En geld :) )

en hoop binnenkort genoeg geld te sparen om al het nodige:

1voeding (terra canna)

2 250W of 400W lamp

 

En de vraag naar de beste stekjes,

was puur voor volgende keer wat info van meer ervare mensen :)

 

ben erg benieuwd naar je foto's ;)

 

GR Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok thanx voor de uitleg ! :innocent: ik weet dat ik een zeikerd ben maar hoe groot is je kastje? hahaha

heb je ook een filtertje met een afzuiger? als je dat heb dat ben je bijna compleet namelijk en dan zou ik persoonlijk toch ff een proberen een EC metertje tebemachtigen , ik weet t het kost geld maar het is moeilijk inteschatten hoeveel voeding je straks dr bij gaat gooien omdat het heel geconcentreerd spul is....

 

;) mzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat geld verspillen aan een potje Pokon heb ik ook gedaan en heb nog een paar beginnersfouten gemaakt inclusief te veel water geven, dus, het was niet lullig bedoelt - volgens mij had je dat ook wel door.

 

Ik twijfel ook niet dat je 'een kast' hebt, maar:

 

Ok ik kijk of ze nu nog buiten kunnen groeien,

En hoe ze is verhouding met buiten voor het raam groeien,

En ten derde hou ik er twee in een kast onder tl tot ze groot genoeg zijn en plant ik ze onder 250W

degene buiten haal ook als hij groot is naar binnen in kast onder 400W,

Idem met de plant voor het raam.

klinkt op z'n minst wel erg vaag. Je hebt toch een doos vol met zaadjes + een kast met TL, 250 watt en 400 watt en dan ga je stekjes halen. Laat me raden, die ga je in de tuin zetten. :innocent:

 

Ja ik kom to-the-point nu: Die 7 euro aan Pokon is niets vergeleken met de tijd en energie die je nu verspilt omdat je blijkbaar geen goed plan hebt en je niet heb 'voor'bereid. "BEN HYPER............" zeg je in je onderwerp omschrijving, maar je moet juist rustig aan doen en geduld hebben. Als je nou's gewoon 10 kleine potjes (1,75 euro bij tuincenter) haalt en in ieder een zaadje stopt, en die onder TL zet, dan kun je die rustig laten groeien, en heb je geen gedoe met stekken die weer ziektes en ongedierte in je kast kunnen brengen. Als je niet veel geld ter beschikking hebt, maar al zaden en bovengenoemde lampen en kasten hebt, waarom dan stekken kopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

was niet lullig bedoeld weet ik wel :)

 

En ik was gewoon benieuwd naar julie meningen over de stekjes verder niets :)

Oh ja en die IK BEN HYPER was gewoon omdat ik ADHD heb :)

En een beetje te veel naar foto's gekeken ;)

ik zal wel gedult hebben :innocent:

 

eb bedankt voor de reactie

 

GR Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chill dat je er foto'f op hebt gezet :)

 

Maar ik kan ze niet zijn :innocent: ;)

 

weet het niet zie jij ze wel?

 

Gr Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hij heeft een speciale bril :innocent: ;) :)

(niet rot bedoeld) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kutzooi wat is dit nou weer? ik lopen haasten enzo heb natuurlijk nu al mn fotoos al weer gewist ...pffff begrijp t niet ze hebben er de hele avond gewoon opgestaan ! :)

nou ga ik maar eerst maffen .... ik had ze geupload met Photobucket ...doe jij dat ook met dat programma?

misschien staan ze dr morgen weer op heb t wel eens eerder gehad op een ander forum.... stonden ze dr later ook weer op

 

 

mzl :)

 

ja hij heeft een speciale bril :innocent: ;) :)

(niet rot bedoeld) :tu

 

Ik geef niet op hoor ! hahaha , mn fotoos komen dr op !

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.Vanaf camera op bureaublad zetten.

 

2.Een album aanmaken.

 

3. Dan klik je op BEWERK MIJN ALBUMS rechtsonder in je beeldscherm.

 

4.Vervolgens kijk je rechts in je beeldscherm onder BEHEER en zie je een balkje staan en daarin staat:

SELECTEER EEN ACTIE daar klik je op.

 

5.En je klikt vervolgens op AFBEELDING UPLOADEN

 

6.Je ziet een leeg venster waar je in kan schrijven een die je ook ziet als je een reactie wilt toevoegen,

je typt een titel en een klein bericht in.

&Dan scroll je een beetje naar beneden en zie je onder het venster een balkje staan,

naast dat balkje staat het woord BLADEREN....

Daar klik je op

 

7.Er verschijnt dan een nieuw venstertje,

links in dat venstertje staat onderandere een knop met BUREAUBLAD erop

je klikt daarop en als het goed is staan of vooraan of achteraan het venster de foto's,

je klikt dan op zo'n foto en klikt vervolgens op openen rechtsonderin je beeld,

de link staat nu in het balkje onderin je venster en klikt dan op de knop onder het balkje met de link:

PLAATS AFBEELDING

 

8.als je stuk voor stuk je foto's hebt geupload klik je met de linkermuisknop op een foto,

dan verschijnd er een lijst onderaan staat EIGENSCHAPPEN je klikt daarop en kopieerd de locatie

 

9.Je opend een 2e internet venster en gaat naar WWW.WIETFORUM.nl,

daar ga je naar deze topic en klikt onderaan het venster op ADD REPLY,

je typt gewoon wat zoals altijd en klikt op het kleine boompje

 

10.Je verwijderd de http:// en plakt de locatietekst van je afbeelding,

in het balkje dit doe je zoveel keer totdat al je afbeeldingen in je reactievenster staan en dan klik je op BERICHT VOORBEELD om te kijken of het gelukt is en als het gelukt is klik je op de knop ernaast:

REACTIE TOEVOEGEN.

 

Zo doe ik het altijd het lijkt heel moeilijk maar je krijgt er al snel makkenlijkheid in ;)

als het je gelukt is zie ik wel een reactie op het forum met foto's :innocent:

 

 

GR Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej hori ziet er goed uit,

lamp moet wat gekost hebben en die filter :) :)

heb je goed geregeld (in ieder geval beter dan ik :innocent:

als je een topic start met je eerste kweek zal ik die zeker volgen ;).

 

veel success.

 

GR Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat je maar een paar plantjes tegelijk kunt zetten, want zaad is beperkt houdbaar. Wel grappig zo'n verrassingspakket. Als ik jou was zou ik wat zaden aan vrienden geven als je ze toch niet op kan krijgen. Als ze niet meer ontkiemen over een tijd kun je ze altijd nog aan je kippen voeren :lol:

 

Die plant die je buiten hebt staan ziet er leuk uit met dat paars. Ik zou dat kleintje weghalen uit die pot en een eigen pot geven.

 

Alles wat je nu voor het raam of buiten zet krijgt minder dan 12 uur licht en gaat meteen in de bloei. Er is echter niet zo'n goed zonlicht meer in die zonuren, en het is ook kouder. Grote toppen zullen er dan niet aankomen, en voordat de plant klaar is gaat het ook nog eens vriezen.

 

Je kunt zaden meteen op 12/12 zetten. de eerste drie weken groeien ze nog stevig door voordat ze in de bloei schieten. Eventueel kun je voorgroeien, maar onder een sterke lamp hoeven ze niet zo groot te zijn, en je kunt dan ook sneller de volgende kweek inzetten. Alles bij elkaar duurt 1 cyclus al gauw 3 maanden.

 

Als je wilt dat mensen je verslag veel bekijken moet je iets bijzonders hebben. Dat kan zijn een bepaalde soort, zodat anderen kunnen kijken hoe hun soortje het bij een ander doet, of ze kunnen je volgen om te zien of ze dat soortje ook willen gaan kweken. Dat kan zijn een specifieke methode/ondergrond. Dat kan zijn een experiment, of een rare plant. Ook als je heel erg dom bent wil dat nog wel eens kijkers en flames trekken. Wat je tot nu toe aan ons hebt laten zien is een beginnerskweekje. Je weet niet welke soortjes het zijn en afgezien van teveel water is er nog niet veel aan de hand. Je zou een wat pakkender titel kunnen maken (eerste bericht volledig bewerken). Specifiekere titels trekken doorgaans meer kijkers dan titels als "1e kweek", "wat is dit?", of "help".

 

Goede uitleg wat betreft het plaatsen van de foto's. Hori moet alleen nog even de links naar de foto's markeren als [/img]. Dat kan door het te selecteren en op het boompje (zie boven de box waarin je het bericht schrijft) te klikken.

 

Dus koop snel een lamp. De kap zal duurder zijn dan de lamp. Ik weet niet hoeveel ze in Nederland kosten. 250 en 400W lampen verschillen niet zoveel in prijs. Je kunt dus net zo goed een 400 watt kopen. Meer licht is meer opbrengst. Wel meer warmte van de lamp dus je afzuiging moet in orde zijn. Natuurlijk ook een paar euro meer electriciteitskosten. Iets zegt me dat je die electriciteit niet zelf betaalt, dus waarom niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een geweldige uitleg White tooth :)

 

goed idee dat wat zaadjes aan vrienden geef,

 

En die stress op dat plantje staat inderdaad wel goed :) ,

ik heb nog wat foto's gemaakt die zal ik vandaag nog wel even op zetten.

 

Maar ik laat dat kleine plantje nog ffe staan hij is nog heel zwak,

Of vind je dat hij er toch uit moet.

ik hoor het wel,

En alsnog bedankt voor al je tips en adviesen :lol:

 

 

GR Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paars is niet altijd stress. Sommige planten zijn paars van zichzelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...