Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
SativaBelieva

Trainwreck & Strawberry Cough

Recommended Posts

De planten zijn op het balkon begonnen met de bloei... zie ook onderstaande link...

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=30503

 

Nu staan ze een halve week binnen en hebben het naar hun zin... ze drinken nu veel meer...

 

1x TW

TW is snel met kristallen en topopbouw...

med_gallery_6144_2321_522451.jpg

 

2x SC

SC heeft een steviger postuur... en levert meer compacte bloemen... is ook erg kristalrijk... maar komt wat langzamer op gang...

med_gallery_6144_1703_475891.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie bladeren dude :smoke

Deze gaan we weer volgen :specool

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi San! Nu kan ik een mooie test doen of en wat het effect is van buitenplanten binnen af te bloeien... ik heb dit wel eens eerder geprobeerd... maar het is me nog niet zo gelukt als ik graag wil... buitenplanten mogen niet te groot zijn... te vaak snoeien is ook niet optimaal... dus de voorgroei hoeft niet zo lang te zijn... de buitenplanten heb ik begin augustus op mijn balkon gezet... de binnenplanten zijn net zo oud, maar die hebben binnen langzaam voorgegroeid en die heb ik half september in de bloei gezet... hetzelfde moment als wanneer ik de buitenplanten naar binnen heb gehaald... eens zien of er groot verschil zal zijn in opbrengst en topstructuur...

 

De binnenplanten staan nu dus een halve week in de bloei... en je ziet nog geen bloeiverschijnselen...

 

1x SC

med_gallery_6144_1703_1336045.jpg

 

 

1x TW

med_gallery_6144_2321_349649.jpg

 

De binnen TW is veel groter dan de buiten TW... maar ik geloof niet dat dit door de buitenfaktor komt, maar door het moment van overpotten... dit was voor TW te vroeg... terwijl het voor SC wel goed uitpakte... die 2 buiten SCs zijn minstens net zo groot als de binnen SC...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Sativa,

 

Dit ziet er toch veel belovend uit. Waarom ben je in het verleden niet tevreden geweest over planten die de overgang hebben gemaakt. Is het wat betreft smaak, opbrengst, of andere zaken?

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola AS... eerst had ik onhandelbaar grote planten... daarna te zeer gesnoeide, waardoor ik allemaal kleine topjes kreeg... daarbij kregen buitenplanten een minder compacte topstructuur, ook als ze binnen verder gingen... de bladeren reageren ook niet altijd even goed op zo'n klimaatsomschakeling... en plagen wel...

 

Enfin, dit jaar zijn de stekjes pas begin augustus naar buiten gegaan... en staan sinds half september binnen... TW gaat vet, de jonge topjes zitten al onder de kristallen... CS is veel breder, maar nog niet zover met de topontwikkeling...

 

TW

 

med_gallery_6144_2321_958743.jpg

med_gallery_6144_2321_909773.jpg

 

CS

 

med_gallery_6144_1703_1200740.jpg

 

 

med_gallery_6144_1703_273100.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

knappe dames heb je daar SB !

 

dat word een leuke maar vooral lekkere opbrengst :innocent:

 

[mooie foto's maak je al ;) ]

 

 

 

 

grtz =M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi soortje die trainwreck ;)

Het is wel moeilijk om aan deze zaden te komen geloof ik :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het al geen clone only is :innocent:

Het gaat lekker daar ;) succes met je experiment SB!

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canna genetics heeft de zaden ( spaanse zaden veredelaar )

 

De soort is zeer zeker niet clone only !!

 

Mooie planten S.B :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mikeh: Trainwreck zaden? Die wil ik wel eens proberen... Ik heb eventjes canna genetics ge-googled, maar blijkbaar is de website offline. Iemand een andere link?

@Sativa Believa: Ze zien er weer keurig uit! :innocent:

 

cheers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Wietvrienden!

 

TNX, Midian... lekker, zeker weten... maar deze TW zal niet veel opbrengen... de 2 SCs wel... de andere TW, die binnen langer voorgegroeid heeft zou misschien wel ongeveer zoveel als de vette SC die er achter staat op kunnen leveren... zie de nieuwe foto's... en oei, er zitten kristallen aan m'n lens gekoekt... ik krijg het meeste er wel af, maar er blijven nog puntjes op zitten... de lampen zijn nu aan... ik maak later wel nieuwe pics...

 

Precies Mad, ik heb 6 redelijk goede weken buiten gehad... half september was dit jaar het juiste moment om al naar binnen te gaan... na 10 dagen binnen twijfelde ik nog even of die SCs wel zouden gaan knallen... ze bleven zolang achter op die TW... maar die is ook absurd, zo veel kristallen zo vroeg in de bloeicyclus... nog een maandje te gaan, schat ik zo... en SC heeft een mooie eindspurt...

 

Psst... hollandsgroen, tijger, mikeh en bon... ik heb geruchten gehoord over een nieuwe TW kruising... ik verwacht dat deze omstreeks november op de markt zal komen... ik kan nog geen verdere details kwijt...

 

De 2 planten die binnen langer voorgegroeid hebben lieten flink veel stretch zien, sinds ze 10 dagen in de bloei zijn... ik heb een netje gespannen en de uitschieters naar beneden gebonden... de eerste bloeiverschijnselen zijn wel reeds aanwezig, dit heeft bij de buitenplanten veel langer geduurd... ik heb die binnenplanten na 18/6 eerst 24 uur in het donker gezet voordat ik met 12/12 begon... dan zitten ze meteen vol met bloeihormonen... BAM!

 

SC (achteraan)

 

med_gallery_6144_1703_347466.jpg

 

TW (vooraan)

 

med_gallery_6144_2321_2913.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SB,

 

Alles ok over daaro?

Ziet er mooi/ lekker uit.

Over die TW, daar gingen de toppen toch van hangen? Of is dat pas aan het eind van de bloei zo? Bij jou groeit e.e.a. nog richting onze lieve heer.

 

Kan je het nog uithouden in je hokkie of raak je inmiddels bedwelmd door de geur van (zoals jij het zo mooi omschrijft) een kruizing tussen een rottende walvis en menthol :innocent:

 

En over dat 24 uur in het donker zetten voor dat je overschakeld naar 12/12 zijn de meningen ook over verdeeld lees ik hier. De een zegt dat het de bloei versneld, de ander beweerd dat het geen kl*^$# uit maakt.

Doe je dit altijd of is dit een experiment?

 

Zet em op,

Ace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi GA,

 

Inderdaad mijn TW staat nog fier overeind... ik verwacht dat ze pas in de 2e helft van de bloei gaat hangen... ze wordt wel goed ondersteund met een groene ring en een netje...

 

Die omschrijving van dooie walvis heb ik niet zelf verzonnen, die komt van ene Dr. Jay... als ik het juist onthouden heb... dit is de meest vreemde omschrijving voor wiet ooit, maar wel zo passend... maar in dit stadium valt de geur reuze mee...

 

Die 24 uur donker periode doe ik altijd... als mijn groeiruimte overdag licht aan heeft en mijn bloeiruimte 's nachts... dan kun je kiezen voor of 24 uur licht of 24 uur donker bij de overschakeling... 24 uur donker is uberhaupt sneller, je begint 1 dag eerder met de bloei... maar ik geloof het verhaal van de bloeihormonen wel en denk dat dit nog wat extra tijdwinst op kan leveren... daarentegen zou je natuurlijk ook een paar dagen minder kunnen voorgroeien, dan ben je ook sneller klaar... natuurlijk moet wel je bloeiruimte mooi gevuld worden... een afweging die je telkens moet nemen... de planten die ik binnen voorgegroeid heb waren al te groot, het zal een hele tour worden om verbrande toppen te voorkomen... ik kan de lamp eigenlijk niet meer hoger hangen... er zitten nog 2 s-haken die ik ertussen uit zou kunnen halen voor een paar cm extra hoogte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fuck de tering! Ik had al veel buitenkweekjes met meeldauw gezien... en ik dacht dat ik goed zat... op tijd naar binnen gegaan... maar ik heb wat nieuwe steks gekregen... en op 1 zat duidelijk meeldauw... die bladpuntjes heb ik eraf geknipt...

 

Daarna keek ik in mijn bloeihok... en na grondige inspectie zag ik ook hier de meeldauw beginnen... met 1 plekje die al verder gevorderd is... natuurlijk helemaal in de verste hoek...

 

Gisteren (zondag) ben ik naar een grote Praxis gegaan... die zijn dan vaak wel open... en heb me wat Bayer Microsulfo gehaald... ik kon Silinal niet vinden... Microsulfo mag 7 tot 28 dagen voor de oogst gebruikt worden, staat op de verpakking... 4 weken heb ik nog wel... schimmels kunnen over het algemeen niet tegen zwavel... maar ik hoop dat mijn wiet nu niet naar vuurwerk gaat smaken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

damn, bummer... Veel geluk met het bestrijden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze knallen al zonder dat middel maar het zal wel een headbanger worden . :lol:

Tis wel jammer dat je van iemand iets krijgt en dat er dan iets schadelijks mee reist

Maar ja ,zo gaat de spint ook rond.

Succes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe zal een duivels wietje worden SB :lol: zeker als je hem aansteekt. Succes!

 

Ecostyle is niet overal verkrijgbaar maar er staat een lijst met verkooppunten op de site.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie... gelukkig viel de zwavelstank wel mee... maar de plantjes zijn er niet mooier op geworden... waar het zwavelwater opdroogde is een witte residu achtergebleven... dit lijkt een beetje op meeldauw... is het wel echt weg?... de foto's zijn wat vertekend... de meeste plekken zijn duidelijk aanslag... andere lijken dus op meeldauw... en er zijn nog gele plekken, is dit waar meeldauw gezeten heeft???

 

Het ziet er vast erger uit dan het is... maar het gaat helemaal goed komen met deze 2 SCs:

 

med_gallery_6144_1703_1483279.jpg

 

 

Met deze TW wordt het ook nog wel wat:

 

med_gallery_6144_2321_1093719.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie grow dude....

 

Ik heb effe een vraagje aangezien ik niet veel info kan vinden over TW.

Misschien ligt dat aan mijn slechte zoek acties maar goed.

 

Waar groeit deze plant (land bijv) van origine. Ik ben op zoek naar de temp/humidity en hoeveel UVA en voornamelijk B ( Uw/cm2) er in dat land tijden de groei en bloei cyclus is :) Ken ik de nodige aanpassingen maken :lol:

 

Mijn dank is groot :)

 

Groet, V

Share this post


Link to post
Share on other sites

De gele plekjes lijken op raspwondjes... onder de bladeren zitten veel eitjes... er lopen maar enkele miniscule beestjes... bijna te klein om te kunnen zien... geen webben... maar zou het spint zijn?

 

De zwavelspray doodt ook mijten... dus ook spint?... zijn er survivers, of zijn die beesjes net nieuw uit een eitje gekropen?... of zou het een andere plaag wezen? :lol:

 

Plan de campagne: nog 1x spuiten met zwavel... daarna nog 1x met Neem olie en Pyrethreum... dan Orius roofwantsen er in... en aan het einde van de bloei nog 1 of 2x met Preventief (en melk?)...

 

Ondertussen is TW er bij gaan hangen... een kenmerk van de creeper pheno?... uit Arcata?!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoel altijd een dag of 1 of 2 nadat je zwavel gespoten hebt ook weer met water af!

In mijn belevenis ging zo een deel van mijn pp verloren naar zwavel.

Een ander deel had ik weer naa gespoeld, en smaakte er niet naar.

 

Ik hoop dat het niet in je lekkere wietje is getrokken, anders word het misschien niet meer zo lekker :)

En hoop dat je verder geen tegenslagen zult hebben!

ga zo verder :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je voor de tip, ZZ... ik heb nog niet eerder gespoten met zwavel, dus alle ervaring is welkom...

 

Zometeen ga ik nog eens met die stink zwavel spuiten... ditmaal mix ik er EggBuster in, tegen spint... hopelijk levert dit geen verkeerde reactie op...

 

Maandag zal ik het er weer afspuiten met Preventief en melk... vrijdag zet ik rode roofmijten uit... dan moet alles weer onder controle zijn... natuurlijk krijgen de planten in andere stadia dezelfde behandeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...